memebuy23buy

E61 525d epätasainen käynti startatessa (ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    #16
    Originally posted by Käyttäjä View Post
    Tossa sulla jäi kyllä hehkuttaminen väliin
    Avaapas mulle miten tuota hehkutetaan...
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #17
      Originally posted by exautisti View Post
      Avaapas mulle miten tuota hehkutetaan...
      No automaattisestihan nuo uudemmat hehkuttaa, (jo kun avaat lukot) mutta jos tämä on niitä alkupään E6x jossa vielä ihan perinteinen avain, niin varmaan pitäisi virrat kääntää ensin 2-asentoon ja odottaa että tuo hehkun kuva poistuu tuosta mittaristosta?


      Jossei oikeaoppinen hehkutus tuo haluttua lopputulemaa, tarkastuttaisin seuraavaksi suuttimien korjausarvot diagnostiikkavehkeillä, jos moottorin ohjainlaite sellaista osaa kertoa.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by Supra^ View Post
        Jossei oikeaoppinen hehkutus tuo haluttua lopputulemaa, tarkastuttaisin seuraavaksi suuttimien korjausarvot diagnostiikkavehkeillä, jos moottorin ohjainlaite sellaista osaa kertoa.
        Itsekään en muista näkikö Inpalla diesel malleista suuttimien korjausarvoja samalla tavalla kuin bensa malleista. Joku paremmin muistava voisi kertoa miten oli. Jos topicin aloittajaa kiinnostaa katsella livedataa ja mahdollisia vikakoodeja autosta niin laita priva viestiä.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Käyttäjä
          Bimmer Rookie
          • Oct 2014
          • 60
          • kuun pimeä puoli

          #19
          Originally posted by exautisti View Post
          Avaapas mulle miten tuota hehkutetaan...
          kyllä mä venttaisin että toi hehkun merkkivalo sammuu ja sit vasta käyntiin, en toki tiedä asiasta mitään ja korjaa ihmeessä jos olen väärässä
          e61 530d 2004
          ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2979
            • Uusimaa

            #20
            Originally posted by Supra^ View Post
            No automaattisestihan nuo uudemmat hehkuttaa, (jo kun avaat lukot) mutta jos tämä on niitä alkupään E6x jossa vielä ihan perinteinen avain, niin varmaan pitäisi virrat kääntää ensin 2-asentoon ja odottaa että tuo hehkun kuva poistuu tuosta mittaristosta?
            Höpö höpö. Autossa on autostart, joka tarkoittaa sitä, että riittää, kun vilauttaa avainta start-asennossa, auto hehkuttaa niin kauan, kun on tarpeellista ja sitten starttaa auton.
            Minullahan on ollut näitä E60/61 530d autoja vasta 11 kpl, joten jonkinlainen kokemus asiasta lienee...
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #21
              Kuulosti todella vaivalloiselle startin pyöritys. Otin omasta videon kännykällä ja aivan toista maata pyöritys startatessa. Vahinko kun en osaa ladata nettiin videota, hyvin kuulisi eron.

              Hehkutuksen aloittaa käsittääkseni ensimmäisen kerran kun ovet avataan ja eikö näissäkin ole jälkihehkutus startin jälkeen, voisiko siinä olla nyt vika että jälkihehku jää pois ?

              Comment

              • Miksu76
                Bimmer Rookie
                • Dec 2015
                • 49
                • Kuopio

                #22
                Auto siis tuo E61 vm.2008 ja siinä on avaimeton toiminta. Eli ei tuota pysty mitenkään itse hehkuttamaan, käsittääkseni. Jos painaa starttia ilman jarrua syttyy virrat mutta ei ala hehkuttamaan, ainakaan merkkivalo ei syty. Toisella painalluksella auto tärähtää käyntiin ja huolehtii samalla oikea-aikaisesta ja määräisestä hehkutuksesta. Jos suoraan autoon tultaessa painaa jarrua ja sen jälkeen starttia auto käynnistyy suoraan.

                Sain marmorilta tarjouksen hehkujen ja releyksikön vaihdosta, huvikseen niitä ei kannata toisella vaihdattaa. Toki ei sitä itsekkään ennen diagnoosia kehtaisi osia vaihdella.
                E61 530xd vm.2009
                ex E61 525td vm.2008
                BMW 1150 GS

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #23
                  Originally posted by jaki View Post
                  Höpö höpö. Autossa on autostart, joka tarkoittaa sitä, että riittää, kun vilauttaa avainta start-asennossa, auto hehkuttaa niin kauan, kun on tarpeellista ja sitten starttaa auton.
                  Minullahan on ollut näitä E60/61 530d autoja vasta 11 kpl, joten jonkinlainen kokemus asiasta lienee...
                  No hyvä, pahoittelen mutuiluani.

                  Jos auto kerran vm 08 niin tsekkaisin ne korjausarvot seuraavaksi. Kyllä se koodia hehkuista pukkaa jos siellä jotain on rikki.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2979
                    • Uusimaa

                    #24
                    Originally posted by Supra^ View Post
                    tsekkaisin ne korjausarvot seuraavaksi. Kyllä se koodia hehkuista pukkaa jos siellä jotain on rikki.

                    Samaa mieltä. En ole koskan kuullut, että hehkut olisi rikki ilman, että niistä jäisi mitään vikakoodia. No, kaikki on mahdollista.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • Miksu76
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2015
                      • 49
                      • Kuopio

                      #25
                      Aamulla lämpömittari näytti talviset viisi astetta plussaa ja minkäänlaista rytmihäiriöitä ei koneessa käynnistäessä ilmennyt.

                      Itse ole tästä hämilläni. Jos kyseessä olisi suutinvuoto tms. vaikuttaisiko siihen ulkolämpötila? Jos kyseessä olisi huono akku tai virransaanti vaikeuksia, vaikuttaisiko siihen tuollainen viiden asteen lämpötilaero? Tietysti tuo lämpötilavaihtelu on ollut vielä satunnaista eikä siitä voi vetää johtopäätöksiä. Kyse voi yhtä hyvin olla tuurista.

                      Jos kyseessä on hehkut, miksi ei paikallinen merkkiliike löytänyt niistä vikakoodeja.

                      Katsotaan pääsenkö itse lukemaan vikoja paikallisen aktiivin tallissa, ehkä asia alkaa siitä selviämään. Itse en omista toistaiseksi tietokonetta, joten lukuhommat ei onnistu. Tilasin hätäpäissäni vianselvittelyä varten Carlyn pulikan ja siihen toimittajan softan. Pulikka ei ole vielä tullut joten lukeminen ei onnistu. Ja toisaalta ei ole pulikasta kovin korkeat odotukset saako sillä siten mitään luettuakaan
                      E61 530xd vm.2009
                      ex E61 525td vm.2008
                      BMW 1150 GS

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3144
                        • Tampere

                        #26
                        INPA on se kova sana täss(kin) kohtaa. Plusasteilla ei pitäisi tulla minkäänlaisia ongelmia käynnistyksessä vaikka hehkut olisi kaikki särki.

                        Comment

                        • Miksu76
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2015
                          • 49
                          • Kuopio

                          #27
                          Priva-ohjeidenkin perusteella lähdin yleismittarin kanssa tutkimaan asiaa.

                          Kävinkin suorittamassa mittauksia, ulkolämpötila neljä astetta plussalla. Lisävirtaliittimen ja koneen välillä jännite auton olleessa virrat päällä 11,9volttia. Konehuoneen puolelta kuuluu rapinaa ja naisesta, ilmeisesti hehkut ainakin jollakin tasolla toimii. Jännite auton rungon ja koneen välillä 0,04 volttia. Startatessa jännite lisävirtapistokkeen ja koneen välillä romahtaa 9,1 volttiin. Laitoin käynnistyskaapelin rungon ja koneen välille, mittaustulos oli sama.

                          Voisiko johtopäätös olla että maadotuskaapeli on kunnossa, koska kun laittaa käynnistyskaapelin rungon ja koneen väliin muutosta ei tapahdu. Akku taas vaikuttaa siten tulleensa tiensä päähän, koska jännite romahtaa?
                          -> itselle vähän mysteeri miten se vajaa jännite saa aikaan käyntihäiriön?

                          Saako/onkohan tuota tarvetta enää lähteä enempää tutkimaan vai vaihtaako vaan uuden akun?
                          E61 530xd vm.2009
                          ex E61 525td vm.2008
                          BMW 1150 GS

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1341
                            • Kajaani

                            #28
                            Hehkut vie paljon virtaa hehkuttaessa.
                            Nyt sinun akku kyykkää ja kenties hehkutus jää vajaaksi.
                            Siitä seuraa käyntihäiriö.
                            Akku kuluva osa joten joskus sen kuitenkin joutuu vaihtamaan.
                            Eiköhän akku ole hyvä vaihtokohde.
                            Tai sitten kokeilet ladata akun täyteen ja starttaat seuraavana pikkupakkas päivänä.
                            F30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3144
                              • Tampere

                              #29
                              Jos on orkkisakku, niin lienee vaihdon paikka. Katso akun mittauksesta: KLIK. Neljän asteen lämpötilalla 11,9V tarkoittaa lähes täysin tyhjää akkua.

                              Vaihtoehdot: a) akku on finaalissa b) akku on vaihdettu mutta jätetty koodaamatta akun vaihto c) lataus ei toimi kunnolla d) auto ei mene unitilaan ja joku moduli syö akkua.

                              IBS:n pitäisi valvoa akun kuntoa ja lepovirtaa. Jos lepovirta nousee yli 80 mA (sivu 19: KLIK), IBS:n pitäisi jättää vikakoodi tästä. Kun E6X:ssä on ollut näitä lepovirtaongelmia, olisi ehkä syytä mitata lepovirta. Nukahtaminen menee kahdessa osassa, ensin 16 minuutin kohdalla IBS (sivu 25) ja 60 minuutin kohdalla MPM (sivu 32). Kun olet huijannut takakontin kiinni-asentoon ruuvimeisselillä, siitä hetkestä pitää siis tunti odottaa ennenkuin lepovirran voi mitata. Veikkaisin että lepovirran pitäisi olla lähempänä 40 mA kuin tuota vikakoodin aiheuttavaa 80 mA:ta.

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                #30
                                Laitetaan vielä tähänkin kaikkien nähtäväksi kun tuolla privassa oli puhetta myös päävirtakaapelin mittauksesta, että noihin MNi:n hyviin ohjeisiin voisi vielä lisätä mittauksen paljonko jännitettä hukkuu akun ja konehuoneen + pistokkeen välille. Jotain outoa tuolla jännitepuolella jokatapauksessa on ja helpoimmillaan se voi olla pelkkä kuollut akkukin. Ihan suoraan ei kuitenkaan kannata akkukaupoille mennä ellei tiedä varmaksi akun olevan alkuperäinen tai muuten vanha.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X