Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrulevyt e61:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lötkö
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 644
    • Keskisuomi

    #31
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Aina kun jarruosia vaihdellaan (vaikka vain pelkät jarrupalatkin) pitää tarkastaa,että ne jarrusatuloiden männät liikkuu kunnolla.Samoin satulat pitää liikkua herkästi liukutapeissaan.Lopuksi jarrupalojen ohjaimet (carriet) pitää puhdistaa huolella liasta ja ruosteesta,ettei palat jumita.Ei se ole mitään rakettitiedettä.Jokaisen ammattitaitoisen korjaamon perushommia.
    Nuo pitäisi olla kyllä ihan itsestään selvyyksiä jos korjaamolla tehdään! Ei myöskään ole mitään ihmeellistä siinä että joutuu levyjä vaihtamaan takuuseen,niitä kun on yllättävän paljon uutena liikenteessä.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3144
      • Tampere

      #32
      Merkkihuollosta hiljattain sanottiin että ei löydy ohjeaikoja KSD:stä satulan tai satulan pidikkeiden puhdistukseen --> laskutettiin tuntityönä. Mua ei haitannut, mutta jos ei osaa pyytää, ei merkkihuollossa myöskään niitä puhdisteta.

      Vaihdatin samaan konkurssiin liukutapit, pölysuojan, kumiholkit ja anti-rattle clipit. Nämä siis normaalin levyt+palat vaihtotyön päälle. Ei väpättänyt ennenkään eikä homman jälkeenkään ja tuskin seuraavaan vuoteen nypyttää muutenkaan. Sitten onkin syytä taas tehdä uusi huolto, ehkä palat ja levyt vielä menee.

      Konkurssi oli tietty suhteellista kun osat oli merkkiä ATE pl. pölysuojakumi Budweg. Ja pirssi E46.

      Comment

      • #BaierWaier#
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 212
        • Kempele

        #33
        Onko porukalla kokemuksia EBC:n levyistä? Olisivat halpaa kuin saippua kun vertaa muiden merkkien levyihin. Tulisivat e61 535d.

        Comment

        • #BaierWaier#
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 212
          • Kempele

          #34
          Jatketaan itsekseen puhelua. Jarruremontilta vältyttiin toistaiseksi kun kävin tasapainoittamassa talvirattaat. Hävisi ravistelu jarruttaessa!

          Comment

          • Kamikaze
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 296
            • Mänttä-Vilppula

            #35
            Originally posted by #BaierWaier# View Post
            Onko porukalla kokemuksia EBC:n levyistä? Olisivat halpaa kuin saippua kun vertaa muiden merkkien levyihin. Tulisivat e61 535d.
            Ainakin edellisessä autossani Audi A4:ssa ajoivat asiansa ilman mitään ongelmia. Sama pätee myös EBC:n jarrupaloihin, no problem.
            BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
            Toyota MR2 2.0 GTi -93

            Comment

            • Aski
              Bimmer Rookie
              • Jan 2013
              • 93
              • Finland

              #36
              Originally posted by Kamikaze View Post
              Ainakin edellisessä autossani Audi A4:ssa ajoivat asiansa ilman mitään ongelmia. Sama pätee myös EBC:n jarrupaloihin, no problem.
              Levyistä vielä. Onkohan jompi kumpi ylivoimaisesti parempi? EBC 218 €/pari (eteen) vai ATE 155 €/pari (eteen myös). Kalliimpaan tulee hienot urat ja reiät mukaan, joista ei nyt niin väliksi. ATE:n ovh on kuitenkin melkein 170€/kpl ja nyt 77€/kpl eli 54%:n ale. Molempaa merkkiä on tuossa yllä kehuttu. Kinnerin virkaa hoitaa e61 LCI 530d vm.2007.

              Comment

              • Bablo81
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 168
                • Savonmua

                #37
                Originally posted by Aski View Post
                Levyistä vielä. Onkohan jompi kumpi ylivoimaisesti parempi? EBC 218 €/pari (eteen) vai ATE 155 €/pari (eteen myös). Kalliimpaan tulee hienot urat ja reiät mukaan, joista ei nyt niin väliksi. ATE:n ovh on kuitenkin melkein 170€/kpl ja nyt 77€/kpl eli 54%:n ale. Molempaa merkkiä on tuossa yllä kehuttu. Kinnerin virkaa hoitaa e61 LCI 530d vm.2007.

                Omassa on edessä Aten uritetut power disc levyt + Aten keraamiset palat, takana Aten levyt+ Brembon palat. Todella tyytyväinen ollut ja voin suositella
                f11 530xd m-sport -12


                - ex e61 530xd m-sport, -06
                - ex e39 530d, -00
                - ex e30 320 touring

                Comment

                • Aski
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2013
                  • 93
                  • Finland

                  #38
                  Originally posted by Bablo81 View Post
                  Omassa on edessä Aten uritetut power disc levyt + Aten keraamiset palat, takana Aten levyt+ Brembon palat. Todella tyytyväinen ollut ja voin suositella
                  ATEt lähti tilaukseen, lakkokin loppui jo.

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5439
                    • S:t Karins

                    #39
                    Originally posted by #BaierWaier# View Post
                    Onko porukalla kokemuksia EBC:n levyistä? Olisivat halpaa kuin saippua kun vertaa muiden merkkien levyihin. Tulisivat e61 535d.
                    Katukäytössä toimi loistavasti. Ratapäivillä meni etulevyt kieroksi...
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Bablo81
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2012
                      • 168
                      • Savonmua

                      #40
                      Originally posted by Aski View Post
                      ATEt lähti tilaukseen, lakkokin loppui jo.
                      Ei ollut huono valinta
                      f11 530xd m-sport -12


                      - ex e61 530xd m-sport, -06
                      - ex e39 530d, -00
                      - ex e30 320 touring

                      Comment

                      • Aski
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2013
                        • 93
                        • Finland

                        #41
                        Originally posted by Bablo81 View Post
                        Ei ollut huono valinta
                        Nikkaroin nuo etulevyt paikoilleen, koko päivän homma. Tosin osa ajasta meni Biltemassa, kun tietty just se yks hylsy puuttui. Suurin murhe oli jarrusatulan kannattimien (osa 2) pulttien (osa 3) irrottaminen, kummaltakin puolelta.

                        Olivat varmaan kaikkiaan neljännet levyt, mitä tuohon on laitettu (toivottavasti nyt alustan osien vaihdon jälkeen viimeiset) mutta tuota satulan kannatinta ei kyllä koskaan ole aikaisemmin irroitettu. Niin jumissa oli, että meinas itku tulla. Ilmeisesti levyt sitten saa jotenkin ujutettua ilman kannattimen irroitusta, en kokeillut.

                        Vinkkinä muille ensikertalaisille, että vähintään puolimetrinen varsi kannattaa hankkia käsille. Itse käytin jatkovartista rengaspulttirautaa, johon se hukassa ollut 18 mm:n hylsy sopi. Ilman em. hidasteita varmaankin n. muutaman tunnin homma.

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #42
                          Pitkillä jatkovarsilla väännellessä tuppaa jumittuneet pultit vain katkeamaan kun väännön startti on "kuminauhamainen". Pulttipyssyllä lähtee helpoiten.

                          Comment

                          • 4rska
                            Newbiemmer
                            • Mar 2018
                            • 23
                            • Kokkola

                            #43
                            Nostetaas tää vanha topikki pinnalle kun olis pari kyssärii liittyen etujarrulevyihin. Eli vaihto olis tässä keväällä edessä niin sitä vaan mietin kun nähnyt myynnissä kahta eri halkaisijalla olevaa levyä 310mm ja 324mm.
                            Onko tuo isompi jossain tietyissä malleissa vai meneekö vuosimallin mukaan?

                            Comment

                            • ekaBMW
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 451
                              • Oulu

                              #44
                              Pikaisesti katsoen 348mm olisi jos on
                              A) korotettu kantavuus (S100) tai
                              B) viranomaisajoneuvo (poliisi tms. S102)
                              Etulevyt

                              Muutoin 324mm.

                              Edit: Jaa, bensakoneissa ja 520d, 525(x)d on 310mm (levy myös ohuempi)
                              Noissa 324mm jos on S100 tai S102.
                              Last edited by ekaBMW; 01-05-2018, 12:55.
                              F11 530d xDrive 09/16
                              Ex E60 530d xDrive A 10/08
                              Ex E60 520dA 09/08 liisari
                              Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                              Ex Opel Kadett 1.6 -89

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by 4rska View Post
                                Nostetaas tää vanha topikki pinnalle kun olis pari kyssärii liittyen etujarrulevyihin. Eli vaihto olis tässä keväällä edessä niin sitä vaan mietin kun nähnyt myynnissä kahta eri halkaisijalla olevaa levyä 310mm ja 324mm.
                                Onko tuo isompi jossain tietyissä malleissa vai meneekö vuosimallin mukaan?
                                Laitat runkonumeron bmwfans.info sivulle, niin ei tarvitse arpoa osien kanssa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎