Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 Mittaria ruuvattu?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by pexodus View Post
    Ei tapahdu omien kokemusten mukaan mitään kypsymistä tuntien myötä, vain kokonaisikä ratkaisee sähköissä. Moottori kestää kyllä ainakin mersussa ja bemarissa ihan mitä vaan kun sen huoltaa ajallaan ja vaihtaa ketjut sun muut kun tarvetta on.

    Toki jos sitä rallatusta kaksilitraisessa kuuntelee ja aikanaan sen katkaisee niin minkä piikkiin se nyt sitten menee, mutta jos sen vaihtaa kun aihetta on niin varmasti kestää ajaa pitkälle yli 500tkm, en ymmärrä miksi ei kestäisi? Ainakin jos sen ajaa 200-700km päivässä matka-ajona, ei silloin kulu oikein mikään muukaan autossa.

    Joku taksi pohjoisesta on yleensä uskomattoman hyvässä kunnossa vaikka olisi 600tkm ajettu, eikä ole tuskin tehty koneellekaan mitään.
    Näin kohta 30-vuotta autokauppiaana olon jälkeen minun kokemukseni ovat puolestaan tasan vastakkaiset( ja samaa sanoo ihan jo fysiikan lait).
    Ainoa mikä korreloi alle 10-vuotta vanhassa autossa auton todelliseen kuntoon=odotettavissa olevaan vikatiheyteen on vain ja ainoastaan ajetut kilsat + / - 30-50tkm.
    Päällipuolen kunto voi olla mikä tahansa ja fiksattavissa minkälaiseksi tahansa, mutta itse ”värkki” on mekaaninen+sähköinen kokonaisuus jolla jokaisella sen nippelillä on omat käyttötuntinsa ja mitä paremmin tunnet automallin, sitä tarkemmin osaat ennakoida mitä korkkaa seuraavaksi. Piste.

    Vai väitätkö että päällisin puolin yhtä siistit 150tkm ja 500tkm ajetut autot omaavat kuitenkin saman vikatiheyden?
    Kääntäen, päällisin puolin laiminlyöty 150tkm ajettu omaa siis suuremman vikatiheyden kuin päällisin puolin siistikuntoinen 500tkm ajettu?
    Jos näin, niin tämäkin topik on täysin turha, kun kerran Pentti Perusautoilija näkee auton todellisen kunnon/odotettavissa olevan vikatiheyden vain arvioimalla yleistä siisteyttä?
    No, entäpä jos se 600tkm ajettu taksi on saanut huolellisen ammattifiksauksen ja sisustan vaihdon, kuten paljon ajetuissa, mutta vähän tuoreemmissa asianlaita usein on?

    Olin joskus jutuilla eräässä ”epävirallisemmassa tilaisuudessa” erään suuren suomalaisen autotalon myyntipäällikön kanssa ja hän totesi että hänelle voi ilmoittautua suoraan ne henkilöt jotka väittävät auton kunnon näkevänsä ”päällipuolelta”...”kunnosta” ja tällaiselle henkilölle kuulemma selvännäkijäkyvyistä maksetaan 3kk:n harjoitteluajan...= ”kykyjen toteamisen jälkeen” välittömästi kuusinumeroista palkkaa....
    Kun tällaista henkilöä ei vielä tätä kirjoittaessa ole mistään koskaan löytynyt, niin siihen asti on mentävä vaihtoautokaupassakin ajettu kilometrimäärä edellä, miten auton todellista kuntoa+tulevaa vikatiheyttä arvioidaan.

    Ihan oikeassa maailmassahan ajettu kilometrimäärä on se lähtökohta millä auton todellista mekaanista ja sähköistä kuntoa arvioidaan, jonka jälkeen tulee todettu huoltohistoria. Vasta kolmantena tulee yleiskunto, joka tietenkin suhteutetaan kahteen edelliseen, jolloin jo näillä kolmella muuttujalla saadaan melko luotettava kuva auton todellisesta kunnosta.
    Yhdenkin muuttujan puuttuminen tarkoittaa todellisessa elämässä käytännössä arpalippua, jota varsinkaan autokauppias ei voi ostaa ilman huomattavaa hintakorrelaatiota.
    Eli vain pintapuolelta auton kunnon määrittelevä autokauppias on jo muutaman kuukauden jälkeen entinen autokauppias.
    Pentti Perusautoilijalle se tarkoittaa vain ”kalliiksi tulevaa ostosta”, mutta autokauppialle se tarkoittaa sitä että laskut, verot ja palkat jää maksamatta kun takuukorjaukset nielee vähätkin katteet.

    Toki, ainahan se on autokauppiaalle todellinen taivaanlahja kun tontille ilmestyy 20-30-vuotias kaveri 10-vuotiaan kokoisissa vaatteissa ja kertoo kauppiaalle ihan ensimmäisenä että kilometrit ovat hänelle vain mittarilukema....todellinen kunto ratkaisee...JOO, katsotaanko tuolta takarivistä tuota ”papan helmeä”....jos kerran mittarilukema on mitä on ja ”kunto” ratkaisee.
    Eli sitä todellakin autokaupassa saa mitä pyytää.
    Last edited by Hemi; 24-08-2016, 17:07.

    Comment

    • protoni
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2008
      • 1368
      • Tampere

      Tarkalleen ottaen mitkä fysiikan lait?

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2979
        • Uusimaa

        Originally posted by Timelord View Post
        Onko teoreettisesti ajateltuna mahdollista että esim saksasta käytettynä tuodun, kymmenen vuotiaan auton huoltokirja täsmäisi, virallisine leimoineen, kuitenkin oikeasti niin että käytännössä sillä olisi ajettu tuplaten, huollattamalla se liikkeessä "vain joka toinen kerta" ja aina ennen virallista huoltoa käyty rukkaamassa kilsoja esim 15t pois? Eli omistaja olisi (tai sitten ei) huoltanut autonsa itse ja jättänyt merkkaamatta. Toivottavasti ymmärsitte...

        Ilmeisesti saksanmaalla tuo kilsojen muuttaminen ei ole, ainakaan joskus muinoin, pariakymppiä enempää kustantanut.
        Nykyisin on vissiin laitonta.

        Omaani joskus epäilin voiko joku ajaa noin vähän kymmenessä vuodessa mutta kaikki on kyllä "kulunut" just niin kuin noilla kilsoilla autossa ruukaa olemaan eli 170tkm nykyään. Hankittaessa oli 107tkm ja inpalla kaikki kilsat näyttävät purkit näyttivät samaa mitä mittariston kilsatkin.
        Ja nuo nappa- comfortitkin on aikast virheettömät, vieläkin.
        Joillekin lieneen vaikeaa käsittää, että Saksassa on n 90 miljoonaa asukasta ja oliko joku 40 miljoonaa henkilöautoa (no muutama miljoona sinne tai tänne... ).
        Siihen sakkiin sopii todella monenlaista autonkäyttäjää. Lisäksi Saksasa ei ole mitään helvetillistä diesel- veroa, joka "pakottaisi" ajamaan 24/7, jos polttoaineena on D.
        Kun autojen tuonti räjähti 2003, sen ajan palstoilta oli hauska lukea varsinkin mursupiiriläisiltä, kuinka jollakin Diesel MB:llä ei yksinketaisesti voinut ajaa alla 30 tkm/vuosi tai jossakin oli pahasti ruuvattu.
        Ajatus, että joku eläkeläisukko ostaisi työuran päätteeksi samanlaisen auton, jolla ajellut työvuodet, tosin nyt vain 5000 km/vuosi, oli mahdoton. Tuollaiset olsii pitänyt pussihousujengin mukaan laittaa vankilaan Diesel Merces Benz:n häväistämisestä
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • JP-76
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 1060
          • Kanta-Häme

          Hmm, olisko aika korkata sipsipussi...

          Parhaiten varmistat ettei auton mittaria ole ruuvattu, marssimalla merkkiliikkeeseen pussihousut vipattaen ja tilaat uuden auton :think

          Auto se Daciakin tavallaan on...
          Kalusto:
          BMW 550i xDrive -14
          BMW S1000R -17
          Toyota Proace -15

          Comment

          • pexodus
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1577
            • Leppävirta/Oravikoski

            Originally posted by Hemi View Post
            Näin kohta 30-vuotta autokauppiaana olon jälkeen minun kokemukseni ovat puolestaan tasan vastakkaiset( ja samaa sanoo ihan jo fysiikan lait).
            Ainoa mikä korreloi alle 10-vuotta vanhassa autossa auton todelliseen kuntoon=odotettavissa olevaan vikatiheyteen on vain ja ainoastaan ajetut kilsat + / - 30-50tkm.
            Päällipuolen kunto voi olla mikä tahansa ja fiksattavissa minkälaiseksi tahansa, mutta itse ”värkki” on mekaaninen+sähköinen kokonaisuus jolla jokaisella sen nippelillä on omat käyttötuntinsa ja mitä paremmin tunnet automallin, sitä tarkemmin osaat ennakoida mitä korkkaa seuraavaksi. Piste.

            No, entäpä jos se 600tkm ajettu taksi on saanut huolellisen ammattifiksauksen ja sisustan vaihdon, kuten paljon ajetuissa, mutta vähän tuoreemmissa asianlaita usein on?

            Olin joskus jutuilla eräässä ”epävirallisemmassa tilaisuudessa” erään suuren suomalaisen autotalon myyntipäällikön kanssa ja hän totesi
            Eli siis helvetisti tyhjäkäyntiä pyörinyt kaupunkiauto on yhtä hyvässä kunnossa teknisesti kuin samanverran ajettu auto jolla ajetaan matka-ajoa jokapäivä 75km/h nopeudella? Ei varmasti ole jos huollot sun muut tehdään samoin. 100tkm kaupunkiajoa vie ajallisesti jo saman verran kuin 250tkm reipasta maantietä, puhumattakaan muista liikkuvista osists kuten jarruista, voimansiirrosta jne...

            Ja sinäkin ymmärrät sen etten tarkoita kunnolla maalipinnan kuntoa, aivan varmasti ymmärsit. Se ei liity mitenkään auton kestoon. Olen nähnyt kymmeniä yli 600tkm ajettuja takseja, ajanutkin muutaman siitä yli reilusti, yhteenkään ei ole vaihdettu sisustaa tai moottoria tai venttiilejä, turboa tms. Osaa joita täällä vaihdetaan 250tkm ajettuun 12-v vanhaan E6x:ään kokoajan.

            Minäkin olen ollut vaikka missä tilaisuudessa ja kuullut vaikka mitä tarinoita, mutta koskaan en ole nähnyt automyyjää joka tietää oikeasti mitä myy, saati olisi rehellinen. (Pl. Yksityiset myyjät)

            Jos sinä näet satoja autoja vuodessa pihallasi ja koeajelet niitä, jopa korjautat jotain jälkikäteen, ei se tarkoita sitä että tietäisit jotain niiden todellisesta kestävyydestä saati siitä miten,ne ovat toimineet ennen ja jälkeen sinulla olon.
            BMW F11 LCI 530da x-drive
            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

            Comment

            • pexodus
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1577
              • Leppävirta/Oravikoski

              Originally posted by JP-76 View Post
              Hmm, olisko aika korkata sipsipussi...

              Parhaiten varmistat ettei auton mittaria ole ruuvattu, marssimalla merkkiliikkeeseen pussihousut vipattaen ja tilaat uuden auton :think

              Auto se Daciakin tavallaan on...
              Ei mitään väliä, sinunkin loppuunajettu vessa on huomattavasti paremmassa kunnossa kuin monen jobbarin samanverran ajettu mersu, se on aivan sama mitä siinä taulussa seisoo
              BMW F11 LCI 530da x-drive
              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

              Comment

              • 327 2*t+ic
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 209

                Originally posted by pexodus View Post
                Eli siis helvetisti tyhjäkäyntiä pyörinyt kaupunkiauto on yhtä hyvässä kunnossa teknisesti kuin samanverran ajettu auto jolla ajetaan matka-ajoa jokapäivä 75km/h nopeudella? Ei varmasti ole jos huollot sun muut tehdään samoin. 100tkm kaupunkiajoa vie ajallisesti jo saman verran kuin 250tkm reipasta maantietä, puhumattakaan muista liikkuvista osists kuten jarruista, voimansiirrosta jne...
                Jep, tuossa on asia mikä pitää paikkansa. Lyhyttä pätkää, aina kylmällä koneella, koko ajan vaihteita vekslaten 150tkm vs matka-ajoa sama 150tkm, niin takuulla on matka-ajossa ollut teknisesti paremmassa kunnossa.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by pexodus View Post
                  Eli siis helvetisti tyhjäkäyntiä pyörinyt kaupunkiauto on yhtä hyvässä kunnossa teknisesti kuin samanverran ajettu auto jolla ajetaan matka-ajoa jokapäivä 75km/h nopeudella? Ei varmasti ole jos huollot sun muut tehdään samoin. 100tkm kaupunkiajoa vie ajallisesti jo saman verran kuin 250tkm reipasta maantietä, puhumattakaan muista liikkuvista osists kuten jarruista, voimansiirrosta jne...

                  Se paljon ajettu on myös yleensä käytetty enemmän tyhjäkäyntiä...eli kaikki todennäköisyydet on taas enemmän sitä paljon ajettua vastaan, paitsi itsepetoksellisissa romanttisissa päiväunelmissa jossa se paljon sahattu on aina ”pumpulissa pyöritelty papan helmi".
                  Nyt puhutaan siis kuitenkin koko ajan todennäköisyyksistä, absoluuttista totuutta ei ole olemassakaan.


                  Originally posted by pexodus View Post
                  Ja sinäkin ymmärrät sen etten tarkoita kunnolla maalipinnan kuntoa, aivan varmasti ymmärsit. Se ei liity mitenkään auton kestoon. Olen nähnyt kymmeniä yli 600tkm ajettuja takseja, ajanutkin muutaman siitä yli reilusti, yhteenkään ei ole vaihdettu sisustaa tai moottoria tai venttiilejä, turboa tms. Osaa joita täällä vaihdetaan 250tkm ajettuun 12-v vanhaan E6x:ään kokoajan.
                  Niin, mistä se auton ”kunnon” voi siis nähdä? Vaihdetaanko osaa siis vähemmän 600tkm ajettuun kuin 250tkm ajettuun E6X:ään, jos se vain on ”päälleppäin kunnossa”?


                  Originally posted by pexodus View Post
                  Minäkin olen ollut vaikka missä tilaisuudessa ja kuullut vaikka mitä tarinoita, mutta koskaan en ole nähnyt automyyjää joka tietää oikeasti mitä myy, saati olisi rehellinen. (Pl. Yksityiset myyjät)
                  Niin, eli tämä toki kertoo varsin paljon mistä ammennat nämä ”ufojutut” ja tämä on tietenkin aivan kukkulan huipulla.
                  Eli mistähän ne käytetyt autot sinne autoliikkeeseen tulevat? Yksityisiltä kuluttajilta...mutta jos vain autoliikkeet ovat epärehellisiä, niin ilmeisesti he siis tietoisesti/tahallaan hajottavat myymänsä autot ennen uudelleen myyntiä.
                  Oikeasti asia on tasan päinvastoin ja sanoisin että mm.meillä jokaista sisään tullutta vaihdokkia on remontoitu+huollettu näiden umpirehellisten yksityisten autonmyyjien jäljiltä.
                  Autokauppa antaa myymilleen tuotteille kuitenkin aina jonkinlaisen takuun ja oikeasti se tietoisesti paskan myyminen lopettaa koko autokauppiaan uran alle vuodessa.
                  Käytetty auto on kuitenkin käytetty auto vaikka sen Pentti Perusautoilija ostaisi autoliikkeestä...mikä kuitenkin aina joltakin ”automieheltä” usein unohtuu.



                  Originally posted by pexodus View Post
                  Jos sinä näet satoja autoja vuodessa pihallasi ja koeajelet niitä, jopa korjautat jotain jälkikäteen, ei se tarkoita sitä että tietäisit jotain niiden todellisesta kestävyydestä saati siitä miten,ne ovat toimineet ennen ja jälkeen sinulla olon.
                  Se kuuluu aivan jo perusammattitaitoon tällä alalla että varsinkin vähänkin enemmän myymästämme automerkistä/mallista tiedetään todella tarkkaan kaikki tyyppiviat ja mitä milläkin kilometrilukemalla tulee vastaan ja mitä sen remontointi maksaa.
                  Jos tämä ei ole hanskassa ja hyvin, taas kerran on yksi autokaupan yrittäjä enemmän kortistossa.
                  Pentti Perusautoilijalle tämä ei varmasti aukea ja voi kuulostaa jopa kummalliselta, mutta niin se vain on että jokainen automerkki/malli on hyvin tarkasti oman sisäänrekennetun vikatiheytensä tyyppiesimerkki ja monien osien voidaan varsin helposti osoittaa pettävän jopa 10tkm:n tarkkuudella.

                  Joo, autokauppiaitakin on toki kakenlaisia, mutta se mikä on fakta on se että ostamansa+myymänsä tuote pitää oikeasti tuntea ja nämä romanttiset kuvitelmat jostakin ”kunnon näkemisestä” pitää huolen siitä että ne autokauppiaat ovat aina hyvin nopeasti entisiä autokauppiaita.
                  Last edited by Hemi; 24-08-2016, 22:06.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by protoni View Post
                    Tarkalleen ottaen mitkä fysiikan lait?
                    Mekaanisilla komponenteilla on aina laskennalliset käyttötuntinsa...eli kaikki ihmisen suunnittelema ja rakentama kuluu käytössä.
                    Mitä enemmän sitä käytetään, sitä kuluneempi se on ja sitä todennäköisemmin komponenttien vaihtotarvetta tulee.

                    Jos puhutaan autosta, niin se on rakennettu komponenteista mitkä kestävät 200tkm, 300tkm, 400tkm, 500tkm, 600tkm, 700tkm, 800tkm, 900tkm,jne,jne.

                    Aina kun saavutetaan uusi virstanpylväs, vastaan tulee uusia ennen vaihtamattomia osia jotka pitää vaihtaa. Kun mukana kuitenkin on koko ajan ne osat mitkä pettävät pienemmällä ajosuoritteella, vaihdettavaa tulee koko ajan lisää ja lisää...kun 400tkm:ssä pettävien osien lisäksi pitää vaihtaa toiseen kertaan ne 200tkm:ssa pettävät osat jne,jne.
                    Eli mitä pidempään ajamme, 100% varmuudella vikatiheys myös kasvaa.

                    Comment

                    • E39Fin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2013
                      • 1761
                      • HKI/Orimattila

                      Mun bemarikokemuksella+laakkosen kuiteista päätellen juurikin 250-300tkm ajettu bemari on pahin pommi. Niillä kilsoilla on laitettu laatikkoa, jakopäätä, jakolaatikko, alustaa, ilmastointilaitetta, jarruja yms. Samoin kaverin 118d oli vaihdettu 270tkm kohdalla turbo, alustaa laitettu sekä kytkinremppa tehty.

                      Mulla ei ole autoon tarvinnut tehdä muuta kuin perushuollot sekä vesipumppuja sekä myös puslia vaihdella ja etuiskarit vaihtaa. Ennen 570tkm ei tarvinnut pusliakaan vaihdella vielä. Väitän, että maantiepainotteisella ajolla on ollut vaikutusta kestoon varsin reilusti 300tkm jälkeen, sillä viat on olleet vähissä.

                      Mun näkemykseen paras käytetty auto on se, johon on kaikki suurimmat jutut kertaalleen tehty jo. Näitä bemareista on usein +300tkm ajetut, näkeehän sen myynti-ilmoituksista kuinka on laatikot juuri laitettu, turbot monesti juuri laitettu ja alustaa juuri laitettu ja varsinkin farkuissa ilmaperään liittyvää osaa vaihdettu.
                      Lisäksi tällaisessa autossa et maksa ekstraa siitä, että se on vielä alle 300tkm ajettu, juuri ensimmäisille rempoille valmistuva yksilö. Jos puslan tai pari joutuu silloin tällöin vaihtamaan, on se paljon parempi kuin tehdä esim. laatikko- ja turboremppaa heti pian auton oston jälkeen. :think

                      Ja täytyy sanoa autokauppiaden olevan vaikeassa asemassa kun odotetaan olevan meedioita jotka eivät osta/ ota vaihdossa kuin hyviä autoja ja toki varman päälle täytyy pelata. Väitän, että moni täälläkin vie autonsa vaihtoon siinä vaiheessa kun tuntuu että ei enää pärjää autonsa kanssa vaan pitää saada ehjempää vaihdossa. Noh, vaihdossa ei välttämättä sitten tulekaan ehjempää mutta varmasti halutaan yrittää pistää kaikki autoliikkeen piikkiin. Autoliike sitten kärsii molemmista autoista, sillä se auto jonka veit vaihtoon on samalla tavalla pommi. Vaikea ala kun pitää tietää tarkkaan sisäänostamansa tuote pienen koeajolenkin perusteella.
                      Last edited by E39Fin; 24-08-2016, 23:50.
                      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                      E39 523iA Oxfordgreen

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1368
                        • Tampere

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Mekaanisilla komponenteilla on aina laskennalliset käyttötuntinsa...eli kaikki ihmisen suunnittelema ja rakentama kuluu käytössä.
                        Mitä enemmän sitä käytetään, sitä kuluneempi se on ja sitä todennäköisemmin komponenttien vaihtotarvetta tulee.

                        Jos puhutaan autosta, niin se on rakennettu komponenteista mitkä kestävät 200tkm, 300tkm, 400tkm, 500tkm, 600tkm, 700tkm, 800tkm, 900tkm,jne,jne.

                        Aina kun saavutetaan uusi virstanpylväs, vastaan tulee uusia ennen vaihtamattomia osia jotka pitää vaihtaa. Kun mukana kuitenkin on koko ajan ne osat mitkä pettävät pienemmällä ajosuoritteella, vaihdettavaa tulee koko ajan lisää ja lisää...kun 400tkm:ssä pettävien osien lisäksi pitää vaihtaa toiseen kertaan ne 200tkm:ssa pettävät osat jne,jne.
                        Eli mitä pidempään ajamme, 100% varmuudella vikatiheys myös kasvaa.
                        Oikeastaan aika turha aihe väitellä. Olet oikeassa, mutta niin ovat muutkin. Keskimäärin enempi ajettu on kuluneempi. Toisaalta maantieajo on keskimäärin vähemmän kuluttavaa kuin kaupunkiajo. Tietyissä ajoneuvoissa on kilometrilaskuri ja toisissa tuntimittari. Olisi oikeastaan aika kiva jos henkilöautoistakin löytyisi molemmat.

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          Oman soppansa tuo, kun rikkoontneen/kuluneen osan tilalle vaihdetaan uusi. Onko se samanlainen = menee rikki suurin piirtein saman ajan päästä vai päivitetty versio, joka voi kestää huomattavasti pidempäänkin. hyvä esimerkki on 530d:n pakosarja, jonka "korvaava" valurautasarja kestää todnäk moninkertaisesti alkuperäiseen verratuna.
                          Samoin monista elektroniikkayksiköistä on tullut päivtettyjä versioita, joissa erityisesti puhdastinajuotosten tilalle on kehitetty jotain kestävämpää ratkaisua = kestävät huomattavasti pidempään.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • protoni
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2008
                            • 1368
                            • Tampere

                            Tai tarvikeosa Kiinasta, joka kestää alle puolet.

                            Comment

                            • E39Fin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2013
                              • 1761
                              • HKI/Orimattila

                              Originally posted by protoni View Post
                              Tai tarvikeosa Kiinasta, joka kestää alle puolet.
                              Tämä. :think
                              Alkuperäislaatuisilla osilla ei mennä metsään.
                              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                              E39 523iA Oxfordgreen

                              Comment

                              • Driver22
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 2098
                                • *

                                Kyllähän sillä käyttötavalla ja olosuhteilla on iso merkitys miten se auto kuluu. Yhdenkin bemarin tiedän mihin vaihdettiin kaikki alustan varret, puslat ja nivelet (orkkisosia) niin yhden talven ajelujen jälkeen melkein kaikki osat väljät. Ja yksi osasyy oli varmasti talvinakkeina 3-sarjaan suht iso 20" talvivanteet ja matala ja kova alusta
                                F31 330D Xdrive M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎