Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1269
    • Kajjjaani

    #61
    Originally posted by 316bemi View Post
    Voiko tuosta nyt suorilta sanoa et uus laturi paikallee ja kovaa ajoa,vai voiko ibs kumminkin sekottaa pakkaa? Eli onko järkevin ilman ibs johtoa käytellä vai jotain muuta kikkaa?
    Kannattaa tsekata myös moottorin ja laatikon maadoituspisteet, ettei ole hapettumaa ja kunnolla kiinni.
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • 316bemi
      BTCF Member
      • Oct 2010
      • 216
      • Joensuu

      #62
      Originally posted by alpine3 View Post
      Kannattaa tsekata myös moottorin ja laatikon maadoituspisteet, ettei ole hapettumaa ja kunnolla kiinni.
      Lisämaajohdolla tuli testailtua. Korjautu ainakin väliaikasesti diodisillalta pari liitosta juottamalla kun heiluvat. Tosin nyt lataa 14.9-15.2 tupakinsytkäriltä katottuna. Pitääpä tsekata ettei ois agm 80ah akku auton tiedoissa jos ei oo ohjelmoitu nykystä 100ah lyijyakkua autoon.

      Comment

      • Rattiukko
        BTCF Member
        • Nov 2022
        • 577
        • Uusimaa

        #63
        Jos autossa on se kevythybridi älykäs lataus, pitää käyttää AGM akkua. Ei normi lyijyakku kestä sellaista kauaa. Enkä usko että muutenkaan toimii, jännitteetkin on väärät. Normi lyijyakussa latausjännite on 14V tai vähän päälle, AGM akkua ladataan yli 15V, ainakin oma auto lataa käynnistyksen jälkeen. Lataus tippuu ajossa yleensä 14,7V tienoille.
        Last edited by Rattiukko; 29-11-2022, 00:28.

        Comment

        • ErkkiE
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 608
          • Espoon haja-asutus

          #64
          Se kevytkevythybridisysteemi (jossa välillä ei lataa lainkaan ja jarrutuksessa täysiä jne.) ei näytä olevan käytössä, kun vaihtaa akun tyypin tavalliseksi.

          E

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9156
            • Oulu

            #65
            Originally posted by ErkkiE View Post
            Se kevytkevythybridisysteemi (jossa välillä ei lataa lainkaan ja jarrutuksessa täysiä jne.) ei näytä olevan käytössä, kun vaihtaa akun tyypin tavalliseksi.
            IGR koodaus on moottorinohjaimella, akun tyyppi ja kapasiteetti CAS:lla. Eli suoraa yhteyttä noilla ei ole.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • ErkkiE
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 608
              • Espoon haja-asutus

              #66
              Joka tapauksessa ainakin kun Carlylla liipaisi aikanaan akkutyypin normaaliksi (90AGM ->90 tavallinen), niin sen jälkeen poistui tuo toiminto. Sitä ennen ja sen jälkeen seurailin säännöllisesti jännitteen käyttäytymistä ja poistui pysyvästi. Ehkä Carly sitten tekee jotain enemmän, mutta lopputulos oli tuo (eikä ole ainakaan itseä haitannut ollenkaan eikä normaalin mittatarkkuuden rajoissa kulutuksessa näy). Mitään muuta ei tuossa yhteydessä muutettu, lataussäädinkin oli jo aiemmin vaihdettu.

              E
              Last edited by ErkkiE; 30-11-2022, 14:26.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎