Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Xi vai Xd?
Collapse
X
-
Originally posted by Jarno View Post530d. 500nm vääntö 1750rpm...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
E60 530xi N52+automaagi, perässä bella 572, 90hp suzukilla ja traileri. Ei mitään ongelmaa. Toki kakku maistuu, mutta ei sen kärrin vetäminen kyllä siitä tekniikasta jää kiinni. Ja esim N52 on varmatoiminen mosa, kunhan disa-venttiiliä pitää silmällä.
Tosin mä nyt en noista pöllö-öljyistä välitä muutenkaan, saa volvo-kuskit käyttää kiisselit, tosimies ajaa bensalla.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View Post
Jos niitä hevosia pitää paljon kuskailla, niin katso isompi veturi.. Henkilöauto ei ole mikään paras vaihtoehto jatkuvaan vetämiseen. Joku isompi maasturi/pickup on siihen paljon parempi.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMitä sitten, ihanko vakavissasi väität, että tuossa 530 ei muka riitä vääntö nousta sinne mäen päälle? Se auto kuitenkin kulkee eteenpäin teholla ei väännöllä, vai miten selität, että se 530i kiihtyy 0-100 km/h nopeammin kuin 530d? Toki dieselissä tulee teho matalammilla kierroksilla, mutta mitä sitten? Onko se joku itseisarvo, että moottorin kierrokset on mäkeä noustessa mahdollisimman matalat? Itse kuuntelen paljon mieluummin sitä bensakonetta kuin dieseliä..e30 325i cabrio
Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i
Comment
-
-
Tere
Juu meillä on myös lantapaakkuja mitä pitää silloin tällöin vedellä. Tosin yleisin matka on maks 30 km, joten kylmällä koneella se dieselkin hörppää reippaasti. Tosin 120 km per suunta, kesällä niin 530d automaagi kuluttaa hiukan reilu 8. Nyt talvella sen 10l/100 km kun tossa 20 km päässä maneesillä käyvät.
Joten jos lyhkästä pätkää, niin aivan sama bensa vai diesel.
Jarno
Comment
-
-
Originally posted by -Naksu- View PostAivan, unohtu mainita että laatikko siis tulee olemaan automaatti.
Ja vedettävä kuorma on elävää, eli hevosia...
Kokemusta ei juuri ole bmw:n bensakoneista, minkälainen alavääntö on? Ei varmasti dieselille pärjää, mut mäkii ei tarvis puutua. Ja matka sais muutenki taittua kivuttomasti...
Eli 525i on pienempi(heikompi) laatikko kun 530i? Ja sama laatikko 530d:ssä?
Minua ei niinkään häiritse moottorin ääni, tällä hetkellä mamma kiskoo kopukat w210 290td:llä, jonka moottori muistuttaa enemmän betonimyllyä kuin sivistynyttä dieseliä
Hevosvetoon samaa mieltä hkt:n kanssa, iso maasturi (X5) tai pikuppi (F150,250...)
Comment
-
-
Tätä foorumia kun lukee riittävästi, niin tajuaa itsekkin että kyllä se minimi on E60 M5 jos kärryä haluaa perässä vetää ilman että nopeus putoaa Suomen suurissa vuoristomaisemissa. Kaikki vähänkin pienemmät on itsensä pettämistä.
Diisselin varmaan itse ostaisin, jos sitä kärryä haluaa enemmänkin vedellä. Toki 530i kulkee jo aika vaivatta.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko se joku itseisarvo, että moottorin kierrokset on mäkeä noustessa mahdollisimman matalat?
Originally posted by HTK12 View PostItse kuuntelen paljon mieluummin sitä bensakonetta kuin dieseliä..Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by -Naksu- View PostTässä tullaan taas siihen kulujen kasvuun, x5 olevinaan iso auto, todellisuudessa on vain isompi dvero ja kulutus. Esim kontti vetää vähemmän kuin 530...
Ainakin itselle vetohommissa on veturin painolla jokin merkitys....ei huvittaisi Suzuki Alton perään kytkeä 3500kg kärryä...
Minun pointtini siis oli omamassa....
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostNo omamassa taitaa kuitenkin olla isompi ?
Ainakin itselle vetohommissa on veturin painolla jokin merkitys....ei huvittaisi Suzuki Alton perään kytkeä 3500kg kärryä...
Minun pointtini siis oli omamassa....
Itellä ollu veturina jenkkipikuppeja, kun on tarvinu 3500kg roikottaa perässä.
Enää kun ei tarvi, niin ei oo sellasta veturiakaan kun ei tarvi.
1500kgkuorma tulee hyvin ison hlöauton perässä. Ite pärjään jopa nykysellä takavetosella, mutta hameväkeä jännittää, niin siksi tässä täytyy kysellä tietoja et voi tehä niitä kompromisseja...
Comment
-
-
Originally posted by Jarno View PostMinähän en ole vissiin väittänyt etteikö se bensa koneellinen jaksaisi vetää kärryä perässä vai? Mutta minun mielestäni se dieseli mosa on parempi kärryn veto hommissa kuin bensa. Esim. dieselissä ei kulutus nouse niin rajusti kärryä vedettäessä kun bensassa ja vääntöä on enempi käytössä kun bensassa...
Originally posted by Tommix View PostOn, esim. kulutuksen kannalta?
Originally posted by Tommix View PostTällä moottorin käyntiäänellä ei taida olla merkitystä monellekkaan kärryn vetäjälle.
Originally posted by Jarno View PostKyllä itse valitsisin dieselin jos pitäisi kärryä vedellä perässä. Bensa automaatti alkaa varsinkin ylämäessä helposti pykältämään pienempään pesään kun ei ole ala vääntöä, ja kohta kierrokset 4000rpm. tuntumassa. Itsellä ei ainakaan hermot kestä sellaista...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment