No niin..tulihan sieltä yksi ääni manuaalillekin.Automaatti kyllä kiinnostais kovasti mutta mun säkällä ne imusarjan läpät irtoo varmasti.Voiko ne läpät poistaa,eikö ne muka vaikuta koneen toimintaan?Onkohan miten tyyris operaatio?
e60 530d
Collapse
X
-
Ei kannata miettiä tollasia automaatin ongelmia, ne on ihan liian kärjistettyjä tässä foorumilla. Se menee jos menee, etukäteen ei voi tietää. Voihan manuaalista mennä vauhtipyöräkin, seki tietää kallista remonttia vaikkei ihan yhtä kallista ku askin vaihto. Mut se on varma että jos manuaalina tollasen laittaa niin 90% jälleenmyynnin ostajista katoaa kuin pieru saharaan, voi kuin aneeminen ois E60 manu-askilla
E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
Originally posted by 10+ View PostEi kannata miettiä tollasia automaatin ongelmia, ne on ihan liian kärjistettyjä tässä foorumilla. Se menee jos menee, etukäteen ei voi tietää. Voihan manuaalista mennä vauhtipyöräkin, seki tietää kallista remonttia vaikkei ihan yhtä kallista ku askin vaihto. Mut se on varma että jos manuaalina tollasen laittaa niin 90% jälleenmyynnin ostajista katoaa kuin pieru saharaan, voi kuin aneeminen ois E60 manu-askilla
Niin ja kaikenhan saa paskaksi huolimattomalla käytöllä...
Itsellä tuo on kyllä ihan sama onko autossa automaatti vai manuaali aski.
Vaikka onhan tuo välillä semmosta 50/50 ajelua että tuntuu että olishan tuo kiva kruisailla automaatilla mutta joskus taas tuntuu että on enemmän sitä ajamisen meininkiä, kun hämmentää manuaaliaskilla...ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
Niin ne läpät on sitte manuaalissakin (e60 ja 61) et turhaan sen takia tomaattia kartat. Läpät voi poistaa toiminnasta mut ilmeisesti auton elektroniikka huomaa sen jonkin ajan kuluttua ja menee varaohjelmalle tms. e39:ssä ne eivät kyllä persdynolla vaikuta mitenkään koneen toimintaan.Originally posted by jim View PostNo niin..tulihan sieltä yksi ääni manuaalillekin.Automaatti kyllä kiinnostais kovasti mutta mun säkällä ne imusarjan läpät irtoo varmasti.Voiko ne läpät poistaa,eikö ne muka vaikuta koneen toimintaan?Onkohan miten tyyris operaatio?Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
Tervehdys, nostan vanhan topikin ylös.
Aikomuksena on kesällä uittaa Saksasta e60 530da -03/-04.
Pikkuisen kyllä pistää pelottamaan useimmat topikit kyseiseen malliin liittyen. Onko näitä nyt oikeasti olemassa ilman automaatti/imusarja/turbo/suutin/MAF -vikoja?
Kun tuommoiseen sen 30-40ke pistää kiinni, täytyykö vielä varata kymppi tilille sitten kilahteluja varten? Pikkaisen jo tuntuu suolaiselta.
Toinen olisi tietysti ostaa e46 330da viimeisiltä vuosilta, mutta nuo kun tuntuvat olevan melkein samoissa hinnoissa kuin 530da. Ei oikein kiinnostaisi samaa rahaa pulittaa.
Löytyykö täältä vielä tyytyväisiä omistajia?
Edit: kirovire korjattu.Last edited by Jacques; 17-05-2008, 01:05.G30 540i
F32 435d
Comment
-
tarkoittanet 530da? 540da ei ole valmistettu koskaan.Originally posted by Jacques View PostTervehdys, nostan vanhan topikin ylös.
Aikomuksena on kesällä uittaa Saksasta e60 530da -03/-04.
Pikkuisen kyllä pistää pelottamaan useimmat topikit kyseiseen malliin liittyen. Onko näitä nyt oikeasti olemassa ilman automaatti/imusarja/turbo/suutin/MAF -vikoja?
Kun tuommoiseen sen 30-40ke pistää kiinni, täytyykö vielä varata kymppi tilille sitten kilahteluja varten? Pikkaisen jo tuntuu suolaiselta.
Toinen olisi tietysti ostaa e46 330da viimeisiltä vuosilta, mutta nuo kun tuntuvat olevan melkein samoissa hinnoissa kuin 540da. Ei oikein kiinnostaisi samaa rahaa pulittaa.
Löytyykö täältä vielä tyytyväisiä omistajia?
Comment
-
Porukka on kyllä viimesen päälle neuroottista täällä aina jos jostain autosta on joku osa hajonnut, niin se on heti tyyppivika jne.Originally posted by Jacques View PostTervehdys, nostan vanhan topikin ylös.
Aikomuksena on kesällä uittaa Saksasta e60 530da -03/-04.
Pikkuisen kyllä pistää pelottamaan useimmat topikit kyseiseen malliin liittyen. Onko näitä nyt oikeasti olemassa ilman automaatti/imusarja/turbo/suutin/MAF -vikoja?
Siis yleisesti.
Turbot paukkuu jokasesta nykyajan turbodiisselistä jossain vaiheessa elinkaarta, ei ne ikuisia laitteita oo vaan kuluvia mekaanisia kikottimia.
MAFit sama juttu, VAG konserni tai BMW kun kyseessä niin joka mallista paukkuu - jos menee rikki niin ei se kolmisen sataa vai mitä tuo olikaan, kenenkään taloutta kaada.
Automaattiloota on diisseli vitoselle ehdottomuus, ei hulluka manuaalidiisseliä osta.
Ja toiseks, manuaalidiisselissä en sanois että se manuaalilootan, kytkimen ja vauhtipyörän kestävyys on ainakaan sen varmempaa.
Imusarjan läpät kiinnostaisi itseäkin että millä nuo helpoiten saisi poistettu, tai mitä se imusarjan vaihto sitten maksaa. :think Alkaisi olla itselä ajankohtaista kun se 100tkm mittarissa juurikin kohta.**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
Originally posted by _Dexi View PostPorukka on kyllä viimesen päälle neuroottista täällä aina jos jostain autosta on joku osa hajonnut, niin se on heti tyyppivika jne.
Siis yleisesti.
Turbot paukkuu jokasesta nykyajan turbodiisselistä jossain vaiheessa elinkaarta, ei ne ikuisia laitteita oo vaan kuluvia mekaanisia kikottimia.
MAFit sama juttu, VAG konserni tai BMW kun kyseessä niin joka mallista paukkuu - jos menee rikki niin ei se kolmisen sataa vai mitä tuo olikaan, kenenkään taloutta kaada.
Automaattiloota on diisseli vitoselle ehdottomuus, ei hulluka manuaalidiisseliä osta.
Ja toiseks, manuaalidiisselissä en sanois että se manuaalilootan, kytkimen ja vauhtipyörän kestävyys on ainakaan sen varmempaa.
Imusarjan läpät kiinnostaisi itseäkin että millä nuo helpoiten saisi poistettu, tai mitä se imusarjan vaihto sitten maksaa. :think Alkaisi olla itselä ajankohtaista kun se 100tkm mittarissa juurikin kohta.
Näinhän se on joka foorumilla että tyyppivikoja löytyy ja jokainen pieni kitinä on uusi suuri vika.
MAF ei pelota, yksinkertaista hakea marmoritiskiltä uusi. Turbotkin usein sen verta rasituksella dieseleissä että on budjetoitava kulueräksi - kunhan ei kappaleiksi mene ja riko moottoria.
Automaatti on kyllä ehdoton, mutta kuuluuko näissä e60 jo huolto-ohjelmaan öljyjen vaihdot? Ettei saa jännittää Saksantuonnin kanssa menee klimppisoppaa väärään paikkaan..
Ja ehkä vittumaisimpana kyllä tuo imusarja, täytyykö sinne uutta pistää vai voiko vanhaa jotenkin huoltaa/korjata/uusia.
Onneksi tuttavapiiriin kuuluu asiansa osaava mekaanikko yleisesti, kun itse en juurikaan mitään osaa tehdä.
Monta topikkia olen lukenut täältä läpi 530da:n liittyen, esim automaattilaatikon öljyjen vaihdosta ja tapin virityksistä.
Toisena sitten ollut mielessä e39 jonka hinta olisikin sitten 10ke alempi karkeasti. Mutta viitsiikö niin vanhaan enää sijoittaa.G30 540i
F32 435d
Comment
-
Sehän sotisi autonvaihdon peruslakeja vastaan. Se voi olla pahimmillaan kannattavaa.Originally posted by jms-btcf View PostOT:
Jos olet sijoitusmielessä kiesiä hommaamassa niin 70-80 luvun porkkea vaan talliin
(tms)
Porkessa ei ajatuksena mitään vikaa, mutta nyt tekee mieli kokeilla nokivasaraa uudelleen.G30 540i
F32 435d
Comment
-
Parkkitutka asiaa, eli jos tuollainen e60/61:nen on vakiopuskureilla ja autossa on parkkitutka, ja joskus sitten siihen laittakin m-sport puskurit niin vaikuttaako puskimien vaihto mitenkää tutkan toimintaan? Mietin vaan että eikö joissakin näy ne tutkan "nännit" puskureissa päälle päin , mutta taas nettiautossa kyllä oli näitäkin missä niitä nännejä ei näkyny ja varusteissa mainittiin parkkitutka.
Vai onko kuvat vaan niin huonoja ettei kaikista näe.Last edited by Masatus; 17-05-2008, 23:49.
Comment
-
En tiedä kuuluuko huolto-ohjelmaan mutta itselleni varasni ensi perjantaille mm. tuon öljynvaihdon laakkoselta, ja kysyin samassa lauseen sivussa tuosta huhusta että E39 suhteen olisi monet rikkoneet vanhoja lootia öljynvaihdolla - niin ainakin huoltomies oli ymmällään ja sanoi että ihan normaalisti he E60 näitä vaihtavat jatkuvasti, 100e maksaa työ ja siihen öljyt lisäksi.Originally posted by Jacques View PostAutomaatti on kyllä ehdoton, mutta kuuluuko näissä e60 jo huolto-ohjelmaan öljyjen vaihdot? Ettei saa jännittää Saksantuonnin kanssa menee klimppisoppaa väärään paikkaan..
Luin joskus netistä että nuo läpät voi lukita E60, tai sitten vaihtaa imusarjan. Itseä kiinnostaisi kuulla miten ne lukitaan niin voisin sen tehdä tuossa itse, imusarja on tuossa pirun hyvin esillä heti sen suojamuovin alla kyllä.Ja ehkä vittumaisimpana kyllä tuo imusarja, täytyykö sinne uutta pistää vai voiko vanhaa jotenkin huoltaa/korjata/uusia.
Onneksi tuttavapiiriin kuuluu asiansa osaava mekaanikko yleisesti, kun itse en juurikaan mitään osaa tehdä.
Kahden E39 jälkeen nyt E60 ajavana - satsaa ehdottomasti E60. E39 on pirun hyvä auto, E60 vaan on vielä paremman tuntuinen ajaa, potenssiin 2 tilavampi sisältä ja joka mielessä modernimpi.Toisena sitten ollut mielessä e39 jonka hinta olisikin sitten 10ke alempi karkeasti. Mutta viitsiikö niin vanhaan enää sijoittaa.
E39:issä itse 188cm pitkänä pää oli katossa, nyt E60 kopassa tilaa jää vajaan 20cm pään päälle
**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
Saatko E60:ssä hyvän ajoasennon ja ratin tarpeeksi lähelle? Minua jäi tuo hiukan vaivaamaan sillä E61:n koeajossa (LCI, comfort-penkit ja sport-ratti sähkösäädöllä) en saanut rattia tarpeeksi lähelle. Ratti ei säätynyt yhtä taakse kuin E39:issä (mekaaninen sport-ratti) eikä penkkiä saanut tarpeeksi eteen koska polvi otti keskikonsoliin kiinni. Eikä oven kyynärnojakaan oikein osunut kohdalleen.Originally posted by _Dexi View PostKahden E39 jälkeen nyt E60 ajavana - satsaa ehdottomasti E60. E39 on pirun hyvä auto, E60 vaan on vielä paremman tuntuinen ajaa, potenssiin 2 tilavampi sisältä ja joka mielessä modernimpi.
E39:issä itse 188cm pitkänä pää oli katossa, nyt E60 kopassa tilaa jää vajaan 20cm pään päälle
Comment
Comment