Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xi vai Xd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Naksu-
    Newbiemmer
    • Dec 2016
    • 12
    • Asikkala

    Xi vai Xd?

    Minkälaisilla kulutuksilla nää menee, oikeestaan enempi kiinnostaa kuinka paljon kulutus nousee kärry perässä?

    Eli periaatteessa ei tarvita km puolesta dieseliä, ajoa tulee noin 10-15tkm, mutta niistä noin 2tkm kärry perässä, painoltaan kokolailla 1500kg.

    Tyhjänähän yhdistetyt kulutukset on luokkaa 10 ja 13 l/100km?

    Paljonko bensan kulutus pomppaa verrattuna dieseliin kun kärryn heittää perään?
  • 530xdTouring
    Bimmer Rookie
    • Jan 2016
    • 58
    • Siikajoki

    #2
    Originally posted by -Naksu- View Post
    Minkälaisilla kulutuksilla nää menee, oikeestaan enempi kiinnostaa kuinka paljon kulutus nousee kärry perässä?

    Eli periaatteessa ei tarvita km puolesta dieseliä, ajoa tulee noin 10-15tkm, mutta niistä noin 2tkm kärry perässä, painoltaan kokolailla 1500kg.

    Tyhjänähän yhdistetyt kulutukset on luokkaa 10 ja 13 l/100km?

    Paljonko bensan kulutus pomppaa verrattuna dieseliin kun kärryn heittää perään?
    veto-hommissa

    Oma 530xda lci vei vaunu perässä (S9 Solifer, omapaino 1140kg) n. 11 litraa viime kesänä, kannattaa huomioda myös automaatin helppous näissä veto-hommissa. Keskikulutus nyt talvella seka ajossa vajaa 8l ilman vaunua...

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      2000km kärryn vedolla ei kannata laskeskella kulutuksia vaan keskittyä tekniikan kestävyyteen. 525xd ei ole järkevä ostos kärryn vetoon laatikon heikkouden takia. Eli alkaen 530xd...

      Itse valitsisin noilla kokonaisajomäärillä bensiinimoottorisen, 530xi ehkä.
      On huomattavasti sivistyneempi kulkuneuvo kuin nämä tupaöljyvehkeet.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Itse valitsisin noilla kokonaisajomäärillä bensiinimoottorisen, 530xi ehkä.
        On huomattavasti sivistyneempi kulkuneuvo kuin nämä tupaöljyvehkeet.
        Sivistys? Tehoa löytyy vasta huudattamalla?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Sivistys? Tehoa löytyy vasta huudattamalla?
          No kyllä ne kalinat ja kilinät loistaa poissaolollaan.
          Ja kyllä 30i ihan kivasti vetää minusta.

          Grrrrgrrrrgrrrr...rouskisrouskis
          Last edited by BMW525Xda; 11-12-2016, 23:02.

          Comment

          • 530xdTouring
            Bimmer Rookie
            • Jan 2016
            • 58
            • Siikajoki

            #6
            Ja kyllä 30i ihan kivasti vetää minusta.[/QUOTE]

            Ai vaunu perässä verrattuna 30d vai?

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #7
              Originally posted by 530xdTouring View Post
              Ja kyllä 30i ihan kivasti vetää minusta.
              Ai vaunu perässä verrattuna 30d vai?[/QUOTE]

              En vertaa mihinkään, mutta vetää vaunua ihan nätisti.
              Maanteillä liikkuu paljon pienemmilläkin moottoreilla varustettuja kusisen lasikuitukopin vetureita ja nekin pärjää mainiosti.

              Itse vetelen 3500kg kärryä tuolla pikupilla ja sekin kiipeää kivasti sinne minne tarvitsee, tehoa on vain 160/400 ja yhistelmän paino parhaimmillaan 6000kg

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                No kyllä ne kalinat ja kilinät loistaa poissaolollaan.
                Ja kyllä 30i ihan kivasti vetää minusta.

                Grrrrgrrrrgrrrr...rouskisrouskis
                https://m.youtube.com/watch?v=j3SJzSlJJ34
                Xd käy kuitenkin vähän nätimmin kuin tuo M57...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #9
                  Originally posted by 530xdTouring View Post
                  Ai vaunu perässä verrattuna 30d vai?
                  En vertaa mihinkään, mutta vetää vaunua ihan nätisti.
                  Maanteillä liikkuu paljon pienemmilläkin moottoreilla varustettuja kusisen lasikuitukopin vetureita ja nekin pärjää mainiosti.

                  Itse vetelen 3500kg kärryä tuolla pikupilla ja sekin kiipeää kivasti sinne minne tarvitsee, tehoa on vain 160/400 ja yhistelmän paino parhaimmillaan 6000kg

                  Comment

                  • 530xdTouring
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2016
                    • 58
                    • Siikajoki

                    #10
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Ai vaunu perässä verrattuna 30d vai?
                    En vertaa mihinkään, mutta vetää vaunua ihan nätisti.
                    Maanteillä liikkuu paljon pienemmilläkin moottoreilla varustettuja kusisen lasikuitukopin vetureita ja nekin pärjää mainiosti.

                    Itse vetelen 3500kg kärryä tuolla pikupilla ja sekin kiipeää kivasti sinne minne tarvitsee, tehoa on vain 160/400 ja yhistelmän paino parhaimmillaan 6000kg[/QUOTE]

                    Haha!! Totta turiset, paitsi eine kaikki lasikuitukopit oo kusisia...

                    Comment

                    • jhelen
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2015
                      • 248
                      • Ulvila

                      #11
                      Heh
                      Pakko kommentoida. 1988 mallisella 2.4d 4wd hiacella saa vetää 3500 kg ja siinä on 75 heppaa Eiköhän 530xi sen jaksa vetää minkä tollainen hiacekin

                      Comment

                      • Andr
                        Newbiemmer
                        • Nov 2015
                        • 7
                        • Vaasa

                        #12
                        Xi

                        mun mielestä 525xi -06 on sangen herkkä kuormalle. Ilman kärryä menee siinä 7,7 - 8,7 maantiematkassa. Pieni 400 kg vene ja jarruton traileri nostaa kulutusta siihen ainakin noin 11- 12 litraan (ei tarkkaa muistia).
                        Muuten vaivatonta kyllä, varsinkin veneen nostossa. Sitä en tiennyt että laatikko on erilainen 53X malleissa?
                        /RA

                        Comment

                        • -Naksu-
                          Newbiemmer
                          • Dec 2016
                          • 12
                          • Asikkala

                          #13
                          Aivan, unohtu mainita että laatikko siis tulee olemaan automaatti.
                          Ja vedettävä kuorma on elävää, eli hevosia...

                          Kokemusta ei juuri ole bmw:n bensakoneista, minkälainen alavääntö on? Ei varmasti dieselille pärjää, mut mäkii ei tarvis puutua. Ja matka sais muutenki taittua kivuttomasti...

                          Eli 525i on pienempi(heikompi) laatikko kun 530i? Ja sama laatikko 530d:ssä?

                          Minua ei niinkään häiritse moottorin ääni, tällä hetkellä mamma kiskoo kopukat w210 290td:llä, jonka moottori muistuttaa enemmän betonimyllyä kuin sivistynyttä dieseliä

                          Comment

                          • Jarno
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 645
                            • Äänekoski

                            #14
                            Kyllä itse valitsisin dieselin jos pitäisi kärryä vedellä perässä. Bensa automaatti alkaa varsinkin ylämäessä helposti pykältämään pienempään pesään kun ei ole ala vääntöä, ja kohta kierrokset 4000rpm. tuntumassa. Itsellä ei ainakaan hermot kestä sellaista...
                            e30 325i cabrio
                            Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Ei juma porukka täällä tosissaan väittää, että muka reippaasti yli 200hp bensalla ei muka kärri kulje perässä. Kuten jhelen sanoi, niin on sitä paljon painavampaa kärriä jota e6X saa vetää vedetty jopa 75 hv hiacella. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka -07 530 272hp. Maksimi vääntö tulee jo alle 3rkpm, joten tuskin sitä nyt hirveästi tarvitsee vinguttaa, jos ei alpeille ole menossa. Mihin sitä voimaa hirveästi edes tarvitsee kun kärri on perässä? Rekkojen ym. ohittamiseen? Kärrin kanssa maksimi nopeus kuitenkin se 80km/h, niin tuskin hirveän paljon tarvitsee ohitella..

                              Toki se dieseli vie vähemmän polttoainetta, mutta ei kai sitä kukaan kokoajan kärri perässä aja? Ei ainakaan tuollaista kusista lasikuitukoppia jaksa koko kesää erkkikään vetää BMW:n perässä.

                              Jos niitä hevosia pitää paljon kuskailla, niin katso isompi veturi.. Henkilöauto ei ole mikään paras vaihtoehto jatkuvaan vetämiseen. Joku isompi maasturi/pickup on siihen paljon parempi.
                              Last edited by HTK12; 12-12-2016, 19:01.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎