e60 530d

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• TBman
    replied
    Juuu-u

Automaatti on meillä (jo toinen E60 kori menossa) elikkä on jo yli 450 tkm kokemusta 530 diesel automaatista ja helvetin hyvin huilaa...

Ei ole ollut mitään ongelmia ja normaali huollot on tehty.
    keskikulutus on mun ajolla 6,7l/100km, vaino on muutaman tankillisen ajanut alle 5 l/100km kulutuksen... mut se onkin säästeliäs kaasuttelija...

Suuntaongelma koskee todellakin vain RF renkaita...
    Kesägummit on 18" vanteella ja aivan LOISTAVA ajettava... talvikumpparit on sit 16" orggiskokoa, mutta hyvä kyyti on niilläkin..

Webbis on lisävaruste, mun ajokki ei ole ollut webaston tarpeessa, mutta mä ajankin todella paljon...
    Seuraavaksi kaaraksi olen jo päättänyt E60 sarjaa 535 dA:n ja nimenomaan henkilömallina.. Farkussa sisämelu on hiukan kovempi, niin siksi sedan on mun valinta.
    kivan hiljainen auto... Taannoin sihteeri soitti reissuun ja vauhtia oli tosiaan reilusti kaikille talviteille suomessa, siinä Hän kyselemään minulta, että olenko tosiaan reissussa, kun ei kuulu mitään taustaääntä...

Leave a comment:

• jim
    replied
    Onko automaattilaatikoissa ollut kestävyysongelmia kuten vanhemmassa mallissa?Paljonko enemmän automaatti kuluttaa maantieajossa kuin manuaali?Pääseekö rauhallisella ajolla 6-7 litraan?

Leave a comment:

• ++500Nm
    replied
    Moi.

Automaatti! Manuaali on mielestäni ihan turha tämänlaiseen autoon...liikaa kepittämistä.
    Voimaa riittää automaatillakin, kun tosihommissa muistaa pitää kepin steppi-puolella.
    Manuaaleilla jälleenmyyntiarvo = 0.

-E60 530da -03 ... seuraava E92 335Cda

Kabiinia varten siellä on jutkut sähkövastusjudanssit...konetta lämmittää laite, jonka hankit. Mulla vastus.
    Last edited by ++500Nm; 15-02-2008, 23:24.

Leave a comment:

• vekkuli
    replied
    Webasto ei ole vakio varuste, itse laitoin omaani jälki käteen. Itselläni ollut nyt ajossa 10tkm tommonen stigun pirssi ja ei ole vielä mitään moitteen sanaa. Automaatistahan läpät löytyy ja bmw suosittelee imusarjan vaihtoa 100tkm välein, mutta onhan porukka niitä täällä poistaneet, tiedä häntä pikä on paras ratkaisu. Suunta vakaus ainakin omasta mielestäni erittäin hyvä, nyt rengastus 245/40 R18 Nokian RSi ei RC renkaat. Siinä jotain...

Leave a comment:

• Juhaska
    replied
    Ainoa missä voin auttaa on tuo suuntavakaus väite, joka kerrotaan johtuvan noista runflat renkaista.
    En sitten ole ihan satavarma, kun en e60 5-sarjalaista omista, mutta isot pojat on kertonut näin.

Leave a comment:

• jim
    started a topic e60 530d

e60 530d

Olen aikeissa hankkia kyseisen auton ja mieltä askarruttavat muutamat seikat.Automaatti vai manuaali,kumpi kestää paremmin lastutuksen,kulutus?Imusarjan läpät,onko tässä mallissa niitä ja onko niistä ongelmia?Autoa moitittu suuntavakauden puutteesta,onko perää?Webasto,onko vakiovaruste?Muuta huomioitavaa,tyyppivikoja?Kiitos jo etukäteen vastaajille.
Working...
X