Elikkä pariviikkoa sitten kävin hakemassa saksasta 525d LCI 2008 automaattina, siellä paikanpäällä kattelin berliinin ruuhkassa lämpöjä ja hyvin nosti 90-92 asteeseen. Matkalla ei tullut katseltua mitä näytti. Viimeviikolla sitten katselin maantiellä niin lämmöt pyörii 68 asteessa, molemmat termarit menee uusiksi mahd pian. Piti lähteä reissussa käymään, 20km kohteeseen ja nakkasi idriveen että häikkää dpf puolella. Koodit luin ja poistelin ja laitoin regeneraatio pyynnön autolle, samalla laitoin puolet keulasta tukkoon jotta sain pysymään lämmöt maantiellä edes 80 asteessa.
Kuinka usein tuon pitäisi polttaa pönttöä? Kaksi kertaa heitti vikakoodia ennenkun tukin puolet keulasta, sen jälkeen ei kertaakaan. Toinen kerta herjalle oli 5km päästä lähdöstä. Keula tukossa tuli reilu 30km ajeltua. Koneella livedataa katsoessa näytti että tiellä regenerointi oli aktiivisena välillä 30s, välillä pari minuuttia ja sitten taas ei aktiivisena. Päästiin takaisin kaupunkialueelle, vauhti alle 50 ja näytti että melkein kokoajan olisi aktiivisena, paitsi pysähdyksissä.
Vastapaine putkessa oli anturin mukaan vakkarilla @110km/h alle 200. Kiihdyttäessä reilummin kävi 400 luokkaa. Tässä vaan ihmetyttää tuo miksi pönttö on välillä aktiivinen ja välillä ei, onko tätä muut seurannut?
Kuinka usein tuon pitäisi polttaa pönttöä? Kaksi kertaa heitti vikakoodia ennenkun tukin puolet keulasta, sen jälkeen ei kertaakaan. Toinen kerta herjalle oli 5km päästä lähdöstä. Keula tukossa tuli reilu 30km ajeltua. Koneella livedataa katsoessa näytti että tiellä regenerointi oli aktiivisena välillä 30s, välillä pari minuuttia ja sitten taas ei aktiivisena. Päästiin takaisin kaupunkialueelle, vauhti alle 50 ja näytti että melkein kokoajan olisi aktiivisena, paitsi pysähdyksissä.
Vastapaine putkessa oli anturin mukaan vakkarilla @110km/h alle 200. Kiihdyttäessä reilummin kävi 400 luokkaa. Tässä vaan ihmetyttää tuo miksi pönttö on välillä aktiivinen ja välillä ei, onko tätä muut seurannut?
Comment