Announcement

Collapse
No announcement yet.

520DA N47 jakoketju katkesi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by kye View Post
    ohi aiheen... miten mitataan ketjun venymä/todetaan sen kunto moottori enemmän purkamatta?
    Kaikki on varmasti enempi tai vähempi nuoruudessaan räpeltäny mopojen parissa. Siittä kun muistelee kuinka uudet ketjut ja rattaat toimi sekä mitä sit tapahtuu kun osat kuluu. (vertauskuva)

    Äkkiseltään kun ajattelee venymän todentamista. Jos tiedetään hammasrattaan yhden hampaan mitta niin venymättömän ketjun yhden lenkin pituus on pitäisi olla sama.

    Tai jos tiedetään uuden ketjun lenkin mitta niin vielä helpompi venymää todeta.

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #17
      Mulla on yks c mallin kone tallin lattialla,reilu 100tkm ajetusta kolariautosta
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • kemo81
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2010
        • 1248
        • ylöjärvi

        #18
        Paska homma!!

        Onko näistä nyt jokin aktio päällä mistä olisi hyvä tietää seuraavan kerran kun huoltoo varaa?
        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
        Ex.
        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
        e91 325i 2005 ArktisMetal
        e46 320ci 2001 TobassBlue
        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

        S1000rr 2010 Thunder grey

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          #19
          Originally posted by kemo81 View Post
          Paska homma!!

          Onko näistä nyt jokin aktio päällä mistä olisi hyvä tietää seuraavan kerran kun huoltoo varaa?
          On aktio mutta 2009 mallin autot ei kuulu niihin,
          vain vanhemmat N47:t.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2195
            • kaustinen

            #20
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Ylemmän ketjun venymä mitataan käsittääkseni sen kiristäjän reiästä.
            Jos ketju on venynyt, se vaihdetaan, ja sen jälkeen pystytään mittaamaan nokkien ja kampiakselin suhteesta alemman ketjun venymä.
            Juuri näin ja jos kerran on vaihdettu vain kiristin on todettu tehtaan ohjeen mukaan, että yläketjun venymä on rajoissa ja alempaa ei silloin tarkasteta.
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #21
              Originally posted by sirkus View Post
              Juuri näin ja jos kerran on vaihdettu vain kiristin on todettu tehtaan ohjeen mukaan, että yläketjun venymä on rajoissa ja alempaa ei silloin tarkasteta.
              Jep, ei tarkisteta vaikka se ääntäisi, ei mene kamppanjaan.

              Sitten taas jos tehdään GW:n piikkiin korjaus niin ei käytetä em. kampanjan proceduuria...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                #22
                Originally posted by MajorDrake View Post
                On aktio mutta 2009 mallin autot ei kuulu niihin,
                vain vanhemmat N47:t.
                Mitenkähän tämä 2009 malli poikkeaa tuosta 2007 mallista?Kummassakin n47?
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • -rik
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 827
                  • Rovaniemi

                  #23
                  Originally posted by kemo81 View Post
                  Mitenkähän tämä 2009 malli poikkeaa tuosta 2007 mallista?Kummassakin n47?
                  Kampiakseli on eri, muuten samaa kuraa

                  On se ihme miten voi olla niin vaikea saada ketju kestämään, vielä 2013 mallin f10:ssä mennyt ketjuja (lähinnä taksikäytössä), vaikka 03/2011 jälkeen piti olla korjattu. Ei paljo tuotekehitys toimi bemarilla (tai ei osata vaihtaa alihankkijaa).
                  ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                  Comment

                  • protoni
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2008
                    • 1361
                    • Tampere

                    #24
                    Säästöpossuissa sinne pitää laittaa fillarin ketju, jotta saadaan kulutus ja päästöt minimoitua. Tai sitten pitää toimia kuten vw.

                    Comment

                    • Oreshin Mikko
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2015
                      • 55
                      • Moskova

                      #25
                      Originally posted by kemo81 View Post
                      Mitenkähän tämä 2009 malli poikkeaa tuosta 2007 mallista?Kummassakin n47?
                      Ei mitenkään. Meille tuli joulukuussa 2014 tehtaan ohjeet (jälleen) miten menetellä tämän konetyypin jakoketjuongelman kanssa. Koskee tuotantoväliä 2007-2011.

                      Alle 75tkm ajettuihin suositus oli vain kiristin/ylempi ketju
                      Käytännössä nyt tällä uusimmalla kamppanjalla pyritään vaihtamaan jäkopäät kaikkiin, koska ihan sama mikä kehitysversio, niin ketjuongelma on todellinen.
                      Alkuuhan tehtaalta sanovat, että se on vain akustinen ongelma, ei toimenpiteitä. Ja kysehän ei ole tyyppiviasta.
                      Alkuuhan vaihdeltiin niitä kampiakseleita ja ne koneet mihin sitä ei ole vielä vaihdettu, niin se tehdään nyt. Epäilen että lähestulkoon kaikkiin on vaihdettu.

                      Kehitys on kulkenut nyt eteenpäin, koska tätä samaa ominaisuutta on myös kutoskoneissa sillä erolla, että ketju menee ääntämättä poikki.
                      Ja Venäjällähän on kiinteät huoltovälit (15 tkm)
                      F85 X5 M
                      Ahdettu avolava

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #26
                        Originally posted by protoni View Post
                        Säästöpossuissa sinne pitää laittaa fillarin ketju, jotta saadaan kulutus ja päästöt minimoitua. Tai sitten pitää toimia kuten vw.

                        Joo, VW:llä vaan laitettu vielä paskempi ketju ja vielä softamanipuloinnit päälle, on aika noloa kyllä
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • pexodus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1577
                          • Leppävirta/Oravikoski

                          #27
                          Kehitys on kulkenut nyt eteenpäin, koska tätä samaa ominaisuutta on myös kutoskoneissa sillä erolla, että ketju menee ääntämättä poikki.
                          Ja Venäjällähän on kiinteät huoltovälit (15 tkm)[/QUOTE]

                          Mistäs alkaen tälläistä esiintyy? Kaikissa N57 lohkoissa vai? En ole kuullut yhtään katkennutta ketjua 3 litraisessa, toisaalta onhan noita helvetisti vähemmän Suomessa kuin 2litraisia (yhden taksin tiedän 3litraisella) joten voi johtua siitäkin
                          BMW F11 LCI 530da x-drive
                          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                          Comment

                          • Oreshin Mikko
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2015
                            • 55
                            • Moskova

                            #28
                            Originally posted by pexodus View Post

                            Mistäs alkaen tälläistä esiintyy? Kaikissa N57 lohkoissa vai? En ole kuullut yhtään katkennutta ketjua 3 litraisessa, toisaalta onhan noita helvetisti vähemmän Suomessa kuin 2litraisia (yhden taksin tiedän 3litraisella) joten voi johtua siitäkin
                            Ollaan nyt Suomessa käymässä en pääse tarkastamaan asiaa, mutta valmistusvuodesta 2009-2010 alkaen, toki vanhemmistakin on mennyt poikki, mutta näistä uudemmista erittäin pienellä ajomäärällä. Oma näkemykseni on, että ketju "leikkaa kiinni" ja rupeaa luonnollisesti venymään ja katki poikki.

                            Kuluneen ketjun kyllä kuulee, ajaa auton lämpöseks, pohjamuovit veke ja auton alle kuuntelemaan.

                            Kun pääsen kotia laitan tarkemmat tiedot mitkä autot kuuluu tähänkin kamppanjaan.
                            F85 X5 M
                            Ahdettu avolava

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1462
                              • Area 03

                              #29
                              Originally posted by pexodus View Post
                              Mistäs alkaen tälläistä esiintyy? Kaikissa N57 lohkoissa vai? En ole kuullut yhtään katkennutta ketjua 3 litraisessa, toisaalta onhan noita helvetisti vähemmän Suomessa kuin 2litraisia (yhden taksin tiedän 3litraisella) joten voi johtua siitäkin
                              No kyllä toi 2litrasten osaltakin on aika promille osuus mitä napsunut poikki.Ottaa vaikka luennan 2L jakoketjun katkeamisesta johtuneen moottori rikon vs. kuinka monta 3L pannua aikoinaan meni remonttiin irronneen imusarjan läpän takia.

                              Kyllähän toi jakoketkun venymis ongelma on ja pysyy,mutta täälläkin saa kuvan kirjoittelusta että joka toisella napsahtanut ketju poikki.Itse en tiedä henkilökohtaisesti ketään tai kaverin,sululaisella,kaiman serkun tuttua jolla oikeassa elämässä olisi N47 pannusta ketju katkennut.

                              Mutta varmasti tapauksia on Suomessakin...ettei nyt kukaan pääse sanomaan "että tälläkin hetkellä lojuu autotallin lattialla 2 kpl N47 mottia,joista ketju katkennut"
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • protoni
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2008
                                • 1361
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                Joo, VW:llä vaan laitettu vielä paskempi ketju ja vielä softamanipuloinnit päälle, on aika noloa kyllä
                                Useimmat softahuijatut taitaa pyöriä kuminauhalla ja bensat jopon ketjulla. Ei tuo hihna taida enää nykyään olla yhtään hullumpi vaihtoehto, vaikka se välillä pitääkin vaihdella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎