Siis hetki pieni, tein juuri jarrurempan autoon mutta en uusinut antureita koska eivät olleet vielä kuluneet / ei vielä ilmoittanut valolla että pitäisi vaihtaa. Meinaatteko että nuo huoltokilometrit eivät nollaantuneet oikeaan lukuun koska vanhat anturit on paikoillaan? Mikähän on tuo iDriven ilmoittama km lukema jarrurempan jälkeen?
Siis hetki pieni, tein juuri jarrurempan autoon mutta en uusinut antureita koska eivät olleet vielä kuluneet / ei vielä ilmoittanut valolla että pitäisi vaihtaa. Meinaatteko että nuo huoltokilometrit eivät nollaantuneet oikeaan lukuun koska vanhat anturit on paikoillaan? Mikähän on tuo iDriven ilmoittama km lukema jarrurempan jälkeen?
Kyllä, anturit pitää uusia kun palat vaihdetaan.
En nyt muista tarkkaa lukemaa, olisko 60 tkm taakse ja 100 tkm eteen?
Taisi olla erit etu- ja takajarruille.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Siis hetki pieni, tein juuri jarrurempan autoon mutta en uusinut antureita koska eivät olleet vielä kuluneet / ei vielä ilmoittanut valolla että pitäisi vaihtaa. Meinaatteko että nuo huoltokilometrit eivät nollaantuneet oikeaan lukuun koska vanhat anturit on paikoillaan? Mikähän on tuo iDriven ilmoittama km lukema jarrurempan jälkeen?
Mulla on sellainen käsitys, että nämä jarrujen kilometrit "päivittyvät" siten, että niissä antureissa on useita eri "portaita", jotka sitten jarrujen kulumisen myötä katkeavat ja lähettävät tiedon keskusyksikölle.
Esim. tyyliin 2/5 porrasta on kulunut ja jarruilla on tällöin jäljellä vaikkapa 15 000 km.
Mittaristosta huoltovalikkoon ja öljyhuollon nollaus menee kuin pitääkin
ja näyttöön tulee 30000km, kaikki siis ok paitsi että kun laitat virrat pois ja
laitat auton käyntiin niin idrive ilmoittaa: service overdue ja esim. -150km siis jos on ajanut tai ajaa niin miinus arvo kasvaa.
Yritin inpallakin, ei vikakoodeja. mutta en löytänyt mitään kohtaa missä voisi huollon kuitata kyseisellä ohjelmalla?
Osaako kukaan jeesata?
Ja autoon on oikeasti vaihdettu ne öljyt ja suodatin
Auto oli tänään autokeskuksella, ei apua!
Edelleen sama service overdue taulussa:(
Ensviikolla tulee uus softa germaaniasta jospa se sitten auttaa, päivänverran kestää päivitys eli ei ihan pikkuhommasta ole kyse.
Hyvä mieli jäi, ainakin 2v. pojalle kun sai jäätelöä syödä odotellessa.
Nyt auto ollut piuhanpäässä 5h ja airbagit herjaa eikä näytä yhtään hyvältä, paitsi
että huoltoilmaisin on saatu kuitattua.
No niin, joutuivat vielä irroittelemaan airbagin/istuinten liittimiä tunnin verran ja lopulta herjat airbageistä lähti.
Uudessa softassa airbagin johtojen vastusarvot kiristyneet ja arvot ylittyivät kymmenyksellä josta herjat ilmestyivät,
arvot 1,6-3,2Ω ja autossa oli 3,3Ω. Nyt siis kunnossa ja päivitykset säätöineen vian hakuineen 6h ja 198€.
Öljynhuoltovälin merkkivaloa ei saatu kuitattua! Jarrut...
Käytin tuoretta saksantuontia E61 520da touring 12/2008 tänään ensimmäisessä öljynvaihdossa ja lopuksi yritettiin kuitata huoltovälin valoja. No, eipä Boschin motukalla ja läppärin ammattiohjelmallakaan (en tiedä mitä softaa käytti) onnistunut. Kokeilin kotona myös tämän threadin ohjeiden mukaan napistapaineluversiota ja sain sen jarruhomman "kuitattua" eli muuttui -25000km koska sitä anturia ei vaihdettu ollenkaan. Luulin että se jäisi ehjäksi siihen jarrukenkään tms... Öljynvaihdon huoltoväliä ei ilmeisesti tässä mallissa saa ollenkaan edes trippimittarikuitilla pois, koska öljykanisterin huoltokohdassa nappia pitkään painamalla tulee ilmoitus "OK" ja se tarkoittanee huoltopaikasta saamani ohjelapun mukaan ettei voi nollata?!?
Osaisikohan sitä jarrupalojen uutta anturia asentaa itse? Jos niitä on vain 1 ja oikealla puolella takana, niin ei kait se ylivoimainen homma olisi. Hyvä se olisi saada pois tuosta auton alkuvalikosta vaikka sen i-driven päänappulaa kerran painamalla kyllä saa kokonaan pois ajon ajaksi. Vikavalona näkyy myös keskellä :-/
Pyöräkotelossa pyörän päällä sisäpinnassa on luukku, sielläkö ne anturin johdot on jos ne laittaisi myös oikkariin ettei sitä vikavaloa tule?!? Mulle kyllä riittäis sekin.
* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Pyöräkotelossa pyörän päällä sisäpinnassa on luukku, sielläkö ne anturin johdot on jos ne laittaisi myös oikkariin ettei sitä vikavaloa tule?!? Mulle kyllä riittäis sekin.
Kyllä. Kannattaa siis katkaista liittimen alapuolelta se johto,
jos joskus joku laittaa kuntoon niin menee pelkällä anturin vaihdolla.
Tosin ei se anturi maksa kuin reilu 10 euroa, samakai se on laittaa kuntoon?
Ekakertalaiselta se puolsen tuntia hukkuu pähkäilyyn ja tuokalujen etsimiseen
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Kyllä. Kannattaa siis katkaista liittimen alapuolelta se johto,
jos joskus joku laittaa kuntoon niin menee pelkällä anturin vaihdolla.
Tosin ei se anturi maksa kuin reilu 10 euroa, samakai se on laittaa kuntoon?
Ekakertalaiselta se puolsen tuntia hukkuu pähkäilyyn ja tuokalujen etsimiseen
Ottaen huomioon että kaikki työkalut mitä tarvitsee on esim ristikkoavain ja tunkki että saa renkaan pois tieltä niin mahtuu kädet väliin paremmin.. johtohan on liittimessä sen luukun alla kiinni ja vain painettu jarrupalaan. Tyhmäähän se on katkoa piuhat kun uusi anturi ei maltaita maksa..toki kannattaa ostaa bmw alkuperäinen anturi kun kaikissa ei tarvikkeet toimi, toki jokainen e6x on yksilö ja osassa toimii tarvike, osassa ei.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Kyllä. Kannattaa siis katkaista liittimen alapuolelta se johto,
jos joskus joku laittaa kuntoon niin menee pelkällä anturin vaihdolla.
Tosin ei se anturi maksa kuin reilu 10 euroa, samakai se on laittaa kuntoon?
Ekakertalaiselta se puolsen tuntia hukkuu pähkäilyyn ja tuokalujen etsimiseen
Joo, kävin ostamassa edullisesti sen johtoanturin takajarrupalaan ja huomenaamulla pähkäillään sitten pajalla se jutska kohdilleen... Oli sillä huoltomiehellä vielä jotain ässiä hihassa, niin pitääpä kertoilla täälläkin että minkälaisella härpättimellä sen öljynvaihtovälin "keltaisen i-drive-herjan" saa sitten kuitattua/muutettua vihreäksi Tuohan on kyllä aivan vain omasta mielestä kiinni, että miten suhtautuu kun öljyt on kuitenkin jo suunnilleen reiluksi vuodeksi nyt vaihdettu alle Joka tapauksessa sillä trippikikalla ei mulla autossa kuittailut onnistu. Voishan tuota jonkun edullisen kuittaajan tilatakin, jos niitä edes on...
* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Jep, se tuli huoltopaikassa ainakin selväksi ettei 2008/2009-> eteenpäin voi tuota trippikikkaa käyttää (ei edes öljynvaihtoväli) eli pitää tehdä testerin kautta kait kaikki. Se on jotenkin suojattu systeemi. Ja omassa autossa 12/2008 vielä piti valita -09 softat ennenkuin antoi sen edes tehdä eli ei mene aina sen vm mukaan jos on loppuvuodesta tai voi kait olla toisinkin päin!
Pitääpä tutkailla noita adaptereja ja lukulaitteita tarkemmin.
* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Eilen autoon (520i, vm. 2004) vaihdettiin öljyt, ja itselläni onnistui moitteettomasti tuo huoltovalon nollaus. iDriven mukaan öljynvaihtoon oli matkaa muistaakseni vielä reilun 10 000 km, joten se näkyi vihreällä. Nollaus onnistui silti moitteetta, ja uudeksi lukemaksi tuli 25 000 km. Huoltovihon mukaan aikaa olisi ollut siis reilun 20 000 km. Eivät aina mene yks yhteen, jos ei molemmista pidetä huolta. Valikkoon pääsin seuraavasti...
-> Kuskin ovi auki, ja hyppää kuljettajan penkille, ni onnistuu näin helpoiten, ja ei tartte vetää sitä ovee kii perässä, kuten täällä on jotain ihmeellisiä ajatuksia homman suorittamisesta.
-> Avaimella virrat asentoon 2, asennosta 1 päästään toiseen valikkoon^^.
(^^Siis tähän: http://www.scoopz.com/m5board/E60_Hi...structions.pdf, tuossa ohjeessa sinne mennään, kylläkin asennosta 2, pitämällä trippiä vielä ensimmäisen huoltomerkkivalonkin jälkeen pohjassa, ja hommahan onnistuu myös näinkin. Tosin tuon ohjeen mukaan kolmio tulisi huoltomerkkivalon (esim. öljykannu) jälkeen, kun ainakin itselläni se tulee ennen sitä. :o )
-> Trippimittari pohjaan, ja anna olla pohjassa kunnes ** mainitaan toisen kerran.
-> Kolmio syttyy. (Älä nyt rupee hosumaan sen trippimittarin kanssa, että nyt pitäs muka painaa heti uudestaan.)
-> Nyt syttyy sen huollon merkki, mikä on lähimmän huollon kohde, ** voit siis irrottaa tripistä nyt. Jos on esim. jarrunesteet suoritettava 8/2012, kuten itsellä, niin se on punaisena, koska mennyt siis umpeen (Vaihdetaan ensi viikolla.) Keltaisena näkyvät ne, mitkä on ajankohtasia.
-> Voit kelata nyt näitä huoltokohteita trippiä painelemalla ihan normaalisti, ja ne tulee samassa järjestyksessä mitä iDrivessä, ja jos haluat jonkun resetoida, niin painat jonkun kohdalla pidempään sitä trippiä, ja se kysyy "Resetoidaaks?" ja myönnyt asiaan pitämällä pitkään trippiä pohjassa, tai hylkäät napauttamalla trippiä, jollon siirrytään seuraavaan kohteeseen.
Ja kun virrat kääntää 2-asentoon, niin se kilometrimäärä, mikä ruudussa näkyy hetken aikaa, niin on seuraavaan huoltoon kuluva matka. Esim. itsellä raitisilmasuodatin (24000km). Ja se kuukausi/vuosi, mikä siinä näkyy, niin on seuraavan huollon ajankohta. Itsellä siis tuo jarrunesteiden vaihto, mikä on myöhässä - 8/2012.
Itelläkin kysyttävää kuiteski, että mikäköhän mahtaa tulla kilometrilukemaks tolle raitisilmasuodattimelle, kun sen nollaa?? En viitsi itse nollata, kun haluan tuon jäävän talteen, mikä siellä nyt on. Vertaisin vain noiden lukemien paikkansapitävyyttä huoltokirjaan, että onko niitä muistettu nollailla oikeassa kohtaa. Sama juttu sytytystulpille, ja jarruille??
Jarrujen anturit itsellä on vanhan omistajan toimesta oikosuljettu, ja etu- ja takajarrut näyttävät 80 000 km lukemaksi, sytytystulpilla on lukemana 44 000 km. Täytynee vaihtaa nuo anturit samalla kun vaihtaa palat ja levyt, ja samalla nollaa tuon. Mutta noilla pitäisi viellä ajella jos jonkin matkaa.
Kokoan tähän jotain, jo jonka varmaksi tiedän, kaksi ylintä siis nollasin juuri.
Vehicle check - 50 000 km
Engine oil - 25 000 km
Brake fluid - 2 vuotta
Microfilter - 45 000 km
Spark plugs - ???
Front brake pads - ???
Rear brake pads - ???
Hieman sotkuinen selostus, mutta yksinkertaistetaan tähän.
Virta-avain asennossa kaksi.
*Trippi pohjaan.
*Kolmio syttyy.
*Huoltovalikkoo aukeaa.
*Jos haluat jatkaa salavalikkoon, niin pidä trippi pohjassa, muuten irroita siitä.
*Kelaus tapahtuu trippiä painelemalla.
Virta-avain asennossa yksi.
*Trippi pohjaan. (Ja pidä se pohjassa, kuvittele sormenpääsi jalaksi kaasun päällä.)
*Kolmio syttyy.
*Kolmio häviää.
*Kuluu pieni hetki, älä kuitenkaan kyllästy... ja pääset "Hidden OBC Menuun". http://www.scoopz.com/m5board/E60_Hi...structions.pdf (Ei kuitenkaan linkin ohjeen mukaisesti.)
*Voit nyt irroittaa tripistä. (Rauhota kaasujalkaasi.)
*Kelaus tapahtuu trippiä painelemalla.
Last edited by Lasikuutio; 01-10-2012, 14:23.
Reason: jarrunesteen ja raitisilmasuodattimen vaihtoväli
Comment