Originally posted by JKK
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
520dA - 130kW jakopää (N47)
Collapse
X
-
Originally posted by sonnybonds View PostMitä luokkaa kustannukset oli tuosta tarkastuksesta ja kiristimen vaihdosta?
Veikkaan että työn osuus olisi ollut jotain 100-200€ jos itse olisi joutunut maksamaan? Tehdas on ilmeisesti kehittänyt jonkun suht. pätevän "testipolun", millä mitataan se ylemmän ketjun pituus ja venymä yläkiristäjän reiän kautta. Siinä todetaan ketjun tarkka pituus ja jäljellä olevat yläkiristäjän kiristysvarat. Tässä tapauksessa ne eivät juuri uudesta poikenneet.
Autosalpan mukaan proseduuri olisi huonommassa tapauksessa mennyt seuraavasti: Jos ketjun kunnossa olisi ollut sanomista, olisi testipolku pyytänyt seuraavaksi uusimaan yläketjun, jonka jälkeen olisi päästy määrittämään jollain tehdastyökalulla alaketjun tarkka pituus. Jos alaketjukin olisi ollut vaihtokunnossa, olisi alkanut koneenirroitustalkoot ja joku olisi köyhtynyt n.2500€. Herra "Goodwillin" vastaantulo olisi selvinnut vasta rempan valmistumisvaiheessa. Tässä tapauksessa maksaja olisi ollut mr. Goodwill, tai sitten omistaja/myyjä 50:50-periaatteella. Mutta tämä keissi päättyi toistaiseksi hyvin...
Autokeskus Airport olisi taas tehnyt tarkistuksen venttiilikopan irroituksen kautta, joka olisi kustantanut 400€.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostOstin auton kuukausi sitten Autosalpasta, joten työt meni talon piikkiin. Kiristäjästä jouduin maksamaan 59€, koska se laitettiin sinne minun pyynnöstäni. Ei siinä vanhassakaan olisi ollut tosin mitään vikaa. Säätövara vain hieman lyhyempi siinä vanhassa.
Veikkaan että työn osuus olisi ollut jotain 100-200€ jos itse olisi joutunut maksamaan? Tehdas on ilmeisesti kehittänyt jonkun suht. pätevän "testipolun", millä mitataan se ylemmän ketjun pituus ja venymä yläkiristäjän reiän kautta. Siinä todetaan ketjun tarkka pituus ja jäljellä olevat yläkiristäjän kiristysvarat. Tässä tapauksessa ne eivät juuri uudesta poikenneet.
Autosalpan mukaan proseduuri olisi huonommassa tapauksessa mennyt seuraavasti: Jos ketjun kunnossa olisi ollut sanomista, olisi testipolku pyytänyt seuraavaksi uusimaan yläketjun, jonka jälkeen olisi päästy määrittämään jollain tehdastyökalulla alaketjun tarkka pituus. Jos alaketjukin olisi ollut vaihtokunnossa, olisi alkanut koneenirroitustalkoot ja joku olisi köyhtynyt n.2500€. Herra "Goodwillin" vastaantulo olisi selvinnut vasta rempan valmistumisvaiheessa. Tässä tapauksessa maksaja olisi ollut mr. Goodwill, tai sitten omistaja/myyjä 50:50-periaatteella. Mutta tämä keissi päättyi toistaiseksi hyvin...
Autokeskus Airport olisi taas tehnyt tarkistuksen venttiilikopan irroituksen kautta, joka olisi kustantanut 400€.
Oliko mikä Autosalpan toimipiste kyseessä? Voisi myös tarkistuttaa omansa kun siellä homma näemmä onnistuu suht edullisesti. Täytyy pyytää Laakkoselta vastaava tarjous vertailtavaksi..
Edit: Löytyikin jo KeravaBMW 328 Ci -00
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostOstin auton kuukausi sitten Autosalpasta, joten työt meni talon piikkiin. Kiristäjästä jouduin maksamaan 59€, koska se laitettiin sinne minun pyynnöstäni. Ei siinä vanhassakaan olisi ollut tosin mitään vikaa. Säätövara vain hieman lyhyempi siinä vanhassa.
Veikkaan että työn osuus olisi ollut jotain 100-200€ jos itse olisi joutunut maksamaan? Tehdas on ilmeisesti kehittänyt jonkun suht. pätevän "testipolun", millä mitataan se ylemmän ketjun pituus ja venymä yläkiristäjän reiän kautta. Siinä todetaan ketjun tarkka pituus ja jäljellä olevat yläkiristäjän kiristysvarat. Tässä tapauksessa ne eivät juuri uudesta poikenneet.
Autosalpan mukaan proseduuri olisi huonommassa tapauksessa mennyt seuraavasti: Jos ketjun kunnossa olisi ollut sanomista, olisi testipolku pyytänyt seuraavaksi uusimaan yläketjun, jonka jälkeen olisi päästy määrittämään jollain tehdastyökalulla alaketjun tarkka pituus. Jos alaketjukin olisi ollut vaihtokunnossa, olisi alkanut koneenirroitustalkoot ja joku olisi köyhtynyt n.2500€. Herra "Goodwillin" vastaantulo olisi selvinnut vasta rempan valmistumisvaiheessa. Tässä tapauksessa maksaja olisi ollut mr. Goodwill, tai sitten omistaja/myyjä 50:50-periaatteella. Mutta tämä keissi päättyi toistaiseksi hyvin...
Autokeskus Airport olisi taas tehnyt tarkistuksen venttiilikopan irroituksen kautta, joka olisi kustantanut 400€.
Comment
-
-
Tuli ostettua pitkästä aikaa taas bemari ja juurikin 520d N47 moottorilla.Auton tuotantopäivämäärä on 24.7.2008. Tiesin että näissä on jakopääongelmia esiintynyt ja moottori tulikin kuunneltua tarkemmalla korvalla. Mitään asiaankuulumattomia ääniä en havainnut. Ajettu on nyt 190tkm.
Kysäsin kuitenkin wetteriltä kuuluuko mun pirssi tähän jakopääkamppikseen mutta vastaus oli että ei kuulu.BMW E60 520da -2008
Comment
-
-
Minulla menee loppuvuodesta 2007 käyttöönotettu 520d tarkistukseen ensviikolla, kuuluu kamppajaan. 4/2009 valmistettu taas ei kuulunut kamppanjaan. Ja pihassa 2011 valmistettu 320d johon ketju vaihdettu good willinä 133 tkm kohdalla...Last edited by MajorDrake; 15-07-2016, 16:05.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Käyttistä hommaamassa, niin tietääkö joku tästä yksilöstä mitään?
Huoltokirjassa oli kyllä paljon Schmiedmannin leimoja.-Sami-
ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )
Comment
-
-
Originally posted by [huhtis] View PostMahtaakohan kyseistä kampanjaa enää olla tai siis yleensäkkin pystyyköhän asiaa vielä hoitamaan-Sami-
ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )
Comment
-
-
Aika outoja nuo kampanjat...
Oho,
itellä samalla koneella (alempi teho tosin 163 hv) 11/2008 valmistettu ja 12/2008 käyttöönotettu auto. Olen tuosta kysynyt kampanjan mahdollisuutta ja vastattiin ettei kuulu mihinkään kampanjaan... Mistä noista tietää* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Valmistusaika/pvm ratkaissee...?
Originally posted by -BMW- View PostTäällä oli kans 10/2009 valmistettu 520d 177hp, eikä mennyt myöskään kamppanjaan. Kyselty laakkoselta ja autokeskukselta. Tuntuu, että koskee ennemmin noita alkupään N47 koneita.* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Omalla kulkineella ajettu 272 Tkm ja vielä näyttää toimivan. Auto valmistettu 8.2009. Tähän hätään en muista Mikä on kirjain. Itse olen ajanut noin 150 tkm. Hetki sitten oli huollossa ja mekaanikko ei kuullut mitään erikoisia ääniä koneesta. Saa nähdä kuinka kauan kestää. Ei ole kyllä vielä aikomusta pois vaihtaa..
Comment
-
-
Originally posted by Pilatus View PostOmalla kulkineella ajettu 272 Tkm ja vielä näyttää toimivan. Auto valmistettu 8.2009. Tähän hätään en muista Mikä on kirjain. Itse olen ajanut noin 150 tkm. Hetki sitten oli huollossa ja mekaanikko ei kuullut mitään erikoisia ääniä koneesta. Saa nähdä kuinka kauan kestää. Ei ole kyllä vielä aikomusta pois vaihtaa..
Tuo öljysihdin tukkeutuminen voi kyllä olla selkeä syyllinen katkenneisiin/viruneisiin ketjuihin. Ja lyhyet ajot (varsinkin talvella) yhdistettynä pitkään öljynvaihtoväliin on tunnetusti täyttä myrkkyä moottorille ja sen puhtaana pysymiselle. Jotenkin tekisi jopa mieli uskoa tuota teoriaa...
Comment
-
Comment