Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torppa
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 291
    • Vihti

    Päätermari lähtee vaihtoon kera vesipumpun jokatapauksessa ja lämpöjä salavalikosta seuraillessani ei mielestäni nouse riittävän nopeasti taikka eivät välttämättä pysy tarpeeksi ylhäällä.

    Toinen asia, moottorinohjauksessa vikakoodi 4020, selitystä nyt en muista, mutta liittyi pakokaasunpaineanturiin, anturi vaihdettu, ei vaikutusta sillä koodi ei poistu. Livedata näyttää painetta kyllä joka muuttuu kun hönkää poljetaan.

    Voiko kertoa että ecua oisi ehkä ohjelmoitu? Vai olisko sitten mahdollista piuhavikaa vain.


    Kolmas kyssäri, onko mahdollista jollain simppelillä edullisella testilaitteella tai piuhalla ohjelmoida esim turvavyövaroituksia sun muita varoitusääniä pois käytöstä?
    ------------------------------------------------
    Entiset:
    E61 535D M-sport 11/-05
    E61 535D M-sport 12/-04
    E46 330D Touring 11/-03
    E36 325i Coupe 8/-92
    E30 318i Coupe -89

    Comment

    • Rakkijake
      Newbiemmer
      • Oct 2014
      • 8
      • Uusikaupunki

      Terve,

      Katsastussetä totesi, että edessä vasemmalla alatukivarren pallonivel väljä , taaempi. Olenko oikeilla jäljillä, eli nämä:

      Osa 16:
      http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=31_0655

      ja tämä?:
      http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...38?ajoneuvo=68

      Kiitos jo etukäteen.

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        Originally posted by Rakkijake View Post
        Terve,

        Katsastussetä totesi, että edessä vasemmalla alatukivarren pallonivel väljä , taaempi. Olenko oikeilla jäljillä, eli nämä:

        Osa 16:


        ja tämä?:


        Kiitos jo etukäteen.
        Eikös tuo ole juurikin ko. osa.
        E61 520Da

        Comment

        • heifetz
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 429
          • Finland

          Tänään meni panorama -kattoluukku sitten jumiin. Oli auki asennossa ja auto herjasi 'Sliding sunroof anti-trap function!'. Sain sen tuuletus-asentoon nappia painelemalla useasti mutta kiinni ei enää mennyt. Kokonaan kiinni meni manuaalisesti hex-avainta käyttäen. Samalla kun etsin avainta takakontista niin huomasin että kontti oli aivan kostea! Sähkölaitteet vaikuttivat olevan kuivia mutta vettä oli varapyörän kotelossa pohjalla ja siinä välievyssä. Sain kuivattua pyyhkeellä.

          Auto on menossa pajalle perjantaina. Onko rikkoutunut panorama korjattavissa noin yleisesti, vai pitääkö uusi tilata? Huoltoneuvoja ei osannut / uskaltanut vielä mitään luvata.

          Entä se vesi takakontissa, johtuuko käytännössä tukkeutuneista panoramakaton vedenpoistoputkista, vai voiko muita yleisiä syitä tälle olla?

          Korjataan maksoi mitä maksoi, onneksi myyjäliike on lupautunut tulla vastaan jonkin verran.
          Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
          Ex. E81 118d LCI Bluewater

          Comment

          • revote
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1886
            • Hollola

            ^Tuossa syy miksi itse en uskalla käyttää kattoluukkua koskaan, alkaa kuitenkin juonittelemaan ennemmin tai myöhemmin ja vituttais ajella sateella katto auki.
            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

            Comment

            • Benighted
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2015
              • 281
              • Klaukkala

              Originally posted by heifetz View Post
              Tänään meni panorama -kattoluukku sitten jumiin. Oli auki asennossa ja auto herjasi 'Sliding sunroof anti-trap function!'. Sain sen tuuletus-asentoon nappia painelemalla useasti mutta kiinni ei enää mennyt. Kokonaan kiinni meni manuaalisesti hex-avainta käyttäen. Samalla kun etsin avainta takakontista niin huomasin että kontti oli aivan kostea! Sähkölaitteet vaikuttivat olevan kuivia mutta vettä oli varapyörän kotelossa pohjalla ja siinä välievyssä. Sain kuivattua pyyhkeellä.

              Auto on menossa pajalle perjantaina. Onko rikkoutunut panorama korjattavissa noin yleisesti, vai pitääkö uusi tilata? Huoltoneuvoja ei osannut / uskaltanut vielä mitään luvata.

              Entä se vesi takakontissa, johtuuko käytännössä tukkeutuneista panoramakaton vedenpoistoputkista, vai voiko muita yleisiä syitä tälle olla?

              Korjataan maksoi mitä maksoi, onneksi myyjäliike on lupautunut tulla vastaan jonkin verran.
              Tukkoisista letkuista se vesi johtuu, ei oo tuon mekanismin kanssa tekoa. ensin täyttyy kaukalot vasemmalla ja/tai oikealla, sen jälkeen valuu varapyörän koteloon. Jos auto takakenossa niin ongelma korostuu, etupään letkut pitäisi olla kai järeempää tekoa (vähän mutua tämä).

              Noita ohjeita millä saa letkujen toimintaa kohennettua on aika paljolti ympäriinsä, en jaksa nyt tabletilla kaivella. Tosin jos liike hoitaa, niin sama se kai sitten

              Ainakin ne letkun alapään kiinnityksen kuristimet kannattaa kaivella helvettii takapaksin puolelta, niin ei mene jatkossa niin herkästi tukkoon.

              Ite oon panoraamaa käytelly aktiivisesti ihan vaan siksi, ettei jumahda. Taitaa olla kahta koulukuntaa - käyttäjiä ja niitä, jotka eivät uskalla koskeakaan nappeihin. En tiedä kummalla jumittavat katot useammin :think


              Kysäsenpä vielä, että pitäiskö luukun tiivisteitä käsitellä jollain tökötillä joskus ihan huoltomielessä?
              F11 530xdA M-Sport 2014
              Ex. E39 530iA Touring 2001
              Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

              Comment

              • kuisma
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 48
                • Helsinki

                Originally posted by buksin-1 View Post
                Toimiiko penkit INPA:lla? Ota akusta miinus pois 20min ja pitäisi alkaa toimia, jos kaikki oikein kytketty.
                Kokeilin akunkenkää irti reilun puoliska tuntia, ei vaikutusta. En tietenkään muistanut akunkenkää ottaa irti silloin kun puhallinta vaihdoin... Jos jollain tietoa voipi vinkata PK-seudulla jonkun joka pääsis tuohon INPA:lla käsiks. Vois samalla tipauttaa perää pari senttiä alaspäin.

                Mitä kautta nuo penkit pelaa?? En tosiaan puhallinta vaihtaessa käyttänyt muutakuin keskikonsolista liittimet auki ja takas...
                G31 540d Xdrive -17
                Ex: F11 530dA -14
                Ex: E61 530dA -04
                Ex: E36 320ci -92

                Comment

                • *PexU*
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1989
                  • Vantaa

                  Originally posted by revote View Post
                  ^Tuossa syy miksi itse en uskalla käyttää kattoluukkua koskaan, alkaa kuitenkin juonittelemaan ennemmin tai myöhemmin ja vituttais ajella sateella katto auki.
                  Kyllä sitä juurikin ja nimenomaan kannattaa käyttää ja tasaisin väliajoin vielä, kun luukku on käyttämättä ja joskus vahingossa/tahallaan sen sitten avaat niin se prkleen mekanismi on aivan sata varmasti jumissa.

                  Itse laitan "white greasea" tasaisin väliajoin mekanismiin, ja koitan liikutella luukkua joka päivä, ainakin johonkin suuntaan.

                  Tietysti jos sitä et ole/eikä edellinen omistaja ole käyttänyt, niin hajoaa myös juurikin silloin

                  edit:
                  sen takimmaisen osan panoramasta pystyy inpalla tms. jäykistämään, ja sehän on juurikin se kaiken pahan alku ja juuri
                  AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                  E61 530xd M-Sport Touring -07
                  Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                  Duunissa: F11 520d x-drive -17

                  Comment

                  • Maili
                    BTCF Member
                    • Aug 2011
                    • 446
                    • E-pohjanmaa

                    Korjaantui itsekseen.
                    Last edited by Maili; 26-06-2015, 20:43. Reason: vika korjaantui
                    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                    Comment

                    • heifetz
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2015
                      • 429
                      • Finland

                      Tänään meni auto marmorille. Työmääräykseen oli lisätty kamppis: check battery cable cover. Mikä kampanja tämä mahtaa olla?
                      Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                      Ex. E81 118d LCI Bluewater

                      Comment

                      • vekkuli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1326
                        • Liminka

                        Originally posted by heifetz View Post
                        Tänään meni auto marmorille. Työmääräykseen oli lisätty kamppis: check battery cable cover. Mikä kampanja tämä mahtaa olla?
                        Kontin virtakaapelin läpivienti.
                        E93 ///M3
                        E60 530dA aka M5
                        F11 525dA Xdrive
                        Tesla model 3 LR MY22

                        Comment

                        • heifetz
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2015
                          • 429
                          • Finland

                          Ok, liittyykö palamisvaaraan?
                          Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                          Ex. E81 118d LCI Bluewater

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3019
                            • Kuopio

                            Originally posted by heifetz View Post
                            Ok, liittyykö palamisvaaraan?
                            BMW:n mielestä liittyy. Pelkkä käsienpesu kampanja. Ei korjaa millään tavalla oikeaa vikaa.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17514
                              • Turku

                              Onko kellään ollut ongemia lasinpesunesteilmaisimen kanssa? Valo palaa vähän väliä ja säiliö on täynnä.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • NIP4
                                Newbiemmer
                                • Aug 2012
                                • 10
                                • finland

                                Muistaako kukaan pakoputken laipan kokoa kun se turbolta lähtee ja niiden kolmen anturin kierrekoot?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎