Originally posted by e46touring
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuttimien vaihdosta muutama kysymys
Collapse
X
-
Originally posted by revote View PostMiksi, kerro lisää?
ja kun ne muut 4 kpl suutinta ovat todennäköisesti/varmasti kuluneemmat kuin huolletut niin sähköisetkorjasuarvot on jotain ihan muuta kuin nyt mitatut. Siis tähän mennessä sähköinenkorjasuarvo on aina ollut eri kaikilla suuttimilla paljon ajetusta, kun on vaihdettu esim.1 tai 2 suutinta.
teitkö 20ml ruiskuilla ohivuototestin kaikille suuttimille?__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View Postno se sähköinen korjausarvo on laskennallisesta ruiskutusmäärästä +/- xx määrä/isku
ja kun ne muut 4 kpl suutinta ovat todennäköisesti/varmasti kuluneemmat kuin huolletut niin sähköisetkorjasuarvot on jotain ihan muuta kuin nyt mitatut. Siis tähän mennessä sähköinenkorjasuarvo on aina ollut eri kaikilla suuttimilla paljon ajetusta, kun on vaihdettu esim.1 tai 2 suutinta.
Tässä aloittajan tapauksessa olisin korjausarvojen perusteella itse vaihtanut ensin ainoastaan reiluimman positiivisen korjausarvon 4-suuttimen. Paluuvuodot kannattaa toki erikseen mitata, jos niiden perusteella joku suutin on korjauksen tarpeessa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTässä aloittajan tapauksessa olisin korjausarvojen perusteella itse vaihtanut ensin ainoastaan reiluimman positiivisen korjausarvon 4-suuttimen. Paluuvuodot kannattaa toki erikseen mitata, jos niiden perusteella joku suutin on korjauksen tarpeessa.
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostMiksi ainoastaan sen?
Korjausarvo kertoo pääsääntöisesti suutinkärjen toiminnasta, polttoaineen virtauksesta ja sumuuntumisesta, paluuvuodot taas suuttimen sisäisen tiivistyksen pettämisestä (painepuolelta paluupuolelle).E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ok, kiitos. Aika mystiseltä kokonaisuudelta vaikuttaa näin asiaan ei_niin_vihkiytyneelle.
Eli tulkitset että vitonen combensoi nelosta ja vitonen voi olla ok? Miksi just vitonen combensoi eikä joku muu suutin? Ja miksi suuttimet ylipäänsä combensoivat muita kun suuttimia on kuitenkin jokaiselle sylinterille omansa?
Edit: ja kun ei ole itsellä inpaa käytössä ja kun pitäisi päästä reissusta tosiaan kotia niin tein päätöksen vaihtaa kerralla molemmat suuttimet. Jos olisi kotona ja inpa käytössä ja enempi aikaa testailla rauhassa niin tilanne toki eri.Last edited by revote; 09-07-2019, 23:01.
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostOk, kiitos. Aika mystiseltä kokonaisuudelta vaikuttaa näin asiaan ei_niin_vihkiytyneelle.
Eli tulkitset että vitonen combensoi nelosta ja vitonen voi olla ok? Miksi just vitonen combensoi eikä joku muu suutin? Ja miksi suuttimet ylipäänsä combensoivat muita kun suuttimia on kuitenkin jokaiselle sylinterille omansa?
Edit: ja kun ei ole itsellä inpaa käytössä ja kun pitäisi päästä reissusta tosiaan kotia niin tein päätöksen vaihtaa kerralla molemmat suuttimet. Jos olisi kotona ja inpa käytössä ja enempi aikaa testailla rauhassa niin tilanne toki eri.
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostMitattiin tänään korjausarvot:
1: -1.51
2: -0.36
3: 0.75
4: 4.54
5: -3.08
6: -0.28
Tein tuon kahdessa osassa, ensin noin 3 sekuntia ja sammutettiin kone kun vuoti paluulinja jonka siis irroitin suuttimien päästä. Paluuletku tukkoon ja moottori käyntiin ja noin 1min 55 sekuntia käynnissä.
Miten tämä sitten menee ja mitkä suuttimet vaihdan, tosiaan kaksi suutinta tulee huomenna? Ja uskaltaako ajaa kotiin 700 kilometriä (ja muutoinkin) ennen kuin loput neljä huoltaa jos tarve vaatii?Last edited by revote; 10-07-2019, 20:11.
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostJa tänään tein erittäin epätieteellisen ohivuotomittauksen ja sen mukaan jokainen säiliö täyttyi ehkä 20-23mm.
Tein tuon kahdessa osassa, ensin noin 3 sekuntia ja sammutettiin kone kun vuoti paluulinja jonka siis irroitin suuttimien päästä. Paluuletku tukkoon ja moottori käyntiin ja noin 1min 55 sekuntia käynnissä.
Miten tämä sitten menee ja mitkä suuttimet vaihdan, tosiaan kaksi suutinta tulee huomenna? Ja uskaltaako ajaa kotiin 700 kilometriä (ja muutoinkin) ennen kuin loput neljä huoltaa jos tarve vaatii?__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Selvä, vaihdoin sitten pelkän nelosen. Huomen aamulla pääsen mittaamaan korvausarvot uudelleen, jännä nähdä miten käy.
Suutin oli helppo irroittaa, sain vinkin että suutinta kannattaa väännellä edes takas suuttimesta irroitetulla polttoaineputkella ja samalla nostaa ylöspäin. Irtosi ihan muutamassa sekunnissa.
Huomasin, että tuo nelos suutin oli eri mallia kuin muut. Eli se on joskus alkanut vuotamaan ja tilalle oli laitettu joku mallia pingpong. Nyt siellä on kunnostettu Bosch, josko pelaa kauemmin.
Comment
-
Comment