Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525d Smooth running control -vika (FIX: Suuttimet, hehkun boxi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    #46
    Eli tässä näitä arvoja. Laitan vain tuosta korjatusta suuttimesta. Luvut on ENNEN/JÄLKEEN korjauksen.
    VL point FULL LOAD
    Ainemäärä
    Raja-arvo 62.2
    toleranssi 8.0
    Mitattu 56.7 / 59.8

    Ohivuoto
    Raja-arvo 44.0
    Toleranssi 26.0
    Mitattu 46.3 / 25.6(3.suuttimessa joka mun mittauksessa vuoti vähiten 7ml/1min30s, ohivuoto oli 50.5)

    Mittauspaine 1600bar

    EM point

    Raja-arvo 15.3
    Toleranssi 4.4
    Mitattu 12.6 /15.3

    Mittauspaine 600bar

    LL Point Tyhjäkäynti

    Raja-arvo 4.9
    Toleranssi 3.3
    Mitattu 2.0 / 3.2

    Mittauspaine 300bar

    VE-Point Pre-injection

    Raja-arvo 1.8
    Toleranssi 1.5
    Mitattu 0.4 /1.4

    Tässä on siis se tulos mitä Bosch-suutintesteri näyttää 274tkm ajetulle/ uudelle suuttimelle tässä tapauksessa.
    Huomenna kokeillaan kylmäkäynnistystä ja katon piuhalla korjausarvot. Saapa siitäkin kovaa dataa, mitä yhden suuttimen korjaus niihin muihin arvoihin vaikuttaa.

    Jos tämän aiheen kanssa vielä joudun tekemisiin tulevaisuudessa, huollatan kaikki suuttimet samalla kertaa.

    Nyt oli isoin vika paskana olevassa hehkujen ohjainlaitteessa mutta alkavaa huonoutta myös suuttimessa.

    Hehkuilta tuli muuten vain kerran vikakoodi joskus syksyllä jossa oli kaikilta hehkuilta häiriö. Vika ei koodina uusiutunut sen jälkeen vaikka ohjainlaite oli jo kärähtänyt. Eli :

    Aina ei tule vikakoodia vaikka ohjainlaite olisi täysin mykkä. Hehkut lämpeni mutta ne vaihtui silti. Berut siellä oli, ei alkuperäiset. Ohjainlaite oli alkuperäinen. Myös ohjainlaitteen virtakaapeli oli ottanut kipeää, kiitos paljon sen vaihtovinkistä.

    860€ meni. Eikä edes vituta. Thaimaassa on tällä hetkellä pilvistä ja siellä palais kuitenkin nahka.
    Last edited by Hakkapeliitta; 18-02-2015, 19:28.

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • Hakkapeliitta
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2014
      • 552
      • P-Sawo

      #47
      Korjaantui vika. Kun on hehkut kunnossa niin motti lähtee käyntiin nopeasti ja epäröimättä, kerrasta, kylmänä -15C pakkasessa.

      annetaan BMW-osaa

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #48
        Originally posted by Hakkapeliitta View Post
        Korjaantui vika. Kun on hehkut kunnossa niin motti lähtee käyntiin nopeasti ja epäröimättä, kerrasta, kylmänä -15C pakkasessa.
        saman huomasin itekin kun mökillä seisoi auto viikonlopun ja sunnuntaina painoin kylmästä starttinapista
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • Hakkapeliitta
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2014
          • 552
          • P-Sawo

          #49
          Tässä vielä kuvat korjausarvoista:
          ENNEN







          JÄLKEEN



          annetaan BMW-osaa

          Comment

          • Indigoah
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 103
            • Oulu

            #50
            Lainaan nyt tätä ketjua, kun ongelma on melkolailla sama.

            Auto 530d -05, M57N moottorilla, ajettu 185tkm.

            Aluksi korjausarvot näyttivät ao. kuvan mukaiselta. Käynti perstuntumalla hieman uepätasaista.



            Tämän jälkeen vaihdoin 4. sylinterin suuttimen Diesel Technik Biberachin huoltamaan yksilöön. Suuttimen koodi vaihdettu Istalla DDE:lle. Nyt tilanne onkin tämä:



            Vaihdon jälkeen nelonen meni reippaasti miinukselle ja kakkosen arvo nousi. Käynti tasaista, mutta ehkä pienehkö naputus alkoi kuulumaan tyhjäkäynnillä.

            Luotto korjatun suuttimen myyjään on kova, joten en epäilisi sen kuntoa. Voiko 2. sylinterin suutin nyt olla seuraavana, vai onko syytä nyt enempää huolestua?
            F11 530d M-Sport

            ex.
            E91, E61, E39, E46, E36

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              #51
              Ite päätin ton oman tarkastuksen ja korjauksen jälkeen etten murehdi suuttimista ennenkuin korjausarvoista tulee vikakoodia tai auto ei lähde käyntiin.

              Eihän normikäyttäjät pelaa näiden testereiden kanssa eikä tiedä noista arvoista tuon taivaallista.

              Alkaa varmaan olemaan kakkosessa seuraavaksi huonoutta mutta ajaisin huoletta esim kesän.

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              • Indigoah
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 103
                • Oulu

                #52
                Näin kai se täytyy tehdä.

                Voisi jossain kohtaa kokeilla noita lisäaineita, RL 2 ym.
                E39:iin kokeilin viime talvena tuota Redlinen evästä ja en toki huomannut mitään eroa missään. En käyntiäänessä tai korjausarvoissa. Mutta samapa tuo on kokeilla, kun tuskin se mitään ainakaan huonontaa.

                Onneksi näissä farkuissa leviää moni muukin kohta, joten saa rauhassa painia ongelmien kanssa
                F11 530d M-Sport

                ex.
                E91, E61, E39, E46, E36

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  #53
                  Originally posted by Indigoah View Post
                  Näin kai se täytyy tehdä.

                  Voisi jossain kohtaa kokeilla noita lisäaineita, RL 2 ym.
                  E39:iin kokeilin viime talvena tuota Redlinen evästä ja en toki huomannut mitään eroa missään. En käyntiäänessä tai korjausarvoissa. Mutta samapa tuo on kokeilla, kun tuskin se mitään ainakaan huonontaa.

                  Onneksi näissä farkuissa leviää moni muukin kohta, joten saa rauhassa painia ongelmien kanssa
                  Onkohan se tuo RL2 jäteöljyä hyvällä katteella purkkiin pakattuna?
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • Juspa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1225
                    • Pori

                    #54
                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Onkohan se tuo RL2 jäteöljyä hyvällä katteella purkkiin pakattuna?
                    En mä ihan välttämättä allekirjoita. Edellisestä autosta (e90 320d) sain korjausarvot kuriin tolla kun ajoi muutaman tankillisen reilulla lisäyksellä. Eikä parin vuoden sisällä mitä auto mulla sen jälkeen oli heilunut. Toki näin ei varmaan läheskään aina toimi, mutta suht edullinen kokeilu kuitenkin.

                    Sitten vaan suuttimet huoltoon/vaihto uusiin jos ei tepsi. Huoltaa voi myös itse jos uskaltaa...
                    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                    Ex.
                    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                    E90 320d -05 Schwartz 2
                    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                    E36 352i -91 Diamantschwartz

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2318
                      • Uusimaa

                      #55
                      Mulla aikoinaan entisessä 535d:ssä oli yksi suutin ohjearvojen ulkopuolella jatkuvasti, ja antoi jatkuvaa vikakoodia asiasta. RL2:sella sain arvot aina menemään reilusti "hyväksytylle" alueelle ja vikakoodit pysymään kurissa. Myös käynti muuttui tasaisemmaksi tyhjäkäynnillä. Mutta heti kun yhdenkin tankillisen oli ajanut ilman tuota lisä-ainetta, palasi tilanne takaisin huonoksi. Joten ei se aine mitään pysyvästi korjaa. Tosin tämä tuskin on kenellekään mikään yllätys....

                      Originally posted by Juspa View Post
                      En mä ihan välttämättä allekirjoita. Edellisestä autosta (e90 320d) sain korjausarvot kuriin tolla kun ajoi muutaman tankillisen reilulla lisäyksellä. Eikä parin vuoden sisällä mitä auto mulla sen jälkeen oli heilunut. Toki näin ei varmaan läheskään aina toimi, mutta suht edullinen kokeilu kuitenkin.

                      Sitten vaan suuttimet huoltoon/vaihto uusiin jos ei tepsi. Huoltaa voi myös itse jos uskaltaa...
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        #56
                        Originally posted by Juspa View Post
                        En mä ihan välttämättä allekirjoita. Edellisestä autosta (e90 320d) sain korjausarvot kuriin tolla kun ajoi muutaman tankillisen reilulla lisäyksellä. Eikä parin vuoden sisällä mitä auto mulla sen jälkeen oli heilunut. Toki näin ei varmaan läheskään aina toimi, mutta suht edullinen kokeilu kuitenkin.

                        Sitten vaan suuttimet huoltoon/vaihto uusiin jos ei tepsi. Huoltaa voi myös itse jos uskaltaa...
                        Ulkonäkö nyt ainakin täsmää jäteöljyn 1=1, koostumus ei ihan kun on sen verran jäykkää tavaraa, liekkö sit miljuunan ajettua peräöljyä
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • Juspa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1225
                          • Pori

                          #57
                          Originally posted by Mlatvala View Post
                          Ulkonäkö nyt ainakin täsmää jäteöljyn 1=1, koostumus ei ihan kun on sen verran jäykkää tavaraa, liekkö sit miljuunan ajettua peräöljyä
                          Sitten voi koittaa sitä jäteöljyä löpön joukkoon, se on vieläkin halvempaa
                          Uskoisin kyllä, että sillä kuuluisalla 2-tahtiöljyllä tehnee saman asian.
                          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                          Ex.
                          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                          E90 320d -05 Schwartz 2
                          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                          E36 352i -91 Diamantschwartz

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1571

                            #58
                            täällä myös RL2 sai suuttimien korjausarvot kuriin. Muutaman tankillisen välein kaadan kulauksen tankkiin.

                            Comment

                            • Indigoah
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 103
                              • Oulu

                              #59
                              Joo se RL2 on kuin jäteöljyä missä on liraus löpöä seassa. Jätin ostamatta.

                              Sen sijaan kaadoin täyteen tankilliseen 2dl tuhkautumatonta 2t-öljyä. Jossain epäiltiin öljyn sopivuutta dpf:n kanssa, mutta se suodatin on jo melkein finaalissa ja väistyy ohjelman tieltä.

                              Täytyy seurailla mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään.
                              F11 530d M-Sport

                              ex.
                              E91, E61, E39, E46, E36

                              Comment

                              • Aski
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 93
                                • Finland

                                #60
                                Tuleeko noita korjausarvoja seurata ajon aikana vai riittääkö tyhjäkäynti + satunnaiset polkaisut? Oheiset arvot on tyhjäkäynniltä mutta eivät juurikaan muuttuneet, kun nostin kierroksia n. 1500:n hujakoille. Sillä kyselen, kun olen kylmällä koneella kuulevinani hienoista naputusta, joka muuttuu kierrosten mukana.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎