Originally posted by LAteks188
View Post
530d lämmöt
Collapse
X
-
e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
Jos ulkona oli -30 niin menee riippuen ajosyklistä. Jos oli 0 sää niin pitäis ehjillä termareilla nousta 88-92 keikkumaan. Katsoin pari viikkoa sitten testerillä -25 kelissä, oli vedet 87 ja öljyt 82, vaihteisto 68.Originally posted by Kiding View PostTuli ajettua tunnin verran keskustan liepeillä,
83C oli salavalikosta katsottuna lämmöt, meneekö vielä normaalin rajoihin?
(sigun auto)
Comment
-
Pienemmillä nopeuksilla ja valoissa ajellessa on vaikee sanoo mikä lämpö on normaali. Kato mihin lämmöt nousee 20-30min motarilla ajellessa ja pysyykö ne siinä 85-90 asteen tasolla tyhjäkäynnillä ajelun jälkeen.Originally posted by Kiding View PostTuli ajettua tunnin verran keskustan liepeillä,
83C oli salavalikosta katsottuna lämmöt, meneekö vielä normaalin rajoihin?
(sigun auto)
Oma sigu nousee 90 asteeseen 15-20km motariajelun jälkeen vaikka 20 asteen pakkasilla ja pitää lämmöt myös tyhjäkäynnillä. Letkutermari on siis lisättynä ja muut termarit toimii niinku pitää.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
Kuulostaa melkoisen normaalilta, sillä jäähdytinnesteen ajonaikaisen lämpötilan kannalta merkitystä on moottorikuormituksen lisäksi ulkoilman lämpötilalla, kuinka paljon sisätiloihin pyydetään lämpöä ja onko EGR käytössä vai poistettu. Lämmöt voivat em. syistä vaihdella normaalistikin ajon aikana 80-90 celsiusasteen välillä.Originally posted by Kiding View PostTuli ajettua tunnin verran keskustan liepeillä,
83C oli salavalikosta katsottuna lämmöt, meneekö vielä normaalin rajoihin?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Lämmöy
Itsellä tuli kaikki termarit uusiksi ja lisättiin letkutermari kans, lämmöt motarilla 93-94 paljoko jos tosta nousee niin pitää huolestua? Ja normi ajossakin tänään nousi 94 ku plussa keliä.. isompi mötikkö tuli laitettua alas ja nuoli termarissa osoittaa ylös.. laatikon öljyn lämpötilaa ei saa vissiin pihalle?
Comment
-
Originally posted by JaniLap View PostKuulostaa melkoisen normaalilta, sillä jäähdytinnesteen ajonaikaisen lämpötilan kannalta merkitystä on moottorikuormituksen lisäksi ulkoilman lämpötilalla, kuinka paljon sisätiloihin pyydetään lämpöä ja onko EGR käytössä vai poistettu. Lämmöt voivat em. syistä vaihdella normaalistikin ajon aikana 80-90 celsiusasteen välillä.
Näitä ei saa siis lämpenemään edes normaaliin talvella vaikka kaikki kolme termaria olisi uusittu ja ellei egr ole käytössä?nykyiset
f15 x5 m50d -14
e70 x5 m50d -13
ex. e70 x5 3.0sd M-sport -09
ex. f25 x3 30d M-sport -12
ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
ex. e60 525ia M-sport -06
ex. e61 530da touring -05
ex. e46 330d touring M-sport -02
ex. e39 535ia -97
ex. e34 525i -91
Comment
-
Mulla tehtiin termari rempat ja lisättiin se letkutermari kun selvisi että laatikon lauhdutin vai mikä onkaan on termari paskana, hyvin toimi -20 asteessa 90 asteessa koneen lämmöt ja pysyykin sielläOriginally posted by henkka86 View PostNäitä ei saa siis lämpenemään edes normaaliin talvella vaikka kaikki kolme termaria olisi uusittu ja ellei egr ole käytössä?
Comment
-
Kyllä se käytössä oleva EGR nopeuttaa ja paremmin ylläpitää korkeampaa lämpötilaa viileämmillä keleillä, mutta tosiaan edellä mainitsemieni tekijöistä johtuen lämpiää kyllä "normaalialueellekin" ilman EGR:ää kunhan olosuhteet ovat muuten edulliset.Originally posted by henkka86 View PostNäitä ei saa siis lämpenemään edes normaaliin talvella vaikka kaikki kolme termaria olisi uusittu ja ellei egr ole käytössä?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Vaihdoitko sen päätermarin, jää herkästi vuotamaan sieltä takimmaisen ruuvin kohdalta ja valuu kuumaan lohkoon josta kuivahtaa nopsaan pois.Originally posted by sambsbe View PostNyt on hetki ajettu letkutermari lisäyksen jälkeen... Ongelma on. Se että jäähdytinestettä katoaa aivan sikana... Mistähän lähtee etsimään ku päällisin puolin näyttää kuivalle
Comment
Comment