e60 530d

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacques
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 573
    • pk

Originally posted by _Dexi View Post
    Luin joskus netistä että nuo läpät voi lukita E60, tai sitten vaihtaa imusarjan. Itseä kiinnostaisi kuulla miten ne lukitaan niin voisin sen tehdä tuossa itse, imusarja on tuossa pirun hyvin esillä heti sen suojamuovin alla kyllä.
    Hyvin mielenkiintoista. Täytyy selvittää asiaa.

Ajoasentoon liittyvät asiat ovat vaikeita kun ei pituus kaikkea kerro, merkitsevämpää mielestäni on jalkojen/selän/käsien pituuksien suhde.

Itse olen onneksi standardimittainen 180cm, ei ole vaikeuksia missään istuma-asennoissa.
    G30 540i
    F32 435d

Comment

• TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

Originally posted by Jacques View Post
      Ajoasentoon liittyvät asiat ovat vaikeita kun ei pituus kaikkea kerro, merkitsevämpää mielestäni on jalkojen/selän/käsien pituuksien suhde.
      Itse olen onneksi standardimittainen 180cm, ei ole vaikeuksia missään istuma-asennoissa.
      Minäkin olen 180cm, mutta kai minulla sitten on liian pitkät jalat (tai olen tottunut omituiseen ajoasentoon). Täytyy joskus käydä kokeilemassa miltä Mersu tai Volvo tuntuu, Mersut ainakin näyttää paremmilta kuin uudet Bemarit... Paras voisi olla sellainen merkki jossa polkimiakin saa säädettyä.
      E39 528iA

Comment

• _Dexi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 769
        • Vihti

Hyvin mielenkiintoista. Täytyy selvittää asiaa.

Juu, no itselläni lienee aika "normaalisuhteiset" nuo raajat, E39issä veikkaan että M5 jakkarat oli osasyy koska ovat kai normi comfort jakkaroita hieman korkeammat? Mutta ajoasento piti hakea "apinatyyliin" eli rötköttävä asento, selkänoja taakse ja sitten olkapäät kyyryssä ratista kiinni.

Kunnollisen asennon jos haki selkä suorassa niin raapi tukka kiinni kattoon ärsyttävästi

Tässä nykysessä voi istua oikeen kunnolla suorassa ja kaksi nyrkkiä vähintään menee pään päälle vielä, mukavan ilmavan tuntuista. Kasvaneen koon huomaa myös siitä, että takanaolijoilla on kunnolla polvitilaa vaikka etupenkki olisi aika takanakin, E39:issä taakse ei jalat mahtuneet jos penkki ei ollut melko etuasennossa.

Ja toki koon huomaa käytöksestä, auto tuntuu maantieajossa siltä kuin se painaisi 5000kiloa, hyvänä puolena siis (Tarkoitan suuntavakautta jne)

Niin ja, kyllä saan mielestäni hyvän ajoasennon tuossa E60, kun sitä kysyttiin. Tässä mallissa oven ja keskikonsolin käsituet on fiksummalla korkeudella jotenkin penkkiin nähden, että niihin voi järkevästi nojata ilman kyyristelyä, kojelaudan alaosa tulee suht lähelle kyllä jos "sporttisen" asennon hakee mutta ei liian.
        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06

(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
        (ex. E60 530Da '04)
        (ex. E39 M5 Facelift '99)
        (ex. E39 540i '98)
        *

Comment

• Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3749
          • Kajaani

Tässä kun on nyt ollut puhetta niistä läpistä, niin kerronpa omistani.

Eli auto on E60 530D 2004.
          Aikani funtsin että mitä läpille teen, ja päätin lopulta ottaa ja ainoastaan puhdistaa ne. Operaation alkaessa oli mittarissa vajaat 88000km.

Ei läpät hirveän likaisia olleet, eikä mekanismissa ollut mitään moitittavaa. Ei siis jumimista, vääntyneitä akseleita tai heiluvia läppiä.
          En tehnyt mitään EGR:n tulppauksia tai läppien lukitsemisia. Tämä läppien "lukitseminen" kai ei muuta tässäkään autossa tarvitsisi kuin ohjauskellon letkun tulppauksen, kai...

Homma otti päivän, eikä se vaikea ollut.

Lueskelen BTCF:ää enemmän E60forumsia ja kirjoittelin sinne pikku jutun operaatiosta: http://forums.e60.net/index.php?showtopic=53457

Rohkeus ja neuvot hommaan ovat kuitenkin peräisin ihan tältä foorumilta. Eli kiitokset Clavurionille ja muille asiaan vihkiytyneille.

Autosta muuten: Olen ollut tyytyväinen. Ei moitittavaa. Itse tykkään manuaalista En varmaan ole sitten tarpeeksi paljon automaateilla ajanut
          Last edited by Anzafin; 18-05-2008, 16:12.

Comment

• Jacques
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 573
            • pk

Kiitos Anza, esimerkillisesti selostettu ja kuvitettu operaatio.

Näyttäisi kovasti siltä että kun tuommoisen yli 100tkm ajetun hankkii niin pieni putsaus on paikallaan suoralta kädeltä.
            Melkoisesti saa irroitella osaa ennenkuin imusarja tulee ulos.
            G30 540i
            F32 435d

Comment

• Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3749
              • Kajaani

Kiitos Anza, esimerkillisesti selostettu ja kuvitettu operaatio.

Näyttäisi kovasti siltä että kun tuommoisen yli 100tkm ajetun hankkii niin pieni putsaus on paikallaan suoralta kädeltä.
              Melkoisesti saa irroitella osaa ennenkuin imusarja tulee ulos.
              Tattis. Joo onhan siinä letkua ja palikkaa mutta ei homma vaikea ole. Aloittaessa koin suurimpana haasteena juuri sen, että irroiteltavaa on jonkin verran.

Comment

• _Dexi
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 769
                • Vihti

No perhana! Hommahan näkyy olevan helppoa ku heinänteko, joskin turhaa ajanhukkaa kun noi raitissuodattimet ym. saa purkaa pois, olisivat nyt tehneet siihen sen 5cm lisää tilaa niin ois mahtunu imusetti välistä...

Täytyypä tossa joku kaunis päivä nykästä irti toi ja tehdä sama operaatio.

Mutta, jos akseleita onkin vääntynyt jo karstan toimesta tai kulunut tms., niin sitten sitä onkin ihmeissään. Läppiä ei kaiketi voinut ottaa pois kokonaan E60.stä, ja uusiakaan tuskin saa yksitellen tms...? :think

(ex. E60 530Da '04)
                (ex. E39 540i '98)
                *

Comment

• Anzafin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 3749
                  • Kajaani

...Mutta, jos akseleita onkin vääntynyt jo karstan toimesta tai kulunut tms., niin sitten sitä onkin ihmeissään. Läppiä ei kaiketi voinut ottaa pois kokonaan E60.stä, ja uusiakaan tuskin saa yksitellen tms...? :think
                  Niin. Uudella imusarjalla oli hintaa joku 700€ kun satuin sitä kysymään tiskillä talven aikaan...

Comment

• Jacques
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 573
                    • pk

Originally posted by Anzafin View Post
                    Niin. Uudella imusarjalla oli hintaa joku 700€ kun satuin sitä kysymään tiskillä talven aikaan...
                    No tuokaan hinta ei älyttömän paha ole, menee sitten lähekkäin turbon kanssa kustannuksineen. :think
                    Kysyitkö tiskillä että onko uudessa osassa sitten parannuksia tms?
                    G30 540i
                    F32 435d

Comment

• Anzafin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 3749
                      • Kajaani

No tuokaan hinta ei älyttömän paha ole, menee sitten lähekkäin turbon kanssa kustannuksineen. :think
                      Kysyitkö tiskillä että onko uudessa osassa sitten parannuksia tms?
                      Enpä kysynyt... :think

Comment

• Jacques
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 573
                        • pk

Originally posted by Anzafin View Post
                        Enpä kysynyt... :think
                        No oot kyllä selvitelly asiaa ihan tarpeeksi.
                        Sitten kun tulee ajankohtaiseksi niin täytyy itse kysellä jos muut ei ole ehtineet siihen mennessä.
                        G30 540i
                        F32 435d

Comment

• _Dexi
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 769
                          • Vihti

E60 530D imusarjan läppien poisto

Jätinpä äsken auton huoltoon Laakkoselle Herttoniemeen, '04 E60 530D siis.

Sovittiin että ottavat ne imusarjan läpät pois sieltä oikeaoppisesti eli mitään vikakoodeja tms. ei sitten pitäisi tulla.

Arvoa toimenpiteellä tasan 200euroa töineen.

Tuolla hintaa kannattaa jo varmaan viedä itse kunkin auto sinne vaan, eikä ruveta putsailemaan tahi vaihtelemaan mitään imusarjoja

EDIT: Niin ja samassa myös automaattilootan öljynvaihto ohjelmassa, kiusallanikin pakko tehdä kun niin monet kirjoittaa että se on lootan menoa. Jos moottoriöljyt menee huonoksi ja vaihdetaan uusiin, ei mene mun kaaliin miksi tomaattilaatikon kovilla olevat öljyt sitten toimisi 500tkm säilyttäen ominaisuutensa Katsotaan miten äijän käy, jos loota menee niin siihen on jo varauduttu etukäteen, sitten ostetaan uusi

(ex. E60 530Da '04)
                          (ex. E39 540i '98)
                          *

Comment

• -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3120
                            • Välisuomi

Arvoa toimenpiteellä tasan 200euroa töineen.
                            Tuolla hintaa kannattaa jo varmaan viedä itse kunkin auto sinne vaan, eikä ruveta putsailemaan tahi vaihtelemaan mitään imusarjoja
                            Minulla on eriävä mielipide.. Läppien poisto E60:ssa vie noin tunnin purkuineen ja kasauksineen. Kotona tehtynä ei tunnu siltä että siitä kehtaisi ottaa lähellekään 200 €:oa..
                            ---

Comment

• _Dexi
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 769
                              • Vihti

Originally posted by -Tapi View Post
                              Minulla on eriävä mielipide.. Läppien poisto E60:ssa vie noin tunnin purkuineen ja kasauksineen. Kotona tehtynä ei tunnu siltä että siitä kehtaisi ottaa lähellekään 200 €:oa..
                              Imusarjan irrottaa 10minuutissa siinä olet oikeassa, mutta tähän astinen käsitys on vissiin ollut että niitä ei voi E60:stä ongelmitta poistaa, eli softapuolikin vaatii jotain muutosta jne? :think

Vai miksi sakki on vaihdellut 800euron imusarjoja....

(ex. E60 530Da '04)
                              (ex. E39 540i '98)
                              *

Comment

• sirkus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 2194
                                • kaustinen

Niin onko ne 60:sen läpät poistettavissa vain letkun tulppaamalla?
                                Chrysler 300c crd touring 2010
                                Daily driver
                                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                                Man cave on wheels
                                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                                Built not bought
                                V8, only juice&milk come in 2 litres

Kawasaki zzr1100 fighter

Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

Comment

Working...
                                X