E60 madallus?
Collapse
X
-
e61:ssä oli sopiva tiputus, kun m-sportista tiputti vielä 30mm alaspäin. just menee sukkapuikon paksunen sormi kumin ja kaaren väliin
-
-
ok kun ei mitään vastausta kuulu niin jatkan yksin puheluataidan laittaa tilaukseen eibach pro-kit:in 30/30. kokemuksia? ainaskin tuolla e60.net puolella suositaan melko paljon:think
Leave a comment:
-
-
Itelläki olis alustan päivitys ennen kesää luvassa, nyt kaipailtaisiinki vähän kokemuksia että minkälainen alusta sinne passais m-sport alustan jälkeen.
Säädettävä alustasarja pitäisi laittaa, mielessä pyörii KW Variant 1 tai 2, myös H&R monotubet on ollu listalla. Enemmän ehkä kallistumassa KW:n alustaan, mutta kumpaa suositelette 1 vai 2 ?
Kaikki kokemukset ja vinkit tervetulleita
Leave a comment:
-
-
Originally posted by thoai View Postnyt kun kesä on kohta tulossa (juu.. ulkona -25c), niin olis aika miettiä hieman tota alustaa hommaa. autoa pitäis saada hieman tonttiin, jotta päästäis tosta nykyisestä traktorilookista
mitäs porukat on mieltä, laittaa hieman laadukkaammat madallusjouset vakioiskaireihin vaiko laittaa halvan alustasarjan kokonaisuudessaan?
tuota alustasarja puoltais se, että sais talveksi taas hieman korkeemmalle auto, et pääsee myös vähän huonommasta paikosta. Mut sit kesto, pakkanen yms?
no jos laitetaan sit pelkät jouset, niin mitkä ois sopivat, silleen et auto "istuu" mukavasti eli ei jää sitä kissanmentävää rakoa siihen renkaan ja lokarin väliin? eikä renkaat raavi missään kuormassa tai tilanteessa.
Näissä haittana sit see, et auto on aika matala talviksi.
Auto siis e60 530D, kesärengastus taka 245/35r19 ja etu 275/30r19.
oon miettinyt lowtec/h&r(muita merkkejä voi myös ehdottaa) 50/30mm taikka 40/30mm, oisko sopivia? onko 30/30mm sit liian vähän? Ja oliko jotenkin silleen ,ett bmw ohjearvo max. noihin vakioiskareihin oli luokkaa 40mm madallus?
jos jollakin ois kuvia tuosta auto+rengas komposta madalluksineen, niin niitä katsoisin mielelläni. auttaa aika paljon päätöksen teossa
Kiitos ja kumarrus etukäteen
Leave a comment:
-
-
apua tarvitaan
nyt kun kesä on kohta tulossa (juu.. ulkona -25c), niin olis aika miettiä hieman tota alustaa hommaa. autoa pitäis saada hieman tonttiin, jotta päästäis tosta nykyisestä traktorilookista
mitäs porukat on mieltä, laittaa hieman laadukkaammat madallusjouset vakioiskaireihin vaiko laittaa halvan alustasarjan kokonaisuudessaan?
tuota alustasarja puoltais se, että sais talveksi taas hieman korkeemmalle auto, et pääsee myös vähän huonommasta paikosta. Mut sit kesto, pakkanen yms?
no jos laitetaan sit pelkät jouset, niin mitkä ois sopivat, silleen et auto "istuu" mukavasti eli ei jää sitä kissanmentävää rakoa siihen renkaan ja lokarin väliin? eikä renkaat raavi missään kuormassa tai tilanteessa.
Näissä haittana sit see, et auto on aika matala talviksi.
Auto siis e60 530D, kesärengastus taka 245/35r19 ja etu 275/30r19.
oon miettinyt lowtec/h&r(muita merkkejä voi myös ehdottaa) 50/30mm taikka 40/30mm, oisko sopivia? onko 30/30mm sit liian vähän? Ja oliko jotenkin silleen ,ett bmw ohjearvo max. noihin vakioiskareihin oli luokkaa 40mm madallus?
jos jollakin ois kuvia tuosta auto+rengas komposta madalluksineen, niin niitä katsoisin mielelläni. auttaa aika paljon päätöksen teossa
Kiitos ja kumarrus etukäteen
Leave a comment:
-
-
Pitäisi laittaa 35mm madaltavat H&R jouset eteen (29255-4).
Iskareiksi tulee Konin keltaiset 8741-1476 Sport.
Iskareiden suojakumi / pohjaanlyöntikumeja on Motonetissa kahta mallia:IskarinsuojakPARI BMW E39/E60 eteen 17-3852 500s E60/61 Eteen PARI (ei M/Sport-alusta) 24.90 €Kannattaisiko nyt käyttää tuota M/Sport-alustan matalampaa pohjauskumia?
IskarinsuojakPARI BMW E39/E60 eteen Sport 17-3853 500s E60/61 Eteen PARI jos M/Sport-alusta (matalampi pohjauskumi) 24.90 €
Leave a comment:
-
-
Ok, eli siis kokeeksi h&r:ää tilalle ja jos omaan mieleen ok niin joutaa myyntiin jollekkin joka haluaa tosi matalan keulan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostOsaako kukaan sanoa passaako konin sport kittiin esim. h&r jouset etupäähän? Aikaamyöten nuo etujouset on painuneet kyllä jo omaan makuun liiaksi kasaan joten sais olla keula hieman korkeammalla sekä iskarin säädöt vois sitten pistää pehmeämmäksi.
Ei tullut silloin mittailtua tolppia keskenään mutta olettaisin että konin tolppaan sopii tilalle h&r vastaava tekele samaan autoon?
Kun farkun sarjan ostaa niin ei tule niitä takajousia ollenkaan. Takapään korkeus on ok että sinne ei tarvitse sattua.
Leave a comment:
-
-
Osaako kukaan sanoa passaako konin sport kittiin esim. h&r jouset etupäähän? Aikaamyöten nuo etujouset on painuneet kyllä jo omaan makuun liiaksi kasaan joten sais olla keula hieman korkeammalla sekä iskarin säädöt vois sitten pistää pehmeämmäksi.
Ei tullut silloin mittailtua tolppia keskenään mutta olettaisin että konin tolppaan sopii tilalle h&r vastaava tekele samaan autoon?
Kun farkun sarjan ostaa niin ei tule niitä takajousia ollenkaan. Takapään korkeus on ok että sinne ei tarvitse sattua.
Leave a comment:
-
-
H&R -35mm madaltavat jouset tuli laitettua vakio rattorialustan tilalle(Dynamic Drive), aikaa meni kahvi-ja ruokataukoineen rapiat 7 tuntia. Aikani tapeltua totesin, että takapäästä tarvii ottaa sisälokarit pois, ei mahu muuten tolppa taittuun ulos, lisäksi lyhensin pohjaanlyöntikumeja joka nurkasta pari senttiä. Edestä löysäsin poikittaistukivarren rungosta, koiranluun tolpan päästä ym. letkuja ja johtoja löysälle, mahtuu yläpää kääntyyn ulkopuolelle pikku väännöllä. En ole vielä säädättänyt kulmia, jos lähipäivinä kerkeäis. Tuskin nuo kulmat kovin viturallaan on. Ajokokemuksista ei hirveästi vielä ole sanottavaa(15km), mutta mukavuus ei kärsinyt kyllä pätkän vertaa, lisäksi taipumukset hakeutua tien kallistelujen mukaan tuntuis vähentyneen lyhyen kokemuksen perusteella. Sivutuuliherkkyydestä ei pysty sanoon vielä mitään, toivotaan et parantuis huomattavasti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TH88 View PostTässä nyt tullut selattua foorumia muutama päivä enkä ole pahaksionnekksi sattunut löytämään ketjua/postausta missä olisi noista "optimaalisista" kulmista kerrottu.
Sattuuko kukaan muistamaan mitkä kulmat teillä on 20 tuumasilla vanteilla toki rengasmerkki, alusta ym.ym. vaikuttaa mitkä on oikea säädöt.....
Vai pitäisikö suosiolla privalla kysellä Hemiltä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostMeinasin juuri tulla tähän että hemi on joskus nuo säätöarvot tänne kirjannut, niitten perusteella omanikin säädettiin ja auto on täysin tunteeton urille 20" renkaillakin. Etuiskarien yläpäistä sitten ne kohdistustapit veks niin on säätäjällä vähemmän työtä.
Sattuuko kukaan muistamaan mitkä kulmat teillä on 20 tuumasilla vanteilla toki rengasmerkki, alusta ym.ym. vaikuttaa mitkä on oikea säädöt.....
Vai pitäisikö suosiolla privalla kysellä Hemiltä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostMeinasin juuri tulla tähän että hemi on joskus nuo säätöarvot tänne kirjannut, niitten perusteella omanikin säädettiin ja auto on täysin tunteeton urille 20" renkaillakin. Etuiskarien yläpäistä sitten ne kohdistustapit veks niin on säätäjällä vähemmän työtä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostEikä oo edes pakko vingutella, niissä on semmoset kevennykset että esim. taltalla kun kopauttaa siihen tappiin niiin tippuu pois. Pulttien reiät on melko isot että siellä on pelivaraa ilman vilailuja kyllä.Taas on hiukan paranneltavaa tuohon, niinkuin se joskus muutoinkaan loppuisi kesken..
Leave a comment:
-
-
Eikä oo edes pakko vingutella, niissä on semmoset kevennykset että esim. taltalla kun kopauttaa siihen tappiin niiin tippuu pois. Pulttien reiät on melko isot että siellä on pelivaraa ilman vilailuja kyllä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: