Announcement

Collapse
No announcement yet.

520dA - 130kW jakopää (N47)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sonnybonds
    Newbiemmer
    • Jan 2015
    • 25
    • Espoo

    #76
    Originally posted by JKK View Post
    Tänään oli auto Keravan Autosalpassa, jossa selvitettiin ylemmän ketjun kireys ja pituus. Oli kuulemma likimain uuden vastaavan spekseissä. Samoin kiristäjässäkin oli vielä varoja ihan normaalin verran. Ei siis kuulemma ollut mitään merkkejä ylimäärisestä kulumisesta. Laittoivat silti pyynnöstäni uudemman mallisen kiristäjän, jossa on jonkin verran pidenpi kiristysvara.

    Tällä siis ajettu 175.000km. Eli taitaa selvästi olla tuuripeliä, mikä näistä kestää ja mikä hajoaa ennenaikaisesti. Tämä on uudempi 4/2009-mallinen C-mottori.
    Mitä luokkaa kustannukset oli tuosta tarkastuksesta ja kiristimen vaihdosta?

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2325
      • Uusimaa

      #77
      Originally posted by sonnybonds View Post
      Mitä luokkaa kustannukset oli tuosta tarkastuksesta ja kiristimen vaihdosta?
      Ostin auton kuukausi sitten Autosalpasta, joten työt meni talon piikkiin. Kiristäjästä jouduin maksamaan 59€, koska se laitettiin sinne minun pyynnöstäni. Ei siinä vanhassakaan olisi ollut tosin mitään vikaa. Säätövara vain hieman lyhyempi siinä vanhassa.

      Veikkaan että työn osuus olisi ollut jotain 100-200€ jos itse olisi joutunut maksamaan? Tehdas on ilmeisesti kehittänyt jonkun suht. pätevän "testipolun", millä mitataan se ylemmän ketjun pituus ja venymä yläkiristäjän reiän kautta. Siinä todetaan ketjun tarkka pituus ja jäljellä olevat yläkiristäjän kiristysvarat. Tässä tapauksessa ne eivät juuri uudesta poikenneet.

      Autosalpan mukaan proseduuri olisi huonommassa tapauksessa mennyt seuraavasti: Jos ketjun kunnossa olisi ollut sanomista, olisi testipolku pyytänyt seuraavaksi uusimaan yläketjun, jonka jälkeen olisi päästy määrittämään jollain tehdastyökalulla alaketjun tarkka pituus. Jos alaketjukin olisi ollut vaihtokunnossa, olisi alkanut koneenirroitustalkoot ja joku olisi köyhtynyt n.2500€. Herra "Goodwillin" vastaantulo olisi selvinnut vasta rempan valmistumisvaiheessa. Tässä tapauksessa maksaja olisi ollut mr. Goodwill, tai sitten omistaja/myyjä 50:50-periaatteella. Mutta tämä keissi päättyi toistaiseksi hyvin...

      Autokeskus Airport olisi taas tehnyt tarkistuksen venttiilikopan irroituksen kautta, joka olisi kustantanut 400€.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • -BMW-
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 179
        • Klaukkala

        #78
        Originally posted by JKK View Post
        Ostin auton kuukausi sitten Autosalpasta, joten työt meni talon piikkiin. Kiristäjästä jouduin maksamaan 59€, koska se laitettiin sinne minun pyynnöstäni. Ei siinä vanhassakaan olisi ollut tosin mitään vikaa. Säätövara vain hieman lyhyempi siinä vanhassa.

        Veikkaan että työn osuus olisi ollut jotain 100-200€ jos itse olisi joutunut maksamaan? Tehdas on ilmeisesti kehittänyt jonkun suht. pätevän "testipolun", millä mitataan se ylemmän ketjun pituus ja venymä yläkiristäjän reiän kautta. Siinä todetaan ketjun tarkka pituus ja jäljellä olevat yläkiristäjän kiristysvarat. Tässä tapauksessa ne eivät juuri uudesta poikenneet.

        Autosalpan mukaan proseduuri olisi huonommassa tapauksessa mennyt seuraavasti: Jos ketjun kunnossa olisi ollut sanomista, olisi testipolku pyytänyt seuraavaksi uusimaan yläketjun, jonka jälkeen olisi päästy määrittämään jollain tehdastyökalulla alaketjun tarkka pituus. Jos alaketjukin olisi ollut vaihtokunnossa, olisi alkanut koneenirroitustalkoot ja joku olisi köyhtynyt n.2500€. Herra "Goodwillin" vastaantulo olisi selvinnut vasta rempan valmistumisvaiheessa. Tässä tapauksessa maksaja olisi ollut mr. Goodwill, tai sitten omistaja/myyjä 50:50-periaatteella. Mutta tämä keissi päättyi toistaiseksi hyvin...

        Autokeskus Airport olisi taas tehnyt tarkistuksen venttiilikopan irroituksen kautta, joka olisi kustantanut 400€.

        Oliko mikä Autosalpan toimipiste kyseessä? Voisi myös tarkistuttaa omansa kun siellä homma näemmä onnistuu suht edullisesti. Täytyy pyytää Laakkoselta vastaava tarjous vertailtavaksi..

        Edit: Löytyikin jo Kerava
        BMW 328 Ci -00

        Comment

        • Gustaff
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 132

          #79
          Originally posted by JKK View Post
          Ostin auton kuukausi sitten Autosalpasta, joten työt meni talon piikkiin. Kiristäjästä jouduin maksamaan 59€, koska se laitettiin sinne minun pyynnöstäni. Ei siinä vanhassakaan olisi ollut tosin mitään vikaa. Säätövara vain hieman lyhyempi siinä vanhassa.

          Veikkaan että työn osuus olisi ollut jotain 100-200€ jos itse olisi joutunut maksamaan? Tehdas on ilmeisesti kehittänyt jonkun suht. pätevän "testipolun", millä mitataan se ylemmän ketjun pituus ja venymä yläkiristäjän reiän kautta. Siinä todetaan ketjun tarkka pituus ja jäljellä olevat yläkiristäjän kiristysvarat. Tässä tapauksessa ne eivät juuri uudesta poikenneet.

          Autosalpan mukaan proseduuri olisi huonommassa tapauksessa mennyt seuraavasti: Jos ketjun kunnossa olisi ollut sanomista, olisi testipolku pyytänyt seuraavaksi uusimaan yläketjun, jonka jälkeen olisi päästy määrittämään jollain tehdastyökalulla alaketjun tarkka pituus. Jos alaketjukin olisi ollut vaihtokunnossa, olisi alkanut koneenirroitustalkoot ja joku olisi köyhtynyt n.2500€. Herra "Goodwillin" vastaantulo olisi selvinnut vasta rempan valmistumisvaiheessa. Tässä tapauksessa maksaja olisi ollut mr. Goodwill, tai sitten omistaja/myyjä 50:50-periaatteella. Mutta tämä keissi päättyi toistaiseksi hyvin...

          Autokeskus Airport olisi taas tehnyt tarkistuksen venttiilikopan irroituksen kautta, joka olisi kustantanut 400€.
          Niin siis tuossahan mitataan yläkiristäjän mitta = ketjun venymä. Ei sen kummempaa rakettitiedettä.

          Comment

          • Woke
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 170
            • Kemi

            #80
            Tuli ostettua pitkästä aikaa taas bemari ja juurikin 520d N47 moottorilla.Auton tuotantopäivämäärä on 24.7.2008. Tiesin että näissä on jakopääongelmia esiintynyt ja moottori tulikin kuunneltua tarkemmalla korvalla. Mitään asiaankuulumattomia ääniä en havainnut. Ajettu on nyt 190tkm.
            Kysäsin kuitenkin wetteriltä kuuluuko mun pirssi tähän jakopääkamppikseen mutta vastaus oli että ei kuulu.
            BMW E60 520da -2008

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              #81
              Minulla menee loppuvuodesta 2007 käyttöönotettu 520d tarkistukseen ensviikolla, kuuluu kamppajaan. 4/2009 valmistettu taas ei kuulunut kamppanjaan. Ja pihassa 2011 valmistettu 320d johon ketju vaihdettu good willinä 133 tkm kohdalla...
              Last edited by MajorDrake; 15-07-2016, 16:05.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • [huhtis]
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 46
                • Nousiainen

                #82
                Mahtaakohan kyseistä kampanjaa enää olla tai siis yleensäkkin pystyyköhän asiaa vielä hoitamaan
                Bmw 523i E39
                Bmw 318 E30
                ex BMW 328i E36
                ex BMW 525i E34
                ex BMW 525i E61
                ex BMW 323 E36
                ex BMW 316 E30

                Comment

                • Samiäs
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2004
                  • 58
                  • Rauma

                  #83
                  Käyttistä hommaamassa, niin tietääkö joku tästä yksilöstä mitään?



                  Huoltokirjassa oli kyllä paljon Schmiedmannin leimoja.
                  -Sami-

                  ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )

                  Comment

                  • Samiäs
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 58
                    • Rauma

                    #84
                    Originally posted by [huhtis] View Post
                    Mahtaakohan kyseistä kampanjaa enää olla tai siis yleensäkkin pystyyköhän asiaa vielä hoitamaan
                    Tuohon linkkaamaan yksilöön tuo kampanja oli toteutettu 2015 keväällä Metro-Autossa. Sama yksilö lähti kaupasta mukaan edellisen kirjoitukseni jälkeen.
                    -Sami-

                    ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )

                    Comment

                    • BemariAndy
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 230
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      #85
                      Aika outoja nuo kampanjat...

                      Oho,
                      itellä samalla koneella (alempi teho tosin 163 hv) 11/2008 valmistettu ja 12/2008 käyttöönotettu auto. Olen tuosta kysynyt kampanjan mahdollisuutta ja vastattiin ettei kuulu mihinkään kampanjaan... Mistä noista tietää
                      * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                      * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                      Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                      Comment

                      • -BMW-
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 179
                        • Klaukkala

                        #86
                        Täällä oli kans 10/2009 valmistettu 520d 177hp, eikä mennyt myöskään kamppanjaan. Kyselty laakkoselta ja autokeskukselta. Tuntuu, että koskee ennemmin noita alkupään N47 koneita.
                        BMW 328 Ci -00

                        Comment

                        • BemariAndy
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 230
                          • Pohjois-Pohjanmaa

                          #87
                          Valmistusaika/pvm ratkaissee...?

                          Originally posted by -BMW- View Post
                          Täällä oli kans 10/2009 valmistettu 520d 177hp, eikä mennyt myöskään kamppanjaan. Kyselty laakkoselta ja autokeskukselta. Tuntuu, että koskee ennemmin noita alkupään N47 koneita.
                          Joo tuota minäkin nyt muistelin, että syyskuusta 09/2008 tuli tuohon moottoriin "päivitys" eli A-malli muuttui C-malliksi. Itsellä tuo oli täysin tuuria, kun tuontiautoa katselin ja ei ollut siinä vaiheessa kyllä mitään tietoa koko asiasta... Hyvin on kukkunut ja ei pidä ylimääräisiä ääniä ja kohta 190 tkm mittarissa. Tietenkin vaan mun tuurilla menee kerrasta ja ei varoittele
                          Last edited by BemariAndy; 15-07-2016, 23:29. Reason: Tarkistin kuukausia...
                          * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                          * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                          Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2325
                            • Uusimaa

                            #88
                            Erikoista kun tutkailin erästä 1-sarjalaista (vm.2010). Vieläpä loppuvuonna valmistettu versio. Yllätyin kun siinä oli vielä A-moottori?
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • Pilatus
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2012
                              • 61
                              • Satakunta

                              #89
                              Omalla kulkineella ajettu 272 Tkm ja vielä näyttää toimivan. Auto valmistettu 8.2009. Tähän hätään en muista Mikä on kirjain. Itse olen ajanut noin 150 tkm. Hetki sitten oli huollossa ja mekaanikko ei kuullut mitään erikoisia ääniä koneesta. Saa nähdä kuinka kauan kestää. Ei ole kyllä vielä aikomusta pois vaihtaa..

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2325
                                • Uusimaa

                                #90
                                Originally posted by Pilatus View Post
                                Omalla kulkineella ajettu 272 Tkm ja vielä näyttää toimivan. Auto valmistettu 8.2009. Tähän hätään en muista Mikä on kirjain. Itse olen ajanut noin 150 tkm. Hetki sitten oli huollossa ja mekaanikko ei kuullut mitään erikoisia ääniä koneesta. Saa nähdä kuinka kauan kestää. Ei ole kyllä vielä aikomusta pois vaihtaa..
                                Juttelin muutama viikko sitten Schmiedmannilla tästä asiasta ja heidän näkemyksen/tutkimusten mukaan ennenaikojaan hajonneita moottoreita yhdistää runsas määrä lyhyitä ajosuoritteita yhdistettynä 30tkm öljynvaihtoväliin. Kertoivat myös että heidän remppaamissa N47-koneissa on poikkeuksetta ollut öljysihti enemmän tai vähemmän tukossa, joka on estänyt riittävän voitelun.

                                Tuo öljysihdin tukkeutuminen voi kyllä olla selkeä syyllinen katkenneisiin/viruneisiin ketjuihin. Ja lyhyet ajot (varsinkin talvella) yhdistettynä pitkään öljynvaihtoväliin on tunnetusti täyttä myrkkyä moottorille ja sen puhtaana pysymiselle. Jotenkin tekisi jopa mieli uskoa tuota teoriaa...
                                BMW G30 530e X-Drive

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎