Mielestäni auttoi mutta selviää varmasti kun pääsen vähän enemmän tekemään 'manöövereitä' turun motarilla. Pistän raporttia kunhan ensin saan puslien korjaamisen sovittua jonkun kanssa. Ei kai tuo hirveän kallis operaatio ole?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Pyörän napa / tärinä (Ratkaistu)
Collapse
X
-
Tuo kysymys on hiukan suhteellinen, mutta jos ihan rahasta puhutaan niin eteen reaktitangon puslat maksaa joitain kymppejä... reaktiotanko täydellisenä maksaa joku puoltoistasataa, orkkis... x2
Tein tänään hiukan käsijarrun säätöä ja huomasin että toinen takanapa pyörii hiukan hassusti.. en saanut oikeen selvää että onko se kiero vai ei, mutta jonku ihme vekin se tekee.. varmaan tarttis siihen vaihtaa jotain tilalle..Last edited by Soprano; 12-08-2015, 20:14.Se menee sit....
Comment
-
-
Originally posted by Soprano View Postmutta jos ihan rahasta puhutaan niin eteen reaktitangon puslat maksaa joitain kymppejä... reaktiotanko täydellisenä maksaa joku puoltoistasataa, orkkis... x2Last edited by Heguli 31; 13-08-2015, 07:27.
Comment
-
-
Mitäs meinaatte tällä hammastangon "taikamutterin" kiristämisellä. Osaisko joku heittää räjäytyskuvasta vinkkiä tähän. Mulla samanlaista oireilua ja tuntuu että tärinä tulee ohjauksen puolelta. Vaihdettua jarrulevyt+etutukivarret+koiranluut. Raidetangonpäissä ei löytynyt väljää.
Mullakin joskus kuuluu tuollanen "naksahus" kun ajaa melkein ääriasennossa jonkun pompun yli tai veivaa esim pieneen liikenneympyrään reippaalla vauhdilla sisään. Rattiakselin alempaan niveleen tosinkin paikallistettu yks pieni väljä, mutta mielestäni naksahdus ei kuulu ohjauspylvään paikkeilta, pikemminkin alempaa.
Onkos rattiakselin yläpäässä jonkunnäköinen tukilaakeri joka vois olla pikkuhiljaa mennyt? Oireina myös järkyttävä ajettavuus tuulella. Uriin ei ole ihan mahdoton, vähemmän vetelee kuin v70 volvo.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostMitäs meinaatte tällä hammastangon "taikamutterin" kiristämisellä. Osaisko joku heittää räjäytyskuvasta vinkkiä tähän. Mulla samanlaista oireilua ja tuntuu että tärinä tulee ohjauksen puolelta. Vaihdettua jarrulevyt+etutukivarret+koiranluut. Raidetangonpäissä ei löytynyt väljää.
Mullakin joskus kuuluu tuollanen "naksahus" kun ajaa melkein ääriasennossa jonkun pompun yli tai veivaa esim pieneen liikenneympyrään reippaalla vauhdilla sisään. Rattiakselin alempaan niveleen tosinkin paikallistettu yks pieni väljä, mutta mielestäni naksahdus ei kuulu ohjauspylvään paikkeilta, pikemminkin alempaa.
Onkos rattiakselin yläpäässä jonkunnäköinen tukilaakeri joka vois olla pikkuhiljaa mennyt? Oireina myös järkyttävä ajettavuus tuulella. Uriin ei ole ihan mahdoton, vähemmän vetelee kuin v70 volvo.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Soprano View PostEli asia liittyy E60 täristämiseen jota on sitten haettu vaikka millaisten eläinten kanssa.
On vaihdettu alusta,yläpään laakerit, kallistuksen vakaajan runkokumit, koiranluut, reaktiotangot, Kaikki jarrulevyt ja palat. Rengasssarja (jonka jälkeen vielä täristi) Sen jälkeen vaihdettiin uudet vanteet .. taas tärinä jatkui... tänään vaihdoin TAAS uudestaan kaikki 4 rengasta, ja varmasti on ilman pystyheittoja ja runkovikoja! TÄRINÄ JATKUU!
Kaikki jarrut on puhdistettu kymmeneen kertaan... en oo laskenut... ja rasvattu kaikki liukutapit yms... jarrut pelaa...
Nostin auton perän ilmaan ja katselin pyörien pyörintää (vaihde päällä auto käynnissä) Ja kappas vaan, molemmin puolin pystyheittoa.. ? Huomasin myös että vetokaseli kun tulee kiini tohon pyörän napaan niin siitä kohti se meni silleen kierosti ? Niinkuin epäkeskosti siihen laakeriin nähden... eli siis jarrulevy ei hankaa paloja vasten, mutta napa heittää tai on kiero pystysuuntaan ? Onko tämä mahdollista ? Laakerivälistystä ei tunnu mutta joku ihme rohiseva ääni kyllä tulee ihan samanlainen kuin pala ottaisi kiini levyyn... tämä on kuitenkin poissuljettu niin että otin palat erilleen levystä ja kuulin edelleen tuon laahaavan äänen... kertokaa viisaammat... mutta ilmeisesti tässä on syy tärinään ja tutinaan joka ilmenee parhaiten n. 110-130 kmh. Eli onko minulla siis napa kiero vaiko vetari ?
Tasapainotettiinko renkaat roadforce koneella?itselläkin vaivasi tuo ärsyttävä tärinä 80-110 vauhdissa.ostin uudet vanteet ja renkaat ja tärinä jatkui.tänään sitte tasapainotettiin eri paikassa roadforcella ja renkaita piti joka vanteella pyöritellä ja painoja meni jonki verran vähemmän.nyt kulkee tärinättömästi,eri mukava ajaa matkaajoa.tosin ajellu vasta muutamia kilometrejä tasapainotuksen jälkeen.pitää ilmottaa jos tärinä palaa
Comment
-
-
Täälläkin olisi yksi jonka auto vain tärisee (E60 2008)
Tuo tutina on aina motarilla läsnä ja jarrutuksissa sitten vatkaa rattiakin kunnolla. Eteen on vaihdettu levyt alle 5tkm sitten. Hetken tuo oli jo jarrutuksissa oireeton. Nyt taas täristää. Lisäksi tuo tuntuu kovemmissa nopeuksissa jotenkin levottomalta, ihan kuin tuulisi kokoajan sivulta.
Kuka tuon osaa korjata varsinais-suomessa?
Comment
-
-
Originally posted by stoma View PostTäälläkin olisi yksi jonka auto vain tärisee (E60 2008)
Tuo tutina on aina motarilla läsnä ja jarrutuksissa sitten vatkaa rattiakin kunnolla. Eteen on vaihdettu levyt alle 5tkm sitten. Hetken tuo oli jo jarrutuksissa oireeton. Nyt taas täristää. Lisäksi tuo tuntuu kovemmissa nopeuksissa jotenkin levottomalta, ihan kuin tuulisi kokoajan sivulta.
Kuka tuon osaa korjata varsinais-suomessa?
Ja onko etupään tukivarsien kuntoa kumipuslineen tarkastettu HUOLELLA.Esim. pehmeät reaktiotankojen kumipuslat aiheuttaa tuollaista + vetelyä.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOnko autoosi tehty kunnollista jarrujen huoltoa,missä kaikki osat on puhdistettu/voideltu herkästi liikkuviksi.
Ja onko etupään tukivarsien kuntoa kumipuslineen tarkastettu HUOLELLA.Esim. pehmeät reaktiotankojen kumipuslat aiheuttaa tuollaista + vetelyä.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostKannattako puslat vaihtaa erikseen vai koko tanko puslineen? Kuulemma puslan vaihto työläs.
Saa varmaan ostettua ilman pusliakin,jos haluaa laittaa vaikka kovempia uretaanipuslia tilalle.Jotkut tykkää,jotkut ei.
Comment
-
-
Minulla on pelkkien puslien vaihto edessä viikon päästä (+ohjauskulmat) joten raportoin tänne mikä efekti sillä on. Autot ovat tietysti yksilöitä jne. Jos ei auta niin aletaan remppaamaan tukivarsia ja niveliä seuraavaksi.Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Ex. E81 118d LCI Bluewater
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOnko autoosi tehty kunnollista jarrujen huoltoa,missä kaikki osat on puhdistettu/voideltu herkästi liikkuviksi.
Ja onko etupään tukivarsien kuntoa kumipuslineen tarkastettu HUOLELLA.Esim. pehmeät reaktiotankojen kumipuslat aiheuttaa tuollaista + vetelyä.
Edit: sitten käytin vielä renkaat tasapainotuksessa mutta ne oli kunnossa ilman sivu tai pystyheittoaLast edited by stoma; 10-09-2015, 17:06.
Comment
-
Comment