Originally posted by 523i
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt on varmaan jäänyt o-rengas väärään väliin tai tosiaankin liian löysällä. Näihin myydään sopivia avaimia, joka kannattaa ostaa. Olen kiristänyt niin että ei 1/2" avaimella pyöri enään maltillisella kädellä. Suodatinkotelon ja suodatinkannen väliin ei pitäisi mahtua edes hius väliin.F07 535d xDrive Gran Turismo
Ex. Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
Ex. E60 2006 525i
-
Kyllä o-rengas on oikeassa välissä, epäilen että on vaan vähä löysällä. Pitänee hommata se oikea avain niin saa siihen oikeaan momenttiin.Originally posted by Petsku333 View PostNyt on varmaan jäänyt o-rengas väärään väliin tai tosiaankin liian löysällä. Näihin myydään sopivia avaimia, joka kannattaa ostaa. Olen kiristänyt niin että ei 1/2" avaimella pyöri enään maltillisella kädellä. Suodatinkotelon ja suodatinkannen väliin ei pitäisi mahtua edes hius väliin.
Onko kellään tietoa mikä nuista käy tähän n52:een, montako "hammasta" ja paljonko on se halkasia?
Comment
-
Ei ole laatikoissa fyysisiä eroja. Ohjelmisto vain on eri ja sporttilaatikossa erilainen keppi ja rattiläpyskät.Originally posted by dehali View PostMiten E60/61 LCI mallin normi automaatti eroaa sport automaattiin? Kestääkö normaali automaatti yhtä paljon vääntöä kuin sportti laatikko?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Onko tietoa että millä € määrällä/ työllä saisi päivitettyä normi laatikon sporttilaatikoksi?Originally posted by TheRipper View PostEi ole laatikoissa fyysisiä eroja. Ohjelmisto vain on eri ja sporttilaatikossa erilainen keppi ja rattiläpyskät.
Paljonkohan nämä laatikot kestävät vääntöä?
Comment
-
No tarvitset nyt ainakin sen sportti-kepin ja ratin...näihin vanhempiin niitä on todella heikosti saatavilla ainakin Ebayssä. En ole myöskään ihan varma onko näissä vielä ihan plug&play tuo sporttikepin asennus niinkuin se on F-sarjassa...muistaakseni ei ole.Originally posted by dehali View PostOnko tietoa että millä € määrällä/ työllä saisi päivitettyä normi laatikon sporttilaatikoksi?
Paljonkohan nämä laatikot kestävät vääntöä?
Jonkin sortin koodausta myös toki tarvitaan.
Nimimerkki Böntti varmaan osaa antaa tähän parempaa tietoa.
6HP19 400Nm
6HP26 600NmF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Onko nuille "lisäpitkille" sulakkeet jossain olemassa. Omasta oikee puoli herkes syttymästä ja uutta poltinta tarjosin niin ei syty vieläkään :think
Comment
-
Ei kukaan osaa sanoo et mikä johto saattais olla? Löysin ainakin jotain tietoo E90LCI:n bixenoneista ja siellä oli joku vitos pinni mikä ohjaa xenonin läppääOriginally posted by Jkoluu View PostOsaako joku fiksumpi ihminen kertoo mikä johto on bixenonien läpän ohjaukselle? Ideana olisi laittaa lisävalot bemun keulille kun alkaa tympiin tuo suhteellisen olematon valoteho...BMW 520d -09
Comment
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Katso onko vikakoodia pitkistä valoista ja nollaa se jos löytyy. Jos vieläkään ei toimi niin valomoduli on saattanut mennä lukkoon tämän syötön osalta. Tool32:lla saa avattua lukituksen.Originally posted by >Jon1< View PostOnko nuille "lisäpitkille" sulakkeet jossain olemassa. Omasta oikee puoli herkes syttymästä ja uutta poltinta tarjosin niin ei syty vieläkään :thinkBMW 530iA Touring -05
Comment
-
-06 535d autona. Tekee ainoastaan vakkarilla esim 85km/h vauhtia kutosella kiekat alle 1500rpm niin pumppaa kierroksia. Semmonen kevyt pumppaus heittelee rauhallisesti semmoista ~150-200rpm koko ajan tasasella tiellä. Mittarista näkee ja semmonen kevyt kaasun jatkuva pumppaus tuntuu. Mikä tämän aiheuttaa ja voiko tätä ohjelmoida/säätää vai etsiä vikaa raudasta?
Comment
-
Vaihteiston mekatroniikkavialtahan tuo kuullostaa näin äkkiseltään.Originally posted by Bones View Post-06 535d autona. Tekee ainoastaan vakkarilla esim 85km/h vauhtia kutosella kiekat alle 1500rpm niin pumppaa kierroksia. Semmonen kevyt pumppaus heittelee rauhallisesti semmoista ~150-200rpm koko ajan tasasella tiellä. Mittarista näkee ja semmonen kevyt kaasun jatkuva pumppaus tuntuu. Mikä tämän aiheuttaa ja voiko tätä ohjelmoida/säätää vai etsiä vikaa raudasta?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Ei saatana ku auto ollu viikon ja koeajolla ei tätä tehnyt.Originally posted by TheRipper View PostVaihteiston mekatroniikkavialtahan tuo kuullostaa näin äkkiseltään.
Papereitten mukaan 30tkm sitten laatikko huollettu ja nyt 217tkm ajettu.
Ja minä kun olin ostavinaan hyvin huolletun pelin.
Comment
-
Mikäli laatikko oli silloin 30tkm sitten huollettu, niin silloin on todennäköisesti lähinnä öljyt vaihdettu laatikkoon?Originally posted by Bones View PostPapereitten mukaan 30tkm sitten laatikko huollettu ja nyt 217tkm ajettu. Ja minä kun olin ostavinaan hyvin huolletun pelin.
Humppaus tasakaasulla johtuu usein vaihteiston mekatroniikan venttiilien vuodosta, ja saattaa korjaantua ohimenevästi edellä mainitulla toimenpiteellä. Mahdollisesti auton edellinen omistaja on "korjannut" samaa vikaa öljynvaihdolla ja se on pysynyt poissa näihin päiviin saakka. Tyypillisesti yli 200tkm ajetussa laatikossa mekatroniikka alkaa olla jo sen verran kulunutta, että humppaamista tms. ilmiöitä alkaa ilmaantua ennen pitkää. Toimivin ratkaisu tällaisessa tilanteessa olisi laatikon mekatroniikan kunnostus eli perusteellinen laatikkoremontti. Toimenpide on toki hintava, mutta kunnostetulla laatikolla voi olettaa ajavansa seuraavat 200 tkm kohtalaisen vähillä murheilla.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment

Comment