memebuy23buy

oliko e39 kuitenkin parempi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2335
    • Uusimaa

    #61
    Originally posted by -Tapi View Post
    Ehkei ekonomit kumminkaan vaan markkinat eli asiakkaat.
    Juu justiisa näin. Laatu paskenee niin pitkään kun markkinat sen sietävät. Maailma on muuttunut ja arvot siinä mukana. Mun näkemyksen mukaan nykyautoissa on käynyt vähän samanlainen vahinko laadun suhteen kuin audiopuolella kotihifilaitteissa. Muistan hyvin kuinka 20-25 vuotta sitten mistä tahansa kodinkoneliikkeestä sai ostettua jämäkästi valmistetun (esim.Yamahan tms...) vahvistimen oheislaitteineen, jotka tuntuivat kädessä hyvintehdyiltä laatuvehkeiltä. Ja tuntuvat vielä nykypäivänäkin mitä suurimmassa määrin. Ja sama laatu ulottui myös kuorien sisään. Tänä päivänä samanlaista laatua pitää hakea hifilaitteisiin keskittyneistä erikoisliikkeestä. Massoille suunnatut perustason hifivehkeet on downshiftattu tuntumaan muovisilta kertakäyttörimpuloilta, joiden volume-potikasta ei uskalla ottaa edes tukevampaa otetta. Ja uskotellaan että iPod-interfacet sun halpamaiset korvikkeet korvaa vanhan kunnon laatutason. Näin tuntuu käyvän autojenkin kanssa....

    Tähän laadun alasajoon on syynä asiakaskunta, tuotteiden käyttäjät, jolta on yksinkertaisesti kadonnut (tai tietoisesti kadotettu) nyanssintaju pienten yksityiskohtien ja laatuseikkojen suhteen. Ja samaan aikaan materiaaleihin liittyviä laatuvaatimuksia "hyvitellään" kiihtyvällä varustelukierteellä ja ympäristöihmisten vaatimuksilla keveämmistä rakenteista, pienemmistä päästöistä jne jne... Laadukas auto määritellään tänä päivänä aivan eri kriteeereillä tavan pulliaisen silmissä kuin E39:n ja W124:n aikoihin. Ykkösprioriteetti ei ole enää hienosti tehdyt yksityiskohdat ja materiaalit. Valmistajille tuntuu riittävän että 80% kohderyhmästä hyväksyy laadulliset nyanssit. Ja näistä osa ei ymmärrä mitään nyanssien päälle, ja tämä on nyt selvästi kasvava joukko. Ja sitten vaan jatketaan laadullisen yksityiskohtien heikentämistä malli mallilta - pikkuhiljaa, jotta käyttäjät tottuvat kehnompaan laatuun. Valmistajillekaan se ei ole enää kunniakysymys prioriteetillä yksi, että heidän tuotteitaan pidetään huippukestävinä maailman tappiin kestävinä ikiliikkujina. Arvoista tässä on siis kysymys.

    Ikävä kyllä tämän kehitys on nähtävissä BMW:llä ja monella muullakin valmistajalla - ja toimialalla.
    Last edited by JKK; 26-10-2015, 16:20.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • heifetz
      Bimmer Fanatic
      • May 2015
      • 429
      • Finland

      #62
      JKK: Aamen. Lisään tähän myös jatkuvan länsimaisen keskiluokan kurjistumisen. Ihmisillä ei ole enää valmiuksia maksaa oikeasta laadusta, mutta bemari edelleen kelpaa. Nuoria ei myöskään autot enää niin paljon kiinnosta, paitsi idässä missä autoistuminen on vasta päässyt vauhtiin. Kiinan markkinoillehan lähes kaikki uudet autot suunnitellaan eikä heitä laatu nyt niin paljon kiinnosta. Kunhan kojelaudassa on pädi ja jouluvalot.
      Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
      Ex. E81 118d LCI Bluewater

      Comment

      • Mnederst
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 88
        • Espoo

        #63
        Näin se menee. Niin kauan kuin ihmiset eivät ole valmiita maksamaan laadusta, sitä ei mistään löydy. Mutta se, mikä on erityisen paskamaista, on se, ettei laatua saa enää rahallakaan.

        Laatua ei saa nykyisin enää kuin sattumalta. Ja sitten kun valmistaja huomaa sen, niin ylilaatu korjataan ja aletaan tehdä yhtä paskaa kuin kaikki muutkin.

        Comment

        • GuGi_
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 700
          • Vantaa city

          #64
          Hieno piirre meissä suomalaisissa, siis tämmönen yltiöpositiivisuus mikä tästäkin topikista huokuu
          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

          F11 525d -11
          E60 M5 -05
          E12 530i -75
          E32 730i - 91
          Chevy Silverado 3500 -93
          R33 Skyline GTS-T -93

          Comment

          • tommipommi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 230
            • sastamala

            #65
            Tämän topicin lukeneena voi todeta vain et v%&u1ks meni taas, kun on skipannut e34:stä suoraan e61.

            aamen

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2335
              • Uusimaa

              #66
              Originally posted by tommipommi View Post
              Tämän topicin lukeneena voi todeta vain et v%&u1ks meni taas, kun on skipannut e34:stä suoraan e61.
              Totta, olisi kannattanut odotella ja hypätä suoraan F11:seen
              BMW G30 545e M-Sport

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • -rik
                BTCF Member
                • Nov 2009
                • 827
                • Rovaniemi

                #67
                Originally posted by JKK View Post
                Totta, olisi kannattanut odotella ja hypätä suoraan F11:seen
                Tuskinpa se laatu f11 nousee takaisin e39 tasolle, päinvastoin entistä enemmän säästetään materiaaleissa ym. Kyllähän niissäki jo takaluukut kukkii ja johtosarjatkin rupeaa napsumaan takaluukusta ja muutakin pientä kivaa, jahka ne tulee e6x ikään.
                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                Comment

                • tommipommi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 230
                  • sastamala

                  #68
                  No tulee sitten seuraava päivitys evullisemmaks kun f10/11 sijasta e39:n ostaa. E60/61 muotoilusta oon kyllä aina tykänny paljon enemmän kuin e39. Tämä toki makuasia ja muotoiluahan tämä ketju ei ehkä niinkään koskenut kuin teknistä hyvyyttä ja laatua..

                  Comment

                  Working...
                  X