Originally posted by Benighted
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Carly Pro BMW
Collapse
X
-
Originally posted by bore^ View PostAijaahas. Sen takia kyselin kun ei tuosta ash massista ollut mitään käryä paljon se saa olla. Nyt puoless vuodessa noussut 1.0 -> 1.6 eli ei hätää
Osaako joku neuvoa miten saan nämä arvot selvitettyä?
Kiitos
-T---------------------------------------------------------------------
F11 530XD
Ex:
E60 lci 530DA
E91 330IA
E46 330IA
Comment
-
-
Originally posted by Liti View PostKoitin etsiä Carlyn parametreista rail pressurea ja fuel pressurea mutta en löytänyt. Olettaen nämä täytyy löytyä mutta miten ja mistä? Sain juuri vasta palikan ja ohjelmiston joten en varmaankaan osaa käyttää oikein.
Osaako joku neuvoa miten saan nämä arvot selvitettyä?
Kiitos
-TE61 2006 530d m-sport
Comment
-
-
Originally posted by bore^ View PostMuistaakseni rail pressure löytyy sieltä parametreistä. Katso ajatuksella ne kaikki vaihtoehdot läpi koska saattaa alkaa jollain muulla sanalla kuten actual tai absolute.
Ja lisäksi löydän esim Actual boost pressure kahteen kertaan, boost pressure setpoint
Näistä mikään ei käsittääkseni ole oikeita parametreja jos olen ymmärtänyt oikein? Joku viisaampi varmaan osaa neuvoa, toivottavasti
-T---------------------------------------------------------------------
F11 530XD
Ex:
E60 lci 530DA
E91 330IA
E46 330IA
Comment
-
-
Originally posted by Liti View PostSiis mä löydän täältä esim Raw value of the rail pressure, Rail pressure setpoint ja setpoint (flow) from the rail pressure control.
Ja lisäksi löydän esim Actual boost pressure kahteen kertaan, boost pressure setpoint
Näistä mikään ei käsittääkseni ole oikeita parametreja jos olen ymmärtänyt oikein? Joku viisaampi varmaan osaa neuvoa, toivottavasti
-TE61 2006 530d m-sport
Comment
-
-
Originally posted by bore^ View PostSe boost pressure mikä näyttää jotain on ainaki yksiköltään pascaleita. Muuntaja löytyy netistä. Kaikkea tuo ei tosiaan välttämättä edes näytä vaikka vaihtoehto löytyisikin... missä päin liti vaikuttaa että voishan niitä sun rail paineita ihan inpalla tai istallakin katella?
Salossa olen. Ens pe kyllä itseasiassa tulossa käymään siellä suunnalla joten jos mahdollisuus tarkempaan katseluun on tarjolla niin ilman muuta.
Sen verran taustatietoa että tarkotuksena oli kytkeä Carly ja koittaa saada jotain tietoa irti millä pääsis eteenpäin ongelman selvittämisessä. Koitin kuvailla ongelmaa eilen toisessa topicissa eli tässä:
Siitä ikävä vika etten että aina kun kytken Carlyn, niin koskaan vikaa ei tule käynnistäessä. Tosin empä nyt tiedä edes mistä parametreista olisi Carlyssä edes apua tähän...
-T---------------------------------------------------------------------
F11 530XD
Ex:
E60 lci 530DA
E91 330IA
E46 330IA
Comment
-
-
Originally posted by Liti View PostSalossa olen. Ens pe kyllä itseasiassa tulossa käymään siellä suunnalla joten jos mahdollisuus tarkempaan katseluun on tarjolla niin ilman muuta.
Sen verran taustatietoa että tarkotuksena oli kytkeä Carly ja koittaa saada jotain tietoa irti millä pääsis eteenpäin ongelman selvittämisessä. Koitin kuvailla ongelmaa eilen toisessa topicissa eli tässä:
Siitä ikävä vika etten että aina kun kytken Carlyn, niin koskaan vikaa ei tule käynnistäessä. Tosin empä nyt tiedä edes mistä parametreista olisi Carlyssä edes apua tähän...
-TE61 2006 530d m-sport
Comment
-
-
Carly ja poltto
Moi,
vaihdettiin E39 tourinki -05 E61seen. Ostettaessa Carly Pro näytti omalla gen2 BT adapterilla näytti DPF:lle soottia 61g ja ash-massa 19g. Regen requesteja olevan jonossa 5 kpl...
Parametrien puolelle kattomaan, miksi ei polta, vaikka ajettiin pidempäänkin. No, koneen lämmöt pysy alle 70 asteen. Ok, polton käynnistyminen vaatii min. 75 astetta koneen lämmöiksi.
No nyt on lämmöt paremmalla mallilla ja poltto lähti heti käyntiin, aktiivisuus parametri näytti 4. Ajelin reilut 50km moottoritietä norminopeuksilla ja sai suoritettua 2 polttoa loppuun asti. Sootti putos jo 11g ja ash 13g.
Notta hyvin toimii Carlyllä poltto, kunhan mylly on tarpeeks lämmin. Poltot jatkuu kevään mittaan
Notta tämmönen havainto.
EDIT: Niin ja seiskalla onnistuu kans.E65 730dA -07
Comment
-
-
Originally posted by HemiHarza View PostMoi,
vaihdettiin E39 tourinki -05 E61seen. Ostettaessa Carly Pro näytti omalla gen2 BT adapterilla näytti DPF:lle soottia 61g ja ash-massa 19g. Regen requesteja olevan jonossa 5 kpl...
Parametrien puolelle kattomaan, miksi ei polta, vaikka ajettiin pidempäänkin. No, koneen lämmöt pysy alle 70 asteen. Ok, polton käynnistyminen vaatii min. 75 astetta koneen lämmöiksi.
No nyt on lämmöt paremmalla mallilla ja poltto lähti heti käyntiin, aktiivisuus parametri näytti 4. Ajelin reilut 50km moottoritietä norminopeuksilla ja sai suoritettua 2 polttoa loppuun asti. Sootti putos jo 11g ja ash 13g.
Notta hyvin toimii Carlyllä poltto, kunhan mylly on tarpeeks lämmin. Poltot jatkuu kevään mittaan
Notta tämmönen havainto.
EDIT: Niin ja seiskalla onnistuu kans.
Ainut erhe minkä Carly on tähän saakka antanut oli 0029CF vikakoodi. Vikakoodin se osoitti vaihdelaatikon vääntömomenttiin, mutta todellisuudessa vikakoodi viittaa peräkoukkuun, mikä ei ole ikinä käytössä
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
-
-
Tuohon DPF-polttoon liittyen olis kysyttävää..
Olen nyt seuraillut Carlyn avulla soot mass:ia + muita arvoja, ja pyydellyt polttoa.
Aluksi soot mass oli 68g (kuva DPF_01) ja lopulta sain kun sainkin polton päälle - soot mass tippui 20 gramman tuntumaan (kuva DPF_02). Tämän jälkeen poltto loppui, mutta soot mass kipusi lyhyessä ajassa takaisin yli 30 grammaan (kuva DPF_03) ja seuraavana päivänä se olikin jo yli 40g (kuva DPF_04).
Tämän jälkeen poltto on käynnistynyt lähes päivittäin - joskus se keskeytyy (interrupted regeneration = 3,00) useamman kerran ja joskus polttaa pitkäänkin ja soot mass tippuu 20g kieppeille. Mutta aina arvo kipuaa päivän-parin sisällä takaisin yli 40 grammaan.
Kysymys kuuluukin, miksi soot mass ei polton jälkeen pysy alhaalla, vaan nousee suhteellisen nopeasti?
Lisäksi olisi kiva tietää, mitä seuraavat carlyn parametrien arvot tarkoittavat:
Regeneration requested
Tämä on itsellä useimmiten arvossa 1,00 ja hyppää lyhyehkön ajon jälkeen arvoon 6,00. Joskus on vilahtanut myös arvot 3,00, 5,00 ja 7,00. Ilmeisesti mitä suurempi arvo, sitä suurempi tarve polttoon? -Tosin arvossa 7,00 ei koskaan edes yritä aloittaa polttoa.
Regenration action
Useimmiten arvossa 0,00, mutta polton aikana arvossa 6,00. Joskus myös 1,00 polton jälkeen.
Interrupted regeneration
Jos regenration action vain käy arvossa 6,00 ja palautuu takaisin arvoon 0,00 niin tämä muuttuu arvosta 0,00 arvoon 3,00. Poltto siis keskeytyy, mutta miksi?
Particulate filter regeneration blocking
Kertoo ilmeisesti syyn, jos polttoa ei voida tehdä? Joskus ollut arvossa 65,00.
Sitten vielä viimeisenä, näkeekö carlysta jostain sen hetkisen seossuhteen (AFR)?Last edited by ate262; 08-04-2021, 08:27.
Comment
-
-
Originally posted by ate262 View PostTuohon DPF-polttoon liittyen olis kysyttävää..
Olen nyt seuraillut Carlyn avulla soot mass:ia + muita arvoja, ja pyydellyt polttoa.
Aluksi soot mass oli 68g (kuva DPF_01) ja lopulta sain kun sainkin polton päälle - soot mass tippui 20 gramman tuntumaan (kuva DPF_02). Tämän jälkeen poltto loppui, mutta soot mass kipusi lyhyessä ajassa takaisin yli 30 grammaan (kuva DPF_03) ja seuraavana päivänä se olikin jo yli 40g (kuva DPF_04).
Tämän jälkeen poltto on käynnistynyt lähes päivittäin - joskus se keskeytyy (interrupted regeneration = 3,00) useamman kerran ja joskus polttaa pitkäänkin ja soot mass tippuu 20g kieppeille. Mutta aina arvo kipuaa päivän-parin sisällä takaisin yli 40 grammaan.
Kysymys kuuluukin, miksi soot mass ei polton jälkeen pysy alhaalla, vaan nousee suhteellisen nopeasti?
Kirjoitin pitkästi aiemmin ja köpöilin selaimen kanssa hukaten tekstit, joten anti olla. Kannattaa lukea tämä Tuikun postaus, valaisee tuota DPF-hommaa mukavasti http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=893Last edited by Benighted; 05-05-2017, 09:57.F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
-
Originally posted by Benighted View PostKurkkaapa, mitä sun ASH mass näyttää, kertoo vähän paremmin pöntön kunnosta. Tuhka ei siis pala, vaan päinvastoin sitä tulee lisää aina, kun soottia poltetaan. Kun tuhkaa on pöntössä tarpeeksi, on pönttö vaihtokunnossa. Nuo sun sootit on mun mielestä aika korkeat, mulla ei koskaan ole mennyt yli 40g. Voisin arvailla, että sulla on oikeasti siellä reilusti tuhkaa pöntössä, jonka masiina arpoo sootiksi ja yrittää poltella useasti (joka ei siis tässä tapauksessa auta).
Kirjoitin pitkästi aiemmin ja köpöilin selaimen kanssa hukaten tekstit, joten anti olla. Kannattaa lukea tämä Tuikun postaus, valaisee tuota DPF-hommaa mukavasti http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=893
Järkevää olisi ilmeisesti ottaa koko pönttö irti ja pestä/pesettää se. Enpäs muista, kuinka paljon service menu näyttää DPF:n elinajaksi kilometreissä, ilmeisesti tämä(kin) vaikuttaa ash mass:in määrään? Saikohan carlylla nollattua sen..?
Comment
-
-
Originally posted by ate262 View PostJuu, unohtuipa manita että Ash mass on n. 25g.
Järkevää olisi ilmeisesti ottaa koko pönttö irti ja pestä/pesettää se. Enpäs muista, kuinka paljon service menu näyttää DPF:n elinajaksi kilometreissä, ilmeisesti tämä(kin) vaikuttaa ash mass:in määrään? Saikohan carlylla nollattua sen..?-
Comment
-
-
Originally posted by apche View PostMinkälainen homma tuon dpf -pöntön irroitus olisi kotikonstein?
Comment
-
-
No mikä on tämänhetken tilanne? Jos tällähetkellä ostan carlyn, niin onko se vain vuoden toiminnassa?Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/
Comment
-
Comment