Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuttimien vaihdosta muutama kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #61
    Mikä siinä moottorissa on ollut ongelmana alun alkaen?

    Comment

    • revote
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1886
      • Hollola

      #62
      Originally posted by Hezman View Post
      Mikä siinä moottorissa on ollut ongelmana alun alkaen?
      - Ajoittainen pieni ravistus tyhjäkäynnillä, damper vaihdettiin ja sillä ei ollut merkitystä
      - Myöhemmin yhtenä aamuna tuprautti isot savut kylmäkäynnistyksessä, ja tuprautti myös ajossa (pintakaasulla)
      - Ja tuprautusten yhteydess haisi tosi pahalle

      Näiden jälkeen katsottiinkin sitten suuttimien korjausarvot
      Last edited by revote; 13-07-2019, 10:16.
      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #63
        Muistaakos kukaan viime aikoina asiaa kaivelleista, oliko näissä samaa kuin suoraruiskubensoissa että inpan sylinteri 4 ei välttämättä ole oikeasti 4? Se voi olla vaikka sytytysjärjestyksessä 4. eli 6 pytty. Asia toki varmistuu kun katsoo livedataa liittimen ollessa irti.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Hezman
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 708
          • Jyväskylä

          #64
          Originally posted by revote View Post
          - Ajoittainen pieni ravistus tyhjäkäynnillä, damper vaihdettiin ja sillä ei ollut merkitystä
          - Myöhemmin yhtenä aamuna tuprautti isot savut kylmäkäynnistyksessä, ja tuprautti myös ajossa (pintakaasulla)
          - Ja tuprautusten yhteydess haisi tosi pahalle

          Näiden jälkeen katsottiinkin sitten suuttimien korjausarvot
          Minkä väristä savu oli? Siittä voi päätellä mitä ylimääräistä nestettä palotilassa on ollut.

          Näkyykö öljytikun juuressa tai öljykorkissa mitään vaalea mähmää? Jos on niin silloin öljytilaan pääsee jäähdytinnestettä.
          Paisuntasäiliö täysin puhdas?

          Onko näissä ollut rail-paineanturin liittimen kans ongelmia, kuten vanhemmissa?

          Comment

          • revote
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1886
            • Hollola

            #65
            Originally posted by Hezman View Post
            Minkä väristä savu oli? Siittä voi päätellä mitä ylimääräistä nestettä palotilassa on ollut.
            En muista enää oliko sinistä vai mustaa. En ole enää niin ajellut, että näkisin uudelleen tuprauttaako enää ajon aikana. Kerran sen on siis vain tehnyt, ei jatkuvasti.

            Originally posted by Hezman View Post
            Näkyykö öljytikun juuressa tai öljykorkissa mitään vaalea mähmää? Jos on niin silloin öljytilaan pääsee jäähdytinnestettä.
            Paisuntasäiliö täysin puhdas?
            Ei näy. Paisuntasäiliöön en ole nyt kurkannut, pitääpä katsoa tänään.
            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              #66
              Tein tänään kylmästartin ja savu mitä tulee hetken aikaa on vaaleaa tai valkoista. Paisuntasäiliön korkissa ei näy mitään töhnää.

              Auto on tällä hetkellä myynnissä, projektikuntoisena. Tällä hetkellä ei ole yhtään motivaatiota tutkia eikä korjata enempää.
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2712
                • Tampere

                #67
                Originally posted by revote View Post
                Tein tänään kylmästartin ja savu mitä tulee hetken aikaa on vaaleaa tai valkoista.
                Toisin sanoen pakoputkistoon pääsee nyt moottoriöljyä tai dieseliä, joka savuaa kun palaa pois.

                Ettei olisi ahdin soirona?
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  #68
                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Toisin sanoen pakoputkistoon pääsee nyt moottoriöljyä tai dieseliä, joka savuaa kun palaa pois.

                  Ettei olisi ahdin soirona?
                  En tiedä, voikai turbo tai turbot olla rikki.

                  Joku lisäsi aikaisemmin tänne tällaisen tekstin:

                  WHITE SMOKE

                  White smoke often occurs when there is either too much fuel being injected into the combustion chamber, or not enough heat to burn the fuel. Un-burned fuel travels through the exhaust system & exits out the tailpipe which will produce a scent of rich, un-burnt diesel. Other causes of white smoke include lack of compression, or water/coolant entering the combustion chamber.
                  Että voi viitata moneen asiaan. Mielestäni jäähdyttäjännestettä ei ole kyllä nyt hävinnyt.
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2712
                    • Tampere

                    #69
                    Originally posted by revote View Post
                    En tiedä, voikai turbo tai turbot olla rikki.
                    Toistaiseksi tekemisesi selvittelyiden perusteella vaikuttaa kyllä enemmän suutinpuolen tai venttiilien ongelmalta, joten ajatukset lienee järkevämpää pitää siellä.

                    Tuo palamisreaktion kannalta ylimäärä palavaa ainetta tuottaa omien kokemustenikin perusteella hienon valkoisen savun joksikin aikaa käynnistyksen jälkeen, kun olen valuttanut petrolia männänrenkaiden läpi ja öljynvaihdon jälkeen polttanut ainejäämät pois tyhjäkäynnillä.
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • revote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1886
                      • Hollola

                      #70
                      Kävin ajamassa koneen lämpimäksi, noin 20 kilometrin lenkin. En huomannut mitään poikkeavaa käytöstä tai ääniä. Vääntöä puuttuu ja siksi kulutus lienee vähän korkeampi (hetkellinen kulutus näyttää suuremmalta kuin ennen), toinen jonka huomasin että auton ollessa käynnissä öljykorkin ”läpi” tuli vähän höyryä, siis silloin kun korkki oli paikallaan. Luin jostain tuosta höyrystä ja liittynee ehkä vuotaviin suuttimiin?

                      Katsoin lenkin jälkeen öljytikun ja ihan öljylle haisi edelleen. Jäähdytysnesteet näyttivät myös normaalille.

                      Pläni on nyt se että kokeillaan ajaa tuolla kotiin. Tiistaina on tarkoitus suorittaa siirtymä. Sormet ristiin.
                      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                      Comment

                      • Agee-
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 594
                        • Jns

                        #71
                        Originally posted by revote View Post
                        Kävin ajamassa koneen lämpimäksi, noin 20 kilometrin lenkin. En huomannut mitään poikkeavaa käytöstä tai ääniä. Vääntöä puuttuu ja siksi kulutus lienee vähän korkeampi (hetkellinen kulutus näyttää suuremmalta kuin ennen), toinen jonka huomasin että auton ollessa käynnissä öljykorkin ”läpi” tuli vähän höyryä, siis silloin kun korkki oli paikallaan. Luin jostain tuosta höyrystä ja liittynee ehkä vuotaviin suuttimiin?

                        Katsoin lenkin jälkeen öljytikun ja ihan öljylle haisi edelleen. Jäähdytysnesteet näyttivät myös normaalille.

                        Pläni on nyt se että kokeillaan ajaa tuolla kotiin. Tiistaina on tarkoitus suorittaa siirtymä. Sormet ristiin.
                        Selviskö tästä autosta joku isompi mekaaninen vika kun myit rikkinäisenä? Luulis kuitenkin että ei rikkinäisten suuttimien takia kannata myydä, jos auto muuten ehjä.:think
                        VW T5 -08
                        XC70 -05
                        Superb -11

                        Comment

                        • revote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2013
                          • 1886
                          • Hollola

                          #72
                          Originally posted by korhone_ View Post
                          Selviskö tästä autosta joku isompi mekaaninen vika kun myit rikkinäisenä? Luulis kuitenkin että ei rikkinäisten suuttimien takia kannata myydä, jos auto muuten ehjä.:think
                          En lähtenyt tutkimaan asiaa enää tarkemmin. Ajettiin auto kotiin ja pelasi ihan normaalisti. Ei syönyt nesteitä, nesteiden määrä ei kasvanut yms.
                          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                          Comment

                          • radixen
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2011
                            • 99
                            • Finland

                            #73
                            Ootko koittanu nollata kaikki adaptaatioarvot ja antaa auton hakea uudet arvot? Joskus jos on ollut joku isompi vika, adaptaatiot ovat menneet ihan perseelleen ja jos niitä ei ole sen jälkeen nollattu, voi kunnossa oleva autokin käydä huonosti.
                            "The things you own end up owning you." - Tyler Durden

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎