Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carly Pro BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bore^
    Bimmer Rookie
    • Aug 2016
    • 169
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by Benighted View Post
    Mulla on tuo elmin parin euron BT-kökköpalikka, mutta kyllä sillä melkein kaikki hommat on toimineet Carlyn kanssa. Koodauksissa ei toimi kaikki mahdollinen, mutta eipä väliä.

    DPF-poltto toimii ok, tuntuu laittavan arvoksi 4 tuohon regeneration requestiin ja actioniin.

    Mulla kun on soot mass n. 35-40 niin auto haluaa tehdä polton automaattisesti. Ash mass on ~16g pintaan, tarkastin aamulla. Kilsoja 210tkm, joten liekö tuolle pöntölle jotain tehty, kun on noinkin hyvässä kunnossa. Vastapaineet myös hyvällä tasolla, vaikka en niitä nyt ulkoa muistakaan.
    Aijaahas. Sen takia kyselin kun ei tuosta ash massista ollut mitään käryä paljon se saa olla. Nyt puoless vuodessa noussut 1.0 -> 1.6 eli ei hätää
    E61 2006 530d m-sport

    Comment

    • Liti
      Bimmer Rookie
      • Jun 2013
      • 41
      • 02

      #17
      Originally posted by bore^ View Post
      Aijaahas. Sen takia kyselin kun ei tuosta ash massista ollut mitään käryä paljon se saa olla. Nyt puoless vuodessa noussut 1.0 -> 1.6 eli ei hätää
      Koitin etsiä Carlyn parametreista rail pressurea ja fuel pressurea mutta en löytänyt. Olettaen nämä täytyy löytyä mutta miten ja mistä? Sain juuri vasta palikan ja ohjelmiston joten en varmaankaan osaa käyttää oikein.

      Osaako joku neuvoa miten saan nämä arvot selvitettyä?

      Kiitos

      -T
      ---------------------------------------------------------------------
      F11 530XD
      Ex:
      E60 lci 530DA
      E91 330IA
      E46 330IA

      Comment

      • bore^
        Bimmer Rookie
        • Aug 2016
        • 169
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by Liti View Post
        Koitin etsiä Carlyn parametreista rail pressurea ja fuel pressurea mutta en löytänyt. Olettaen nämä täytyy löytyä mutta miten ja mistä? Sain juuri vasta palikan ja ohjelmiston joten en varmaankaan osaa käyttää oikein.

        Osaako joku neuvoa miten saan nämä arvot selvitettyä?

        Kiitos

        -T
        Muistaakseni rail pressure löytyy sieltä parametreistä. Katso ajatuksella ne kaikki vaihtoehdot läpi koska saattaa alkaa jollain muulla sanalla kuten actual tai absolute.
        E61 2006 530d m-sport

        Comment

        • Liti
          Bimmer Rookie
          • Jun 2013
          • 41
          • 02

          #19
          Originally posted by bore^ View Post
          Muistaakseni rail pressure löytyy sieltä parametreistä. Katso ajatuksella ne kaikki vaihtoehdot läpi koska saattaa alkaa jollain muulla sanalla kuten actual tai absolute.
          Siis mä löydän täältä esim Raw value of the rail pressure, Rail pressure setpoint ja setpoint (flow) from the rail pressure control.

          Ja lisäksi löydän esim Actual boost pressure kahteen kertaan, boost pressure setpoint

          Näistä mikään ei käsittääkseni ole oikeita parametreja jos olen ymmärtänyt oikein? Joku viisaampi varmaan osaa neuvoa, toivottavasti

          -T
          ---------------------------------------------------------------------
          F11 530XD
          Ex:
          E60 lci 530DA
          E91 330IA
          E46 330IA

          Comment

          • bore^
            Bimmer Rookie
            • Aug 2016
            • 169
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by Liti View Post
            Siis mä löydän täältä esim Raw value of the rail pressure, Rail pressure setpoint ja setpoint (flow) from the rail pressure control.

            Ja lisäksi löydän esim Actual boost pressure kahteen kertaan, boost pressure setpoint

            Näistä mikään ei käsittääkseni ole oikeita parametreja jos olen ymmärtänyt oikein? Joku viisaampi varmaan osaa neuvoa, toivottavasti

            -T
            Se boost pressure mikä näyttää jotain on ainaki yksiköltään pascaleita. Muuntaja löytyy netistä. Kaikkea tuo ei tosiaan välttämättä edes näytä vaikka vaihtoehto löytyisikin... missä päin liti vaikuttaa että voishan niitä sun rail paineita ihan inpalla tai istallakin katella?
            E61 2006 530d m-sport

            Comment

            • Liti
              Bimmer Rookie
              • Jun 2013
              • 41
              • 02

              #21
              Originally posted by bore^ View Post
              Se boost pressure mikä näyttää jotain on ainaki yksiköltään pascaleita. Muuntaja löytyy netistä. Kaikkea tuo ei tosiaan välttämättä edes näytä vaikka vaihtoehto löytyisikin... missä päin liti vaikuttaa että voishan niitä sun rail paineita ihan inpalla tai istallakin katella?

              Salossa olen. Ens pe kyllä itseasiassa tulossa käymään siellä suunnalla joten jos mahdollisuus tarkempaan katseluun on tarjolla niin ilman muuta.

              Sen verran taustatietoa että tarkotuksena oli kytkeä Carly ja koittaa saada jotain tietoa irti millä pääsis eteenpäin ongelman selvittämisessä. Koitin kuvailla ongelmaa eilen toisessa topicissa eli tässä:



              Siitä ikävä vika etten että aina kun kytken Carlyn, niin koskaan vikaa ei tule käynnistäessä. Tosin empä nyt tiedä edes mistä parametreista olisi Carlyssä edes apua tähän...

              -T
              ---------------------------------------------------------------------
              F11 530XD
              Ex:
              E60 lci 530DA
              E91 330IA
              E46 330IA

              Comment

              • bore^
                Bimmer Rookie
                • Aug 2016
                • 169
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by Liti View Post
                Salossa olen. Ens pe kyllä itseasiassa tulossa käymään siellä suunnalla joten jos mahdollisuus tarkempaan katseluun on tarjolla niin ilman muuta.

                Sen verran taustatietoa että tarkotuksena oli kytkeä Carly ja koittaa saada jotain tietoa irti millä pääsis eteenpäin ongelman selvittämisessä. Koitin kuvailla ongelmaa eilen toisessa topicissa eli tässä:



                Siitä ikävä vika etten että aina kun kytken Carlyn, niin koskaan vikaa ei tule käynnistäessä. Tosin empä nyt tiedä edes mistä parametreista olisi Carlyssä edes apua tähän...

                -T
                Mä en ole valitettavasti pääkaupunkiseudulla ens viikonloppuna. Jämsään olis tarkoitus lähteä. Salosta kun tulet tänne päin niin kysäseppä nimimerkiltä pyroz jos voisi auttaa kun siinä espoossa turun motarin varrella asustaa:think
                E61 2006 530d m-sport

                Comment

                • HemiHarza
                  Newbiemmer
                  • Apr 2008
                  • 12
                  • Oulunsalo

                  #23
                  Carly ja poltto

                  Moi,
                  vaihdettiin E39 tourinki -05 E61seen. Ostettaessa Carly Pro näytti omalla gen2 BT adapterilla näytti DPF:lle soottia 61g ja ash-massa 19g. Regen requesteja olevan jonossa 5 kpl...
                  Parametrien puolelle kattomaan, miksi ei polta, vaikka ajettiin pidempäänkin. No, koneen lämmöt pysy alle 70 asteen. Ok, polton käynnistyminen vaatii min. 75 astetta koneen lämmöiksi.
                  No nyt on lämmöt paremmalla mallilla ja poltto lähti heti käyntiin, aktiivisuus parametri näytti 4. Ajelin reilut 50km moottoritietä norminopeuksilla ja sai suoritettua 2 polttoa loppuun asti. Sootti putos jo 11g ja ash 13g.
                  Notta hyvin toimii Carlyllä poltto, kunhan mylly on tarpeeks lämmin. Poltot jatkuu kevään mittaan

                  Notta tämmönen havainto.

                  EDIT: Niin ja seiskalla onnistuu kans.
                  Last edited by HemiHarza; 03-05-2017, 19:19. Reason: EDIT:
                  E65 730dA -07

                  Comment

                  • Kossu Allu
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2016
                    • 222
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by HemiHarza View Post
                    Moi,
                    vaihdettiin E39 tourinki -05 E61seen. Ostettaessa Carly Pro näytti omalla gen2 BT adapterilla näytti DPF:lle soottia 61g ja ash-massa 19g. Regen requesteja olevan jonossa 5 kpl...
                    Parametrien puolelle kattomaan, miksi ei polta, vaikka ajettiin pidempäänkin. No, koneen lämmöt pysy alle 70 asteen. Ok, polton käynnistyminen vaatii min. 75 astetta koneen lämmöiksi.
                    No nyt on lämmöt paremmalla mallilla ja poltto lähti heti käyntiin, aktiivisuus parametri näytti 4. Ajelin reilut 50km moottoritietä norminopeuksilla ja sai suoritettua 2 polttoa loppuun asti. Sootti putos jo 11g ja ash 13g.
                    Notta hyvin toimii Carlyllä poltto, kunhan mylly on tarpeeks lämmin. Poltot jatkuu kevään mittaan

                    Notta tämmönen havainto.

                    EDIT: Niin ja seiskalla onnistuu kans.
                    Samat kokemukset täällä kans. Poltot yms. toimii hyvin myös halvemmalla adapterilla

                    Ainut erhe minkä Carly on tähän saakka antanut oli 0029CF vikakoodi. Vikakoodin se osoitti vaihdelaatikon vääntömomenttiin, mutta todellisuudessa vikakoodi viittaa peräkoukkuun, mikä ei ole ikinä käytössä

                    E91 320d -07 M-Sport
                    211hv / 430nm

                    Ex:
                    E60 525dA -06 "M-Sport"
                    M57TU2D25, GA6HP26
                    238hv / 510nm


                    M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                    Comment

                    • ate262
                      BTCF Member
                      • Jun 2016
                      • 53
                      • Karkkila

                      #25
                      Tuohon DPF-polttoon liittyen olis kysyttävää..

                      Olen nyt seuraillut Carlyn avulla soot mass:ia + muita arvoja, ja pyydellyt polttoa.

                      Aluksi soot mass oli 68g (kuva DPF_01) ja lopulta sain kun sainkin polton päälle - soot mass tippui 20 gramman tuntumaan (kuva DPF_02). Tämän jälkeen poltto loppui, mutta soot mass kipusi lyhyessä ajassa takaisin yli 30 grammaan (kuva DPF_03) ja seuraavana päivänä se olikin jo yli 40g (kuva DPF_04).

                      Tämän jälkeen poltto on käynnistynyt lähes päivittäin - joskus se keskeytyy (interrupted regeneration = 3,00) useamman kerran ja joskus polttaa pitkäänkin ja soot mass tippuu 20g kieppeille. Mutta aina arvo kipuaa päivän-parin sisällä takaisin yli 40 grammaan.


                      Kysymys kuuluukin, miksi soot mass ei polton jälkeen pysy alhaalla, vaan nousee suhteellisen nopeasti?

                      Lisäksi olisi kiva tietää, mitä seuraavat carlyn parametrien arvot tarkoittavat:

                      Regeneration requested
                      Tämä on itsellä useimmiten arvossa 1,00 ja hyppää lyhyehkön ajon jälkeen arvoon 6,00. Joskus on vilahtanut myös arvot 3,00, 5,00 ja 7,00. Ilmeisesti mitä suurempi arvo, sitä suurempi tarve polttoon? -Tosin arvossa 7,00 ei koskaan edes yritä aloittaa polttoa.

                      Regenration action
                      Useimmiten arvossa 0,00, mutta polton aikana arvossa 6,00. Joskus myös 1,00 polton jälkeen.

                      Interrupted regeneration
                      Jos regenration action vain käy arvossa 6,00 ja palautuu takaisin arvoon 0,00 niin tämä muuttuu arvosta 0,00 arvoon 3,00. Poltto siis keskeytyy, mutta miksi?

                      Particulate filter regeneration blocking
                      Kertoo ilmeisesti syyn, jos polttoa ei voida tehdä? Joskus ollut arvossa 65,00.

                      Sitten vielä viimeisenä, näkeekö carlysta jostain sen hetkisen seossuhteen (AFR)?
                      Last edited by ate262; 08-04-2021, 08:27.

                      Comment

                      • Benighted
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 281
                        • Klaukkala

                        #26
                        Originally posted by ate262 View Post
                        Tuohon DPF-polttoon liittyen olis kysyttävää..

                        Olen nyt seuraillut Carlyn avulla soot mass:ia + muita arvoja, ja pyydellyt polttoa.

                        Aluksi soot mass oli 68g (kuva DPF_01) ja lopulta sain kun sainkin polton päälle - soot mass tippui 20 gramman tuntumaan (kuva DPF_02). Tämän jälkeen poltto loppui, mutta soot mass kipusi lyhyessä ajassa takaisin yli 30 grammaan (kuva DPF_03) ja seuraavana päivänä se olikin jo yli 40g (kuva DPF_04).

                        Tämän jälkeen poltto on käynnistynyt lähes päivittäin - joskus se keskeytyy (interrupted regeneration = 3,00) useamman kerran ja joskus polttaa pitkäänkin ja soot mass tippuu 20g kieppeille. Mutta aina arvo kipuaa päivän-parin sisällä takaisin yli 40 grammaan.


                        Kysymys kuuluukin, miksi soot mass ei polton jälkeen pysy alhaalla, vaan nousee suhteellisen nopeasti?
                        Kurkkaapa, mitä sun ASH mass näyttää, kertoo vähän paremmin pöntön kunnosta. Tuhka ei siis pala, vaan päinvastoin sitä tulee lisää aina, kun soottia poltetaan. Kun tuhkaa on pöntössä tarpeeksi, on pönttö vaihtokunnossa. Nuo sun sootit on mun mielestä aika korkeat, mulla ei koskaan ole mennyt yli 40g. Voisin arvailla, että sulla on oikeasti siellä reilusti tuhkaa pöntössä, jonka masiina arpoo sootiksi ja yrittää poltella useasti (joka ei siis tässä tapauksessa auta).

                        Kirjoitin pitkästi aiemmin ja köpöilin selaimen kanssa hukaten tekstit, joten anti olla. Kannattaa lukea tämä Tuikun postaus, valaisee tuota DPF-hommaa mukavasti http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=893
                        Last edited by Benighted; 05-05-2017, 09:57.
                        F11 530xdA M-Sport 2014
                        Ex. E39 530iA Touring 2001
                        Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                        Comment

                        • ate262
                          BTCF Member
                          • Jun 2016
                          • 53
                          • Karkkila

                          #27
                          Originally posted by Benighted View Post
                          Kurkkaapa, mitä sun ASH mass näyttää, kertoo vähän paremmin pöntön kunnosta. Tuhka ei siis pala, vaan päinvastoin sitä tulee lisää aina, kun soottia poltetaan. Kun tuhkaa on pöntössä tarpeeksi, on pönttö vaihtokunnossa. Nuo sun sootit on mun mielestä aika korkeat, mulla ei koskaan ole mennyt yli 40g. Voisin arvailla, että sulla on oikeasti siellä reilusti tuhkaa pöntössä, jonka masiina arpoo sootiksi ja yrittää poltella useasti (joka ei siis tässä tapauksessa auta).

                          Kirjoitin pitkästi aiemmin ja köpöilin selaimen kanssa hukaten tekstit, joten anti olla. Kannattaa lukea tämä Tuikun postaus, valaisee tuota DPF-hommaa mukavasti http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=893
                          Juu, unohtuipa manita että Ash mass on n. 25g.

                          Järkevää olisi ilmeisesti ottaa koko pönttö irti ja pestä/pesettää se. Enpäs muista, kuinka paljon service menu näyttää DPF:n elinajaksi kilometreissä, ilmeisesti tämä(kin) vaikuttaa ash mass:in määrään? Saikohan carlylla nollattua sen..?

                          Comment

                          • apche
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2013
                            • 94
                            • Somalia

                            #28
                            Originally posted by ate262 View Post
                            Juu, unohtuipa manita että Ash mass on n. 25g.

                            Järkevää olisi ilmeisesti ottaa koko pönttö irti ja pestä/pesettää se. Enpäs muista, kuinka paljon service menu näyttää DPF:n elinajaksi kilometreissä, ilmeisesti tämä(kin) vaikuttaa ash mass:in määrään? Saikohan carlylla nollattua sen..?
                            Minkälainen homma tuon dpf -pöntön irroitus olisi kotikonstein?
                            -

                            Comment

                            • ate262
                              BTCF Member
                              • Jun 2016
                              • 53
                              • Karkkila

                              #29
                              Originally posted by apche View Post
                              Minkälainen homma tuon dpf -pöntön irroitus olisi kotikonstein?
                              No jos se on erillinen, auton alla oleva pönttö - eikä katin yhteyteen integroitu malli, niin eipä tuon irrottaminen pahalta hommalta näyttänyt. Apukuskin puolen kun tunkkaa ylös pukkien päälle, niin onnistuu. -Tosin pultit tuskin irtoavat suosiolla, joten sahaushommiksi menee niiden osalta. Itellä olis jo uudet tiivisteetkin odottamassa, inspiraatio vaan puuttuu..

                              Comment

                              • Bora
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 519
                                • Suomi

                                #30
                                No mikä on tämänhetken tilanne? Jos tällähetkellä ostan carlyn, niin onko se vain vuoden toiminnassa?
                                Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎