E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • k0rppi
    replied
    e61:ssä oli sopiva tiputus, kun m-sportista tiputti vielä 30mm alaspäin. just menee sukkapuikon paksunen sormi kumin ja kaaren väliin

    Leave a comment:


  • thoai
    replied
    ok kun ei mitään vastausta kuulu niin jatkan yksin puhelua taidan laittaa tilaukseen eibach pro-kit:in 30/30. kokemuksia? ainaskin tuolla e60.net puolella suositaan melko paljon:think

    Leave a comment:


  • Nikoh
    replied
    Itelläki olis alustan päivitys ennen kesää luvassa, nyt kaipailtaisiinki vähän kokemuksia että minkälainen alusta sinne passais m-sport alustan jälkeen.

    Säädettävä alustasarja pitäisi laittaa, mielessä pyörii KW Variant 1 tai 2, myös H&R monotubet on ollu listalla. Enemmän ehkä kallistumassa KW:n alustaan, mutta kumpaa suositelette 1 vai 2 ?

    Kaikki kokemukset ja vinkit tervetulleita

    Leave a comment:


  • thoai
    replied
    Originally posted by thoai View Post
    nyt kun kesä on kohta tulossa (juu.. ulkona -25c ), niin olis aika miettiä hieman tota alustaa hommaa. autoa pitäis saada hieman tonttiin, jotta päästäis tosta nykyisestä traktorilookista

    mitäs porukat on mieltä, laittaa hieman laadukkaammat madallusjouset vakioiskaireihin vaiko laittaa halvan alustasarjan kokonaisuudessaan?

    tuota alustasarja puoltais se, että sais talveksi taas hieman korkeemmalle auto, et pääsee myös vähän huonommasta paikosta. Mut sit kesto, pakkanen yms?

    no jos laitetaan sit pelkät jouset, niin mitkä ois sopivat, silleen et auto "istuu" mukavasti eli ei jää sitä kissanmentävää rakoa siihen renkaan ja lokarin väliin? eikä renkaat raavi missään kuormassa tai tilanteessa.
    Näissä haittana sit see, et auto on aika matala talviksi.

    Auto siis e60 530D, kesärengastus taka 245/35r19 ja etu 275/30r19.

    oon miettinyt lowtec/h&r(muita merkkejä voi myös ehdottaa) 50/30mm taikka 40/30mm, oisko sopivia? onko 30/30mm sit liian vähän? Ja oliko jotenkin silleen ,ett bmw ohjearvo max. noihin vakioiskareihin oli luokkaa 40mm madallus?

    jos jollakin ois kuvia tuosta auto+rengas komposta madalluksineen, niin niitä katsoisin mielelläni. auttaa aika paljon päätöksen teossa

    Kiitos ja kumarrus etukäteen
    supistetaan vaihtoehtoja eli nyt ois 35/35 taikka 30/30? kummat laitetaan?

    Leave a comment:


  • thoai
    replied
    apua tarvitaan

    nyt kun kesä on kohta tulossa (juu.. ulkona -25c ), niin olis aika miettiä hieman tota alustaa hommaa. autoa pitäis saada hieman tonttiin, jotta päästäis tosta nykyisestä traktorilookista

    mitäs porukat on mieltä, laittaa hieman laadukkaammat madallusjouset vakioiskaireihin vaiko laittaa halvan alustasarjan kokonaisuudessaan?

    tuota alustasarja puoltais se, että sais talveksi taas hieman korkeemmalle auto, et pääsee myös vähän huonommasta paikosta. Mut sit kesto, pakkanen yms?

    no jos laitetaan sit pelkät jouset, niin mitkä ois sopivat, silleen et auto "istuu" mukavasti eli ei jää sitä kissanmentävää rakoa siihen renkaan ja lokarin väliin? eikä renkaat raavi missään kuormassa tai tilanteessa.
    Näissä haittana sit see, et auto on aika matala talviksi.

    Auto siis e60 530D, kesärengastus taka 245/35r19 ja etu 275/30r19.

    oon miettinyt lowtec/h&r(muita merkkejä voi myös ehdottaa) 50/30mm taikka 40/30mm, oisko sopivia? onko 30/30mm sit liian vähän? Ja oliko jotenkin silleen ,ett bmw ohjearvo max. noihin vakioiskareihin oli luokkaa 40mm madallus?

    jos jollakin ois kuvia tuosta auto+rengas komposta madalluksineen, niin niitä katsoisin mielelläni. auttaa aika paljon päätöksen teossa

    Kiitos ja kumarrus etukäteen
    Last edited by thoai; 04-02-2012, 19:18. Reason: lisäkysymyksiä :)

    Leave a comment:


  • -vellu
    replied
    Pitäisi laittaa 35mm madaltavat H&R jouset eteen (29255-4).
    Iskareiksi tulee Konin keltaiset 8741-1476 Sport.

    Iskareiden suojakumi / pohjaanlyöntikumeja on Motonetissa kahta mallia:
    IskarinsuojakPARI BMW E39/E60 eteen 17-3852 500s E60/61 Eteen PARI (ei M/Sport-alusta) 24.90 €

    IskarinsuojakPARI BMW E39/E60 eteen Sport 17-3853 500s E60/61 Eteen PARI jos M/Sport-alusta (matalampi pohjauskumi) 24.90 €
    Kannattaisiko nyt käyttää tuota M/Sport-alustan matalampaa pohjauskumia?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Ok, eli siis kokeeksi h&r:ää tilalle ja jos omaan mieleen ok niin joutaa myyntiin jollekkin joka haluaa tosi matalan keulan

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Osaako kukaan sanoa passaako konin sport kittiin esim. h&r jouset etupäähän? Aikaamyöten nuo etujouset on painuneet kyllä jo omaan makuun liiaksi kasaan joten sais olla keula hieman korkeammalla sekä iskarin säädöt vois sitten pistää pehmeämmäksi.

    Ei tullut silloin mittailtua tolppia keskenään mutta olettaisin että konin tolppaan sopii tilalle h&r vastaava tekele samaan autoon?
    Kun farkun sarjan ostaa niin ei tule niitä takajousia ollenkaan. Takapään korkeus on ok että sinne ei tarvitse sattua.
    Noissa konin tolpissahan on vakiojousilautaset alhaalla ja ylhäällä joten ei pitäis olla mitään estettä laittaa sinne H&R jousiakaan. Myös muiden merkkien ns. vakiolautasia käyttävät jouset käyvät konin kanssa. Esim mun kaverilla bemun vakiojouset konin etutolpissa.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Osaako kukaan sanoa passaako konin sport kittiin esim. h&r jouset etupäähän? Aikaamyöten nuo etujouset on painuneet kyllä jo omaan makuun liiaksi kasaan joten sais olla keula hieman korkeammalla sekä iskarin säädöt vois sitten pistää pehmeämmäksi.

    Ei tullut silloin mittailtua tolppia keskenään mutta olettaisin että konin tolppaan sopii tilalle h&r vastaava tekele samaan autoon?
    Kun farkun sarjan ostaa niin ei tule niitä takajousia ollenkaan. Takapään korkeus on ok että sinne ei tarvitse sattua.

    Leave a comment:


  • Janne S
    replied
    H&R -35mm madaltavat jouset tuli laitettua vakio rattorialustan tilalle(Dynamic Drive), aikaa meni kahvi-ja ruokataukoineen rapiat 7 tuntia. Aikani tapeltua totesin, että takapäästä tarvii ottaa sisälokarit pois, ei mahu muuten tolppa taittuun ulos, lisäksi lyhensin pohjaanlyöntikumeja joka nurkasta pari senttiä. Edestä löysäsin poikittaistukivarren rungosta, koiranluun tolpan päästä ym. letkuja ja johtoja löysälle, mahtuu yläpää kääntyyn ulkopuolelle pikku väännöllä. En ole vielä säädättänyt kulmia, jos lähipäivinä kerkeäis. Tuskin nuo kulmat kovin viturallaan on. Ajokokemuksista ei hirveästi vielä ole sanottavaa(15km), mutta mukavuus ei kärsinyt kyllä pätkän vertaa, lisäksi taipumukset hakeutua tien kallistelujen mukaan tuntuis vähentyneen lyhyen kokemuksen perusteella. Sivutuuliherkkyydestä ei pysty sanoon vielä mitään, toivotaan et parantuis huomattavasti.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by TH88 View Post
    Tässä nyt tullut selattua foorumia muutama päivä enkä ole pahaksionnekksi sattunut löytämään ketjua/postausta missä olisi noista "optimaalisista" kulmista kerrottu.

    Sattuuko kukaan muistamaan mitkä kulmat teillä on 20 tuumasilla vanteilla toki rengasmerkki, alusta ym.ym. vaikuttaa mitkä on oikea säädöt.....

    Vai pitäisikö suosiolla privalla kysellä Hemiltä?
    Vie autokaarelle seinäjoelle niin siellä on nuo arvot jo tiedossa kunhan vaan kerrot sen tulevan rengastuksen ja madalluksen. Itse kaks kertaa nyt siellä säädättynyt ja ei valittamista. On ehkä pari euroa kalliimpi kun jossain nyrkkipajassa mutta ompahan ainakin kulmat kohdallaan. Ekalla kertaa meni joku 45 min ja toisella kertaa reilu tunti kun oli vähän enemmän hieromista säätöjne kanssa.

    Leave a comment:


  • TH88
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Meinasin juuri tulla tähän että hemi on joskus nuo säätöarvot tänne kirjannut, niitten perusteella omanikin säädettiin ja auto on täysin tunteeton urille 20" renkaillakin. Etuiskarien yläpäistä sitten ne kohdistustapit veks niin on säätäjällä vähemmän työtä.
    Tässä nyt tullut selattua foorumia muutama päivä enkä ole pahaksionnekksi sattunut löytämään ketjua/postausta missä olisi noista "optimaalisista" kulmista kerrottu.

    Sattuuko kukaan muistamaan mitkä kulmat teillä on 20 tuumasilla vanteilla toki rengasmerkki, alusta ym.ym. vaikuttaa mitkä on oikea säädöt.....

    Vai pitäisikö suosiolla privalla kysellä Hemiltä?

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Meinasin juuri tulla tähän että hemi on joskus nuo säätöarvot tänne kirjannut, niitten perusteella omanikin säädettiin ja auto on täysin tunteeton urille 20" renkaillakin. Etuiskarien yläpäistä sitten ne kohdistustapit veks niin on säätäjällä vähemmän työtä.
    joo tuo tapin poisto unohti mainita. Ne on omastakin katkaistu.

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Eikä oo edes pakko vingutella, niissä on semmoset kevennykset että esim. taltalla kun kopauttaa siihen tappiin niiin tippuu pois. Pulttien reiät on melko isot että siellä on pelivaraa ilman vilailuja kyllä.
    Oukei kiitos tiedosta Taas on hiukan paranneltavaa tuohon, niinkuin se joskus muutoinkaan loppuisi kesken..

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Eikä oo edes pakko vingutella, niissä on semmoset kevennykset että esim. taltalla kun kopauttaa siihen tappiin niiin tippuu pois. Pulttien reiät on melko isot että siellä on pelivaraa ilman vilailuja kyllä.

    Leave a comment:

Working...
X