Announcement

Collapse
No announcement yet.

520DA N47 jakoketju katkesi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #91
    Originally posted by salmol View Post
    Varmaan ihan älytön idea mutta miksei noita ketjuja voisi korva akseleilla kuten ketjuvedot on joissain tapauksissa korvattu kardaaneilla? Eli jos ketjut ei kestä, niin akselit kyllä kestäis. Mutta varmaan tässä joku juttu nyt on, paino varmaan.
    Tiedätkö miltä T5 transun kone kuulostaa? Siinä jakopää on rattailla...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #92
      OT: Joissakin kisakoneissa metelillä ei liene myöskään merkitystä: KLIK.

      Joskus pistää miettimään onko tämä enää pelkkää säästöntavoittelua ketjun painon ja hinnan osalta vai keljusti planned obsolescence -suunnittelua?

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #93
        Tai laittas sinne remmin jonka vaihtoväli 60 tkm kuten joskus 90-luvulla ooppeleissa..sitten pikkuhiljaa hivuttas vaihtoväliä ylöspäin kun näyttäs että kestää.

        Audillakin taitaa 2.0 tdi pannussa oli hihnan vaihtoväli jotain 180 tkm
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #94
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Tiedätkö miltä T5 transun kone kuulostaa? Siinä jakopää on rattailla...
          Minkä volkkarin pumppari on hiljainen ollut? Ei ne rattaat sitä älämölöä siellä eniten tuota, auttaa vaan kummasti muuten hiljaista dieseliä
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #95
            Originally posted by VolvoTDi View Post
            Minkä volkkarin pumppari on hiljainen ollut? Ei ne rattaat sitä älämölöä siellä eniten tuota, auttaa vaan kummasti muuten hiljaista dieseliä
            Tarkoitin sitä jurnutusta...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2323
              • Uusimaa

              #96
              Originally posted by veku View Post
              Audillakin taitaa 2.0 tdi pannussa oli hihnan vaihtoväli jotain 180 tkm
              Jep, ja Volvon uudemmissa dieseleissä 240tkm. Edelliseen 2009 V70:iin vaihdoin hihnan 220tkm kohdalla. Vanhassa hihnassa ei huomannut minkäänlaista kulumisen merkkiä. Näytti ihan yhtä hyvältä kuin uusi.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #97
                Tällä viikolla tehdastakuuseen A sarjan kaikki ketjut, ajettu 219tkm. Ei euroakaan kuluja. About vuoden (30tkm) ääntänyt suht reilusti,ajattelin että antaa mennä kunnes hajoaa niin testataan miten tehdas suhtautuu. No ääni oysynyt muuttumattomana ja auto menee vaihtoon niin vietiin korjaukseen.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #98
                  Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                  No mites M57:n ketjunvaihdot, koska näitä alkaa porukka tekemään ennakoidusti ehkäistäkseen täydellisen katastrofin?

                  Eikös se vaadi moottorin irroituksen? Ja maksaa varmaan ~1000€ vähintään.
                  Minkä takia? Ei näissä ketjut katkea, paitsi älyttömillä kilometreillä (+500tkm) tai silloin jos jonkin keinuvivun neulalaakeri pettää ja neula kulkeutuu jakoketjun ja rattaan väliin. Tätä ei pahemmin ehkäistä ketjua vaihtamalla.

                  Comment

                  • Hakkapeliitta
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2014
                    • 552
                    • P-Sawo

                    #99
                    Tässä uskossa minäkin olen ollut ja jatkan olemista.

                    Tänään kuulin että työtutun vm 2011 520d:stä oli mennyt jakoketjupoikki, kilometrejä oli silloin n. 200t.

                    Omaan piikkiin sai vaihtaa moottorin, goodwill-hommat on ehkä työn alla.

                    annetaan BMW-osaa

                    Comment

                    • H3nu
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 252
                      • Hämeenlinna

                      Oma veikkaus on, että osien keveyden tavoittelu ja sitä kautta polttoainetalouden/päästöjen pienentäminen on ainakin osittain syypää näihin vikoihin. Omaan BMW prätkään tehtiin täys jakopääremppa, kun kilsoja taulussa 25tkm, onneks meni takuuseen niin ei tullu itelleni maksettavaa. Eiköhän tossakin oo luotettavuuden kustannuksella tehty kevyillä osilla jakopää, tosin tavoitteena maksimaalinen suorituskyky.
                      BMW F82 M4 -16
                      BMW F20 116d M-sport -14
                      Aprilia Dorsoduro 900 -20
                      Sea-Doo RXP300RS -16

                      Comment

                      • algernon
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 288
                        • Turku, Suami

                        Tietenkin hyvä että BMW korjaa auton mutta huolestuttavaa on että se pitää korjata jo 25tkm jälkeen.
                        Yksilövikoja on aina mutta vanhaan hyvään aikaan jakoketju oli se pommin varma design...jossakin on menty pahasti vikaan näissä.

                        Onko korjattuihin moottoreihin tehty korjaus parannetuilla osilla vai vaihdetaanko ainoastaan samat uudet osat takaisin?
                        M
                        850i -91 (EG11)
                        Z3 2.8 -98 (CH31)

                        325 -08 (VE31)

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          Originally posted by algernon View Post
                          Tietenkin hyvä että BMW korjaa auton mutta huolestuttavaa on että se pitää korjata jo 25tkm jälkeen.
                          Yksilövikoja on aina mutta vanhaan hyvään aikaan jakoketju oli se pommin varma design...jossakin on menty pahasti vikaan näissä.

                          Onko korjattuihin moottoreihin tehty korjaus parannetuilla osilla vai vaihdetaanko ainoastaan samat uudet osat takaisin?
                          On niissä numero ainakin muuttunut, ja samalla korkeapainepumpun asentoa muutetaan.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • hihnala
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2012
                            • 45
                            • Finland

                            Nokkaketjun kiristimen toimintaperiaate?

                            Tämä aihe kun on taas noussut täällä pinnalle, kysyisin toimiiko ketjujen kiristimet öljynpaineella?

                            Omaani tehtiin remontti pari vuotta sitten, mutta käyntiääni muuttui sen jälkeen todella karkeaksi ja kovaksi. Siitä on huomautellut jokainen katsastusmies ja huolto, mutta kukaan ei ole syytä sille keksinyt. Joskus olen jotain taksia kuunnellut, että vähän vastaavaa ääntä pitää, mutta en ole koskaan kuullut yhtä pahaa - suorastaan hävettää miten käynti erottuu niin selvästi kaupunkiliikenteessä.

                            Tässä ääninäyte ennen remonttia - kärinä kuuluu pari sekuntia käynnistyksestä, mutta hiljenee sitten:


                            Tässä näyte remontin jälkeen ja tilanne sama reilun 30tkm:n jälkeen:


                            Selkeimmin eron kuulee, kun laittaa nuo kuulumaan päällekkäin. Ääni kuulostaa mekaaniselta ja arvauksia on huolloissa esitetty ylimalkaisesti venttiilikoneiston ja jakopään suuntaan.

                            Voiko olla niin, että ennen remonttia öljynpaineen noustessa kiristin nappaa ketjusta sen verran kiinni, että kärinä loppuu ja remontin jälkeen niin ei jostain syystä tapahdukaan?

                            Remontissa vaihdettiin osat kampiakselista ja öljypumpusta lähtien.

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              Kyllä tuo kuulostaa rempan jälkeen enemmän jakopäävikaiselle kuin ennen
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • jpeltoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2004
                                • 600
                                • pirkanmaa

                                Kampiakseli siis vaihdettiin. Olisikohan tasapainoakselit laitettu väärään asentoon kasattaessa. Ja nyt tärinän/värinän kompensoinnin sijaan pahentaa sitä.
                                __________________________________________________ ________________________
                                Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎