Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xi vai Xd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    #46
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Näitä kommetteja joudun vielä tässäkin iässä ihmettelemään aina.

    Mitä nämä ihmeelliset varusteet ovat jotka tekevät elämästä ihanan ja iloisen...se HUD ilmeisesi joka pitää jokaisella hävittäjälentäjän alulla olla benarissa.
    Onhan esimerkiksi se HUD huippuhyvä varuste, kuten moni muukin. E6X on kuitenkin mielestäni sellainen auto, että varusteet tekevät siitä auton. Tai ehkä paremminkin viimeistelevät sen.
    Se että kuinka paljon on valmis maksamaan varustellusta autosta enemmän kun aidosta suomiautosta niin on taas toinen juttu, eli kuinka paljon niitä sitten arvostaa. Ja hankalahan siitä on väitellä.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #47
      Originally posted by Micce///M View Post
      Onhan esimerkiksi se HUD huippuhyvä varuste, kuten moni muukin. E6X on kuitenkin mielestäni sellainen auto, että varusteet tekevät siitä auton. Tai ehkä paremminkin viimeistelevät sen.
      Se että kuinka paljon on valmis maksamaan varustellusta autosta enemmän kun aidosta suomiautosta niin on taas toinen juttu, eli kuinka paljon niitä sitten arvostaa. Ja hankalahan siitä on väitellä.
      Osa ei näistä nykyajan "kotkotuksista" (varusteista) tykkää, aivan kuten kaikki ei halua sähköpostia, älypuhelinta, tietokonetta ym. Osa sitten taas haluaa ne kaikki mahdolliset varusteet. Itse en myöskään ostaisi omaan ajoon karvalakki BMW:tä, mutta jokainen tehköön itse valintansa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5418
        • S:t Karins

        #48
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Näitä kommetteja joudun vielä tässäkin iässä ihmettelemään aina.

        Mitä nämä ihmeelliset varusteet ovat jotka tekevät elämästä ihanan ja iloisen...se HUD ilmeisesi joka pitää jokaisella hävittäjälentäjän alulla olla benarissa.
        Näille ihmisille riittää paikasta a siirtymiseen paikkaan b vaikka käytetty Dacia. Miksi maksaa BMW:stä ylimääräistä? On se nyt ihan eri FIILIS ajaa comfort penkeissä istuen, dd alustalla, aktiiviohjauksella olevalla varustetulla autolla kun jollain kangaspenkkiversiolla jossa ei ole edes sähköjä/muistia penkeissä.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Macke
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1134
          • Porvoo

          #49
          Siinä on kanssa oma fiiliksensä korjata/korjauttaa niitä hudeja, aktiiviohjauksia, dynamic drivejä sun muita _kun_ ne laukeaa

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #50
            Originally posted by Macke View Post
            Siinä on kanssa oma fiiliksensä korjata/korjauttaa niitä hudeja, aktiiviohjauksia, dynamic drivejä sun muita _kun_ ne laukeaa
            Aivan samaa voi sanoa BMW omistamisesta, on siinä fiilistä näitä korjata KUN nämä hajoaa. Kuten tommix sanoi, niin miksi maksaa extraa BMW:stä, jos se karvalakki riittää, toyota toimii paljon halvemmalla ja vähemmällä huoltamisella kehon liikuttimena paikasta a paikkaan b.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Macke
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1134
              • Porvoo

              #51
              Aikamoisessa kaasussa saa olla jos on sitä mieltä että ihan perus karvalakki E6x on samanlainen ajaa kuin tojota tai daassia? Hudit ja muut perseensuristimet ei vaikuta pätkääkään sen auton alustarakenteisiin, ajokäytökseen tai vaikkapa sisämeluun. Sen kehon liikuttelun paikasta A paikkaan B kun voi mittaroida niin monella eri tapaa, niin se on varmaan ihan jokaisen oma asia pitääkö kaikki joulukuusenvalot olla autossa vai ei. Pihvinä asiassa se, että se perusmallikaan ei ole huono.

              Ja ennen kuin tartutaan taas lillukanvarsiin, niin kyllähän dd ja aktiiviohjaus vaikuttaa auton käytökseen. DD kaksin kappalein apparin puolella vaikuttaa kaikkein mieluiten matkustusviihtyvyyteen

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10036
                • KVLA

                #52
                Originally posted by Macke View Post
                Siinä on kanssa oma fiiliksensä korjata/korjauttaa niitä hudeja, aktiiviohjauksia, dynamic drivejä sun muita _kun_ ne laukeaa
                Ainakaan tuosta omasta laitteesta ei ole tarvinnut "herkkuja" korjailla. Mutta sitä termari- ja akkujumppaa kyllä on tehty,mitä "karvahatuistakin" saa tehdä. Turha niitä on pelätä.

                Comment

                • Macke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1134
                  • Porvoo

                  #53
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Ainakaan tuosta omasta laitteesta ei ole tarvinnut "herkkuja" korjailla. Mutta sitä termari- ja akkujumppaa kyllä on tehty,mitä "karvahatuistakin" saa tehdä. Turha niitä on pelätä.
                  Totta varmasti tiettyyn ikäluokkaan asti, sitten kun se kärry on riittävän vanha niin todennäköisesti alkaa piiputtamaan. Mulla on vasta kolmas vitossarjalainen perseen alla, mutta jokaisen kohdalla on saanut kyllä todistaa että riittävästi kun on kilsaa ja ajosuoritetta takana niin ne alkaa laukeilemaan käsiin.

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #54
                    Ei se varustelematon 2000-luvun 5:nen juuri poikkea muista merkeistä. Daciasta ei ole kokemusta mutta vastaavanikäinen volkkari tai fordi ei juuri häpeä. Varustellulla mallilla asia kääntyy toisin. Eipä niitä varmaan osaa kaivata ellei niiden kanssa ole joskus elänyt. Nykyinen 3-sarjan ajopeli tuntuu aika karulta laitteelta vitosen jälkeen, suurinta osa ex-5:n varusteista ei ole tähän 3:seen saatavilla edes rahalla.

                    530xi vetää varmasti hienosti isommatkin kuormat ilman puutumisia mutta kuten jo tässä ketjussa on todettu, valikoimaa dieselpuolella on niin paljon enemmän. Omat kokemukset 530xi:sta ovat positiiviset ja oma valinta osuisi tuon bensakoneisen kohdalle vaikka kulutus nostaakin käyttöhintaa. Jotain siitä mukavuudesta olen valmis maksamaan.

                    Negatiivinen puoli noissa N5x bensakoneissa on se etteivät ne ole juuri noita dieseleitä luotettavampia. Yhtälailla niissä vaihdetaan nox-antureita ja ihmetellään typpiloukun hälytyksiä ja termostaattien aukeiluja kuin dieseleissäkin.
                    ---

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #55
                      Originally posted by Macke View Post
                      Totta varmasti tiettyyn ikäluokkaan asti, sitten kun se kärry on riittävän vanha niin todennäköisesti alkaa piiputtamaan. Mulla on vasta kolmas vitossarjalainen perseen alla, mutta jokaisen kohdalla on saanut kyllä todistaa että riittävästi kun on kilsaa ja ajosuoritetta takana niin ne alkaa laukeilemaan käsiin.
                      Vanha bemari joka tapaksessa on aika huono valinta, jos tavoitteena on ajaa mahdollisimman pienillä kuluilla ja varustelut tai mikään muukaan ei kiinnosta.

                      Jonkun alkupään E60 suomiauton ostohinnalla saa paljon luotettavampaakin saksalaista alle, mikä antaa ihan hyvän kyydin paikasta a paikkaan b.

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #56
                        Originally posted by Macke View Post
                        Aikamoisessa kaasussa saa olla jos on sitä mieltä että ihan perus karvalakki E6x on samanlainen ajaa kuin tojota tai daassia? Hudit ja muut perseensuristimet ei vaikuta pätkääkään sen auton alustarakenteisiin, ajokäytökseen tai vaikkapa sisämeluun. Sen kehon liikuttelun paikasta A paikkaan B kun voi mittaroida niin monella eri tapaa, niin se on varmaan ihan jokaisen oma asia pitääkö kaikki joulukuusenvalot olla autossa vai ei. Pihvinä asiassa se, että se perusmallikaan ei ole huono.

                        Ja ennen kuin tartutaan taas lillukanvarsiin, niin kyllähän dd ja aktiiviohjaus vaikuttaa auton käytökseen. DD kaksin kappalein apparin puolella vaikuttaa kaikkein mieluiten matkustusviihtyvyyteen
                        Hyvin kitetytetty (e:kevyessä kännissä näköjään tulee kirovirheitä)

                        Minulle karvalakki 518d sopii mieluummin kuin vollAvensis...kyseinen avensis vaan edustaa autoilun irvikuvaa.

                        Ps. Naapuri oli muutama kk sitten vuokraamon pihassa noutamassa henkilönostinta (1950kg) ja soitteli apua kun avensiksen etupyörät ei tavannut maata kytkemisen jälkeen, en tosin minäkään bemarilla hakenut mutta olisi silläkin kivuttomammin mennyt kuin avensiksella.
                        Last edited by BMW525Xda; 17-12-2016, 21:13.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #57
                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Hyvin kitetytetty (e:kevyessä kännissä näköjään tulee kirovirheitä)

                          Minulle karvalakki 518d sopii mieluummin kuin vollAvensis...kyseinen avensis vaan edustaa autoilun irvikuvaa.

                          Ps. Naapuri oli muutama kk sitten vuokraamon pihassa noutamassa henkilönostinta (1950kg) ja soitteli apua kun avensiksen etupyörät ei tavannut maata kytkemisen jälkeen, en tosin minäkään bemarilla hakenut mutta olisi silläkin kivuttomammin mennyt kuin avensiksella.
                          Tähän on pakko todeta, että mulle se karvalakki 518d edustaa sitä BMW irvikuvaa. Onneksi jokainen saa valita juuri sellaisen auton kun haluaa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #58
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Tähän on pakko todeta, että mulle se karvalakki 518d edustaa sitä BMW irvikuvaa. Onneksi jokainen saa valita juuri sellaisen auton kun haluaa.
                            Mitä tarpeellista 518da mallista puuttuu ?
                            ~45t€ hintaan siinä saa kyllä erittäin paljon autoa joka on hiljainen, hyvä ajoltaan, mukava ja taloudellinen. Toki samaan hintaan saa enemmillä hilavitkuttimilla (cruise, automaatti ja xenon päälle) pienemmän kokoluokan meluisampia ja huonompia ajettavia vaikka kuinka. Mutta ei ne avaimettomat käynnistykset ja hätäpuheluautomaatit tee niistä autoja kuitenkaan....

                            Tässä jutussa on minusta hyvin kiteytetty asiaa karvalakista.


                            Pahoittelut muuten ot:sta.
                            Last edited by BMW525Xda; 18-12-2016, 08:59.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #59
                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Mitä tarpeellista 518da mallista puuttuu ?
                              ~45t€ hintaan siinä saa kyllä erittäin paljon autoa joka on hiljainen, hyvä ajoltaan, mukava ja taloudellinen. Toki samaan hintaan saa enemmillä hilavitkuttimilla (cruise, automaatti ja xenon päälle) pienemmän kokoluokan meluisampia ja huonompia ajettavia vaikka kuinka. Mutta ei ne avaimettomat käynnistykset ja hätäpuheluautomaatit tee niistä autoja kuitenkaan....

                              Tässä jutussa on minusta hyvin kiteytetty asiaa karvalakista.


                              Pahoittelut muuten ot:sta.
                              No vaikka ihan ensimmäisenä tuo 143hv moottori. Sinä kun et varusteita arvosta mitenkään, niin lienee mahdotonta käsittää, että osa arvostaa. Itse en ostaisi BMW:tä sillä pienimmällä saatavilla olevalla moottorilla.

                              Eiköhän tämä nyt omalta osaltani riitä OT:sta.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                #60
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                No vaikka ihan ensimmäisenä tuo 143hv moottori. Sinä kun et varusteita arvosta mitenkään, niin lienee mahdotonta käsittää, että osa arvostaa. Itse en ostaisi BMW:tä sillä pienimmällä saatavilla olevalla moottorilla.

                                Eiköhän tämä nyt omalta osaltani riitä OT:sta.
                                Oma topiccihan tästä pitäisi vääntää

                                Mitä tuommoisella 518da:lla on tullut ajeltua en kyllä tyhjällä autolla isoa eroa ole huomannut esim. E60 525d 200hv. Ja kyllä minä arvostan varusteita, hyödyllisiä varusteita kuten hyvät ajovalot, neliveto, automaatti, lämmitettävät peilit, himmenevä taustapeili, automaattinen pyyhkijätoiminto jne. Esim monelle tällä foorumilla kirjoittavalle ainoat penkit bemariin on puhvelinnahkaiset comfortsportit, tai muussa tapauksessa koko auto on yksi jätekasa...penkit on bemarissa lisävaruste juuri siksi että vartaloita on niin erilaisia.

                                Muutamassa autossa on ollut näitä hilavitkuttimia ja auton mentyä vaihtoon on vaihtotilanteessa tullut pohdittavaksi ko varusteiden tarve seuraavassa autossa, hyvä esimerkki turhuuksista on takapenkinlämmittimet ja ratinlämmitin...varsinkin kun autossa on webasto ja omistajalla lämmin talli.

                                Ja kyllä, ymmärrän myös että monet arvostaa varusteita, sitä en ymmärrä että perushyvää alustaa enemmän ja tärkeämpiä ovat varusteet kuin itse auto

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎