Mikä siinä moottorissa on ollut ongelmana alun alkaen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuttimien vaihdosta muutama kysymys
Collapse
X
-
Originally posted by Hezman View PostMikä siinä moottorissa on ollut ongelmana alun alkaen?
- Myöhemmin yhtenä aamuna tuprautti isot savut kylmäkäynnistyksessä, ja tuprautti myös ajossa (pintakaasulla)
- Ja tuprautusten yhteydess haisi tosi pahalle
Näiden jälkeen katsottiinkin sitten suuttimien korjausarvotLast edited by revote; 13-07-2019, 10:16.
Comment
-
-
Muistaakos kukaan viime aikoina asiaa kaivelleista, oliko näissä samaa kuin suoraruiskubensoissa että inpan sylinteri 4 ei välttämättä ole oikeasti 4? Se voi olla vaikka sytytysjärjestyksessä 4. eli 6 pytty. Asia toki varmistuu kun katsoo livedataa liittimen ollessa irti.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by revote View Post- Ajoittainen pieni ravistus tyhjäkäynnillä, damper vaihdettiin ja sillä ei ollut merkitystä
- Myöhemmin yhtenä aamuna tuprautti isot savut kylmäkäynnistyksessä, ja tuprautti myös ajossa (pintakaasulla)
- Ja tuprautusten yhteydess haisi tosi pahalle
Näiden jälkeen katsottiinkin sitten suuttimien korjausarvot
Näkyykö öljytikun juuressa tai öljykorkissa mitään vaalea mähmää? Jos on niin silloin öljytilaan pääsee jäähdytinnestettä.
Paisuntasäiliö täysin puhdas?
Onko näissä ollut rail-paineanturin liittimen kans ongelmia, kuten vanhemmissa?
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostMinkä väristä savu oli? Siittä voi päätellä mitä ylimääräistä nestettä palotilassa on ollut.
Originally posted by Hezman View PostNäkyykö öljytikun juuressa tai öljykorkissa mitään vaalea mähmää? Jos on niin silloin öljytilaan pääsee jäähdytinnestettä.
Paisuntasäiliö täysin puhdas?
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostTein tänään kylmästartin ja savu mitä tulee hetken aikaa on vaaleaa tai valkoista.
Ettei olisi ahdin soirona?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostToisin sanoen pakoputkistoon pääsee nyt moottoriöljyä tai dieseliä, joka savuaa kun palaa pois.
Ettei olisi ahdin soirona?
Joku lisäsi aikaisemmin tänne tällaisen tekstin:
WHITE SMOKE
White smoke often occurs when there is either too much fuel being injected into the combustion chamber, or not enough heat to burn the fuel. Un-burned fuel travels through the exhaust system & exits out the tailpipe which will produce a scent of rich, un-burnt diesel. Other causes of white smoke include lack of compression, or water/coolant entering the combustion chamber.
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostEn tiedä, voikai turbo tai turbot olla rikki.
Tuo palamisreaktion kannalta ylimäärä palavaa ainetta tuottaa omien kokemustenikin perusteella hienon valkoisen savun joksikin aikaa käynnistyksen jälkeen, kun olen valuttanut petrolia männänrenkaiden läpi ja öljynvaihdon jälkeen polttanut ainejäämät pois tyhjäkäynnillä.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Kävin ajamassa koneen lämpimäksi, noin 20 kilometrin lenkin. En huomannut mitään poikkeavaa käytöstä tai ääniä. Vääntöä puuttuu ja siksi kulutus lienee vähän korkeampi (hetkellinen kulutus näyttää suuremmalta kuin ennen), toinen jonka huomasin että auton ollessa käynnissä öljykorkin ”läpi” tuli vähän höyryä, siis silloin kun korkki oli paikallaan. Luin jostain tuosta höyrystä ja liittynee ehkä vuotaviin suuttimiin?
Katsoin lenkin jälkeen öljytikun ja ihan öljylle haisi edelleen. Jäähdytysnesteet näyttivät myös normaalille.
Pläni on nyt se että kokeillaan ajaa tuolla kotiin. Tiistaina on tarkoitus suorittaa siirtymä. Sormet ristiin.
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostKävin ajamassa koneen lämpimäksi, noin 20 kilometrin lenkin. En huomannut mitään poikkeavaa käytöstä tai ääniä. Vääntöä puuttuu ja siksi kulutus lienee vähän korkeampi (hetkellinen kulutus näyttää suuremmalta kuin ennen), toinen jonka huomasin että auton ollessa käynnissä öljykorkin ”läpi” tuli vähän höyryä, siis silloin kun korkki oli paikallaan. Luin jostain tuosta höyrystä ja liittynee ehkä vuotaviin suuttimiin?
Katsoin lenkin jälkeen öljytikun ja ihan öljylle haisi edelleen. Jäähdytysnesteet näyttivät myös normaalille.
Pläni on nyt se että kokeillaan ajaa tuolla kotiin. Tiistaina on tarkoitus suorittaa siirtymä. Sormet ristiin.VW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
-
Originally posted by korhone_ View PostSelviskö tästä autosta joku isompi mekaaninen vika kun myit rikkinäisenä? Luulis kuitenkin että ei rikkinäisten suuttimien takia kannata myydä, jos auto muuten ehjä.:think
Comment
-
-
Ootko koittanu nollata kaikki adaptaatioarvot ja antaa auton hakea uudet arvot? Joskus jos on ollut joku isompi vika, adaptaatiot ovat menneet ihan perseelleen ja jos niitä ei ole sen jälkeen nollattu, voi kunnossa oleva autokin käydä huonosti."The things you own end up owning you." - Tyler Durden
Comment
-
Comment