Morjesta, lueskelin foorumeita aika paljon ja mietin sopivia madallusjousia omaan autoon : 530d e60 (ei M-sport) rengastus liian kapeat mutta 225/35/20 riittääkö -30mm jouset eteen/taakse että näyttää sopivalta?
mitenkähän mahtuu jos laittaisi -50mm molempiin ?
E60 madallus?
Collapse
X
-
Minulla KW Street Comfort -coiloverit ja korkeus tällä hetkellä about 35cm edessä ja takana. Kulmat on laitettu msport-alustan lukemiin, joita en muista. Näissä säädöissä ollut nyt kolme vuotta eikä ongelmia.Originally posted by racediesel View Postoletteko mittailleet niitä korkeuksia autoistanne?.(lokasuojan reunasta vanteen keskiöön).toisessa topicissa oli vain E36 ja E46 autoja.
millaisiin arvoihin olette säädättäneet (lähinnä Camber edessä/takana) pyöränkulmanne madalluksen jälkeen?.
T:Pasi
- Antti -
Leave a comment:
-
oletteko mittailleet niitä korkeuksia autoistanne?.(lokasuojan reunasta vanteen keskiöön).toisessa topicissa oli vain E36 ja E46 autoja.
millaisiin arvoihin olette säädättäneet (lähinnä Camber edessä/takana) pyöränkulmanne madalluksen jälkeen?.
T:Pasi
Leave a comment:
-
Sillä alustalla menee e60 kyllä niin totaalisen pilalle kun vain voi. Ilmeisesti toimii kevyemmissä vehkeissä jotenkin, mutta e60 tapauksessa lopputulema on julmettu pintakovuus ja tärinä perseeseen, paitsi kun tuo pintakovuus murtuu jossain kaivonkannen kolossa, pohjaa alusta samalla sekunnillaOriginally posted by AlpinWeiss View PostNoniin, elikkäs halpana kokeiluna alle heitetty eilen alle Ta-technix säädettävät. Mahtaako olla ominaisuus vai vika, kun alustan vaihdon jälkeen tuntuu tasanopeuksilla ajettaessa sellainen "jyrinä" koko koriin? Kiihdytyksissä ym. menee nätisti. Alustasta sen verran, että kova siitä ainakin tuli! Vois sitä kohta kokeilla pikkasen nostaa, meni aikas matalalle.
Onko muuten ollut ongelmia renkaiden ottamisesta kiinni tolppaan? Talvivanteiden kanssa sinne jää ehkä 1mm. rakoa. toivotaan että nuo 19" kesävanteet ei leviä sisäänpäin ollenkaan, tai joutuu vannekaupoille.
Tuli nimittäin joskus kans koitettua, pääsiskö halvalla.. halvalla pääsi semmoset 100km jonka jälkeen vaihtui vanha alusta takaisin
Tuo "kiinni ottaminen" on ihan normaalia about kaikilla coili alustoilla. Paitsi H&R:n monotubeissa joissa säätömutteri ja jousi jäävät renkaan yläpuolelle.
Leave a comment:
-
Noniin, elikkäs halpana kokeiluna alle heitetty eilen alle Ta-technix säädettävät. Mahtaako olla ominaisuus vai vika, kun alustan vaihdon jälkeen tuntuu tasanopeuksilla ajettaessa sellainen "jyrinä" koko koriin? Kiihdytyksissä ym. menee nätisti. Alustasta sen verran, että kova siitä ainakin tuli! Vois sitä kohta kokeilla pikkasen nostaa, meni aikas matalalle.
Onko muuten ollut ongelmia renkaiden ottamisesta kiinni tolppaan? Talvivanteiden kanssa sinne jää ehkä 1mm. rakoa. toivotaan että nuo 19" kesävanteet ei leviä sisäänpäin ollenkaan, tai joutuu vannekaupoille.
Leave a comment:
-
Konin -30 jouset tilattu eteen sekä taakse.
Kellään kokemusta että mihin todellisuudessa asettuu????
Alle tulee pyörimään 20".
Iskareiksi eteen valikoitui konin sportit,ja takana mennään vakkareilla.
Leave a comment:
-
Madallus for dummies? Eli uudet jouset (vaikkapa nämä sigun autoon. Sitten auto ja jouset pajalle. Muita osia ei tarvitse? Camper-kulmat? Millanen homma vaihto on ammattimiehelle eli millaista laskua osaa odottaa? Vaikuttaako rengastus? Mulla on kesällä edessä 245/40/18 ja takana muistaakseni 275/35/18, talvella kaikissa joku 225/xx/16.
Leave a comment:
-
laitetaan nyt tähänkin, ett tuolta tilasin ja tuli 1,5 vk:ssa, tavara sitä mitä sovittu (tosin ilman TÜv-papereita) mut nehän saa netistä PDF:nä. Nyt vaan joutaa oottaa keli, ett voi nakata kesärenkaat alle ja samalla vaihtais noi jouset.
Suosittelen
Leave a comment:
-
Tulossa olisi Koni Sport iskarit ja H&R -50mm jouset. Pystyykö näitten kanssa käyttämään vielä M-Sportin pohjaanlyöntikumeja vai pitääkö olla lyhyempää versiota?
Leave a comment:
-
Ihan mielenkiinnosta, pystyykö noita iskarien säätöjä käytännössä mitenkään muuttamaan kun ovat kiinni autossa? Iskarien yläpäät on piilossa (edessä ja takana), jouset osittain sisälokasuojien sisällä...Originally posted by Jube View PostJos KW tai oikeastaan mikä tahansa coilover sarja niin kannattaa sijoittaa hieman enemmän että saa niitä säätöjä, jousijäykkyyksiäkin kannattaa miettiä sen mukaan millaiseen ajoon alustaa suunnittelee :think
Päivittäis käyttöautossa pintakovaa alustaa ei kauan jaksa kun hampaat tippuu suusta hidasteissa ym. epätasaisuusksissa mitä täällä meidän tiepiirissä riittää
Leave a comment:
-
Jos KW tai oikeastaan mikä tahansa coilover sarja niin kannattaa sijoittaa hieman enemmän että saa niitä säätöjä, jousijäykkyyksiäkin kannattaa miettiä sen mukaan millaiseen ajoon alustaa suunnittelee :thinkOriginally posted by Nikoh View PostEli periaatteessa menis kw 1 :think Nyt siis m-sport alusta, niin mihinköhän suuntaan mennään tuolla kw 1:llä ?
Päivittäis käyttöautossa pintakovaa alustaa ei kauan jaksa kun hampaat tippuu suusta hidasteissa ym. epätasaisuusksissa mitä täällä meidän tiepiirissä riittää
Last edited by Jube; 25-02-2012, 21:54.
Leave a comment:
-
Noista seteistä en osaa sanoa, mutta...
- Kun tilaat EU-maasta niin tavara tulee suoraan kotiin/postiin/matkahuoltoon/vast. ilman mitään lisämaksuja
- Kun madallat niin ei se raavi 19" vanteilla sen enempää kun pienemmilläkään, kunhan vanteiden ja renkaiden speksit ovat oikeat. Rengas-vanneyhdistelmän kokonaishalkaisijahan ei muutu kun renkaat ovat oikean kokoiset
- Antti -
Leave a comment:
-
Noh missä on ne Saksan insinöörit....:thinkOriginally posted by thoai View Postnyt tarvis hieman apua...elikkäs eibach taikka H&R tilaaminen saksasta. ja autohan on siis tuo ym. e60 530D.
eibach <-- noi siis passaa tuohon mun autoon? ja mukaan tulee Tüv:it, et katsastus onnistuu?
h&r -35mm <-- miten kun tuolla on kolmen hintaista sarjaa, niin mitä eroa noilla on kuin hinta? onks toi reilu satasen sarja pelkkää etu- taikka takajouset?
raapiiko 19" renkailla?
ja vielä yks <-- tää on vissiin pelkät etujouset?
kokemuksia kummastakaan puljusta, et uskaltaako noilta ruveta tilamaan?
sit vielä semmoinen ett saatavuus: Auf anfrage? täh :think laita s.postia ja kysy vai mitä....
Lisäkysymys 1: Saksasta kun tilaa niin eihän tule mitään lisämaksuja Suomen päässä? (tulli, alv yms...)
Leave a comment:
-
nyt tarvis hieman apua...elikkäs eibach taikka H&R tilaaminen saksasta. ja autohan on siis tuo ym. e60 530D.
eibach <-- noi siis passaa tuohon mun autoon? ja mukaan tulee Tüv:it, et katsastus onnistuu?
h&r -35mm <-- miten kun tuolla on kolmen hintaista sarjaa, niin mitä eroa noilla on kuin hinta? onks toi reilu satasen sarja pelkkää etu- taikka takajouset?
raapiiko 19" renkailla?
ja vielä yks <-- tää on vissiin pelkät etujouset?
kokemuksia kummastakaan puljusta, et uskaltaako noilta ruveta tilamaan?
sit vielä semmoinen ett saatavuus: Auf anfrage? täh :think laita s.postia ja kysy vai mitä....
Lisäkysymys 1: Saksasta kun tilaa niin eihän tule mitään lisämaksuja Suomen päässä? (tulli, alv yms...)
Leave a comment:
Leave a comment: