E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pete-91
    replied
    Morjesta, lueskelin foorumeita aika paljon ja mietin sopivia madallusjousia omaan autoon : 530d e60 (ei M-sport) rengastus liian kapeat mutta 225/35/20 riittääkö -30mm jouset eteen/taakse että näyttää sopivalta?

    mitenkähän mahtuu jos laittaisi -50mm molempiin ?

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by racediesel View Post
    oletteko mittailleet niitä korkeuksia autoistanne?.(lokasuojan reunasta vanteen keskiöön).toisessa topicissa oli vain E36 ja E46 autoja.

    millaisiin arvoihin olette säädättäneet (lähinnä Camber edessä/takana) pyöränkulmanne madalluksen jälkeen?.

    T:Pasi
    Minulla KW Street Comfort -coiloverit ja korkeus tällä hetkellä about 35cm edessä ja takana. Kulmat on laitettu msport-alustan lukemiin, joita en muista. Näissä säädöissä ollut nyt kolme vuotta eikä ongelmia.

    - Antti -

    Leave a comment:


  • racediesel
    replied
    oletteko mittailleet niitä korkeuksia autoistanne?.(lokasuojan reunasta vanteen keskiöön).toisessa topicissa oli vain E36 ja E46 autoja.

    millaisiin arvoihin olette säädättäneet (lähinnä Camber edessä/takana) pyöränkulmanne madalluksen jälkeen?.

    T:Pasi

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Noniin, elikkäs halpana kokeiluna alle heitetty eilen alle Ta-technix säädettävät. Mahtaako olla ominaisuus vai vika, kun alustan vaihdon jälkeen tuntuu tasanopeuksilla ajettaessa sellainen "jyrinä" koko koriin? Kiihdytyksissä ym. menee nätisti. Alustasta sen verran, että kova siitä ainakin tuli! Vois sitä kohta kokeilla pikkasen nostaa, meni aikas matalalle.

    Onko muuten ollut ongelmia renkaiden ottamisesta kiinni tolppaan? Talvivanteiden kanssa sinne jää ehkä 1mm. rakoa. toivotaan että nuo 19" kesävanteet ei leviä sisäänpäin ollenkaan, tai joutuu vannekaupoille.
    Sillä alustalla menee e60 kyllä niin totaalisen pilalle kun vain voi. Ilmeisesti toimii kevyemmissä vehkeissä jotenkin, mutta e60 tapauksessa lopputulema on julmettu pintakovuus ja tärinä perseeseen, paitsi kun tuo pintakovuus murtuu jossain kaivonkannen kolossa, pohjaa alusta samalla sekunnilla
    Tuli nimittäin joskus kans koitettua, pääsiskö halvalla.. halvalla pääsi semmoset 100km jonka jälkeen vaihtui vanha alusta takaisin

    Tuo "kiinni ottaminen" on ihan normaalia about kaikilla coili alustoilla. Paitsi H&R:n monotubeissa joissa säätömutteri ja jousi jäävät renkaan yläpuolelle.

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Noniin, elikkäs halpana kokeiluna alle heitetty eilen alle Ta-technix säädettävät. Mahtaako olla ominaisuus vai vika, kun alustan vaihdon jälkeen tuntuu tasanopeuksilla ajettaessa sellainen "jyrinä" koko koriin? Kiihdytyksissä ym. menee nätisti. Alustasta sen verran, että kova siitä ainakin tuli! Vois sitä kohta kokeilla pikkasen nostaa, meni aikas matalalle.

    Onko muuten ollut ongelmia renkaiden ottamisesta kiinni tolppaan? Talvivanteiden kanssa sinne jää ehkä 1mm. rakoa. toivotaan että nuo 19" kesävanteet ei leviä sisäänpäin ollenkaan, tai joutuu vannekaupoille.

    Leave a comment:


  • p.d
    replied
    Konin -30 jouset tilattu eteen sekä taakse.
    Kellään kokemusta että mihin todellisuudessa asettuu????
    Alle tulee pyörimään 20".
    Iskareiksi eteen valikoitui konin sportit,ja takana mennään vakkareilla.

    Leave a comment:


  • E60JR
    replied
    Madallus for dummies? Eli uudet jouset (vaikkapa nämä sigun autoon. Sitten auto ja jouset pajalle. Muita osia ei tarvitse? Camper-kulmat? Millanen homma vaihto on ammattimiehelle eli millaista laskua osaa odottaa? Vaikuttaako rengastus? Mulla on kesällä edessä 245/40/18 ja takana muistaakseni 275/35/18, talvella kaikissa joku 225/xx/16.

    Leave a comment:


  • thoai
    replied
    Originally posted by thoai View Post
    nyt tarvis hieman apua...elikkäs eibach taikka H&R tilaaminen saksasta. ja autohan on siis tuo ym. e60 530D.

    eibach <-- noi siis passaa tuohon mun autoon? ja mukaan tulee Tüv:it, et katsastus onnistuu?
    laitetaan nyt tähänkin, ett tuolta tilasin ja tuli 1,5 vk:ssa, tavara sitä mitä sovittu (tosin ilman TÜv-papereita) mut nehän saa netistä PDF:nä. Nyt vaan joutaa oottaa keli, ett voi nakata kesärenkaat alle ja samalla vaihtais noi jouset.

    Suosittelen

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by Malax View Post
    hohhohhooo

    tehdashan EI ole testannut noita jousia ja korkeuksia ollenkaan...
    Mättävät ihan suolesta noita jousia m-sport varusteisiin...
    pikkupajat sitten tekevät parempia jousia... makunsa kullakin?
    Je

    Leave a comment:


  • 5er
    replied
    Tulossa olisi Koni Sport iskarit ja H&R -50mm jouset. Pystyykö näitten kanssa käyttämään vielä M-Sportin pohjaanlyöntikumeja vai pitääkö olla lyhyempää versiota?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    Jos KW tai oikeastaan mikä tahansa coilover sarja niin kannattaa sijoittaa hieman enemmän että saa niitä säätöjä, jousijäykkyyksiäkin kannattaa miettiä sen mukaan millaiseen ajoon alustaa suunnittelee :think
    Päivittäis käyttöautossa pintakovaa alustaa ei kauan jaksa kun hampaat tippuu suusta hidasteissa ym. epätasaisuusksissa mitä täällä meidän tiepiirissä riittää
    Ihan mielenkiinnosta, pystyykö noita iskarien säätöjä käytännössä mitenkään muuttamaan kun ovat kiinni autossa? Iskarien yläpäät on piilossa (edessä ja takana), jouset osittain sisälokasuojien sisällä...

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Originally posted by Nikoh View Post
    Eli periaatteessa menis kw 1 :think Nyt siis m-sport alusta, niin mihinköhän suuntaan mennään tuolla kw 1:llä ?
    Jos KW tai oikeastaan mikä tahansa coilover sarja niin kannattaa sijoittaa hieman enemmän että saa niitä säätöjä, jousijäykkyyksiäkin kannattaa miettiä sen mukaan millaiseen ajoon alustaa suunnittelee :think
    Päivittäis käyttöautossa pintakovaa alustaa ei kauan jaksa kun hampaat tippuu suusta hidasteissa ym. epätasaisuusksissa mitä täällä meidän tiepiirissä riittää
    Last edited by Jube; 25-02-2012, 20:54.

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Noista seteistä en osaa sanoa, mutta...

    - Kun tilaat EU-maasta niin tavara tulee suoraan kotiin/postiin/matkahuoltoon/vast. ilman mitään lisämaksuja

    - Kun madallat niin ei se raavi 19" vanteilla sen enempää kun pienemmilläkään, kunhan vanteiden ja renkaiden speksit ovat oikeat. Rengas-vanneyhdistelmän kokonaishalkaisijahan ei muutu kun renkaat ovat oikean kokoiset

    - Antti -

    Leave a comment:


  • thoai
    replied
    Originally posted by thoai View Post
    nyt tarvis hieman apua...elikkäs eibach taikka H&R tilaaminen saksasta. ja autohan on siis tuo ym. e60 530D.

    eibach <-- noi siis passaa tuohon mun autoon? ja mukaan tulee Tüv:it, et katsastus onnistuu?

    h&r -35mm <-- miten kun tuolla on kolmen hintaista sarjaa, niin mitä eroa noilla on kuin hinta? onks toi reilu satasen sarja pelkkää etu- taikka takajouset?
    raapiiko 19" renkailla?

    ja vielä yks <-- tää on vissiin pelkät etujouset?

    kokemuksia kummastakaan puljusta, et uskaltaako noilta ruveta tilamaan?
    sit vielä semmoinen ett saatavuus: Auf anfrage? täh :think laita s.postia ja kysy vai mitä....

    Lisäkysymys 1: Saksasta kun tilaa niin eihän tule mitään lisämaksuja Suomen päässä? (tulli, alv yms...)
    Noh missä on ne Saksan insinöörit....:think

    Leave a comment:


  • thoai
    replied
    nyt tarvis hieman apua...elikkäs eibach taikka H&R tilaaminen saksasta. ja autohan on siis tuo ym. e60 530D.

    eibach <-- noi siis passaa tuohon mun autoon? ja mukaan tulee Tüv:it, et katsastus onnistuu?

    h&r -35mm <-- miten kun tuolla on kolmen hintaista sarjaa, niin mitä eroa noilla on kuin hinta? onks toi reilu satasen sarja pelkkää etu- taikka takajouset?
    raapiiko 19" renkailla?

    ja vielä yks <-- tää on vissiin pelkät etujouset?

    kokemuksia kummastakaan puljusta, et uskaltaako noilta ruveta tilamaan?
    sit vielä semmoinen ett saatavuus: Auf anfrage? täh :think laita s.postia ja kysy vai mitä....

    Lisäkysymys 1: Saksasta kun tilaa niin eihän tule mitään lisämaksuja Suomen päässä? (tulli, alv yms...)
    Last edited by thoai; 22-02-2012, 22:13. Reason: typoja

    Leave a comment:

Working...
X