Originally posted by viktor
View Post
e60 530d
Collapse
X
-
en tiedä tarkkaa kokoa, mutta voit kokeilla 5mm reikään kiertää peltiruuvia niin joka menee nahkeesti on sopiva. pituutta n. 11mm. ruuveja tarvitset 6kpl.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
-
Ainaskin Karalalla näyttäs onnistuvan.Originally posted by Dunky View PostKerros miten ja kuka tällaisen pystyy tekemään
Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
M5 10 mm ruuvit (kupukantaOriginally posted by viktor View PostMuistatko oliko minkä kokoiset ruuvit?
) toimivat. Hifistelijä tekee siihen vielä kierretapilla nätit jengat.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Kuvassa 011.jpg on läppien ohjaustanko ja pari läppää joiden akselit tulevat läpi osasta, joka on kiinni kahdella torx kantaisella ruuvilla. Ensin irroitat ohjain tangon joka ohjaa jokaista yksittäistä läppää. sen jälkeen pari torxia auki ja yksittäin läppä tulee ulos akseleineen. sen jälkeen vaikka rautasahalla läpän akselipoikki läpän vierestä. Läppäakselin tumppi lähtee sit irti vetämällä. siihen akselin reikään sitten vaan sopiva ruuvi ja kannan alle hieman silikonia tms. tiivistysmassaa.Originally posted by viktor View PostMuistatko oliko minkä kokoiset ruuvit? Voisi hankkia valmiiksi ja joku viikonloppu pykästellä paikkaansa. Huono tilanne jos ei olekaan sopivia ja auto on levällään
Kilsoja alkaa olemaan tuolle imusarjalle jo senverran että alkaa jännittämään piakkoin.Last edited by poke; 18-04-2013, 19:30.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Aivan bemuun käy vaan M5-ruuvitOriginally posted by Clavurion View PostM5 10 mm ruuvit (kupukanta
) toimivat. Hifistelijä tekee siihen vielä kierretapilla nätit jengat.
Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Laakkonen suositteli läppien poistoa ja akselireikien tulppausta, tai sitten uutta imusarjaa. läpätöntä mallia tähän ei ainakaan vielä ole saatavilla. Tiedossa oli pari hajonnutta konetta suomenmaassa..///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
Eli tekevät merkkihuollossa saman minkä minä tein omassa tallissa. Erona se, että Laakkosella eivätputsaa imusarjaa karstoista.Originally posted by viktor View PostLaakkonen suositteli läppien poistoa ja akselireikien tulppausta, tai sitten uutta imusarjaa. läpätöntä mallia tähän ei ainakaan vielä ole saatavilla. Tiedossa oli pari hajonnutta konetta suomenmaassa..
Tämän takia mä teen useimmat hommat kotona enkä vie autoa huoltoon, vaikka ei siinä palkoilleen meikäläinen pääse jos Laakkosen hinta on vain 200eur niin kuin täältä olen lukenut. Lisäarvona on vain se, että imusarja ja EGR on nyt takuulla puhtaita.
Ymmärtääkseni manuaalin imusarja käy heittämällä automaattiin. Manuskin imusarjass ei ole läppiä. Eli jos laitat/laitatat uuden, niin sit manuaalin imusarja.
Taitaa niitä olla useampi kuin pari mottia, kun jo pelkästään täällä Savossa on merkkihuollon mukaan pari läppävikaista moottoririkkoa korjattu. Tai sit muualla ei ole hajonnu
Kun itse olin keväällä hankkimassa E60:stä niin aika monta 530d:tä oli nettiautossa myynnissä joissa oli tehdas uusi kone. Seurasin nettiautoa silloin n. 2kk.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Hmm, eikö E60-bemareissa nimenomaan nämä läpät ole sekä automaatti- että manuaaliautoissa? Itselläni on 530d manuaali 10/04, sillekö ei tarvisi tehdä mitään?Originally posted by poke View PostYmmärtääkseni manuaalin imusarja käy heittämällä automaattiin. Manuskin imusarjass ei ole läppiä. Eli jos laitat/laitatat uuden, niin sit manuaalin imusarja.- BMW 530d M-Sport 9/04
Comment
-
en nyt ole ihan 100-varma, mutta ainakaan E39:ssä ei ole kuin automaageissa. E60 imusarjat automaattiin ja manuaaliin on ainakin ETK:in mukaan eri numerolla: automaatti -580, manuaali -585.Originally posted by y95sjave View PostHmm, eikö E60-bemareissa nimenomaan nämä läpät ole sekä automaatti- että manuaaliautoissa? Itselläni on 530d manuaali 10/04, sillekö ei tarvisi tehdä mitään?
käytä imusarja irti niin sillonhan meillä on varmaa tietoa
samalla putsaat karstat...Last edited by poke; 01-08-2008, 11:24.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Kyllä pitäisi läpät olla molemmissa.. Tästä syystä maahantuojakaan ei kyennyt toimittamaan läpätöntä imusarjaa kuten oli E39 tapauksessa. Tosin itsekään en manuaalisen imusarjaa ole avattuna nähnyt. Pelkkä imusarjan ulkoinen tarkistus riittää että onko siellä sitä vivustoa.
Auto menee varmaankin maalattavaksi laakkoselle muiden ihmisten tötöilyjen takia, niin samallahan tuon teettäisi kun ei itsellä ole aikaa puuhastella käyttöautoon isoja projekteja, sillä kun pitäisi ajaakkin.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
OK, saisko tästä jotain faktaa josko tilanne on näin surkea myöskin E60 kohdalla? Itse olen ajatellut hankkia E60/61 E39 tilalle jonka myin ja josta läpät poistin. Vituttaa hankkia muuten hienoa autoa jossa saksalainen insinööri ei ole ajatellut kaluansa pidemmälle. Miksi hyvä auto pitää pilata kaikella paskalla joka realisoituu sen toisen omistajan harteille - aina näin BMW kanssa? Vai halutaanko BMW tosiaan pitää rahamiesten autona, eli "mitä vitun väliä on jollain läpillä" kun mulla on tauhkaa ostaa uusi kansi, kone tai muuten vaan turbo mun 530d kun se nyt sitten sattui poksahtamaan vaan aikaisemmin kun kukaan olisi ajatellut. BMW dieselit kannattanee jättää väliin niin kivoja kun ne ovatkin muuten ja ajella vaan bensakutosilla? Vai toimiikos noi 2litran diesel neloset edes jotenkin? Aikas nolojahan ne on 5-sarjan keulalla tosin....Originally posted by Anzafin View PostMyös manuaali E60:ssa ON läpät.Last edited by hurtta; 20-09-2008, 14:31.
Comment
-
Kyllä.Originally posted by pankkiiri View PostEntäs e60/61 535da - löytyykö noi pahamaineiset läpät niistäkin????E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment