Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D savutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veni
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 29
    • Vihti

    #16
    Savuttaa edelleen, ei ehkä niin paljoa kuin eilen mutta mustaa tulee silti. Perhana, pitääköhän sitä käydä narun päässä tarkistamassa tuo maffi.
    Hyvin kyllä vetää ettei sen puoleen tehoja puutu, ärsyttää vain tuo savutus. Välillä ei tule paljoakaan, ykkösellä ja kakkosella lähinnä enemmän.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by Veni View Post
      Savuttaa edelleen, ei ehkä niin paljoa kuin eilen mutta mustaa tulee silti. Perhana, pitääköhän sitä käydä narun päässä tarkistamassa tuo maffi.
      Hyvin kyllä vetää ettei sen puoleen tehoja puutu, ärsyttää vain tuo savutus. Välillä ei tule paljoakaan, ykkösellä ja kakkosella lähinnä enemmän.
      Onko sulla partikkelifiltteri autossa ?
      Sen on huomannut että ei toi omakaan E61 savuta yhtään vaikka miten käskee..
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Veni
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 29
        • Vihti

        #18
        Originally posted by veku View Post
        Onko sulla partikkelifiltteri autossa ?
        Sen on huomannut että ei toi omakaan E61 savuta yhtään vaikka miten käskee..
        Ainaki I-Driven mukaan siinä on sellanen mutta huoltoon vielä aikaa.

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          #19
          Originally posted by Veni View Post
          Ainaki I-Driven mukaan siinä on sellanen mutta huoltoon vielä aikaa.
          Partikkelifiltterille on pari havaintotapaa:
          1. onko autosi pakoputket kromiset suoraan taakse = on DPF vai alaspäin sojottavat = ei DPF. Huom, siis orggis, itsellä oli joku vanhemmassa autossa ruuvannut jotkut tarvikeromiputket sojottamaan vaikka ei filtteriä ollutkaan.
          2. ainakin Saksassa ei 3/2004 (siis valmistuskuukausi) saanut kuin DPF:llä olevia E60 dieseleitä

          Itsellä oli 12/2003, jossa huoltovalikosta löytyi tuo filtterin vaihtajankohta (km), vaikka ei sitä ollutkaan!
          Jos auto on kunnossa ja PDF, ei savua saa tulla missään vaiheessa. Samoin pakoputken päätä voi huoletta pyyhkiä sormenpäällä. Ainakaan itsellä ei tule kuin aivan pieni noen tapainen jälki. Ja K-arvo on 0 (nolla).
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • Veni
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 29
            • Vihti

            #20
            Originally posted by jaki View Post
            Partikkelifiltterille on pari havaintotapaa:
            1. onko autosi pakoputket kromiset suoraan taakse = on DPF vai alaspäin sojottavat = ei DPF. Huom, siis orggis, itsellä oli joku vanhemmassa autossa ruuvannut jotkut tarvikeromiputket sojottamaan vaikka ei filtteriä ollutkaan.
            2. ainakin Saksassa ei 3/2004 (siis valmistuskuukausi) saanut kuin DPF:llä olevia E60 dieseleitä

            Itsellä oli 12/2003, jossa huoltovalikosta löytyi tuo filtterin vaihtajankohta (km), vaikka ei sitä ollutkaan!
            Jos auto on kunnossa ja PDF, ei savua saa tulla missään vaiheessa. Samoin pakoputken päätä voi huoletta pyyhkiä sormenpäällä. Ainakaan itsellä ei tule kuin aivan pieni noen tapainen jälki. Ja K-arvo on 0 (nolla).

            Just kävin katselemassa. Itsellä on tarvikekromit eli ei siis filtteriä.
            K-arvo oli katsastuslapussa 1,5. Mielestäni aika korkea mutta raja kuitenkin 3.0 niin enpä sit tiedä.
            Mikä siis on vikana? Ei kyllä hirveesti huvittaisi ruveta heti remppaamaan.

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #21
              Originally posted by Veni View Post
              Just kävin katselemassa. Itsellä on tarvikekromit eli ei siis filtteriä.
              K-arvo oli katsastuslapussa 1,5. Mielestäni aika korkea mutta raja kuitenkin 3.0 niin enpä sit tiedä.
              Mikä siis on vikana? Ei kyllä hirveesti huvittaisi ruveta heti remppaamaan.
              Vikaa on, itsellä kahdessa edellisessä ei DPF- 530 dieselissä (E60) oli K-arvo 0,3 ja 0,28.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • Veni
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 29
                • Vihti

                #22
                Originally posted by jaki View Post
                Vikaa on, itsellä kahdessa edellisessä ei DPF- 530 dieselissä (E60) oli K-arvo 0,3 ja 0,28.
                No voe per...e!
                Onko diagnoosista jotain arviota? Lähinnä miten kallista on tiedossa
                Hehkut? Turbo?

                Potkua löytyy kyllä eli tuskin turbo sentään entinen mutta hehkut vois kyllä vaikuttaa savutukseen.
                Last edited by Veni; 02-05-2008, 20:49.

                Comment

                • Veni
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 29
                  • Vihti

                  #23
                  Niin, onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa vai olenko ennakkotapaus
                  Eli mistä aloittaa vian etsintä vai myynkö koko roskan pois

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    #24
                    Käytä auto bemarilla piuhan nokassa niin ollaan viisampia.
                    Seiltä vikakoodit sekä ilmamäärämittarin toimintaarvot.
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Veni
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 29
                      • Vihti

                      #25
                      Originally posted by veku View Post
                      Käytä auto bemarilla piuhan nokassa niin ollaan viisampia.
                      Seiltä vikakoodit sekä ilmamäärämittarin toimintaarvot.
                      Näinpä ajattelin tehdä, nyt vain seuraavaan viikkoon ei taida ehtiä millään.

                      Comment

                      • Veni
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2008
                        • 29
                        • Vihti

                        #26
                        Diagnostiikkatesterissä käyty, ainoa vika ykkösen hehku pimeä. Vaihdatin kaikki, jonka jälkeen todettiin sen olleen käytännössä turhaan. Edellinen huolto oli sen ykköshehkun vaihtanu muttei nollannu vikakoodeja. No, onpahan vaihdettu. Akkukin vaihdettu Laakkosen kehoituksesta kun oli alijännitteestä joku ilmoitus koodeissa, ei vaikutusta.
                        Savuttaa edelleen mutta ei niin paljoa kuin ennen, käsketty on pari päivää oikein huolella mutta ei ihmeempää vaikutusta ollut. Savuttaa edelleen...

                        Maffikin tuli testattua, ehjä on sekin eli nyt alkaa pikkuhiljaa olla vaihtoehdot vähissä.
                        Jotkut meinaavat turbovikaa, toiset syöttöpumppua ruuvatuksi... Eli mitä v....a sitä vielä keksisi. Alkaa loppumaan käämit otsalohkossa tuon kanssa.

                        Lisäksi on vielä tuo ärsyttävä täristys tuhannen rpm kohdalla. Moottorin tyynyjä siihen joku keksi sanoa syyksi.

                        Olisko ideoita yllä oleville oireille? Muutakin kuin "polta se roska"-tyyppisiä vastauksia
                        Last edited by Veni; 22-05-2008, 17:46.

                        Comment

                        • 10+
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2084
                          • Nivala

                          #27
                          Cooleri halki jostain?Paljoko autolla ajettu?
                          E39 M5 -00

                          Ex E60 530Da M-Sport -04
                          Ex E39 M5 -00
                          Ex E39 M5 -00 Individual
                          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                          Ex E36 3.0 M3 -93
                          Ex E36 2.5 Cabrio -94
                          Ex E36 3.2 M3 -97
                          Ex E36 2.5 Coupe -93

                          Comment

                          • Veni
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 29
                            • Vihti

                            #28
                            Originally posted by 10+ View Post
                            Cooleri halki jostain?Paljoko autolla ajettu?
                            155tkm. Turbosta kuuluu kyllä kierrosten laskiessa sellainen vaimea bensakoneista tuttu dumbin vihellys(joo tiedän ettei dieselissä ole sellaista mutta ääni muistuttaa sitä). Tuo coolerivika voisi viitata siihen.
                            Savuttaako auto silloin jos cooleri on halki??:think

                            Comment

                            • Exami
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 986
                              • Hyvinkää, Tuusula

                              #29
                              Jaksanu koko topiccia lukea läpi... onko ahtovuodot testattu? jos cuuleri / letku halki tai poispaikoiltaan (osittain) että menee ahdot ohi koneesta ni tulee savua eli siitä luulis lähtevän liikkeelle paineistaa jollain konstilla koko järjestelmän ja kattoo ettei vuoda liitoksista tai muualta..
                              sigpic
                              Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                              Comment

                              • Veni
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2008
                                • 29
                                • Vihti

                                #30
                                Originally posted by Exami View Post
                                Jaksanu koko topiccia lukea läpi... onko ahtovuodot testattu? jos cuuleri / letku halki tai poispaikoiltaan (osittain) että menee ahdot ohi koneesta ni tulee savua eli siitä luulis lähtevän liikkeelle paineistaa jollain konstilla koko järjestelmän ja kattoo ettei vuoda liitoksista tai muualta..
                                Eipä ole testattu mutta tuo voisi olla kyllä ihan järkeen käypä selitys tuolla savulle ja äänelle.
                                Pitääpä tutkia liitokset...

                                Edit: Tutkittu on. Tai siis sen mitä pellin alta pystyy toteamaan. Tossa coolerin jälkeen ylöstulevassa putkessa on joku anturi. Sen ympäristö on ihan nokinen eli vuotaisko siitä? Vaikuttaako tuo sitten niin paljon?
                                Last edited by Veni; 22-05-2008, 18:29.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎