En usko että tullillle olisi mennyt enää läpi suurempi lukema veroilmossa kuin 350tkm, mutta on tuossakin veroissa eroa vs. 150tkm ajettuun. Jos kilometrit ilmoittaa epäilyttävän suureksi, niin tulevat tarkastamaan auton (tai voi itse käydä näyttämässä, kummin vaan)
Onko tässäkin taas yksi mielivaltainen autoverotulkintakysymys lisää? Eli jos ostaa oikeasti paljon ajetun auton Saksasta, niin pitää pahimmassa tapauksessa tullin kanssa vääntää kättä siitä, että onko mittaria ruuvattu verotusmielessä ylöspäin ja vastaako auton kunto nyt sitten 100tkm ajettua vai 200tkm ajettua vai 400tkm ajettua? Ja tullimieshän tietysti "näkee" oikeat kilometrit pelkästään haistelemalla kuskin penkkiä, koska viranomainen on luonnollisesti aina oikeassa?
Onko tässäkin taas yksi mielivaltainen autoverotulkintakysymys lisää? Eli jos ostaa oikeasti paljon ajetun auton Saksasta, niin pitää pahimmassa tapauksessa tullin kanssa vääntää kättä siitä, että onko mittaria ruuvattu verotusmielessä ylöspäin ja vastaako auton kunto nyt sitten 100tkm ajettua vai 200tkm ajettua vai 400tkm ajettua? Ja tullimieshän tietysti "näkee" oikeat kilometrit pelkästään haistelemalla kuskin penkkiä, koska viranomainen on luonnollisesti aina oikeassa?
Ei kun ne lähettää auton merkkiliikkeen tarkastettavaksi.
Tiedän erään tapauksen jossa Mersun verotuksessa tuli 1000e sakko tulliviranomaisen huijaamisesta kun mittaria oli ruuvattu ylöspäin verojen pienentämistä ajatellen.
Se että mistä syystä olivat ruvenneet moista epäilemään on mysteeri:think
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Yksinkertaisimmillaan auton ikää ja kauppakirjaan merkittyä ostohetken kilometrimäärä voidaan verrata ajoneuvoveroilmoituksessa mainittuun kilometrimäärään. Tarkempaan syyniin voivat joutua ajoneuvot joiden ajokilometrit ovat ikään nähden korkeat, mutta tällaisia tilanteita varten tarvitaan selvitys ko. ajoneuvon ammattimaisesta käytöstä.
Varsinaiseen ketjun aiheeseen liittyen olisi huhupuheiden sijasta mielenkiintoita tietää asianosaisen omistajan taholta kuinka "ruuvausepäilyn" selvittely on edennyt ja millaisia faktoja on saatu pöytään?
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
On minulta joskus vaatittu aton näyttämistä huoltokirjan kera tullissa.
Eipä se ollut mikään ongelma, auto oli 3 vuotias ja 240 tkm ajettu,
ja huoltokirja oli ajan tasalla...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Kukalie tämä "Ville", mutta jos realcars jyväskylä niin höpö höpö nyt oikeasti !!
Myös sinulle terveiset, että tämä kommentoimasi auto ( eri kuin tässä topicissa ) on täydellisellä merkkiliikkeen historialla / km-tarkistettu. Kauppaa ei purettu tästä syystä. Jos haluat / näet tarpeelliseksi asiaa lisää puida, sähköpostiosoitteemme ja puhelinnumeromme ovat julkisia.
Tämän ketjun lukeneena ainakaan jyväskylästä en autoa osta
Joo ei kannata ostaa, tämänkin topickin auto on Vaasasta myyty, kyse on eräästä isosta ketjusta... Rekisterinumero NIP-589 jotta muutkin osaavat ko. yksilöä varoa...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Kuka tässä on nyt siis kusettanut, myyjä eli autoliike vai se joka möi auton ko liikkeeseen?
Yleisesti: En ikinä alkaisi autokauppiaaksi, kun kaikki tuo sinne vain "hyviä" vaihtoautoja Miksi kukaan vaihtaisi autoa toiseen jos siinä ei vikaa olisi. Tai no, toki autoja vaihdetaan isompaan/pienempään tai toisella polttoaineella kulkevaan, mutta suurin osa taitaa olla näitä "yksilöitä". Ja sitten myyjäparka joutuu antamaan sille vielä takuun.
Niin miten tää tilanne on edistynyt?
Tai onko sitä saatu selville että pitääkö ton saitin tiedot paikkaansa?
Onko siis ylipäänsä mahdollista e60/61 mallissa ruuvaa mittaria?
Eikös se oo aika hankalaa, koska tieto tallentuu ainakin lcm moduliin jne.
Testeri kiinni?
Comment