Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57TU2 huohotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///THe
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 840
    • Espoo

    #61
    Originally posted by arben View Post
    Mikä moottorin kohtalo on?
    Jäin miettiin samaa, että tuskin huohotus on vielä poistunut?
    X5 F15 ///Msport
    CRX 2gen +25psi

    Comment

    • _Sylin_teri_
      BTCF Member
      • May 2013
      • 366
      • Suomi finland

      #62
      Joo huohotus on edelleen vahvasti läsnä. Pitää nyt alkaa metästämään konetta.

      Saa heittää tarjouksia vanhasta koneesta. 500e tarjos työkaveri että siitä satasilla ylöspäin voipi tarjoilla.

      Tod. tulee ilman turboa mutta muuten apulaitteineen.

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #63
        Kellään mitään uusia vinkkejä?

        Tänään tuli vastaan yksi tällainen TU2-kone jossa ollut jo vähän aikaa samanlaisia oireita, savua tulee reippaasti ja tästä tulee myös sama "vuotavan pakoputken" ääni kun öljykorkin avaa.
        Myös öljyä huohottaa ahtoputkiin tottakai.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • _Sylin_teri_
          BTCF Member
          • May 2013
          • 366
          • Suomi finland

          #64
          Eipä ole, mulla oli kolme pyttyy paskana, imuventtiilistä vuoti aika paljon männän asennosta riippumatta ja ilmeisesti myös männän välistä koska huohotus

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            #65
            Olis kyllä mielenkiintosta tietää mistä moinen, valmistusvika vai huolimaton käyttö esim. edellis(i)en omistajien toimesta.
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • _Sylin_teri_
              BTCF Member
              • May 2013
              • 366
              • Suomi finland

              #66
              Paha sanoa, 30t oli öljynvaihtoväli ollut ja käyttötunteja n.5000h 45kmh keskinopeudella. Jos nyt ei koneesta 500e parempaa tarjousta tule niin työkaveri ostaa jalaittaa atomeiks niin eiköhän selviä sitten mikä mättää

              Comment

              • _Sylin_teri_
                BTCF Member
                • May 2013
                • 366
                • Suomi finland

                #67
                Joo eli nyt selvisi syy huohotukseen.
                Ketju mennyt poikki joskus ja vaihdettu uusi. Öljypohjassa oli laahaimen ja ketjun paloja vielä.

                On sitten rikkonut venttiiliä ja ilmeisesti mäntääkin samalla. Ei kyllä perdynolla silti ajossa huomannut

                Kiinnostaisiko ketään vanha kone? Turbo, startti, laturi ja tehostimen pumppu puuttuu, haljennut öljypohja mukaan

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #68
                  Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                  Joo eli nyt selvisi syy huohotukseen.
                  Ketju mennyt poikki joskus ja vaihdettu uusi. Öljypohjassa oli laahaimen ja ketjun paloja vielä.

                  On sitten rikkonut venttiiliä ja ilmeisesti mäntääkin samalla. Ei kyllä perdynolla silti ajossa huomannut

                  Kiinnostaisiko ketään vanha kone? Turbo, startti, laturi ja tehostimen pumppu puuttuu, haljennut öljypohja mukaan
                  Hyvä kun selvisi.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • _Sylin_teri_
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 366
                    • Suomi finland

                    #69
                    Uusi motti tuntus muuten toimivan mutta kickdownilla tulee Reduced power moottorinvikavalo ja vikakoodi

                    45A0 Rail pressure quantative plausibility control

                    Mitähän meinaa? Suuttimen numeroita ei ole vielä vaihdettu oikeiksi niin voiko siitä johtua?

                    Comment

                    • _Sylin_teri_
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 366
                      • Suomi finland

                      #70
                      Päivitystä, ei auttanut suuttimien numeroiden laitto. Rail paine tuntus olevan liian korkea, menee setpointin yli että heilahtaa ajaessa sekä tyhjäkäynnillä. N.100bar yli.

                      Uus motti on alle 100t ajettu enkä jotenkin usko että olisi kerennyt määränsäädin tai antureita menemään rikki:think

                      Edit: rail paine anturia kokeiltu vanhasta ja ei apua. Seuraavaksi määränsäädin irti jos ois uuden koneen mukana menny jotain roskaa siihe
                      Last edited by _Sylin_teri_; 13-08-2016, 15:49.

                      Comment

                      • _Sylin_teri_
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 366
                        • Suomi finland

                        #71
                        Kumpikohan ois potentiaalisempi vikapaikka, jakotukin päässä oleva venttiili vai tuo määränsäädin pumpun kyljessä? Pitää varmaan illalla alkaa purkamaan:think

                        Comment

                        • _Sylin_teri_
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 366
                          • Suomi finland

                          #72
                          Paska järjestelmässä oli syypää. Jakotukin takaosassa olevan venttiilin sihti oli aika täynnä jotain pikku murusta, nyt rokkaa kone

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #73
                            Oliko polttoainejärjestelmän putket miten suojattu vaihtokoneessa? Lika kenties päässyt purkamolla järjestelmää moottorin irroittamisen jälkeen.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • _Sylin_teri_
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 366
                              • Suomi finland

                              #74
                              Sieltähän se paska oli peräisin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎