Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 Mittaria ruuvattu?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by jaki View Post
    Oman soppansa tuo, kun rikkoontneen/kuluneen osan tilalle vaihdetaan uusi. Onko se samanlainen = menee rikki suurin piirtein saman ajan päästä vai päivitetty versio, joka voi kestää huomattavasti pidempäänkin. hyvä esimerkki on 530d:n pakosarja, jonka "korvaava" valurautasarja kestää todnäk moninkertaisesti alkuperäiseen verratuna.
    Samoin monista elektroniikkayksiköistä on tullut päivtettyjä versioita, joissa erityisesti puhdastinajuotosten tilalle on kehitetty jotain kestävämpää ratkaisua = kestävät huomattavasti pidempään.
    Todellisuus on kuitenkin taas tässäkin enemmän ajettua vastaan.
    Eli mitä enemmän on osia jo jouduttu ison kilometrisuoritteen vuoksi vaihtamaan, sitä todennäköisemmin mukana on tullut myös halvempaa ja vähemmän kestävää tarvikeosaa joka taas lisää vikatiheyttä kilometrien kertyessä.
    Samalla tehdyt huollot ja korjaukset nekin itsessään kuluttavat autoa, jolloin myös sitä kautta vikatiheys kasvaa.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by protoni View Post
      Keskimäärin enempi ajettu on kuluneempi. Toisaalta maantieajo on keskimäärin vähemmän kuluttavaa kuin kaupunkiajo.
      Kyllä...mutta taas kerran se enemmän ajettu on keskimäärin ja todennäköisemmin enemmän ajettu myös kaupungissa.
      Tässäkin maassa +400tkm on aika vaikea kerätä mittariin ilman kaupunkiajoa ja vaikeaa kerätä vähemmän kuin vastaavassa 150tkm ajetussa on kaupunkiajoa.
      Eli taas kerran tullaan siihen yhteen automyyjän kertomaan ”kliseeseen” joka heitetään ilmoille noin niin kuin sivuhuomautuksena, myytäessä miljoonan ajettua ”papan helmeä”, johon ostaja toki tarttuu perustellessaan itselle ostoksensa ”järkevyyttä” kun kerran saa halvalla ja autoliikkeen puunaamana/fiksaamana juuri tämä auto näyttää siltä kuin sillä ei olisi käväistykään kaupungeissa....

      Eli pelkkä penkkien ja ratin maalaus, kuluneiden pikkunippelien +poljinpintojen vaihto 150tkm ajettusta autosta purettuihin, maalipinnan fiksaus+myllytys+tarvittaessa ylilakkaus ja huolellinen pesu(aina ne oviaukot huolella)+raikastus saa lähes aina Pentti Perusautoilijan oikeasti nielemään koukun siitä vain ikäänkuin ajatuksena ilmaan heitetystä: ....”tällä on ilmeisesti vedetty vain pitkää matkaa kun on näin kulumaton”....

      esim.meiltä lähteneet vähänkään arvokkaammat alle 8-vuotiaat 450tkm ajetut autot käytännössä ammattilaisenkin silmin päällisin puolin ihan samassa kunnossa ulos kuin puleerattu 150tkm ajettu, mutta helposti lähes puolet/kolmanneksen halvemmalla, jolloin on kyllä aika helppo ”automiehen”...tai itseään ”automiehenä pitävän” uskoa/=pettää itseään että vain ”kunto ratkaisee”.
      Näin siis ihan siksi kun hän ei ole nähnyt tilannetta kun auto tuli fiksaamattomana sisään.
      Meillä kuitenkin menee kaikista näistä kaikki kuluneet osat aina vaihtoon ja todellakin tarvittaessa aina jopa koko sisustukset kojelautaa myöden, samalla kun mm.maalipinnat käsitellään aina vastaamaan lähes uutta autoa(lommot ylös, naarmujen, kiveniskemien,”chipsien” häivytys, myllytys, kovavaha).
      Eli eihän näihin nyt herran tähden jätetä mitään mistä yksikään ”Pentti Perusautoilija” voisi ”nähdä kilometrit”/”kunnon"...siis mistään muualta kuin mittarilukemasta+huoltokirjasta.
      Se on sitten ihan puhtaasti ostajan oma häpeä jos oikeasti uskoo että mittarilukema on todellakin vain lukema, vaikka myyntitilanteessa kuinka korostat myytävän auton kilometrejä. Myyntihetkellä auto on kyllä varmasti kunnossa, mutta omaa 100% varmuudella suuremman vikatiheyden tulevaisuudessa kuin se vieressä kolmanneksen kalliimmalla lapulla seissyt vastaava 150tkm ajettu auto.
      Last edited by Hemi; 25-08-2016, 12:37.

      Comment

      • JP-76
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 1060
        • Kanta-Häme

        Originally posted by Hemi View Post

        Eli mistähän ne käytetyt autot sinne autoliikkeeseen tulevat? Yksityisiltä kuluttajilta...mutta jos vain autoliikkeet ovat epärehellisiä, niin ilmeisesti he siis tietoisesti/tahallaan hajottavat myymänsä autot ennen uudelleen myyntiä.
        Oikeasti asia on tasan päinvastoin ja sanoisin että mm.meillä jokaista sisään tullutta vaihdokkia on remontoitu+huollettu näiden umpirehellisten yksityisten autonmyyjien jäljiltä.
        En nyt haluaisi hämmentää tätä keskustelua enempää, mutta pakko kommentoida tuota lainaamaani kohtaa.

        Tekstistäsi voisi päätellä että sinä autokauppiaana aina oletat, että auton vaihtoon liittyy jonkin sortin huijaus, ja että kaikki autoa vaihtavat tekevät sen vain siksi että haluavat päästä "romusta" eroon.

        Tämä vaikuttaa kyllä aika huolestuttavalta kuluttajan kannalta, toivottavasti en koskaan osu Sinun liikkeeseesi autokaupoille ettei tarvitse todistella jokaista kertomaansa asiaa autosta ja pelätä että kyseenalaistat kaiken. Autokauppa kuitenkin mielletään yleensä miellyttäväksi tapahtumaksi, eikä gestapon kuulusteluksi.

        Itse en ole, ainakaan tahallisesti, vaihtanut autoa sen takia että siinä olisi jotain perustavan laatuista vikaa, vaan iän/kilometrien, tai jonkin muun tarpeen
        johdosta. Tai yksinkertaisesti siksi, että auto ei miellytä.
        Kalusto:
        BMW 550i xDrive -14
        BMW S1000R -17
        Toyota Proace -15

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by JP-76 View Post
          En nyt haluaisi hämmentää tätä keskustelua enempää, mutta pakko kommentoida tuota lainaamaani kohtaa.

          Tekstistäsi voisi päätellä että sinä autokauppiaana aina oletat, että auton vaihtoon liittyy jonkin sortin huijaus, ja että kaikki autoa vaihtavat tekevät sen vain siksi että haluavat päästä "romusta" eroon.

          Tämä vaikuttaa kyllä aika huolestuttavalta kuluttajan kannalta, toivottavasti en koskaan osu Sinun liikkeeseesi autokaupoille ettei tarvitse todistella jokaista kertomaansa asiaa autosta ja pelätä että kyseenalaistat kaiken. Autokauppa kuitenkin mielletään yleensä miellyttäväksi tapahtumaksi, eikä gestapon kuulusteluksi.

          Itse en ole, ainakaan tahallisesti, vaihtanut autoa sen takia että siinä olisi jotain perustavan laatuista vikaa, vaan iän/kilometrien, tai jonkin muun tarpeen
          johdosta. Tai yksinkertaisesti siksi, että auto ei miellytä.
          Ymmärsit täysin väärin.
          Autokauppiastahan et voi huijata, eikä takuuasiat kulje yksityisen myyjän suuntaan, mikäli kysessä ei siis puhtaasti petoksellinen keissi.
          Eli minulle ei ole oikeastaan mitään merkitystä sille mitä sinä minulle yksityisenä myyjänä autostasi kerrot, vaan minä perustan annetussa vaihtohyvityksessä oman riskini, jotka taas määrittelen ihan itse ja ilman romantiikkaa.
          Eli ei, minä en todellakaan ”kuulustele” myyjää oikeastaan sen enempää kuin että:....” onko huoltokirjaa tai/ja kuitteja”....thats it ja kaiken tarvittavan ja oleellisen näen itsekkin ja sen vuoksi ostanaina myös kaikki autossa olevat viat/puutteet.
          ”Riskianalyysi” kaupan järkevyydestä/kannattavuudesta taas syntyy nimenomaan ajetusta kilometrimäärästä, huoltohistoriasta(=varmentaa kilometrikertymää) ja sen luotettavuudesta, sekä yleiskunnosta.
          Nämä yhdistettynä siihen ammattitaitoon mitä ko.automerkistä/mallista on kertynyt+kerrytetty tyyppivikojen suhteen ja milläkin ajosuoritteilla, on juuri sitä ammattitaitoa jolla on tarkoitus elantonsa saada.
          Joka kerran kun oletat tai uskot sokeasti vain yksityistä myyjää(ja ei, kyse ei ole ”huijauksesta”, vaan näkemyksestä), jää lapset ilman joululahjaa.

          Eli, autokaupassa kauppiaalla ei ole varaa samaan romantiikkaan kuin peruskuluttajilla, joiden ostopäätökset kuitenkin isolta osalta perustuvat, myönsivät he sen tai eivät. Eli me emme todellakaan voi ostaa yhtäkään autoa ”kunnon mukaan”, koska auton todellisesta kunnosta pelkkä pintakiilto ja yleissiisteys ei kerro yhtään mitään...kilometrit kertoo.
          Sen vuoksi me aidan tällä puolella ei edes kuvitella näkevämme auton kokonaiskuntoa pelkästään sen ulkoisesta habituksesta, vaan mukaan tulee paljon muitakin ja tärkeämpiä muuttujia.

          Eli ei, minä en todellakaan oleta pienessä mielessänikään pienintäkään ”huijausta” siinä kohtaa kun minä otan auton sisään(=ostan auton myyntiin), koska sehän tarkoittaisi sitä että en ammattitaidottomuuttani oikeasti tiedä mitä olen ostamassa?
          Kyse on riskien hallinnasta ja se taas perustuu juurikin siihen tietoon mitkä ovat kulloisenkin auton tyyppiviat ja mitä milläkin kilometrisuoritteilla alkaa olemaan vaihtokunnossa.
          Pieni koeajolenkki ja käynti nosturilla riittää kilometrilukeman ja huoltohistorian lisäksi ihan hyvin kertomaan mitä on tehty ja mitä on edessä....siis mitä meillä on edessä jos/kun auto tulee meille sisään.
          Kyse on pitkälti siis siitä että löydetään/todetaan olemassa olevat fiksaukset+remontit jo heti ostotilanteessa, eikä suinkaan kuvitellakkaan etteikö niitä olisi, kertoo myyjä mitä tahansa.

          Eli vain autokauppias voi olla ja usein onkin myydessään käytetyn ajoneuvon ”huijari”, ei toisinpäin(ihmiset kun tosiaan kuvittelevat pintakiillon+siisteyden olevan yhtä kuin ”auton kunto” ja mm.kilometrilukeman toisarvoista = vaikka se pitkälti määrittelee sen koska seuraava vika iskee).
          Tosin, se on faktaa että aika harvoin yksityiseltä tulee sisään auto jolle ei pitäisi tehdä mitään jotta sen uskaltaa tai pystyy myymään eteenpäin...lue: Ei milloinkaan.
          Last edited by Hemi; 25-08-2016, 18:23.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Se mikä tässä käytetyn auton kaupassa ja ennen kaikkea siihen liittyvissä uskomuksissa on huvittavinta on juuri tuo ”autokauppias on aina huijari” ja yksityinen se jota kusetetaan.
            Kuitenkin, ne käytetyt vaihtoautot tulevat pääosin juuri yksityisiltä kuluttajilta ja voin luvata että yksikään auto joka käy välillä autoliikkeessä/kauppialla ei saa sinä aikana ainakaan lisää vikoja, vaan päinvastoin.
            Eli kyllä ne kaikki tulevatkin viat periytyy pohjimmiltaan edellisten yksityisten omistajien käytöstä.

            Autokauppias toki pyrkii aina korjaamaan kaikki kaikki todettavissa olevat sen hetkiset viat, mutta kun kauppiaallakaan ei ole röntgenkatsetta eikä ennustuspalloa, kaikki perustuu todennäköisyyksiin.
            Kenenkään kauppiaan ETU EI OLE MYYDÄ TIETOISESTI VIALLISTA AUTOA, vaan tasan päinvastoin, koska sen vian korjaaminen ennen myymistä on huomattavasti kustannustehokkaampaa kuin korjailla asiakkaan auton vikoja jälkikäteen.
            Eli tavallaan tämä ”huijari” on jo käsitteenä absurdi, koska se oikeasti tarkoittaisi omaan jalkaansa ampumista.

            Ok, suurin syy tämän ”huijari” legendan elämiseen on tietenkin kuluttajat itse, joiden omat ja täysin epärealistiset romanttiset kuvitelmat käytetyn auton perusolemuksesta eivät lopulta kohtaa.
            Ostamalla liikkeestä käytetyn auton...ostaa kuin ostaakin KÄYTETYN auton, jonka vikatiheys on aina suurempi kuin vastaavan uuden auton.
            Mitä enemmän ajettu ja mitä.....Ranskalaisempi, sitä suurempi vikatiheys, oli se ”papan helmi” sitten ostettu yksityiseltä tai puhtaalta tuoksuvana ja myllytettynä liikkeestä.

            Eli juuri nämä ”Pentti Peruskuluttajat” jotka ostavat autonsa ”kunnon perusteella” ovat niitä jotka myös tulevat useimmiten ”kusetetuksi huijariautokauppiaiden toimesta”, kun lopulta se ”kunto” ei vastannutkaan eteen tulevaa tihentynyttä vikatiheyttä.
            Se että auto käy puunattavana ja fiksattavana autoliikkeessä, ei muuta siihen jo tehtaalla sisäänrakennettua vikatiheyttä ja sen kehittymistä yhtään miksikään ja tätähän nämä ”kunnon perusteella” ostavat eivät lainkaan ymmärrä.
            Se että 10-vuotta vanhaan 400tkm ajettuun autoon tulee jokin jokin vika 2kk sen autoliikkeestä oston jälkeen, ei todellakaan ainakaan pitäisi olla yllätys...paitsi tietenkin jos ollaan ostettu auto jolla on 80-vuotiaat ovat ajaneet vain kaupunkien ulkopuolella 20kmh alle tiekohtaisten maksiminopeuksien, joka on jatkuvasti huollettu ammattitaidolla ja orggisosilla/jopa orggista paremmilla osilla ja jonka ”kunto” vastaa lähes uutta,jne,jne ....

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2757
              • Tampere

              Originally posted by Hemi View Post
              Tosin, se on faktaa että aika harvoin yksityiseltä tulee sisään auto jolle ei pitäisi tehdä mitään jotta sen uskaltaa tai pystyy myymään eteenpäin...lue: Ei milloinkaan.
              Ihan mielenkiinnosta kysyn, millainen mahtaa olla kunnoltaan auto, jonka kieltäydyt ottamasta vastaan? Kai tällaisiakin on tullut vastaan, ja maksaahan se myyntikuntoon laitto niin osien kuin itse tehdyn työnkin osalta eli johonkin raja on itselleen vedettävä?

              Ja jotta pysytään edes jotenkin otsikon aiheessa, niin milloin on mielestäsi aihetta epäillä mittarin ruuvausta ja miten autokauppiaana siihen suhtautuu jos ruuvaus tulee ilmi vasta kun auto on otettu myyntiin?
              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by JaniLap View Post
                Ihan mielenkiinnosta kysyn, millainen mahtaa olla kunnoltaan auto, jonka kieltäydyt ottamasta vastaan? Kai tällaisiakin on tullut vastaan, ja maksaahan se myyntikuntoon laitto niin osien kuin itse tehdyn työnkin osalta eli johonkin raja on itselleen vedettävä?

                Ja jotta pysytään edes jotenkin otsikon aiheessa, niin milloin on mielestäsi aihetta epäillä mittarin ruuvausta ja miten autokauppiaana siihen suhtautuu jos ruuvaus tulee ilmi vasta kun auto on otettu myyntiin?
                Ei sellaista autoa/ajoneuvoa ole olemassakaan minkä ”kieltäydyn” ottamasta vastaan jos omistussuhteet vain ovat kunnossa. Kyse on puhtaasti millä hinnalla sen haluan ostaa = välirahasta.
                Joskus se vaihdokki tosin on puhdasta ”myötätuntoa”, eli käytännössä myyntihinta tingattuna olisi ihan sama ilman koko vaihdokkiakin(vaihdokista kuitenkin aina myös kuluja ja romun hinnasta nykyään saa aika vähän).

                Vaihtohinnassa täytyy toki aina näkyä myös vaihdokkiin kuluva työ+osat fiksauksen ja remonttien osalta.
                Eli toki se näkyy vaihtohinnassa myös +400tkm ajetuissa kuinka siistissä kunnossa se on sisään tullessa.
                Jos vaihdokkiin joudutaan vaihtelemaan kokonaisia sisustoja, jotka ei siis ole enään pelastettavissa esim.maalauksin ja pisteosin, niin toki tämä näkyy heti jo hyvityshinnassa.
                Tosin tässäkin kohtaa on niin että mehän ei käytännössä asenneta paskaa ”lättäpenkkiä” ehjään lättäpenkiin, vaan samalla vaihdetaan M-sporttia tai comforttia nahalla, joka taas nostaa yleensä myyntihintaa enemmän kuin vaihtoon käytetyt pääomat.
                Eli vähän ajettu mutta huonosti pidetty yksilö on meille aina ns.optimitapaus, koska siitä kuitenkin saadaan varsin helposti vähän ajettu huippusiisti M-sport palikoin+sisustoin, jolloin myyntihinta kompensoi heti tehdyn työn+osat.
                Facelift e46 ja e39 pienillä kilsoilla alkavat olemaan aivan viimeisiä malleja mihin enään kannattaa isompaa fiksausta tehdä, mutta sitä uudempiin kyllä.

                Lisäksi, jos se vähän ajettu, mutta hieman laiminlyöty yksilö on ns.”moottorivikainen”, eli taulussa killittää moottorin vikavalo ja auto ei mene päästöistä, tai se on näitä ”tutinaongelmaisia”, jo tällaista vaihdokkia tarjoavalla on vaihtohinta niin alhaalla että näistä useinkin päästään kauppoihin.
                Eli varsinkin näitä mistä ”ammattilaiset” huoltoliikkeet ovat antaneet vikatuomioina koneen/kannen vaihtoja, ”vaihdelaatikkovikaiset” ja tutinaongelmaiset mihin ”ammattilaiset” ovat jo hakanneet tuhansia täysin vääriin paikkoihin, ovat erityisen tervetulleita meille.
                Nämä kaikki ovat kuitenkin oikeasti ”euron vikoja”, mutta mitäpä me vain autokauppiaat ”ammattimiesten” tuomioita kyseenalaistamaan.
                Eli tässä tulee esiin taas se malli/merkkituntemus ja tieto siitä mitä nämä viat ihan oikeasti ovat.
                Me kun pääosin myydään vain bemaria ja Vaggia, niin hyvä merkki/mallitieto on ihan puhdasta käteistä....ja parempia Viskejä(tästä siis suuri kiitos mm.BTCF:lle).

                Eli meille kaikki huoltokirjattomat+historiattomat tuontiautot ovat automaattisesti myös ruuvattuja, Piste.
                Vaihtohyvitys perustuu siis näissä kohdissa AINA worst case scenarioon ja siihen faktaan että sille yleensä on aina jokin syy/luuranko kaapissa miksi nämä auton arvopaperit ovat kadoksissa. Yleensä syitä on kaksi, eli joko isompi kolarointi tai mittarin ruuvaus(siitä huolletusta oikeasta ”papan helmestä” ei ikinä ole oikeasti huoltohistoria kadoksissa, vaan päinvastoin, hanskalokerossa on lisäkuitteja mapillinen).
                Huoltohistoriassa kuitenkin meitä kauppiaina kiinnostaa paljon huoltoja enemmän looginen kilometrikertymä ja se että se on myös tarvittaessa helposti tarkistettaessa.
                Näin siksi että se kilometrilukema edelleen on se aivan ykkösjuttu autokauppaa tehdessä omilla rahoillaan ja pitkäjänteisesti.
                Muussa tapauksessa kyse on ihan puhtaasta pelaamisesta, arpojen raaputtamisesta, joka lopulta tyhjentää kassan ja huomaat olevasi työkkärin tiskillä kun vouti on vienyt omankin autosi.

                Suomiauto täydellä huoltokirjalla/historialla joka on helposti myös varmistaa on siis optimitapaus ja sen vuoksi hyvityshintakin on pääsääntöisesti parempi kuin vastaavasta tuontiautosta(ne suomi lättäpenkit+sisusta kuitenkin vaihtuu M-Sport nahkaisiin 600-800€:llä).
                Eli tätä ei tehdä piruuttaan eikä ilkeyttään tuontiautoja kohtaan, vaan ihan puhtaasta riskien hallinnan vuoksi.
                Suomeen kuitenkin valikoituu verraten paljon juuri ruuvattuja ja kolaroituja bemareita, kun Saksan, Italian tai Viron vaihtoautorivistä yleensä kaupat tehdään halvimmasta kolmanneksesta.

                Eli jos ”ruuvaus” paljastuisi vasta auton myynnin jälkeen, niin silloin olisi oma tontti hoidettu kyllä luokattoman huonosti.
                Siis niin että mahdollisuus ruuvaukseen huoltohistorian puuttuessa ei olisi tuotu asiakkaalle hyvin selvästi esille jo myyntitilanteessa ja että auton myyntihinta ei vastaisi tätä huoltohistoriattomuutta = kilometrilukeman varmentamattomuutta.
                Meillä on toki tähän vielä muitakin omia keinoja ja kyllä tässä ammatissa myös aika hyvin oppii autosta näkemään ne todelliset kilsat varsin tarkastikkin vaikka auto olisi kuinka hyvin ”päivitetty” ja fiksattu(eli ne ovat ne hyvin pienet asiat, ei suuret...eli esim.vaikkapa pakoputken ripustukset ovat yksi sadasta pikkukohteesta joka kielii todellisesta ajosuoritteesta).
                Last edited by Hemi; 25-08-2016, 15:30.

                Comment

                • protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1368
                  • Tampere

                  Joka kerta kun keskustelu Hemin kanssa eskaloituu tähän pisteeseen, niin se on ihan sama vaikka olisit samaa mieltä, niin kaveri on kuitenkin eri mieltä. Et silti vieläkään listannut niitä fysiikan lakeja jotka tukevat väitteitäsi?

                  Toisekseen jätit lainaamatta sen oleellisimman osuuden: olet oikeassa, mutta niin ovat muutkin (mukaan lukien minä). Ihan sama kun väittelisi onko jaffa märkää vaiko makeaa.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by protoni View Post
                    Joka kerta kun keskustelu Hemin kanssa eskaloituu tähän pisteeseen, niin se on ihan sama vaikka olisit samaa mieltä, niin kaveri on kuitenkin eri mieltä. Et silti vieläkään listannut niitä fysiikan lakeja jotka tukevat väitteitäsi?
                    Niin, esitteleppä sinä fysiikan laki missä mekaaninen tai sähköinen laite olisi ikiliikkuja, eli ei omaisi maksimi käyttötunteja?

                    Originally posted by protoni View Post
                    Toisekseen jätit lainaamatta sen oleellisimman osuuden: olet oikeassa, mutta niin ovat muutkin (mukaan lukien minä). Ihan sama kun väittelisi onko jaffa märkää vaiko makeaa.
                    Okei.

                    Comment

                    • kye
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 320
                      • Forssa

                      [QUOTE=protoni;3784452]Et silti vieläkään listannut niitä fysiikan lakeja jotka tukevat väitteitäsi?
                      QUOTE

                      Eikö siinä nyt ole tarpeeksi fysiikan lakia, että suuremman ajosuoritteen ajetussa autossa esim. ; oviaja muita luukkuja on avattu ja suljettu enemmän, pyöränlaakeri, lämmityslaitteenpuhallin, tuulilasipyyhkijän moottori, jne. on pyörinyt enemmän kierroksia.
                      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                      - N42/46 jakopäät
                      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                      tied. 0407247465

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        Rauhoittukaa jo...
                        Tämähän on kuin vauvapalstaa lukisi...
                        En voi kohta uskoa että niin siisti btcf palsta mennyt tällaiseksi.
                        Menee sellaiseksi provoiluksi...
                        Mittarin ruuvaus aiheena siis!
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • TFV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 3080
                          • Nurmijärvi

                          Älkää nyt kaikki menkö ton hemin miinoihin. Jos sillä nyt ihan oikeesti olis joku liike, joka vielä on noin hiton toimiva, kuten annetaan ymmärtää, niin tuskin olisi aikaa koko ajan kytätä täällä. Mä oon sitä mieltä, että trolli koko ukko.
                          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                          Comment

                          • protoni
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2008
                            • 1368
                            • Tampere

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Niin, esitteleppä sinä fysiikan laki missä mekaaninen tai sähköinen laite olisi ikiliikkuja, eli ei omaisi maksimi käyttötunteja?
                            Näin arvelinkin. Turha varmaan kolmatta kertaa kysyä kun et ole kahtena edellisenä kertanakaan semmosia löytänyt?

                            Mitä tekemistä ikiliikkujalla on tässä keskustelussa? Kysymys kuin oli onko 1km kaupunkiajoa = 1km moottoritieajoa. Tuskin kukaan sitä kiistää että käytössä auto kuluu. Uusi ajamaton auto on paremmassa kunnossa kuin vanha ja käytetty. En tosin hämmästy vaikka olisit tästäkin eri mieltä.

                            Nettipepe on ihan oikeassa. Tykkään provota ja provosoitua, kuten Hemikin, mutta ollaan eksytty aika kauaksi alkuperäisestä aiheesta. Pahoitteluni!

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1060
                              • Kanta-Häme

                              Originally posted by Nettipepe View Post
                              Rauhoittukaa jo...
                              Tämähän on kuin vauvapalstaa lukisi...
                              En voi kohta uskoa että niin siisti btcf palsta mennyt tällaiseksi.
                              Menee sellaiseksi provoiluksi...
                              Mittarin ruuvaus aiheena siis!
                              Olihan noissa hemin viimeisissä kirjoituksissa infoa mittarin ruuvauksesta(kin).

                              Kyllä hemin kirjoituksissa on paljon järkeäkin kun ne ajatuksella lukee. En nyt ihan joka asiassa ole samaa mieltä, esim. ikuinen vääntö automaattilaatikon öljynvaihdosta, mutta kyllä edellisissä teksteissä oli asioita mitkä itselle olivat hyvää informaatiota. Perustelusi kritiikkiini oli myös hyvin perusteltu.

                              P.s. Miksiköhän hemin nimimerkin alla on pässi
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7531
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by JP-76 View Post
                                Olihan noissa hemin viimeisissä kirjoituksissa infoa mittarin ruuvauksesta(kin).

                                Kyllä hemin kirjoituksissa on paljon järkeäkin kun ne ajatuksella lukee.
                                Tällä kertaa olen kyllä Hemin puolella vahvasti,
                                tämä Suomi on kumma maa kun käytetyn auton myyjän
                                vastuu on isompi kuin valmistajan taikka auton uutena myyneen jälleenmyyjän...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎