Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525d Smooth running control -vika (FIX: Suuttimet, hehkun boxi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    E61 525d Smooth running control -vika (FIX: Suuttimet, hehkun boxi)

    Nyt on talvella tullut pari kertaa esiin ilmiö, että auton moottori "hörskyttää" pari sekuntia kylmäkäynnistyksen jälkeen. Tyhjäkäynti seilaa vähän aikaa mutta heti melkein tasaantuu. Hehkuvalo ei syty startatessa (edit: kun on pakkasta enemmän kuin -5C niin palaa hehkuvalo noin 2-3s) eikä vikakoodeja ole mitään. Hörskyttäminen on ilmaantunut kun en ole käyttänyt Eberiä vaan startannut kylmiltään. Tullut siis vain satunnaisesti.

    Aivan kuin joku pytty ei lähtisi heti toimimaan tms.

    Onko jotain käynnistystestiä olemassa jolla voisi Rheingoldilla päästä käsiksi, mikä hörskyttämisen aiheuttaa?

    Johtuisko suuttimesta, railpaineanturista tai hehkuista?

    Mersun STARilla pystyi tekemään starttitestin jos oli starttaamisessa jotain ongelmaa. Onko Bemarille mahdollista tehdä samaa?
    Last edited by Hakkapeliitta; 18-02-2015, 19:24.

    annetaan BMW-osaa
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #2
    se ei hehkuta joko ollenkaan tai kaikkia kammioita.

    mittaa alkuun vaikka yleismittarilla montako hehkua on pimeenä.
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Hakkapeliitta
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2014
      • 552
      • P-Sawo

      #3
      Noniin. Olipa siellä vikakoodia jotka varmaan tähän vois liittyä.

      004548 DDE: Power management, closed circuit current violation
      004B10 DDE: Smooth running controller( compensation too great)



      Tuosta tuo 5. sylinteri tippui vielä 2.5:een.

      Olisko tuo aiheuttanut hörskytyksen jos sen korjausarvot ei pakkasilla olisikaan mennyt rajoihin?

      Jossain vaiheessa varmaan ton 5. ruiskun korjaus voisi olla aiheellista?
      Last edited by Hakkapeliitta; 18-02-2015, 19:24.

      annetaan BMW-osaa

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        #4
        Kannattaa aloittaa noilla suuttimien putsausaineilla,
        niillä noita vanhempia solenoiditoimisia on saatu elvytettyä.
        3 on jo aika iso korjausarvo...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Hakkapeliitta
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2014
          • 552
          • P-Sawo

          #5
          Oon ajanut vuoden aikana eli 30tkm kolme pulloa Forten Diesel conditioneria järjestelmän läpi. Ajatellut josko se toimisi myös ennaltaehkäisevästi, se kun yleensä on halvempaa kuin jo hajonneen korjaaminen.

          Nuo korjausarvot näyttäisi tasaantuvan kun kone jonkun aikaa käy joutokäynnillä ja tuo 5. suuttimenkin arvo pieneni. Katsoin kesällä viimeksi korjausarvot ja silloin oli 2,5 isoin arvo.

          Täytyy ajaa ainakin yksi pullo vielä Fortea tms. läpi.

          Kannattaako suuttimia korjata vai ostaa uusi? Muistaakseni taisi jostain saada jo alle 200€:n korjattuja suuttimia?
          Last edited by Hakkapeliitta; 24-01-2015, 17:43.

          annetaan BMW-osaa

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            #6
            Originally posted by Hakkapeliitta View Post
            Oon ajanut vuoden aikana eli 30tkm kolme pulloa Forten Diesel conditioneria järjestelmän läpi. Ajatellut josko se toimisi myös ennaltaehkäisevästi, se kun yleensä on halvempaa kuin jo hajonneen korjaaminen.

            Nuo korjausarvot näyttäisi tasaantuvan kun kone jonkun aikaa käy joutokäynnillä ja tuo 5. suuttimenkin arvo pieneni. Katsoin kesällä viimeksi korjausarvot ja silloin oli 2,5 isoin arvo.

            Täytyy ajaa ainakin yksi pullo vielä Fortea tms. läpi.

            Kannattaako suuttimia korjata vai ostaa uusi? Muistaakseni taisi jostain saada jo alle 200€:n korjattuja suuttimia?
            Ootko laittanu täyteen tankkiin tuon Forten?

            Tuo Forte pitää laittaa tyhjään tankkiin ja 10 litraa naftaa perään ja sitte ajaa taas tankki tyhjäksi.

            Jos mahdollista niin ajat vaikka vaan 30km:n lenkin ja sen jälkeen auto yöksi lepoon ja hurruutat seuraavana päivänä loput läpi niin kerkiää muhia tuo litku polttoainejärjestelmässä.

            Jos laitat täyteen tankkiin tuon pikku pullollisen niin menee kallis aine vaan hukkaan.
            Last edited by JP-76; 24-01-2015, 18:10.
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              #7
              Originally posted by JP-76 View Post
              Ootko laittanu täyteen tankkiin tuon Forten?

              Tuo Forte pitää laittaa tyhjään tankkiin ja 10 litraa naftaa perään ja sitte ajaa taas tankki tyhjäksi.

              Jos mahdollista niin ajat vaikka vaan 30km:n lenkin ja sen jälkeen auto yöksi lepoon ja hurruutat seuraavana päivänä loput läpi niin kerkiää muhia tuo litku polttoainejärjestelmässä.

              Jos laitat täyteen tankkiin tuon pikku pullollisen niin menee kallis aine vaan hukkaan.
              Oon laittanut aineet tankkiin kun on ollut jäljellä 1/4 tai vähemmän polttoainetta eli tuo periaate on ollut sen käytössä.

              Tota litkua muuten saa esim. Briteistä hintaan 17€/plo kun taitaa olla Suomessa tuplahintainen.

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                Noniin. Olipa siellä vikakoodia jotka varmaan tähän vois liittyä.

                004548 DDE: Power management, closed circuit current violation
                004B10 DDE: Smooth running controller( compensation too great)

                Tuosta tuo 5. sylinteri tippui vielä 2.5:een.

                Olisko tuo aiheuttanut hörskytyksen jos sen korjausarvot ei pakkasilla olisikaan mennyt rajoihin?

                Jossain vaiheessa varmaan ton 5. ruiskun korjaus voisi olla aiheellista?
                Kun on putsailtu jo aineilla niin ehkä viitossuuttimen vaihto olisi ajankohtaista. Vaikka Dieseltechnik Biberach:lta: KLIK.

                Comment

                • JP-76
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 1060
                  • Kanta-Häme

                  #9
                  Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                  Oon laittanut aineet tankkiin kun on ollut jäljellä 1/4 tai vähemmän polttoainetta eli tuo periaate on ollut sen käytössä.

                  Tota litkua muuten saa esim. Briteistä hintaan 17€/plo kun taitaa olla Suomessa tuplahintainen.
                  Saa myös suomesta tohon hintaan jos on suhteita oikeisiin suuntiin
                  Kalusto:
                  BMW 550i xDrive -14
                  BMW S1000R -17
                  Toyota Proace -15

                  Comment

                  • Hakkapeliitta
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2014
                    • 552
                    • P-Sawo

                    #10
                    Originally posted by JP-76 View Post
                    Saa myös suomesta tohon hintaan jos on suhteita oikeisiin suuntiin
                    Viittitkö valoittaa vähän enemmän?

                    annetaan BMW-osaa

                    Comment

                    • JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

                      #11
                      Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                      Viittitkö valoittaa vähän enemmän?
                      Omiani höpisin kännipäissä...
                      Last edited by JP-76; 25-01-2015, 11:09.
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

                      Comment

                      • Hakkapeliitta
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2014
                        • 552
                        • P-Sawo

                        #12
                        Originally posted by JP-76 View Post
                        Omiani höpisin kännipäissä...
                        Jaajaa. Ei se mitään, noin voi sattua kenelle vain.

                        Kunhan selvitä morkkikseltasi, niin tökkää privaa jos foorumi on liian rietas alusta.

                        Sillä välin, M57 suuttimen vaihto-ohje:


                        annetaan BMW-osaa

                        Comment

                        • Hakkapeliitta
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2014
                          • 552
                          • P-Sawo

                          #13
                          Eilen kokeilin ihan jännityksestä startata ilman Eberiä. Pakkasta oli -5C. Sai sahata ihan antaumuksella, onneksi akku kesti. About 6-7 kertaa sai painaa käynnistystä kun ei lähtenyt käymään. Sitten se heräsi lopulta mutta jotain täytyy kohta tehdä. Varmaan ekana hehkut vaihtoon. Jännä kuitenkin, että 10-15min Eberiä niin auto lähtee kuin palmun alta.

                          Jos suuttimia huollattaa niin kannattaako huoltaa kerralla kaikki vai vain se yksi huonoin?
                          Last edited by Hakkapeliitta; 03-02-2015, 10:15.

                          annetaan BMW-osaa

                          Comment

                          • Hakkapeliitta
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2014
                            • 552
                            • P-Sawo

                            #14
                            Originally posted by MNi View Post
                            Kun on putsailtu jo aineilla niin ehkä viitossuuttimen vaihto olisi ajankohtaista. Vaikka Dieseltechnik Biberach:lta: KLIK.
                            Hmm. Korjattu suutin Biberachilta 160€+postit, vuoden takuu.
                            Soitin dieselkorjaamoon Kuopiossa ja 120€ maksaa pelkkä testaus, ei sisällä varaosia.

                            :think

                            annetaan BMW-osaa

                            Comment

                            • Macke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1134
                              • Porvoo

                              #15
                              Runkopantti tulee vielä päälle ellet sitten lähettele omaan piikkiis vanhaa suutinta takaisin. E39 suutin pantteineen päivineen oli aika lailla tasan 200€ himaan toimitettuna Biberachilta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎