Hyvältä toi Fabsun madallus näyttää, ei ole lintassa...
mitenköhän mulla käy muutoskatsastuksessa kun samat jouset tulossa, mutta mulla rengastus on 235/35x20 et 18 ja 275/30x20 et 25.
Käsittääkseni ne mahtuu kyllä pyörimään, vaikka ovatkin "hiukan ylikokoa" ?
-Hannu-
E60 madallus?
Collapse
X
-
Joo, elikkä orkkisiskarit ja H&R:n jouset tuli alle. Muutoskatsastuksessa mittasivat ja vanteen keskiöstä kaaren reunaan 360 mm joka nurkassa. Tuossa vielä pari kuvaa >Originally posted by JKK View PostIhan mielenkiinnosta vaan.... Tuliko sulle H&R:n madallusjouset ja orggisiskarit? Vai millainen kombinaatio? Pystykkö laittamaan mulle vähän vertailutietoa ja mitat vanteen alareunasta lokarin kaareen tasaisella mitattuna? Ja jos joskus ehdit niin vaikka sivuprofiilikuva autosta? Eikös sullakin ollut kyseessä E60 x-drive? Kiinnostaisi vain todella paljon tietää, millainen vaikutus todellisuudessa on H&R:n madalluksella.
ja postaus nro. #1693
Omaan silmään juuri passeli!
Leave a comment:
-
Ihan mielenkiinnosta vaan.... Tuliko sulle H&R:n madallusjouset ja orggisiskarit? Vai millainen kombinaatio? Pystykkö laittamaan mulle vähän vertailutietoa ja mitat vanteen alareunasta lokarin kaareen tasaisella mitattuna? Ja jos joskus ehdit niin vaikka sivuprofiilikuva autosta? Eikös sullakin ollut kyseessä E60 x-drive? Kiinnostaisi vain todella paljon tietää, millainen vaikutus todellisuudessa on H&R:n madalluksella.Originally posted by Fabsu View PostJoo, tää kaveri siis tekee autokorjaushommia työkseen. Tosi kätevästi kyllä hoitui. Itse autoin sen verran, että purin kontin verhoilut. Tehtiin siis toi homma autokorjaamolla, jossa viimoisen päälle laitteet ja suuntausvehkeet.
Leave a comment:
-
Joo, tää kaveri siis tekee autokorjaushommia työkseen. Tosi kätevästi kyllä hoitui. Itse autoin sen verran, että purin kontin verhoilut. Tehtiin siis toi homma autokorjaamolla, jossa viimoisen päälle laitteet ja suuntausvehkeet.Originally posted by JKK View PostAika vikkelä kaveri olet ollut. Itse turasin eilen omaan X-Driveen Bilsteinin B6:set alle. Ja neljän tunnin kohdalla olin vasta vaihtanut etuvaimentajat. Tosin aikaa tuhraantui tolkuttomasti ensimmäisen nurkan kohdalla liialliseen ihmettelyyn ja purkamiseen. Irroitin nimittäin alatukivarret takaosastaan, sekä raidetangon nupin myös. Näin menin tekemään, koska huhut väittivät että etunapa ei painu tarpeeksi alas ilman tukivarsien irroitusta. Mutta x-drivessahan koko tolppa mahtuukin tulemaan ilman mitään tukivarsien ja raidetankojen irroitteluja. Toiseen nurkkaan menikin enää vain tunti. Samoin takapäähän pari tuntia yhteensä. Toinen setti menisi jo selvästi lyhyemmässä ajassa. Sen verran raskas duuni oli, etten kyllä parkkipaikalla alkaisi moista tekemään. Nosturihommia nämä on. Yllättävää oli, että takapään perssoneita ei saanut taiteltua ulos ennenkuin otti sisälokarit irti. Takavetoisessa lienee helpompaa kun rakenne on erilainen?
Lopputuloksen kannalta tuo B6+vakiojousi tuntuu täydelliseltä kombinaatiolta varsinkin ratin takana. Todella laadukkaan tuntuinen ajofiilis. Jämäkkä ja mukava samaan aikaan. Ulkonäön puolesta ei niinkään. Sen verran ponnekkaat nuo Bilsteinit ovat, että alusta nousi vielä entisestäänkin aavistuksen ylöspäin. Ei paljon häviä korkeudessa enää X1:lle... Tiedä sitten laskeeko tuo lähipäivien kuluessa entiselle tasolleen? Ainakin entisessä Alpinassani Bilsteinin B8:t laskeutuivat vasta parin viikon ajon jälkeen hiljalleen lopulliselle korkeudelleen. Onko kukaan muu huomannut samanlaista ilmiötä Bilsteinien kohdalla?
Leave a comment:
-
Aika vikkelä kaveri olet ollut. Itse turasin eilen omaan X-Driveen Bilsteinin B6:set alle. Ja neljän tunnin kohdalla olin vasta vaihtanut etuvaimentajat. Tosin aikaa tuhraantui tolkuttomasti ensimmäisen nurkan kohdalla liialliseen ihmettelyyn ja purkamiseen. Irroitin nimittäin alatukivarret takaosastaan, sekä raidetangon nupin myös. Näin menin tekemään, koska huhut väittivät että etunapa ei painu tarpeeksi alas ilman tukivarsien irroitusta. Mutta x-drivessahan koko tolppa mahtuukin tulemaan ilman mitään tukivarsien ja raidetankojen irroitteluja. Toiseen nurkkaan menikin enää vain tunti. Samoin takapäähän pari tuntia yhteensä. Toinen setti menisi jo selvästi lyhyemmässä ajassa. Sen verran raskas duuni oli, etten kyllä parkkipaikalla alkaisi moista tekemään. Nosturihommia nämä on. Yllättävää oli, että takapään perssoneita ei saanut taiteltua ulos ennenkuin otti sisälokarit irti. Takavetoisessa lienee helpompaa kun rakenne on erilainen?Originally posted by Fabsu View PostNoin neljä tuntia nelipyöräsuuntauksineen meni tuohon meikäläisen nelikkoon aikaa.
Lopputuloksen kannalta tuo B6+vakiojousi tuntuu täydelliseltä kombinaatiolta varsinkin ratin takana. Todella laadukkaan tuntuinen ajofiilis. Jämäkkä ja mukava samaan aikaan. Ulkonäön puolesta ei niinkään. Sen verran ponnekkaat nuo Bilsteinit ovat, että alusta nousi vielä entisestäänkin aavistuksen ylöspäin. Ei paljon häviä korkeudessa enää X1:lle... Tiedä sitten laskeeko tuo lähipäivien kuluessa entiselle tasolleen? Ainakin entisessä Alpinassani Bilsteinin B8:t laskeutuivat vasta parin viikon ajon jälkeen hiljalleen lopulliselle korkeudelleen. Onko kukaan muu huomannut samanlaista ilmiötä Bilsteinien kohdalla?
Leave a comment:
-
Noin neljä tuntia nelipyöräsuuntauksineen meni tuohon meikäläisen nelikkoon aikaa.Originally posted by spine^ View PostItsellä peukalo täysin keskellä kämmentä, joten jousien vaihdosta turha edes omassa tallissa unelmoida..
monenkohan tunnin homma pelkkien jousien vaihtaminen on osaavalle kaverille jos auton vie asiansa osaavalle huoltamolle ?
Leave a comment:
-
Itsellä peukalo täysin keskellä kämmentä, joten jousien vaihdosta turha edes omassa tallissa unelmoida..
monenkohan tunnin homma pelkkien jousien vaihtaminen on osaavalle kaverille jos auton vie asiansa osaavalle huoltamolle ?
Leave a comment:
-
löysin toisen ämmän m5 boardista jossa putket juuri samalla tavalla asennettu. prkl. ei auta muu kuin vaihtaa eisenmanniin että pääsee madaltamaanOriginally posted by k0rppi View Postoiskohan tuossa mahdollisesti joku asennusvirhe ja nuo putket on menny väärinpäin.
Leave a comment:
-
oiskohan tuossa mahdollisesti joku asennusvirhe ja nuo putket on menny väärinpäin.
Leave a comment:
-
Guest repliedOriginally posted by JarkkoA View PostTakaputket ovat tällä hetkellä matalin kohta -> 9,5cm maavara -> eli jos takapäätä lähtee madaltamaan putket kyllä pian kolisee -> aika ihmeellinen setti touring ämmässä (sedanissa putket menee pohjan mukaisesti):think
What? On vähä "itekö teit" lookkia.
Leave a comment:
-
Ok, kiitos vinkistä. Pitää tosiaan vielä pari kertaa harkita ennenkuin tekee mitään alustalle.Originally posted by -challenger- View PostEn tiedä mut anzafin meinas jättää oman ämmäsä madaltamatta ku tulis kuulemma suhteettoman kalliiksi sillä ootko ottanu huomioo että sielä on ne alustansäädöt ja muut ??
Kandee kyl antilta kysästä se varmaa perehtyny tohon hommaa..
Takaputket ovat tällä hetkellä matalin kohta -> 9,5cm maavara -> eli jos takapäätä lähtee madaltamaan putket kyllä pian kolisee -> aika ihmeellinen setti touring ämmässä (sedanissa putket menee pohjan mukaisesti):think
No,ehkä edestä voisi hieman jousien vaihdolla madaltaa, muuten varmaan saa olla. Eisenmannin putket pitää kyllä jossain vaiheessa hommata (ne menee sedanin mallin mukaisesti) ja niitähän saa myös tosi halvalla cat-back vain 2,5k€
Leave a comment:
-
Guest replied
Tuuma ulos ja 2 alas?
Kelailin FK:n coilover-settiä mahdollisesti "hyllyjousilla".
Leave a comment:
-
Kyllähän antza eteen laitto Eibach prokit jouset -30mm, takapäähän ei koskenut koska oli sopiva.
näin muistelen.
Leave a comment:
Millä madallettu ja kuinka paljon?
Leave a comment: