Originally posted by Art_Zi
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä varoittaa hyvissä ajoin. Ei tule kiire huoltoon kun tuon varoituksen näkee. Riippuen ajotyylistä ja tyypistä (matka/kaupunki) pääsee vielä luultavasti jotain 5-20tkm.Originally posted by bore^ View PostJotain tän suuntasta veikkailisin itekki kun ei noi levyt ja palat nyt niin loppu ole. Ilmottaako ajotietokone mikäli palat on finaalissa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Laittaa öljynvaihdossa ohjeen mukaisen määrän öljyä ja sen jälkeen käy ajamassa lenkin. Tämän jälkeen tarvittaessa lisäys jos tarvitsee. Itse olen yhden kerran joutunut lisäämään 2dl öljyä (yksi palkki iDriven näytöllä), mutta muulloin on aina ollut ylämerkissä kun on kaatanut koneeseen ohjeen mukaan 6,5l öljyä. Tuo pelkkä starttailu öljyn vaihdossa ei auta, koska auto on ajettava lämpöiseksi ennenkuin öljymäärän näkee.Originally posted by pablo View PostMites tuota i driven öljymittatikkua kuuluu tulkita. Pitääkö auto olla käynnissä vai mitenkä, kun se tikku häviää kun auton sammuttaa ja laittaa virran päälle. Lukee vaan et oil level ok.Meinasin vaikka et jos öljyt vaihtaa niin melkoista starttailua on jos pinnan haluaa oikealle tasolle. Muuten näyttää olevan ylärajassa koko omistushistorian ajan ja parisen tuhatta rullattu.
Niin ja auto 525i -06
-AnssiBMW 530iA Touring -05
Comment
-
Mulla ainakin öljynvaihdon ja ensimmäisen lenkin jälkeen näytti vain kahta pykälää. Toisen ajokerran jälkeen nousi pysyvään ja oikeaan lukemaan eli yhen palkin vajaa. Että mielummin ajaa ihan kunnolla kun luottaa tohon ensimmäiseen lukemaan ja sitten ylitäyttää.Originally posted by markok View PostLaittaa öljynvaihdossa ohjeen mukaisen määrän öljyä ja sen jälkeen käy ajamassa lenkin. Tämän jälkeen tarvittaessa lisäys jos tarvitsee. Itse olen yhden kerran joutunut lisäämään 2dl öljyä (yksi palkki iDriven näytöllä), mutta muulloin on aina ollut ylämerkissä kun on kaatanut koneeseen ohjeen mukaan 6,5l öljyä. Tuo pelkkä starttailu öljyn vaihdossa ei auta, koska auto on ajettava lämpöiseksi ennenkuin öljymäärän näkee.F07 535d xDrive Gran Turismo
Ex. Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
Ex. E60 2006 525i
Comment
-
Eilen vaihdoin tuon öljyntasoanturin n52 koneeseen niin kaikille jotka suunnitteleen tekevänsä sen ilman nosturia niin.. En suosittele
Reilu 15 pohjapanssarimuovin pulttia ja 4 varsinaisen pohjapanssarin ennenkun pääsee käsiksi siihen anturiin, sen jälkeen kyllä nätti homma.
Comment
-
N52 huohottimen letkut on ainakin erisetty verrattuna M54 eikä näistä ole kai huohottimet jäätynyt että sen takia ei ainakaan suojaa tarvitse.Originally posted by pablo View PostOnko näissä N52 koneissa samaa ongelmaa kun m54 koneissa huohottimen jäätymisen suhteen, eli oletteko laittaneet munuaisten taakse suojaa kovemmilla pakkasilla?
-AnssiF07 535d xDrive Gran Turismo
Ex. Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
Ex. E60 2006 525i
Comment
-
Alle -25 menee niin ainakin itellä meinas viime talvena kaasuläppä jumia ilman tuota suojaa. Nyt laitoin vaahtomuovin munuaisten taakse niin ei ollut sitä ongelmaa vaikka oli -30 välillä.Originally posted by pablo View PostOnko näissä N52 koneissa samaa ongelmaa kun m54 koneissa huohottimen jäätymisen suhteen, eli oletteko laittaneet munuaisten taakse suojaa kovemmilla pakkasilla?
-Anssi
Comment
-
Huohotin on N52 mallissa imusarjan takapäässä niin ei ole niin herkkä jäätymään. Olen kyllä itse silti käyttänyt suojuksia munuaisten takana kylmimpään aikaan.Originally posted by pablo View PostOnko näissä N52 koneissa samaa ongelmaa kun m54 koneissa huohottimen jäätymisen suhteen, eli oletteko laittaneet munuaisten taakse suojaa kovemmilla pakkasilla?
-AnssiBMW 530iA Touring -05
Comment
-
Boksit
Nyt tarviis jeesiä, missä sijaitsee 05 e61 535d MULF ja MPM boksit? Ilmeisesti näiden tutkimisesta kannattaa lähteä liikenteeseen kun alkoi tuo ccc vittuilemaan? Varapyörän käytin irti mutta sen alta löytyi vaan pdc boksi ja kaksi jotain valkoista joissa ei kummassakaan lukenut mpm tai mulf.
Comment
-
Originally posted by cape View PostNyt tarviis jeesiä, missä sijaitsee 05 e61 535d MULF ja MPM boksit? Ilmeisesti näiden tutkimisesta kannattaa lähteä liikenteeseen kun alkoi tuo ccc vittuilemaan? Varapyörän käytin irti mutta sen alta löytyi vaan pdc boksi ja kaksi jotain valkoista joissa ei kummassakaan lukenut mpm tai mulf.
Tuolla on MULF ja se varapyöränkotelon styroksissa kiinni oleva toinen pikkuboksi on MPM.F07 535d xDrive Gran Turismo
Ex. Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
Ex. E60 2006 525i
Comment
-
Comment