Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xi vai Xd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #61
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Oma topiccihan tästä pitäisi vääntää

    Mitä tuommoisella 518da:lla on tullut ajeltua en kyllä tyhjällä autolla isoa eroa ole huomannut esim. E60 525d 200hv. Ja kyllä minä arvostan varusteita, hyödyllisiä varusteita kuten hyvät ajovalot, neliveto, automaatti, lämmitettävät peilit, himmenevä taustapeili, automaattinen pyyhkijätoiminto jne. Esim monelle tällä foorumilla kirjoittavalle ainoat penkit bemariin on puhvelinnahkaiset comfortsportit, tai muussa tapauksessa koko auto on yksi jätekasa...penkit on bemarissa lisävaruste juuri siksi että vartaloita on niin erilaisia.

    Muutamassa autossa on ollut näitä hilavitkuttimia ja auton mentyä vaihtoon on vaihtotilanteessa tullut pohdittavaksi ko varusteiden tarve seuraavassa autossa, hyvä esimerkki turhuuksista on takapenkinlämmittimet ja ratinlämmitin...varsinkin kun autossa on webasto ja omistajalla lämmin talli.

    Ja kyllä, ymmärrän myös että monet arvostaa varusteita, sitä en ymmärrä että perushyvää alustaa enemmän ja tärkeämpiä ovat varusteet kuin itse auto
    Vastaillaan nyt vielä tähän. En missään sanonut, että ne varusteet on muuta autoa tärkeämpiä. Itsellä menisi jo hylkyyn heti kun tietäisin auton olevan 518d (sanoin jo edellisessä viestissä ensimmäisessä lauseessa, että vika on moottorissa). BMW nyt vaan mielestäni kuuluu kunnon moottori. Lisäksi kun on ostettu sillä mahdollisimman pienellä koneella, niin ei siinä kuitenkaan ole mitään varusteita, joten kokonaisuutena BMW:n irvikuva. Kunnon varusteet viimeistelee BMW:n.

    Toki sillä eteenpäin pääsee, mutta niin pääsee sillä anjoviksellakin.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #62
      Originally posted by HTK12 View Post
      Vastaillaan nyt vielä tähän. En missään sanonut, että ne varusteet on muuta autoa tärkeämpiä. Itsellä menisi jo hylkyyn heti kun tietäisin auton olevan 518d (sanoin jo edellisessä viestissä ensimmäisessä lauseessa, että vika on moottorissa). BMW nyt vaan mielestäni kuuluu kunnon moottori. Lisäksi kun on ostettu sillä mahdollisimman pienellä koneella, niin ei siinä kuitenkaan ole mitään varusteita, joten kokonaisuutena BMW:n irvikuva. Kunnon varusteet viimeistelee BMW:n.

      Toki sillä eteenpäin pääsee, mutta niin pääsee sillä anjoviksellakin.
      Moottorista olen jokseenkin samaa mieltä, benariin kuuluu kutoskone...kyllä.
      Mutta nykyiset vaihteistot vaan hyödyntää niin hienosti noita pienempiäkin moottoreita että valinnan esteeksi jää vain nokkaketjuongelmat jotka rajaa moottorivaihtoehdot minimiin.

      Minusta bemarin viimeistelee jämäkkyys, äänimaailma sisällä, ajetavuus ja käytännölliset varusteet sekä lisävarusteiden valinnan mahdollisuus.

      Ja kyllä, molemmilla pääsee....mutta niin pääsee anjoviksella ihan samoin kuin M5 megavoll bemarillakin.

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        #63
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Moottorista olen jokseenkin samaa mieltä, benariin kuuluu kutoskone...kyllä.
        Mutta nykyiset vaihteistot vaan hyödyntää niin hienosti noita pienempiäkin moottoreita että valinnan esteeksi jää vain nokkaketjuongelmat jotka rajaa moottorivaihtoehdot minimiin.

        Minusta bemarin viimeistelee jämäkkyys, äänimaailma sisällä, ajetavuus ja käytännölliset varusteet sekä lisävarusteiden valinnan mahdollisuus.

        Ja kyllä, molemmilla pääsee....mutta niin pääsee anjoviksella ihan samoin kuin M5 megavoll bemarillakin.
        No siinähän se tuli? Eikö mukavat joka suuntaan säätyvät penkit ole käytännölliset? Entäs HUD, voi keskittyä ajamaan ilman että joutuu tuijottamaan mittaristoa? Jos miellät takapenkin lämmityksen turhaksi, niin onhan se turha sitten etupenkeilläkin? Lämmin rattikin on mukavempi, kuin kylmä kovalla pakkasella. Ajettavuuteen vaikuttaa oleellisesti aktiiviohjaus/dynamic drive jne.
        Toki olen samaa mieltä siinä, että turhia varusteitakin on olemassa. Mutta kyllä noita herkkuja saa autoon ruksattua aika kasan ilman että siinä on yhtään mitään liikaa.

        Aika ontuva logiikka, menee ihan samaan sarjaan kun nämä "avoauto ei tarvitse ilmastointia" kun sillä ajetaan katto auki. Tai moottorilla ei ole merkitystä kun suomessa on 120km/h rajoitukset.

        Comment

        • janne30
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 2198
          • Vantaa

          #64
          Pakko olla voll, tai edes semivoll. Kunnon moottorilla.

          Itse aiheeseen, ostaisin mielummin dieselin.
          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


          1 x F20
          3 x E30
          2 x E36
          5 x E46
          3 x E9X

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #65
            Originally posted by Micce///M View Post
            No siinähän se tuli? Eikö mukavat joka suuntaan säätyvät penkit ole käytännölliset? Entäs HUD, voi keskittyä ajamaan ilman että joutuu tuijottamaan mittaristoa? Jos miellät takapenkin lämmityksen turhaksi, niin onhan se turha sitten etupenkeilläkin? Lämmin rattikin on mukavempi, kuin kylmä kovalla pakkasella. Ajettavuuteen vaikuttaa oleellisesti aktiiviohjaus/dynamic drive jne.
            Toki olen samaa mieltä siinä, että turhia varusteitakin on olemassa. Mutta kyllä noita herkkuja saa autoon ruksattua aika kasan ilman että siinä on yhtään mitään liikaa.

            Aika ontuva logiikka, menee ihan samaan sarjaan kun nämä "avoauto ei tarvitse ilmastointia" kun sillä ajetaan katto auki. Tai moottorilla ei ole merkitystä kun suomessa on 120km/h rajoitukset.
            Kyllä 518d karvalakkijakkarat kääntyili ihan tarpeeksi, eihän ne toki pyöri kuten baarijakkara. Eipä mittaristoa kukaan ajamista vähänkään osaava tuijottele eikä siihen ole tarvetta, ja jollei ne silmän munuaiset liiku sitä mahdollisen hudin ja mittariston 5cm väliä ja tällä silmänräpäyksen ajalla kaartaa metsään niin onkohan kuski ihan tieliikennekelpoinen ?

            Ne takapenkin lämmittimet on samaa sarjaa kuin nelialueilmastointi, siellä takapenkeillä istuu auton käyttöajasta 3% ihmisiä, lapsiperheissä ensimmäiset vuodet lasten perseen alla on turvaistuin ja sitten koroke, näiden jälkeen reiman kokohaalarit...ja Dynamicdrive/aktiiviohjaus on suunnattu dynaamiselle nuorelle uraa tekevälle piirimyyjän alulle, hieno sana huono toteutus.

            Kyllä, avoautossa ilmastointi on must koska suomessa on kolme päivää kun voi ajaa rätti auki, lopuille päiville ilmastointi poistaa kosteutta ettei rättikaton plexilasit ole huurteessa.

            Moottori on tärkeä, reserviä pitää olla että voi huoletta nauttia tunteesta että voimaa on. Suomen liikenteessä pärjää kyllä 143hv moottorilla ihan hyvin...350nm auttaa siihenkin hyvän vaihteiston yhteydessä.

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              #66
              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Kyllä 518d karvalakkijakkarat kääntyili ihan tarpeeksi, eihän ne toki pyöri kuten baarijakkara. Eipä mittaristoa kukaan ajamista vähänkään osaava tuijottele eikä siihen ole tarvetta, ja jollei ne silmän munuaiset liiku sitä mahdollisen hudin ja mittariston 5cm väliä ja tällä silmänräpäyksen ajalla kaartaa metsään niin onkohan kuski ihan tieliikennekelpoinen ?

              Ne takapenkin lämmittimet on samaa sarjaa kuin nelialueilmastointi, siellä takapenkeillä istuu auton käyttöajasta 3% ihmisiä, lapsiperheissä ensimmäiset vuodet lasten perseen alla on turvaistuin ja sitten koroke, näiden jälkeen reiman kokohaalarit...ja Dynamicdrive/aktiiviohjaus on suunnattu dynaamiselle nuorelle uraa tekevälle piirimyyjän alulle, hieno sana huono toteutus.

              Kyllä, avoautossa ilmastointi on must koska suomessa on kolme päivää kun voi ajaa rätti auki, lopuille päiville ilmastointi poistaa kosteutta ettei rättikaton plexilasit ole huurteessa.

              Moottori on tärkeä, reserviä pitää olla että voi huoletta nauttia tunteesta että voimaa on. Suomen liikenteessä pärjää kyllä 143hv moottorilla ihan hyvin...350nm auttaa siihenkin hyvän vaihteiston yhteydessä.
              Turha takertua nyt yksityiskohtiin, pointti oli se että lähes kaikille varusteille löytyy ihan looginen funktio eli ne on tarpeellisia.
              518d:n penkillä en ole istunut, mutta monelle selkävammaiselle comfortit on lottovoitto. HUD:n tarpeellisuutta en jaksa edes puolustaa, on sillä ajamisen kannalta iso ero tarviiko sitä mittaristoa tuijottaa vai ei. Ja suomessa esim. sitä nopeutta on aika hyvin tarkkailtava uhrimaksujen takia. Ja näkeehän toki HUD:n kautta navigaattorinkin, mutta sekin on varmaan turha juttu.

              Comment

              • protoni
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2008
                • 1361
                • Tampere

                #67
                No sitähän varten ne lisävarusteet on olemassa. Jos semmosia kokee kaipaavansa ja raha ei ole este, niin mikänottei. Kyllä minäkin kernaasti ottaisin kaikki namit, mutta harva niistä niin must on että olisin valmis maksamaan lisähintaa. Oikeastaan m-sport -paketti on ainoa pakollinen josta voin hitusen pulittaa. Suurimman osan muista lisävarusteista jättäisin ruksimatta. Kukin tavallaan.

                Comment

                • Jarno
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 645
                  • Äänekoski

                  #68
                  M sportkin on turha kun eihän sitä ajaessa niitä puskureita näe.
                  Jäykempi ja matalampi alustakin on suomen teillä huono ja
                  Epäkäytännöllinen.
                  e30 325i cabrio
                  Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

                  Comment

                  • kama
                    BTCF Member
                    • Dec 2002
                    • 1264
                    • Savonmua

                    #69
                    Helppo muistisääntö bensa vs. diesel kustannuslaskentaan on se että bensa vie about 3L/100km enempi vs. saman kokoinen diesel vetipä sitten matkaa, kaupunkia tai kärryä.
                    Tämä meinaa n. 500€ / 10tkm.
                    Tästä voi sitten laskea missä vaiheessa dieselvero huomioiden korvat alkaa kestää dieselin raksutusta
                    E24 - M88/3 N/A
                    E85 - M54 Supercharged
                    G26 - M50 Supercharged
                    IG:kamamikko

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5226
                      • Hki 43

                      #70
                      Originally posted by kama View Post
                      Helppo muistisääntö bensa vs. diesel kustannuslaskentaan on se että bensa vie about 3L/100km enempi vs. saman kokoinen diesel vetipä sitten matkaa, kaupunkia tai kärryä.
                      Tämä meinaa n. 500€ / 10tkm.
                      Tästä voi sitten laskea missä vaiheessa dieselvero huomioiden korvat alkaa kestää dieselin raksutusta
                      Toki tuohon kannattaa pitää laskea kalliimmat huoltokulut ja toisaalta parempi arvon säilyminen per kilometri.
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • janne30
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 2198
                        • Vantaa

                        #71
                        Originally posted by Carbonfiber View Post
                        Toki tuohon kannattaa pitää laskea kalliimmat huoltokulut ja toisaalta parempi arvon säilyminen per kilometri.
                        En oo kyllä yhtään huomannu että öljynsuodattimien hinnoissa olis eroa diesel vs. bensa
                        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                        1 x F20
                        3 x E30
                        2 x E36
                        5 x E46
                        3 x E9X

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #72
                          Originally posted by Carbonfiber View Post
                          Toki tuohon kannattaa pitää laskea kalliimmat huoltokulut ja toisaalta parempi arvon säilyminen per kilometri.
                          Kuka tällaisia muka jaksaa laskea?


                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            #73
                            Originally posted by Bullitt View Post
                            Kuka tällaisia muka jaksaa laskea?
                            Niinpä, tai ketä kiinnostaa joku bensankulutus, kun joka asemalta sitä vielä saa..
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              #74
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Niinpä, tai ketä kiinnostaa joku bensankulutus, kun joka asemalta sitä vielä saa..
                              Köyhiä.

                              Itsellä ollut diesel-bemarit olleet kaikista varmatoimisimpia/huoltettomimpia. Onko diesel auton huoltaminen muka kaliimpaa kun bensan? En ymmärrä tuota argumenttia.
                              Last edited by rizzo; 19-12-2016, 10:22.

                              Comment

                              • Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5226
                                • Hki 43

                                #75
                                Oman kokemukseni mukaan diesel-autossa on enemmän rikkoutuvia osia. Jos unohtaa joka syksyisen termareiden vaihdon niin pian jo saa dpf:n vaihtaa. Sitten päälle ahdin ja ehkä yleisemmät laatikkomurheet. Toki ei M52 seuraaajat bensoistakaan täysin ongelmattomia ole, mutta ainakin voi ajaa ilman villahousuja pakkasella.

                                Köyhät pysyvät köyhinä kun elävät niin kuin rikkaat ja rikkaat pysyvät rikkaina kun elävät niin kuin köyhät.
                                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                                Z3 Roadster 2.8 '98
                                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎