Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huoltovalon nollaus E60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #61
    Originally posted by Robi View Post
    Ottaen huomioon että kaikki työkalut mitä tarvitsee on esim ristikkoavain ja tunkki että saa renkaan pois tieltä niin mahtuu kädet väliin paremmin.. johtohan on liittimessä sen luukun alla kiinni ja vain painettu jarrupalaan. Tyhmäähän se on katkoa piuhat kun uusi anturi ei maltaita maksa..toki kannattaa ostaa bmw alkuperäinen anturi kun kaikissa ei tarvikkeet toimi, toki jokainen e6x on yksilö ja osassa toimii tarvike, osassa ei.
    Kulumisanturi on kyllä niin simppeli kapistus ettei edes kiinalainen voi epäonnistua. Meidän huoltamissa ovat tarvikeanturitkin kyllä toimineet 100% tähän mennessä.

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #62
      Originally posted by BemariAndy View Post
      Öljynvaihdon huoltoväliä ei ilmeisesti tässä mallissa saa ollenkaan edes trippimittarikuitilla pois, koska öljykanisterin huoltokohdassa nappia pitkään painamalla tulee ilmoitus "OK" ja se tarkoittanee huoltopaikasta saamani ohjelapun mukaan ettei voi nollata?!?
      Nollaus onnistuu mittaristolta vain tiettyjen kriteerien täyttyessä, jos huolto on tehty hyvissä ajoin ennakoiden ei sen nollaus onnistu ilman testeriä. Mittaristonollaus on mahdollinen vain jo punaisena näkyvälle huollolle, ei etukäteen.

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2979
        • Uusimaa

        #63
        Originally posted by WSE1 View Post
        Nollaus onnistuu mittaristolta vain tiettyjen kriteerien täyttyessä, jos huolto on tehty hyvissä ajoin ennakoiden ei sen nollaus onnistu ilman testeriä. Mittaristonollaus on mahdollinen vain jo punaisena näkyvälle huollolle, ei etukäteen.
        Ainakin itse sain 7/2004 autoon nollattua, vaikka öljy oli vasta keltaisella.

        Jarruantureista: orggisanturi maksaa vajaa 30 euroa. Onko jengi toisiaan niin veloissaan, että ei enää edes tuollaiseen ole varaa, kun pitää alkaa johtoja oikariin laittamaan. Hmm, toimisikohan edes, koska käsittääkseni noissa orggisantureissa on vastus, joka muuttuu sitä mukaa miten palat kuluu. Siksi osittain kulunutta anturiakaan ei voi enää käyttää uudestaan.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #64
          Originally posted by jaki View Post
          Ainakin itse sain 7/2004 autoon nollattua, vaikka öljy oli vasta keltaisella.

          Jarruantureista: orggisanturi maksaa vajaa 30 euroa. Onko jengi toisiaan niin veloissaan, että ei enää edes tuollaiseen ole varaa, kun pitää alkaa johtoja oikariin laittamaan. Hmm, toimisikohan edes, koska käsittääkseni noissa orggisantureissa on vastus, joka muuttuu sitä mukaa miten palat kuluu. Siksi osittain kulunutta anturiakaan ei voi enää käyttää uudestaan.
          Orkkis KL:llä jotain 13-14€...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2979
            • Uusimaa

            #65
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Orkkis KL:llä jotain 13-14€...
            Elämän kevät, ja tuokin siis joillekin liikaa...
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • Lasikuutio
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 100
              • Suomi, Kokemäki/Tampere

              #66
              Originally posted by jaki View Post
              Originally posted by WSE1 View Post
              Nollaus onnistuu mittaristolta vain tiettyjen kriteerien täyttyessä, jos huolto on tehty hyvissä ajoin ennakoiden ei sen nollaus onnistu ilman testeriä. Mittaristonollaus on mahdollinen vain jo punaisena näkyvälle huollolle, ei etukäteen.
              Ainakin itse sain 7/2004 autoon nollattua, vaikka öljy oli vasta keltaisella.

              ...
              Itsellä onnistui myöskin nollaus, ja ei ollut vielä edes keltaisella.
              Ajossa:
              E60 520i (tulossa showroomiin..)
              Exät:
              E39 525i
              - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
              Bemmin kuvat nettiin helposti ja vaivattomasti? Hanki Dropbox!
              http://tinyurl.com/hanki-dropbox

              Comment

              • foursquare
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 76
                • Lahti

                #67
                Homma oli helppo kuin mikä, ja onnistui ensimmäisellä yrittämällä. Minun siis täytyi nollata jarrunesteen huoltomerkintä. Katsoin aluksi youtubesta ohjevideon jossa olikin selkeä ohje. Eli oleellista on vissiin että aluksi painetaan chekistä se päivämäärä/vuosi näkyviin pikku näyttöön, ja sitten vasta painelemaan trippi nappia. Hienoa tekniikkaa
                530dA E60 -orientblau metallic

                Comment

                • nupaha
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 275
                  • Pohojanmaa

                  #68
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Onko trippi nollattu?
                  Nollaa se,
                  virrat 1-asentoon ja sen jälkeen takaisin 2-asentoon,
                  ja sen jälkeen painat sitä trippinappia.

                  Huomatkaa että 9/05 -> autossa on starttinappi,
                  2-asentoon virrat saa kun painaa kevyesti starttinappia,
                  meni jonkun aikaa ennenkuin tuon hokasin...
                  Pitäiskö tämä trippi-kikka toimia LCI-malleissakin. Ehdin jo kysellä tuolla toisaalla tuota takajarrupalojen kuittausta. Kolmion sain syttymään, mutta sitte tökkäs...
                  työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                  kauppakassina Audi A3 sedan
                  kesäkissana Jaguar XKR

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7531
                    • Jyväshyvä

                    #69
                    Originally posted by nupaha View Post
                    Pitäiskö tämä trippi-kikka toimia LCI-malleissakin. Ehdin jo kysellä tuolla toisaalla tuota takajarrupalojen kuittausta. Kolmion sain syttymään, mutta sitte tökkäs...
                    Toimii.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • nupaha
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 275
                      • Pohojanmaa

                      #70
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Toimii.
                      OK. Tänään jatketaan harjoituksia/kokeiluja. Taisi muuten jäädä toi starttinapin hypistely väliin eli virta ei ollut 2-asennossa.
                      työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                      kauppakassina Audi A3 sedan
                      kesäkissana Jaguar XKR

                      Comment

                      • nupaha
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 275
                        • Pohojanmaa

                        #71
                        Originally posted by nupaha View Post
                        OK. Tänään jatketaan harjoituksia/kokeiluja. Taisi muuten jäädä toi starttinapin hypistely väliin eli virta ei ollut 2-asennossa.
                        Elikkäs tänään päästiin taas askeleen lähemmäs "maalia". Ekakertalaisille selvennykseksi, että jos on manuaalilaatikko, niin kuin mullakin, virrat pääle, jarrupoljin pohjaan ja paina starttia, niin silloin se virta menee 2-asentoon. Tämän jälkeen noi trippi-jutskat, nappi pohjaan n 5-10sek jne. Mullakin se huoltomenu meni heti siihen nollauksen vaatimaan kohtaan eli takajarruihin. Onnistuin samaan sen "RESET?"-tekstinkin näkyviiin. Päästin tripin ja yrtin nollata, mutta ei heitä näyttöön kuin ---- (eli neljä viivaa). Ja jos jatkaa vieläkin napin pitämistä pohjassa tulee taas 0km, eikä nollaannu. Alkuperäinen uusi tunnistinkin on vaihdettu. Voisko olla liittimellä yhdistysongelmaa vai olisko muita ideoita/ ratkaisuja ?

                        Alkaa vähän nyppiä koko touhu...
                        Last edited by nupaha; 24-09-2012, 19:30.
                        työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                        kauppakassina Audi A3 sedan
                        kesäkissana Jaguar XKR

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          #72
                          Originally posted by nupaha View Post
                          jos jatkaa vieläkin napin pitämistä pohjassa tulee taas 0km, eikä nollaannu. Alkuperäinen uusi tunnistinkin on vaihdettu. Voisko olla liittimellä yhdistysongelmaa vai olisko muita ideoita/ ratkaisuja ?

                          Alkaa vähän nyppiä koko touhu...
                          Vastus lienee väärä jos ei nollaannu.
                          Tarkista liitos. Ja myös se anturin toinen pää ettei ole mennyt jotenkin väärin ja kulunut samantien loppuun...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • nupaha
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 275
                            • Pohojanmaa

                            #73
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Vastus lienee väärä jos ei nollaannu.
                            Tarkista liitos. Ja myös se anturin toinen pää ettei ole mennyt jotenkin väärin ja kulunut samantien loppuun...
                            Voisko tuo vastuskaan väärä olla, kun tunnistinkin on oikein marmoritiskiltä haettu. Asentaakaan ei sitä oikein väärin voi, niin vahvimmaksi epäilyksi jää tuo anturin liitos. Napaisuudellakaan ei muistaakseni ollut väliä, koska muistaakseni tuon liittimen sai sen siihen pökkättyä kummankin päin. Pitää vaikka piruuttaan pyöräyttää napaisuudet ympäri, kun ei muutakaan keksi.

                            Kiitti taas.
                            työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                            kauppakassina Audi A3 sedan
                            kesäkissana Jaguar XKR

                            Comment

                            • nupaha
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 275
                              • Pohojanmaa

                              #74
                              Originally posted by nupaha View Post
                              Elikkäs tänään päästiin taas askeleen lähemmäs "maalia". Ekakertalaisille selvennykseksi, että jos on manuaalilaatikko, niin kuin mullakin, virrat pääle, jarrupoljin pohjaan (eikä kytkin, tällöin ei starttaa) ja paina starttia, niin silloin se virta menee 2-asentoon. Tämän jälkeen noi trippi-jutskat, nappi pohjaan n 5-10sek jne.
                              Mullakin se huoltomenu meni heti siihen nollauksen vaatimaan kohtaan eli takajarruihin. Onnistuin samaan sen "RESET?"-tekstinkin näkyviiin. Päästin tripin ja yrtin nollata, mutta ei heitä näyttöön kuin ---- (eli neljä viivaa). Ja jos jatkaa vieläkin napin pitämistä pohjassa tulee taas 0km, eikä nollaannu. Alkuperäinen uusi tunnistinkin on vaihdettu. Voisko olla liittimellä yhdistysongelmaa vai olisko muita ideoita/ ratkaisuja ?

                              Alkaa vähän nyppiä koko touhu...
                              No niin, maaliin asti päästiin loppujen lopuksi. Selvitettyä tuli, että tunnistinta ei saa kytkettyä kuin yksinpäin eli liitin on sellainen, että väärin päin ei saa (eli oli ihan turha homma taas aukaista jarrut).
                              Elikkäs se viimeinen kanto kaskessa oli mulla, että ainakin LCI-mallissa, PITÄÄ se näyttö olla PÄIVÄMÄÄRÄ-asennossa (ei kellolla), jotta se nollaantui. Tauluun tuli 50 tkm.
                              työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                              kauppakassina Audi A3 sedan
                              kesäkissana Jaguar XKR

                              Comment

                              • tovayryn
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 464
                                • Kajaani

                                #75
                                pitääpä kokeilla, ku minä oon kokeillu nyt vaan silleen että oon painanu startin pohjaan mutten jarrua.
                                MB W164
                                ex: //DTM535

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎