Originally posted by Supra^
View Post
Onko 5xx mainettaan huonompi?
Collapse
X
-
Originally posted by markku55 View PostMuistelen kaiholla kokemusta Italiassa joskus 90-luvun taitteessa. Istuimme Mersun S500:n takapenkillä, vauhti mittarin mukaan aavistus yli 200km/h, moottori kiersi jotain 3500rpm, kuljettaja keskusteli kanssamme ihan tavallisella äänenpaineella, ulkoa kuului lähinnä VAIN betonisen moottoritien saumojen vaimeat napsaukset
Vähän suhteellisuuden tajua mukaan, vaikka juttu onkin provosoivasti otsikoitu parhaaseen IS/IL/Seiska tyyliinAiheen aloittaja tod.näk. saa leipänsä klikkausten määrän mukaan, sen verran ammattitaitoa otsikossa on
Samoin istuinkorkeuden asetuksilla hifistely, että muka ajotuntuma menee pilalle jos penkkiä nostaa on yhtä lailla tuuleen kusemista. Kumpi nyt on tien päällä tärkeämpää, ferrarimainen tuntuma (jota 5-sarjalainen ei kuitenkaan pysty tarjoamaan) vaiko matkantekoa edistävä rasittamaton ajoasento? Sitä voi jokainen miettiä mielessään.Last edited by Havis; 11-04-2015, 19:57."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by markku55 View PostAlla on uudet tavalliset GY EfficientGrip Performancet edessä ja hieman kuluneet Runflatit Pirellit takana, niitä minä ainakin epäilen eniten, mutta mikä merkitys oikeasti?
Jos auto tuntuu meluisalta laita Dynamattia ja Dynalineria. Aloita ovista. Suosittelen. Jos jakkarat on epämukavat (mitä perusjakkarat ovat) vaihda ne comforttteihin. Halvempaa kuin auton vaihto eikä ei edes vaikeata.
JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Originally posted by Jarppa63 View PostRunflatit. Kokemuksesta on iso merkitys.
Jos auto tuntuu meluisalta laita Dynamattia ja Dynalineria. Aloita ovista. Suosittelen. Jos jakkarat on epämukavat (mitä perusjakkarat ovat) vaihda ne comforttteihin. Halvempaa kuin auton vaihto eikä ei edes vaikeata.
Jarppa
Mitä nuo Dynamat ja Dynaliner ovat, miten niitä käytetään? (joo tiedän KVG
Havis: Olen tavan tallaaja, eläkkeellä ja maanantaina täytän 66v, mulla ei ole minkäänlaisia tienistimahiksia täällä netissä, joten se siitä;D
Comment
-
-
Originally posted by markku55 View PostHavis: Olen tavan tallaaja, eläkkeellä ja maanantaina täytän 66v, mulla ei ole minkäänlaisia tienistimahiksia täällä netissä, joten se siitä;DToivottavasti saat 5xx:n mieleiseksi penkkiä säätämällä ettei kuitenkaan tartte autokauppaan heti lähtee.
Kesärenkaat ja aurinkoinen tie, muuta ei tarvitakaan, kyllä se siitä."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostSitten olet vaan luontaisesti lahjakas lööpin vääntäjäToivottavasti saat 5xx:n mieleiseksi penkkiä säätämällä ettei kuitenkaan tartte autokauppaan heti lähtee.
Kesärenkaat ja aurinkoinen tie, muuta ei tarvitakaan, kyllä se siitä.
Oisko siis oikeasti vaihdettava nuo Pirellin RunFlatit tavallisiin GY renkaisiin. Hitto, kun en heti tilannut noita GY:n 107€ hintaisia, millon lie tulee vastaavaa tarjousta eteen.
Comment
-
-
Pakko jakaa omatkin kokemukset, koska lähinnä aiheen aloittajan kommentit sotii liian vahvasti omia kokemuksia vastaan.
Työn puolesta tuli muutama vuosi sitten ajettua E-mersuilla ja A6 Audilla, nämä ehkä lähimpänä verrattavissa nykyiseen. Toki varusteet ei näissä ollut oman nykyisen kulkineen veroiset mutta en pysty edes vertaamaan näitä keskenään.
Mutta mitä 5-sarjan mukavuuteen tulee, niin nykyisessä kulkineessa ilmastoidut comfort jakkarat, dynamic drive, 20" vanteet (Vredesteinin renkaat, ei runflat) enkä oikeastaan autolta enempää voi toivoa! Saksassa 150-200km/h nopeudessa tasasilla teillä meno hiljaista ja tasaista. Suomen teillä omat haasteet, mutta meno ko. rengastuksella on varmasti vähintääkin siedettävällä tasolla.
Penkkien ergonomiasta en edes jaksa sepostaa sen enempää, mutta jopa E-mersun (Avandgarde varustelu) ratissa puolenlitran limupullo löysi paikan selän takaaF15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostSamoin istuinkorkeuden asetuksilla hifistely, että muka ajotuntuma menee pilalle jos penkkiä nostaa on yhtä lailla tuuleen kusemista. Kumpi nyt on tien päällä tärkeämpää, ferrarimainen tuntuma (jota 5-sarjalainen ei kuitenkaan pysty tarjoamaan) vaiko matkantekoa edistävä rasittamaton ajoasento? Sitä voi jokainen miettiä mielessään.
Hiukan Googlailin ja jännä ero noissa suosituksissa: BMW:n ajokurssi kehoittaa säätämään penkin korkeuden siten, että pään ja katon väliin jää neljän sormen levyinen rako. Porschen ajokurssi taas kehoittaa säätämään penkin mahdollisimman alas ja selityksenä matalampi painopiste, parempi tuntuma auton painopisteen muutoksiin yms.
Comment
-
-
Itse ainakin ajan melko korkealta ollessani n. 190cm pitkä kuski (jaloille parempi asento), varmaan juurikin se 4 sormea katosta jolloin keulankin erottaa hienosti. Monesti kyllä autoissa mitä ajanut(juurikin viimeisimpänä Porschessa) edelliseltä kuskilta jäänyt asento missä istutaan tosi matalalla kurkkien ratin välistä. Omassa bemarissakin muistissa edelleen vanhalta omistajalta 2 paikassa joku nukkuma-asentoa muistuttava ajoasento. Ei saa toki tuomita, täytyy koittaa miltä se tuntuu ajaa niin matalalla ja sitten palata asiaan.E60 525i 2006
Comment
-
-
Originally posted by markku55 View PostEi ole varaa enää vaihtaa mihinkään, eikä myöskään hankkia Comfort istuimia, joten näillä mennään.
Oisko siis oikeasti vaihdettava nuo Pirellin RunFlatit tavallisiin GY renkaisiin. Hitto, kun en heti tilannut noita GY:n 107€ hintaisia, millon lie tulee vastaavaa tarjousta eteen.
Ja lähtökohtaisestikin Pirellin P7 on yksi kova-äänisimmistä renkaista, vaikka kyseessä olisi ihan tavallinen kumi. En edes halua kuvitella millainen se on RF-versiona :think
Toisaalta totta on sekin, että ei E60 ole tosiaankaan mikään S-mersuun verrattavissa oleva auto. Varsinkaan melutasoltaan. Joskus tuntuu että jopa edellinen E39 on miellyttävämpi melutasoltaan, jota se ehkä saattaa ihan oikeastikin olla. Itsellä oli aiemmin E61 535d, jossa oli tehdaslisävarusteena tupla-lasit. Siinä autossa oli motarillakin jonkinlaista S-mersun fiilistä melun suhteen.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostNyt vähän tuntuu että tämä koko keskustelu on aivan turhaa löpinää, jos sulla todellakin on autossa suomen teille täydellisen kelvottomat RF-renkaat, mitkä käytännössä tuplaa pahimmillaan melutason. Eli ensimmäisenä kauppaan ja alle maltilliset (=17") vakiokokoiset tavalliset kumit. Nuo GY:n Efficient Gripit pitäisi kyllä olla hyvät ja hiljaiset renkaat. Ilman RF-merkintää...
Ja lähtökohtaisestikin Pirellin P7 on yksi kova-äänisimmistä renkaista, vaikka kyseessä olisi ihan tavallinen kumi. En edes halua kuvitella millainen se on RF-versiona :think
Toisaalta totta on sekin, että ei E60 ole tosiaankaan mikään S-mersuun verrattavissa oleva auto. Varsinkaan melutasoltaan. Joskus tuntuu että jopa edellinen E39 on miellyttävämpi melutasoltaan, jota se ehkä saattaa ihan oikeastikin olla. Itsellä oli aiemmin E61 535d, jossa oli tehdaslisävarusteena tupla-lasit. Siinä autossa oli motarillakin jonkinlaista S-mersun fiilistä melun suhteen.F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by Mikiis View PostJa jos ässään vertaa, niin onhan niitä seiskojakin olemassa:think
Jos otat allesi jonkun 80-luvun S-mersun ja vastaavanikäisen 7-bemarin, huomaa nopeasti että toisessa näistä on majesteetillisen arvoauton tuntua ja toinen näistä tuntuu... noh sanotaanko vähän luotaantyöntävältä romuautolta.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostVaikka olenkin suhteellisen BMW-henkinen, ja anti-MB-henkinen... on sanottava että Ässä on kuitenkin aina Ässä. Mersun S-malli on aina näyttänyt suunnan kaikelle. Kyllä Ässän ja seiskan suhde on vähän samantyyppinen kuin CocaColan ja Pepsin suhde.
Jos otat allesi jonkun 80-luvun S-mersun ja vastaavanikäisen 7-bemarin, huomaa nopeasti että toisessa näistä on majesteetillisen arvoauton tuntua ja toinen näistä tuntuu... noh sanotaanko vähän luotaantyöntävältä romuautolta.
Totta, onhan se ässä aika veltto ajettava.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEihän tuplalaseja ollut tarjolla E60/E61 malliin. Joten mitkä lasit siinä sitten oli, lämpösuojatut?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment