Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vatanen91
    Newbiemmer
    • Aug 2019
    • 8
    • Suomi

    Aa aivan No ilmankos ei näy 😅 ja kiitoksia!

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      Mielenkiinnolla odotan että mitä tuumaavat nämä kymmenien meilläkin uusittujen viallisten kaapeleiden omistajat, kun tarkastuslappu tulee. Näistä iso osa kuitenkin merkkarilta hinattu meille, kun bmw ei kantaa ottanut..
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Originally posted by suppari View Post
        Mielenkiinnolla odotan että mitä tuumaavat nämä kymmenien meilläkin uusittujen viallisten kaapeleiden omistajat, kun tarkastuslappu tulee. Näistä iso osa kuitenkin merkkarilta hinattu meille, kun bmw ei kantaa ottanut..
        Eihän siinä auta kuin voivotella, vaikka toki itselläkin kyseisessä tilanteessa olisi elin otsassa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2724
          • Tampere

          Seuraavassa ohjeistus tarkastusta ja korjausta varten.

          Pinnallinen karies:






          Juurihoitoon etenevä pulpiitti:





          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Wikke
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 80
            • Fsdfg

            Näyttääpä aika isolta remontilta kun rälläkkäkin otetaan esiin

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Tekstin perusteella oscillating saw, eli ei rälläkkä vaan edes takaisin menevä saha(monitoimi työkalu). Tosin kuvasta voisi luulla rälläkäksi. Rälläkän käytössä tosin se huono puoli, että polttaa sinkin pois. Itse hieman ihmettelen, että mitään käsittelyä ei käsketä tekemään tuolle leikatulle pellille. Iskee ruoste nimittäin jo ihan ilman kosteudesta.. Itse nyt vähintään jotain maalia tuohon laittaisin.. Onhan tuossa ihan kohtuullisesti tekemistä, varsinkin jos joutuu tuon koko kaapelin vaihtamaan.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Tuossa korjausohjeessa ihmetyttää, miten se irrotettu liitoksen kutistesukka on tarkoitus korjata? Sellainen kutina, että lähtöjään tuon kutistesukan liiman pettäminen ainakin merkittävä osatekijä ongelmassa. Kosteus pääsee johdon ja kutistesukan välistä kaapelin liittimen sisään.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4992
                  • Forssa

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Itse hieman ihmettelen, että mitään käsittelyä ei käsketä tekemään tuolle leikatulle pellille. Iskee ruoste nimittäin jo ihan ilman kosteudesta.. Itse nyt vähintään jotain maalia tuohon laittaisin..
                  Itse ihmettelin aivan samaa asiaa. Kaippa ne ajattelee, että siinä vaiheessa kun tuosta levinnyt ruoste on ongelma on auto jo paalikunnossa ja toisaalta tuollaisessa korjauksessa ei varmaankaan ole aikaa odotella maalien tmv kuivumisia... Muutenkin ei valmistajien intressi ole enää se, että autot kestäisivät kuten ennen. Itse vetäisin siihen ferrexin pellin reunaan. Kuivuisi hetkessä ja voisi jatkaa hommaa.
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    Ymmärsinkö ohjeesta oikein, että auton alapuolelle pitäisi tarkastuksen yhteydessä tulla uusi muovi suojus? Oma e61 kävi tänään tarkastuksessa eikä korjausperustetta löytynyt. Reilusti oli rasvaa koteloon työnnetty kun tursusi ulos asti, mutta koteloa ei oltu vaihdettu.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • ekaBMW
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 442
                      • Oulu

                      Riippuu missä kunnossa kaapeli ja auton pohja ovat. Ei tule automaattisesti kaikkiin.
                      Ja jos pitkän kaavan kautta mennään niin käsitin että peltiä leikataan pois ja korvataan ala- ja yläpuolelle tulevilla muovilätkillä. Nuo lätkät vedetään ruuveilla toisiinsa kiinni ja pellin reunat jää väliin.

                      Edit Mielenkiintoista onkin että mites ne autot joista vikaa ei löydy. Kerran tämmöinen ongelma on löytynyt niin eikö tuo tarkastus pitäisi tehdä jokaisen huollon yhteydessä? Tosin näitä harva enää taitaa käyttää ”virallisissa” huolloissa.
                      Last edited by ekaBMW; 05-08-2019, 18:48.
                      F11 530d xDrive 09/16
                      Ex E60 530d xDrive A 10/08
                      Ex E60 520dA 09/08 liisari
                      Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                      Ex Opel Kadett 1.6 -89

                      Comment

                      • Vatanen91
                        Newbiemmer
                        • Aug 2019
                        • 8
                        • Suomi

                        Päivitystä

                        Tänään soittelin laakkoselle ja kyselin tilannetta.
                        Kun sieltä vihdoin kaverin sain kiinni niin heti alkuun mainitsi, että dont worry bmw:n piikkiin menee. Olin sillee et jei!

                        Nyt kuulemma vaan odotellaan uutta kaapelia mutta siinä voi kuulemma mennä päivä, viikko, kaks tai kolme.
                        Eli auto seisoo siellä nyt sit määrittelemättömän ajan mut ainaki kivi tippu sydämeltä kun tietää et artisti ei joudu itse maksumieheksi. Sen verran ukko sano että tänään tuli toinen saman tyylinen heille jossa kaapeli ei ollut niin pahassa kunnossa kun itellä ja hän sai jäädä oottamaaan osaa jättämättä autoa pajalle. Saa nyt vaan nähdä et mikä sit lopputulema kun muuta ei osannut sanoa kuin että kaapeli vaihtoon.

                        Nyt odotellaan vain soittoa et millo osa tulee nii tietää sit lisää enempi aikataulusta. Kuulemma pitää vaa itse huolehtii et kun vuokra auton kahen viikon varaus lähenee loppuaan nii soittoa heille nii jatkaa avikselta vuokra-aikaa. Mutta tämä toinenkin kaveri painotti että noin 5% kaikista kutsuista tulleista autoista tarkastukseen on vaatinut toimenpiteitä. Eli suhteellisen isolta ns. Tyyppivialta ainakin omaan korvaan kuulostaa.

                        Mutta hyvä että vielä 15v vanhasta autosta jaksetaan huolehtia vaikkei paljo yli 100k olekaan ajettu. Mutta laakkoselle tähän asti ainakin palvelusta bmw huollon puolelta 6/5 arvosana.

                        Voin päivitellä lisää kun tiedetään taas enempi.
                        Last edited by Vatanen91; 06-08-2019, 00:31.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Itse ihmettelin aivan samaa asiaa. Kaippa ne ajattelee, että siinä vaiheessa kun tuosta levinnyt ruoste on ongelma on auto jo paalikunnossa ja toisaalta tuollaisessa korjauksessa ei varmaankaan ole aikaa odotella maalien tmv kuivumisia... Muutenkin ei valmistajien intressi ole enää se, että autot kestäisivät kuten ennen. Itse vetäisin siihen ferrexin pellin reunaan. Kuivuisi hetkessä ja voisi jatkaa hommaa.
                          No jos siihen reunaan vetäisee siveltimellä vähän maalia, niin ei sen kuivumista tarvitse odotella, kyllä se sieltä kuivuu. Maalia se ferrexin on Pointti oli, että jotain itse kyllä siihen laittaisin, paljasta peltiä ei kannata jättää. No joo eihän se ruoste sieltä ihan hetkessä tule ongelmaksi, mutta niin pieni vaiva sipasta siihen jotain, että itse kyllä laittaisin.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4992
                            • Forssa

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            No jos siihen reunaan vetäisee siveltimellä vähän maalia, niin ei sen kuivumista tarvitse odotella, kyllä se sieltä kuivuu. Maalia se ferrexin on Pointti oli, että jotain itse kyllä siihen laittaisin, paljasta peltiä ei kannata jättää. No joo eihän se ruoste sieltä ihan hetkessä tule ongelmaksi, mutta niin pieni vaiva sipasta siihen jotain, että itse kyllä laittaisin.
                            Itse siihen laittaisin myös maalia esimerkiksi ferrexiä, kuten sanoinkin. Mutta tehtaan intresseissä ei varmaankaan ole tehdä yhtään mitään ylimääräistä.
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • Timber
                              Newbiemmer
                              • May 2011
                              • 27
                              • ...

                              Itsekkin pitäis ens viikolla käydä '05 vuotista näyttämässä (saksan tuonti '10), pari vuotta aiemmin kävi myös siinä "plussa kaapeli tms... " kampanjassa.

                              Eniten mietityttää täälläkin tulleiden tapausten perusteella tarkastuksentekijän tulkinta työohjeeseen ja tarkastuksen laatuun, ja siitä sitten itse mahdolliseen korjauksen ja/tai kaapelin vaihdon tarpeellisuuteen.

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2724
                                • Tampere

                                Originally posted by Timber View Post
                                Eniten mietityttää täälläkin tulleiden tapausten perusteella tarkastuksentekijän tulkinta työohjeeseen ja tarkastuksen laatuun, ja siitä sitten itse mahdolliseen korjauksen ja/tai kaapelin vaihdon tarpeellisuuteen.
                                Rakennelman toteutuksesta johtuen kaapeliliitos on purettava auki, jotta liitoksen metalliosien kunto voidaan tarkastaa silmämääräisesti ja tarvittaessa puhdistaa ja mitata, kuten työohjeessa on kuvattu. Tässä tapauksessa - kuten muissakin toisen tekemissä korjauksissa ja huolloissa - täytyy luottaa korjaamon ja työn suorittaneen asentajan ammattitaitoon, ja mikäli toteutus jää kuitenkin vaivaamaan tai epäilyttää, niin purkaa itse sen liitoksen ja tarkastaa tilanteen.
                                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎