Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 Mittaria ruuvattu?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

Originally posted by MajorDrake View Post
    Tällä kertaa olen kyllä Hemin puolella vahvasti,
    tämä Suomi on kumma maa kun käytetyn auton myyjän
    vastuu on isompi kuin valmistajan taikka auton uutena myyneen jälleenmyyjän...
    Minäkin olen Hemin puolella vahvasti. En vain usko tähän Hemiin. Onko kukaan koskaan saanut häneen henkilökohtaista kontaktia? EI. Kuitenkin tämä hemi kertoilee käytettyjen autojen vastaanotosta tms. jatkuvaa höpöhöpöjuttujaan. Jos tällä hemillä olisi tuolla pirkanmaalla oikeasti varteenotettava yritys hänen yhteystietonsa olisi saatavilla.
    Joskus vuosia sitten, hemin tietotaitoon hurmautuneena yritin saada omaa autoani sinne laittoon. Ei onnistunut. Ukko istunee jossain kopissa ja leikkii tietäjää. IMO.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

Comment

• Jani_88
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 367
      • jkl

Originally posted by Hemi View Post

Eli pelkkä penkkien ja ratin maalaus, kuluneiden pikkunippelien +poljinpintojen vaihto 150tkm ajettusta autosta purettuihin, maalipinnan fiksaus+myllytys+tarvittaessa ylilakkaus ja huolellinen pesu(aina ne oviaukot huolella)+raikastus saa lähes aina Pentti Perusautoilijan oikeasti nielemään koukun siitä vain ikäänkuin ajatuksena ilmaan heitetystä: ....”tällä on ilmeisesti vedetty vain pitkää matkaa kun on näin..
      Tehäänkö näin oikeesti
      Hemi, missä olet töissä? Minä ainakin tulisin jutuille ja kauppoja hieromaan vaikka täällä sua (taas) parjataankin

Comment

• Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

Originally posted by TFV View Post
        Minäkin olen Hemin puolella vahvasti. En vain usko tähän Hemiin. Onko kukaan koskaan saanut häneen henkilökohtaista kontaktia? EI. Kuitenkin tämä hemi kertoilee käytettyjen autojen vastaanotosta tms. jatkuvaa höpöhöpöjuttujaan. Jos tällä hemillä olisi tuolla pirkanmaalla oikeasti varteenotettava yritys hänen yhteystietonsa olisi saatavilla.
        Joskus vuosia sitten, hemin tietotaitoon hurmautuneena yritin saada omaa autoani sinne laittoon. Ei onnistunut. Ukko istunee jossain kopissa ja leikkii tietäjää. IMO.
        Niin, taas tämä kääntyi minuun persoonana ja henkilönä? Miksi?
        Siksikö että koet minun ”pettäneen sinut” kun en ole ottanut autoasi huoltoon?
        Eli aina löytyy näemmä se kipukohta jossa minä olen kusaissut provoilijan muroihin ja joka tätä kautta ottaa asiakseen trollata jokaista topikkia missä keskustelu kääntyy pikkuisenkin juupaseipäs keskustelua syvemmälle.
        Tästäkin kirjoittamastani saa poimia tai olla poimimatta tasan vapaavalinnaisesti mitä haluaa, mutta minuun henkilönä tai persoonana se ei liity mihinkään. Jos on erimieltä ja sille on perusteet, niin siitä vain keskustelemaan.
        Vai pitäisikö täällä ilmoittaa koko elämänstoorinsa, henkilötietonsa, sotunsa, postata kuvansa, ilmoittaa yhteystietonsa mistä ”herrat” saa kiinni aamuin, illoin ja töistä....jotta tästä typerästä henkilöön käyvästä provopaskasta pääsee eroon?

Et nytkään sanallakaan kommentoinut yhtäkään minun kirjoittamaa pointtia itse aiheesta, vaan taas kerran tämä kääntyi minuun henkilönä???

ps.me emme ole koskaan emmekä milloinkaan ylläpitäneet yleistä huoltoliikettä...joten ei ole mikään ihme että emme ole sinun autoasi ottaneet huoltoon.

Comment

• JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2761
          • Tampere

Originally posted by JP-76 View Post
          Kyllä hemin kirjoituksissa on paljon järkeäkin kun ne ajatuksella lukee. En nyt ihan joka asiassa ole samaa mieltä, esim. ikuinen vääntö automaattilaatikon öljynvaihdosta, mutta kyllä edellisissä teksteissä oli asioita mitkä itselle olivat hyvää informaatiota.
          Samoilla linjoilla itsekin, ja luulen myös ymmärtäväni nyt enemmän autokauppiaan näkökulmaa ja keinoja arvioida käytetyn auton jälleenmyyntiarvoa. Ja tunnistanpa myös itsestäni noita mainittuja Pertti Perusautoilijan lähtökohtia arvioida auton kuntoa autokaupoilla, eli kyylätään pintoja ja kilometrejä matkamittarissa, kun ei tekniikasta välttämättä niin paljoa ymmärretä. Ja oikeasti niitä pintoja voi uusia suhteellisen pienellä rahalla, kuten Hemi kirjoittikin.

Kilometrit voi matkamittariin ajaa monella tavalla kuten on tässäkin keskustelussa moneen kertaan nostettu esille. Mutta käytettyä autoa myytäessä ja vastaavasti ostettaessa niiden jo ajettujen kilometrien "hyvyyttä" tai vastaavasti "huonoutta" eli laatua on vaikea lähteä kovikaan luotettavasti arvioimaan, ellei itseä kiinnostava auto satu olleen jonkun tuttavan omistuksessa, jonka ajotapaa ja asennetta huoltaa ja kohdella autoaan olisi jotenkin mahdollista tuntea.
          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

Comment

• Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

Originally posted by Jani_88 View Post
            Tehäänkö näin oikeesti
            Hemi, missä olet töissä? Minä ainakin tulisin jutuille ja kauppoja hieromaan vaikka täällä sua (taas) parjataankin
            Tottakai tehdään, paljon muuallakin kuin meillä.
            Meillä nyt toki tuo helppo ja halpojen osien saanti on yksi juttu koko bisnestä, jolloin ”fiksaus” kulumattomilla ja korkeamman varusteluokan osilla on kustannustehokkaampaa.

Kiitos tarjouksesta, mutta täällä ei saa eikä tarvitse mainostaa ja minulla on enemmän kuin tarpeeksi töitä tällä saralla, sen vähän aikaa mitä sitä vielä tehdään....ennen kokonaan ”uutta elämää”.

Comment

• TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

Ei, Hemi, kun sinua ei ole olemassa. Muualla kuin omassa mielikuvituksessasi. Olet ihan kiva kaveri ja olet kaivanut paljon tietoja netin syövereistä. Mutta sinua ei ole olemassa.

Comment

• petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

Tähän ketjuun viestejä jotka koskee E61:n mittarin ruuvailua, ei henkilökohtasuuksia kiitos.

Jarno
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

Originally posted by JaniLap View Post
                  Kilometrit voi matkamittariin ajaa monella tavalla kuten on tässäkin keskustelussa moneen kertaan nostettu esille. Mutta käytettyä autoa myytäessä ja vastaavasti ostettaessa niiden jo ajettujen kilometrien "hyvyyttä" tai vastaavasti "huonoutta" eli laatua on vaikea lähteä kovikaan luotettavasti arvioimaan, ellei itseä kiinnostava auto satu olleen jonkun tuttavan omistuksessa, jonka ajotapaa ja asennetta huoltaa ja kohdella autoaan olisi jotenkin mahdollista tuntea.
                  Se on totta että ainakin teoriassa kilometrikertymät eri autoilla voi olla hyvinkin erilaisia, siis eri ääripäissä (vrt.lentokenttätaksi vst.taksi Helsingissä).
                  Se mikä oli varsinainen pointti, oli se että ihan oikeasti me vain emme voi 99%:ssa tapauksia tietää missä ja miten kilometrit ovat tulleet, jos/kun auto on läpikäynyt huolellisen fiksauksen.

Sillä kuitenkin perustellaan useinkin paljon ajetun auton ostoa että juuri siihen on kilsat tulleet pääteillä 80kmh nopeuksin ilman ohituksia jne., vaikka todellisuus kuitenkin on pääosin juuri päinvastainen.
                  Millään autolla kun tässä maassa ei vain voi ajaa niin kuin mitä ovat mielikuvat näistä ja ne autot joilla on paljon ajettu, ne on ajettu pääosin ammattikäytössä ilman sen kummempaa säästelyä.

Edelleen on niin, että siinä 400tkm ajetussa autossa on 99.5%:n varmuudella enemmän kaupungissa ajettuja kilometrejä kuin vastaavassa 150tkm ajetussa, vaikka toki usein muuta kuvitellaan.
                  Näin ollen siinä 400tkm ajetussa on kertaluokkaa enemmän myös liikennevaloissa seisomista, liikkeelle lähtöjä, kiihdytyksiä, jarrutuksia korin/alustan vastaanottamia iskuja, jne,jne.
                  Eli enemmän ajettu vain on enemmän todellisuudessa kulunut ja omaa ilman muuta suuremman vikatiheyden tulevaisuudessa kuin vastaava pienikilsainen samalla tulevalla ajosuoritejaksolla.

Ei siinä mitään, ei ne isotkaan kilsat siis missään tapauksessa tee huolletusta autosta romua, vaan päinvastoin.
                  Eli se ostohinta voi olla niin paljon matalampi että eteen tuleva=realisoituva hieman suurempi vikatiheys voi silti tarkoittaa nettovoittoa suhteessa seuraaviin ajettuihin kilsoihin.
                  Tämä vain tarkoittaa pääsääntöisesti sitä että silloin käyttäjä itse pystyy omalla työllään säästämään ainakin n.50% huoltoihin+korjauksiin käytetyistä pääomista.
                  Eli ostos voi olla erityisen huono silloin jos itse ei osaa/pysty tekemään mitään huoltoja+remontteja itse, vaan ollaan normaalin huoltoveloituksen armoilla.

Pointtini ei siis missään tapauksessa ollut tehdä paljonkaan ajetusta autosta itsessään mitenkään epäkuranttia, vaan kritiikkini oli tarkoitettu niilla täysin vailla realismia oleville romanttisille kuvitelmille joilla ostava kuluttaja pettää itseään kuvittelemalla että mittarilukema on vain lukema.
                  Erityisen kalliiksihan tämä tulee siis niille jotka eivät osaa itse ”ropata” autojaan,
                  joten tämä esille nostamani pointti kannattaa ottaa tosissaan.

Comment

• TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

Olet asian ytimessä. Näinhän nämä menee, hieno juttu, kun koostit tämän meille. Nyt kaikki tiedämme miten mitkäkin kilometrit vaikuttaa. Kiitos vielä kerran todella ammattitaitoisesta näkemyksestä👍

Comment

• Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

Originally posted by TFV View Post
                      Olet asian ytimessä. Näinhän nämä menee, hieno juttu, kun koostit tämän meille. Nyt kaikki tiedämme miten mitkäkin kilometrit vaikuttaa. Kiitos vielä kerran todella ammattitaitoisesta näkemyksestä👍
                      ”Vassokuu”...siitä saa poimia tai olla poimimatta ihan tasan miltä itsestä tuntuu.

Comment

• peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8267
                        • Järvikylä (Nakkila)

Se on totta että ainakin teoriassa kilometrikertymät eri autoilla voi olla hyvinkin erilaisia, siis eri ääripäissä (vrt.lentokenttätaksi vst.taksi Helsingissä).
                        Se mikä oli varsinainen pointti, oli se että ihan oikeasti me vain emme voi 99%:ssa tapauksia tietää missä ja miten kilometrit ovat tulleet, jos/kun auto on läpikäynyt huolellisen fiksauksen.

Sillä kuitenkin perustellaan useinkin paljon ajetun auton ostoa että juuri siihen on kilsat tulleet pääteillä 80kmh nopeuksin ilman ohituksia jne., vaikka todellisuus kuitenkin on pääosin juuri päinvastainen.
                        Millään autolla kun tässä maassa ei vain voi ajaa niin kuin mitä ovat mielikuvat näistä ja ne autot joilla on paljon ajettu, ne on ajettu pääosin ammattikäytössä ilman sen kummempaa säästelyä.

Edelleen on niin, että siinä 400tkm ajetussa autossa on 99.5%:n varmuudella enemmän kaupungissa ajettuja kilometrejä kuin vastaavassa 150tkm ajetussa, vaikka toki usein muuta kuvitellaan.
                        Näin ollen siinä 400tkm ajetussa on kertaluokkaa enemmän myös liikennevaloissa seisomista, liikkeelle lähtöjä, kiihdytyksiä, jarrutuksia korin/alustan vastaanottamia iskuja, jne,jne.
                        Eli enemmän ajettu vain on enemmän todellisuudessa kulunut ja omaa ilman muuta suuremman vikatiheyden tulevaisuudessa kuin vastaava pienikilsainen samalla tulevalla ajosuoritejaksolla.

Ei siinä mitään, ei ne isotkaan kilsat siis missään tapauksessa tee huolletusta autosta romua, vaan päinvastoin.
                        Eli se ostohinta voi olla niin paljon matalampi että eteen tuleva=realisoituva hieman suurempi vikatiheys voi silti tarkoittaa nettovoittoa suhteessa seuraaviin ajettuihin kilsoihin.
                        Tämä vain tarkoittaa pääsääntöisesti sitä että silloin käyttäjä itse pystyy omalla työllään säästämään ainakin n.50% huoltoihin+korjauksiin käytetyistä pääomista.
                        Eli ostos voi olla erityisen huono silloin jos itse ei osaa/pysty tekemään mitään huoltoja+remontteja itse, vaan ollaan normaalin huoltoveloituksen armoilla.

Pointtini ei siis missään tapauksessa ollut tehdä paljonkaan ajetusta autosta itsessään mitenkään epäkuranttia, vaan kritiikkini oli tarkoitettu niilla täysin vailla realismia oleville romanttisille kuvitelmille joilla ostava kuluttaja pettää itseään kuvittelemalla että mittarilukema on vain lukema.
                        Erityisen kalliiksihan tämä tulee siis niille jotka eivät osaa itse ”ropata” autojaan,
                        Ongelmaksi tulee vain mittarilukeman luotettavuus joka on samaa luokkaa e39 touringin takaluukun ruostumattomuuden kanssa
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

Originally posted by peto2 View Post
                          Ongelmaksi tulee vain mittarilukeman luotettavuus joka on samaa luokkaa e39 touringin takaluukun ruostumattomuuden kanssa
                          Lueppa tuo aikaisemmin kirjoittamani...mistä syystä juuri se huoltokirja/historia ja tarvittaessa tarkastettavissa oleva historia on niin tärkeä.
                          Pelkkä mittarilukema nimenomaan EI kerro suoraan mitään, kuten kyllä tuossa aiemmin jo totesinkin.

Miten tämä liittyy e39:n takaluukun ruostumiseen?

Comment

• makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

Tässä on kyllä puolet täyttä puppua ja omia ylimielisiä näkemyksiä/olettamuksia asioista joita ei todentamaan oikeaksi tai vääräksi.

Harkitsitko koskaan Hemi pitkän elämäsi aikana ryhtyväsi poliitikoksi? Sen luokan diipadaapaa sulta ainakin tulee että olisit sillä saralla menestynyt paremmin kuin super salaisessa automaalaamossa joka on täynnä viskiä, sikareita ja design kalusteita, hyvistä puöränkulmista puhumattakaan.

Ja itse asiaan ni kyllähän se E60 kilometrien ruuvaus kaikkiin moduuleihin on luvattoman helppoa.
                            Kaikkein paras on tuo merkkiliikkeen nykykäytäntö että huollot merkitään niiden omaan järjestelmään ja on luettavissa merkkiliikkeissä missä maailmankolkassa tahansa.
                            Sitä järjestelmää on hankala "ruuvata"
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

Comment

• protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1368
                              • Tampere

Kovin korkeilta nuo Hemin prosentit vaikuttavat, mutta tuskin hän niitä on päästään keksinyt. Taustalta löytynee statistiikkaa ja tilastoja, joita hän pyydettäessä mielellään esittelee.

Comment

• JP-76
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 1060
                                • Kanta-Häme

Postaajan pyynnostä tyhjäksi.
                                Last edited by Kissvesala; 29-08-2016, 09:21.
                                Kalusto:
                                BMW 550i xDrive -14
                                BMW S1000R -17
                                Toyota Proace -15

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡