Eli tässä näitä arvoja. Laitan vain tuosta korjatusta suuttimesta. Luvut on ENNEN/JÄLKEEN korjauksen.
VL point FULL LOAD
Ainemäärä
Raja-arvo 62.2
toleranssi 8.0
Mitattu 56.7 / 59.8
Ohivuoto
Raja-arvo 44.0
Toleranssi 26.0
Mitattu 46.3 / 25.6(3.suuttimessa joka mun mittauksessa vuoti vähiten 7ml/1min30s, ohivuoto oli 50.5)
Mittauspaine 1600bar
EM point
Raja-arvo 15.3
Toleranssi 4.4
Mitattu 12.6 /15.3
Mittauspaine 600bar
LL Point Tyhjäkäynti
Raja-arvo 4.9
Toleranssi 3.3
Mitattu 2.0 / 3.2
Mittauspaine 300bar
VE-Point Pre-injection
Raja-arvo 1.8
Toleranssi 1.5
Mitattu 0.4 /1.4
Tässä on siis se tulos mitä Bosch-suutintesteri näyttää 274tkm ajetulle/ uudelle suuttimelle tässä tapauksessa.
Huomenna kokeillaan kylmäkäynnistystä ja katon piuhalla korjausarvot. Saapa siitäkin kovaa dataa, mitä yhden suuttimen korjaus niihin muihin arvoihin vaikuttaa.
Jos tämän aiheen kanssa vielä joudun tekemisiin tulevaisuudessa, huollatan kaikki suuttimet samalla kertaa.
Nyt oli isoin vika paskana olevassa hehkujen ohjainlaitteessa mutta alkavaa huonoutta myös suuttimessa.
Hehkuilta tuli muuten vain kerran vikakoodi joskus syksyllä jossa oli kaikilta hehkuilta häiriö. Vika ei koodina uusiutunut sen jälkeen vaikka ohjainlaite oli jo kärähtänyt. Eli :
Aina ei tule vikakoodia vaikka ohjainlaite olisi täysin mykkä. Hehkut lämpeni mutta ne vaihtui silti. Berut siellä oli, ei alkuperäiset. Ohjainlaite oli alkuperäinen. Myös ohjainlaitteen virtakaapeli oli ottanut kipeää, kiitos paljon sen vaihtovinkistä.
860€ meni. Eikä edes vituta. Thaimaassa on tällä hetkellä pilvistä ja siellä palais kuitenkin nahka.
VL point FULL LOAD
Ainemäärä
Raja-arvo 62.2
toleranssi 8.0
Mitattu 56.7 / 59.8
Ohivuoto
Raja-arvo 44.0
Toleranssi 26.0
Mitattu 46.3 / 25.6(3.suuttimessa joka mun mittauksessa vuoti vähiten 7ml/1min30s, ohivuoto oli 50.5)
Mittauspaine 1600bar
EM point
Raja-arvo 15.3
Toleranssi 4.4
Mitattu 12.6 /15.3
Mittauspaine 600bar
LL Point Tyhjäkäynti
Raja-arvo 4.9
Toleranssi 3.3
Mitattu 2.0 / 3.2
Mittauspaine 300bar
VE-Point Pre-injection
Raja-arvo 1.8
Toleranssi 1.5
Mitattu 0.4 /1.4
Tässä on siis se tulos mitä Bosch-suutintesteri näyttää 274tkm ajetulle/ uudelle suuttimelle tässä tapauksessa.
Huomenna kokeillaan kylmäkäynnistystä ja katon piuhalla korjausarvot. Saapa siitäkin kovaa dataa, mitä yhden suuttimen korjaus niihin muihin arvoihin vaikuttaa.
Jos tämän aiheen kanssa vielä joudun tekemisiin tulevaisuudessa, huollatan kaikki suuttimet samalla kertaa.
Nyt oli isoin vika paskana olevassa hehkujen ohjainlaitteessa mutta alkavaa huonoutta myös suuttimessa.
Hehkuilta tuli muuten vain kerran vikakoodi joskus syksyllä jossa oli kaikilta hehkuilta häiriö. Vika ei koodina uusiutunut sen jälkeen vaikka ohjainlaite oli jo kärähtänyt. Eli :
Aina ei tule vikakoodia vaikka ohjainlaite olisi täysin mykkä. Hehkut lämpeni mutta ne vaihtui silti. Berut siellä oli, ei alkuperäiset. Ohjainlaite oli alkuperäinen. Myös ohjainlaitteen virtakaapeli oli ottanut kipeää, kiitos paljon sen vaihtovinkistä.
860€ meni. Eikä edes vituta. Thaimaassa on tällä hetkellä pilvistä ja siellä palais kuitenkin nahka.
Comment