Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57TU2 huohotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9156
    • Oulu

    #46
    Kannattaa se ajoneston synkkaus kertaalleen kokeilla, vaikka ei antaisikaan siitä vikakoodia.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • _Sylin_teri_
      BTCF Member
      • May 2013
      • 366
      • Suomi finland

      #47
      Originally posted by Clavurion View Post
      Kannattaa se ajoneston synkkaus kertaalleen kokeilla, vaikka ei antaisikaan siitä vikakoodia.
      HTK tekas sen synkkauksen ja ei toji

      Comment

      • _Sylin_teri_
        BTCF Member
        • May 2013
        • 366
        • Suomi finland

        #48
        Eikös nyt kaiken järjen mukaan se korkeapainepumppu sentään jotain painetta tuota vaikka kuinka paskana olisi?

        Pumpulle kyllä tulee ainetta ihan paineeksi asti mutta ei vaan nosta sitä rail painetta.

        Mitä se kp pumpun kyljessä oleva sähköhommeli oikein tekee? Voiko se sulkea sen pumpun polttoaineen saannin niin että ei tuottaisi painetta ollenkaan?

        Comment

        • harjomi
          Newbiemmer
          • Dec 2008
          • 13

          #49
          Muistaakseni nyppäsin virrat päällä liittimen irti jolloin INPAn näyttämä totetuma rail paineelle hyppäsi tasan neljään sataan. Sitte käymään jne...

          Comment

          • _Sylin_teri_
            BTCF Member
            • May 2013
            • 366
            • Suomi finland

            #50
            Originally posted by harjomi View Post
            Muistaakseni nyppäsin virrat päällä liittimen irti jolloin INPAn näyttämä totetuma rail paineelle hyppäsi tasan neljään sataan. Sitte käymään jne...
            Siis se rail paineen pyynti? en muista oliko virrat päällä vai ei kun otin irti mutta ei lähtenyt

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #51
              Löytyi vikakoodi EWS manipulation, joten tein ISTA:lla synkan. Enää ei tule EWS vikakoodia. Rail-painetta on vain reilu 4bar, joten Rail-pumppu ei tee painetta yhtään.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7524
                • Jyväshyvä

                #52
                Harvemmin se pumppu kerrasta antautuu.
                Mahdollisia vikoja:
                Määränsäädin railitangon päässä, päästää palulinjana paineet.
                Jakoketju poikki (pitäisi varmana tulla koodia nokkien asentotunnistimesta tällöin?)
                Korkeapaineanturi rikki
                Pumpun määränsäädin rikki
                Paha ohivuoto suuttimessa. Ei kylläkään noin isoa ole tullut vastaan että ei nosta painetta ollenkaan...
                Last edited by MajorDrake; 31-05-2016, 23:02.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • harjomi
                  Newbiemmer
                  • Dec 2008
                  • 13

                  #53
                  Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                  Siis se rail paineen pyynti? en muista oliko virrat päällä vai ei kun otin irti mutta ei lähtenyt
                  Ei vaan rail-paineen toteutuma (actual). Inpan livedatassa pyynti oli koko ajan n.400, en muista oliko tasan vai ei, toteutuma laski joka kerta kun startilla vatkasi, ollen lopuksi muistaakseni 0,67. Kun liittimen otti irti, sekä pyynti että toteutuma pomppas tasan 400:n ja sitten suostui käynnistymään.

                  -Mikko

                  Comment

                  • _Sylin_teri_
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 366
                    • Suomi finland

                    #54
                    Joo neljäänsataan se hyppäs mullakin kun irrotti liittimen. Mutta ei auttanut.

                    Otin nyt ykköspytyn suuttimelle menevän putken irti ja totesin että se paine on kyllä 0bar vaikka näyttää rail paineeksi 4.27. Jakotukista ei tule mitään missään tilanteessa.

                    Irrotin konehuoneesta sen läpinäkyvän polttoaineen tuloletkun ja starttasin niin sylkäs tankista päin sellasella paineella että on dieselit nyt pitkin konehuonetta

                    Mutta taas se musta paluuletku joka on sen läpinäkyvän vieressä konehuoneessa, joka haarautuu sinne jakotukin takapäähän. Siitä lorottaa virrat päällä ja startatessa ihan yhtä kovalla paineella. Eli pumppu ei tuota yhden yhtä baaria painetta.

                    Eli ongelma lienee nyt pumpun kyljessä oleva määränsäädin? Miten tuo määränsäädin toimii käytännössä?

                    Comment

                    • _Sylin_teri_
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 366
                      • Suomi finland

                      #55


                      Eli letkusta nr.1 pitäis kai startatessa tulla painetta suihkuks asti? Nyt vaan lorotti samalla tavalla kuin virrat päällä

                      Kp pumpun määränsäätimen liittimeen tuli virrat päällä 9V

                      Edit: Nyt vata tajusin mistä tuohon jakotukille paine tulee sehan on tuolla keskellä jakotukkia. Ei siitä mustasta sen enempää pidäkkään painetta tulla mitä nyt tulee
                      Last edited by _Sylin_teri_; 01-06-2016, 19:04.

                      Comment

                      • _Sylin_teri_
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 366
                        • Suomi finland

                        #56
                        Määränsäädin kyllä toimi kun antoi 12V liittimiin että ei ainakaan jumissa ole

                        Comment

                        • _Sylin_teri_
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 366
                          • Suomi finland

                          #57
                          Noniin otin videon paljonko sitä painetta jakotukille oikein tulee. Eli eipä juuri mitään.



                          Jos nyt oletetaan että pumppu on kunnossa niin jäljelle ei ilmeisesti jää kuin määränsäädin? Voiko tuo määränsäädin nyt olla jotenkin epäkunnossa vaikka navoista kokeilemalla napsahti ihan ilosesti.

                          Vai voiko siellä olla joku ilmalukko kun näytti ilmaa työntävän pääasiassa?

                          Edit: Eipä tuo seuraavilla kokeiluilla enää ilmaa työntänyt, pienenä norona vaan tulee löpöä putkesta.
                          Last edited by _Sylin_teri_; 01-06-2016, 21:08.

                          Comment

                          • _Sylin_teri_
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 366
                            • Suomi finland

                            #58
                            Eikö ole enää ideoita?

                            Comment

                            • _Sylin_teri_
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 366
                              • Suomi finland

                              #59
                              VIKA RATKASTU!

                              Siellä vaan oli ilmaa niin paljon että piti 5 kertaa käyttää virtoja päälle ja pois ennenku jakotukki alko täyttymään. Minuutin kerralla on siirtopumppu käynnissä.

                              Kun huomasin että jakotukki oli täyttyny nii laitoin vehkeet kasaan ja starttasin. Ekalla pitkällä startilla nous 20bar rail paine ja seuraavalla jo hörskähti!

                              Comment

                              • arben
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1121
                                • suomi

                                #60
                                Mikä moottorin kohtalo on?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎