e60 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3123

    #76
    Originally posted by viktor View Post
    Muistatko oliko minkä kokoiset ruuvit? Voisi hankkia valmiiksi ja joku viikonloppu pykästellä paikkaansa. Huono tilanne jos ei olekaan sopivia ja auto on levällään Kilsoja alkaa olemaan tuolle imusarjalle jo senverran että alkaa jännittämään piakkoin.
    en tiedä tarkkaa kokoa, mutta voit kokeilla 5mm reikään kiertää peltiruuvia niin joka menee nahkeesti on sopiva. pituutta n. 11mm. ruuveja tarvitset 6kpl.
    Kulkineet/projektit:

    M2 F87
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3123

      #77
      Originally posted by Dunky View Post
      Kerros miten ja kuka tällaisen pystyy tekemään
      Ainaskin Karalalla näyttäs onnistuvan.

      Kulkineet/projektit:

      M2 F87
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #78
        Originally posted by viktor View Post
        Muistatko oliko minkä kokoiset ruuvit?
        M5 10 mm ruuvit (kupukanta ) toimivat. Hifistelijä tekee siihen vielä kierretapilla nätit jengat.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3123

          #79
          Originally posted by viktor View Post
          Muistatko oliko minkä kokoiset ruuvit? Voisi hankkia valmiiksi ja joku viikonloppu pykästellä paikkaansa. Huono tilanne jos ei olekaan sopivia ja auto on levällään Kilsoja alkaa olemaan tuolle imusarjalle jo senverran että alkaa jännittämään piakkoin.
          Kuvassa 011.jpg on läppien ohjaustanko ja pari läppää joiden akselit tulevat läpi osasta, joka on kiinni kahdella torx kantaisella ruuvilla. Ensin irroitat ohjain tangon joka ohjaa jokaista yksittäistä läppää. sen jälkeen pari torxia auki ja yksittäin läppä tulee ulos akseleineen. sen jälkeen vaikka rautasahalla läpän akselipoikki läpän vierestä. Läppäakselin tumppi lähtee sit irti vetämällä. siihen akselin reikään sitten vaan sopiva ruuvi ja kannan alle hieman silikonia tms. tiivistysmassaa.
          Last edited by poke; 18-04-2013, 18:30.
          Kulkineet/projektit:

          M2 F87
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3123

            #80
            Originally posted by Clavurion View Post
            M5 10 mm ruuvit (kupukanta ) toimivat. Hifistelijä tekee siihen vielä kierretapilla nätit jengat.
            Aivan bemuun käy vaan M5-ruuvit
            Kulkineet/projektit:

            M2 F87
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #81
              Laakkonen suositteli läppien poistoa ja akselireikien tulppausta, tai sitten uutta imusarjaa. läpätöntä mallia tähän ei ainakaan vielä ole saatavilla. Tiedossa oli pari hajonnutta konetta suomenmaassa..
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3123

                #82
                Originally posted by viktor View Post
                Laakkonen suositteli läppien poistoa ja akselireikien tulppausta, tai sitten uutta imusarjaa. läpätöntä mallia tähän ei ainakaan vielä ole saatavilla. Tiedossa oli pari hajonnutta konetta suomenmaassa..
                Eli tekevät merkkihuollossa saman minkä minä tein omassa tallissa. Erona se, että Laakkosella eivätputsaa imusarjaa karstoista.

                Tämän takia mä teen useimmat hommat kotona enkä vie autoa huoltoon, vaikka ei siinä palkoilleen meikäläinen pääse jos Laakkosen hinta on vain 200eur niin kuin täältä olen lukenut. Lisäarvona on vain se, että imusarja ja EGR on nyt takuulla puhtaita.

                Ymmärtääkseni manuaalin imusarja käy heittämällä automaattiin. Manuskin imusarjass ei ole läppiä. Eli jos laitat/laitatat uuden, niin sit manuaalin imusarja.

                Taitaa niitä olla useampi kuin pari mottia, kun jo pelkästään täällä Savossa on merkkihuollon mukaan pari läppävikaista moottoririkkoa korjattu. Tai sit muualla ei ole hajonnu

                Kun itse olin keväällä hankkimassa E60:stä niin aika monta 530d:tä oli nettiautossa myynnissä joissa oli tehdas uusi kone. Seurasin nettiautoa silloin n. 2kk.
                Kulkineet/projektit:

                M2 F87
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • y95sjave
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2008
                  • 32
                  • Sipoo

                  #83
                  Originally posted by poke View Post
                  Ymmärtääkseni manuaalin imusarja käy heittämällä automaattiin. Manuskin imusarjass ei ole läppiä. Eli jos laitat/laitatat uuden, niin sit manuaalin imusarja.
                  Hmm, eikö E60-bemareissa nimenomaan nämä läpät ole sekä automaatti- että manuaaliautoissa? Itselläni on 530d manuaali 10/04, sillekö ei tarvisi tehdä mitään?
                  - BMW 530d M-Sport 9/04

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3123

                    #84
                    Originally posted by y95sjave View Post
                    Hmm, eikö E60-bemareissa nimenomaan nämä läpät ole sekä automaatti- että manuaaliautoissa? Itselläni on 530d manuaali 10/04, sillekö ei tarvisi tehdä mitään?
                    en nyt ole ihan 100-varma, mutta ainakaan E39:ssä ei ole kuin automaageissa. E60 imusarjat automaattiin ja manuaaliin on ainakin ETK:in mukaan eri numerolla: automaatti -580, manuaali -585.

                    käytä imusarja irti niin sillonhan meillä on varmaa tietoa
                    samalla putsaat karstat...
                    Last edited by poke; 01-08-2008, 10:24.
                    Kulkineet/projektit:

                    M2 F87
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      #85
                      Kyllä pitäisi läpät olla molemmissa.. Tästä syystä maahantuojakaan ei kyennyt toimittamaan läpätöntä imusarjaa kuten oli E39 tapauksessa. Tosin itsekään en manuaalisen imusarjaa ole avattuna nähnyt. Pelkkä imusarjan ulkoinen tarkistus riittää että onko siellä sitä vivustoa.

                      Auto menee varmaankin maalattavaksi laakkoselle muiden ihmisten tötöilyjen takia, niin samallahan tuon teettäisi kun ei itsellä ole aikaa puuhastella käyttöautoon isoja projekteja, sillä kun pitäisi ajaakkin.
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • Anzafin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 3749
                        • Kajaani

                        #86
                        Myös manuaali E60:ssa ON läpät.

                        Comment

                        • hurtta
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 444

                          #87
                          Originally posted by Anzafin View Post
                          Myös manuaali E60:ssa ON läpät.
                          OK, saisko tästä jotain faktaa josko tilanne on näin surkea myöskin E60 kohdalla? Itse olen ajatellut hankkia E60/61 E39 tilalle jonka myin ja josta läpät poistin. Vituttaa hankkia muuten hienoa autoa jossa saksalainen insinööri ei ole ajatellut kaluansa pidemmälle. Miksi hyvä auto pitää pilata kaikella paskalla joka realisoituu sen toisen omistajan harteille - aina näin BMW kanssa? Vai halutaanko BMW tosiaan pitää rahamiesten autona, eli "mitä vitun väliä on jollain läpillä" kun mulla on tauhkaa ostaa uusi kansi, kone tai muuten vaan turbo mun 530d kun se nyt sitten sattui poksahtamaan vaan aikaisemmin kun kukaan olisi ajatellut. BMW dieselit kannattanee jättää väliin niin kivoja kun ne ovatkin muuten ja ajella vaan bensakutosilla? Vai toimiikos noi 2litran diesel neloset edes jotenkin? Aikas nolojahan ne on 5-sarjan keulalla tosin....
                          Last edited by hurtta; 20-09-2008, 13:31.

                          Comment

                          • pankkiiri
                            Newbiemmer
                            • Jan 2008
                            • 4

                            #88
                            Entäs e60/61 535da - löytyykö noi pahamaineiset läpät niistäkin????

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #89
                              Originally posted by pankkiiri View Post
                              Entäs e60/61 535da - löytyykö noi pahamaineiset läpät niistäkin????
                              Kyllä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • coupe e46
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 228
                                • espoo

                                #90
                                läpät 530dA (E60)

                                laakkosen mukaan valmistusajankohdasta 4/04 lähtien läppien rakennetta on jollain tavalla parannettu. en tiedä mitä muita autoja parannus koskee.

                                Comment

                                Working...
                                X