melkosesti huimaa päätä nuo E60 kulutukset ittellä porskuttaa E39 530d (manuaali) ja nyt viime tankkauksella (65L) ni ajoin 900km ja range jäi 150.. ku tankkasin oli valo just syttyny nyt ei kerinny viel syttymään... eli mitä siitä tulee jotain 7.2L / 100km ja ihan seka-ajoa eli lähestulkoon kaikki ajo kehä3 sisäpuolella eli kehäteitä + keskusta ajeluita + ruuhka ajoa yms yms. saas nähdä miten muuttuu kulutukset karala käynnin jälkeen (aika jo varattu )
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d/535d kulutus!?
Collapse
X
-
Originally posted by Cell View PostEi perkele
Nyt kun on tottunut jatkuvasti ajamaan tuolla E39:llä vähintään 1100km tankillisella, sisältäen kaupunkiajoa, ei pysty edes harkitsemaan tuota uutta. Melkoinen ero. E39:llä on parhaimmillaan menty 5,3l/100km matkaa, motaripätkät kesärajoituksilla nostaa kulutuksen sinne 6,2l tuntumaan.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
OT
Itse tarkkailin tänään bensan kulutusta kun ajoin Hki-Tre-Hki ja stadissa kaupunki ajoa.
Auto 330 iA ajettu 10 000 km
Rengastus 235/35 19" 265/30 "19
Maantiellä Tre-Kehä I,Ajotietokoneen mukaan
Keskinopeus 122 km/h,kulutus 6,7 l/100 km
Kaupunki ajoa,stadi-itä helsinki-stadi-tapiola,ajotietokoneen mukaan
Keskinopeus 49 km/h,kulutus 8,6 l/100 km
Ajotapa oli maltillinen ja rauhallinen ja pykälä oli D:ssä koko ajan.
Valmistaja ilmoitta kyseiset arvot kulutuksen osalta:
Kaupunki (l/100 km) 9.9
Maantie (l/100 km) 5.6BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Pistää toisinaan miettimään että millasella ajotyylillä näitä kellotellaan.
Maantiellä lukemat ei useinkaan niin paljon heitä, mitä nyt eroa saa sillä että rullaileeko alamäet esim. ilman kaasua vai pitääkö jalkaa kaasulla alamäessäkin kevyesti - iso ero jo tuollaisistakin asioista.
Mutta kaupungissa eroa saa oikeasti aika paljon että ajaako otsasuoni pulleena tujulla kiihdytyksellä aina liikennevaloista niihin seuraaviin punasiin ja taas raju jarrutus - vai käyttääkö järkeä ja kiihdyttelee iisisti mutta kohtuu rivakasti, ja jos on punaset tulossa niin rullailee siinä rauhassa ja näin pois päin.
Mä olen nyt vasta 5000km ajanut tuolla E60 530Da:lla ('04), ajo on ehkä noin 60% maantie ja 40% kaupunki - ja keskikulutus tankkaus.comissa on tasan 7 tuolla setillä.
Maantiellä lukemathan saa tosi alas jos haluaa, ihan noin pysyvästikin. 5,4 on alin lukema 40kilometrin maantiematkalta mukaanlukien lähtökiihdytys ja näin, eli pisteestä A pisteeseen B.
Koitin putsailla tuota Redlinen 85+ diisselin lisäaineella kun auton ostin, niin hetkellisesti sain maantielukemiksi 4,7L sillon kun litkua oli tankissa - mutta eipä tuommosten kanssa sentään jaksa ruveta lutraamaan rahallisesti eikä ajallisesti muutamien desien takia.
Niin ne väittää että M5.llakin menee 20 litraa kaupungissa ja sitä rataa, mutta silti piirsin ajotietokoneen näyttöön 13,5 litraa nollaamalla munkkiniemessä helsingin keskustaan tultaessa, ja ajaen siitä pelkkää keskusta-ajoa duunihommissa tunnin pari.
Eli, keveyttä kaasujalkaan - se on ainakin se ensimmäinen pykälä kun kulutuslukemia murehditaan**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Originally posted by _Dexi View PostPistää toisinaan miettimään että millasella ajotyylillä näitä kellotellaan.
Maantiellä lukemat ei useinkaan niin paljon heitä, mitä nyt eroa saa sillä että rullaileeko alamäet esim. ilman kaasua vai pitääkö jalkaa kaasulla alamäessäkin kevyesti - iso ero jo tuollaisistakin asioista.
Mutta kaupungissa eroa saa oikeasti aika paljon että ajaako otsasuoni pulleena tujulla kiihdytyksellä aina liikennevaloista niihin seuraaviin punasiin ja taas raju jarrutus - vai käyttääkö järkeä ja kiihdyttelee iisisti mutta kohtuu rivakasti, ja jos on punaset tulossa niin rullailee siinä rauhassa ja näin pois päin.
...
Eli, keveyttä kaasujalkaan - se on ainakin se ensimmäinen pykälä kun kulutuslukemia murehditaan- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by TROCK View PostTäytyy varmaan mennä sitten opetteleen taloudellista ajamista! Pitää kuitenkin muistaa, että niin minä kuin luultavasti muutkin, jotka ihmettelevät näiden suurta kulutusta, ovat osanneet ajaa taloudellisesti muilla autolla. Minä esim. e39 530dA:lla. Ja edelleen pitää tähdentää, että ajoni eivät ole olennaisesti muuttuneet auton vaihdon myötä.**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
eikös bemarissa ole jo E39:sistä lähtien ollut hiukkas-suodatin? vai oonko käsittänyt nyt ihan väärin noi pömpelit mitä tuola on?.. uudet E60.. sitä tehoakin on otettu enempi sieltä koneesta.. kaipa sillä lisä syötöllä saadaan kestävyyttä ja nätimpää käyntiä tjms.?sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Exami View Posteikös bemarissa ole jo E39:sistä lähtien ollut hiukkas-suodatin? vai oonko käsittänyt nyt ihan väärin noi pömpelit mitä tuola on?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Itellä keskikulutus e39 530dA:ssa 9L/100km luokkaa... ajot, päivässä noin 60km työmatkaa yhteensä+n.20km kaupunkia.
talvirenkailla eli 224/45/17 kulutus oli noin 8L sekalaisessa. ja maantiellä 6-6,5L
Nyt kesä kumit 245/40/18 edessä ja 275/35/18 takana maantie kulutus 6,5-7,5L/100km ja sekalainen tuo 9L-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
-
Originally posted by _Dexi View PostMeinasin yleisellä tasolla kun toisinaan rävähtää ilmoille aika hurjia kulutuslukemia - ilmeisestihän nuo uusimmat 530D syö aika huolella tota soppaa - vanhemmat mm. oma '03-04 E60 530D menee vielä pienellä - onkos se nyt ne pirun hiukkassuodattimet mitkä sitä kulutusta niin roimasti lisää, kun auto tai sen paino tms. ei ole kai olennaisesti muuttunut? :thinkE39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostSama se on onko auto -03/-04/-05. Kaikista kokemusta ja kulutus just sama. Ilman partikkelifiltteriä ja ilman. Syöläitä ne on, siitä ei pääse mihinkään. Samalla kaasujalla nyt -03 MB E320 CDI Automaatin kanssa kulutus 3 litraa pienempi, ja tämä on ihan totta. Mersu on tosi pieniruokainen verrattuna bemariin.
Pitääkö tässä ruveta takaisin Mersuihin siirtymään...?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMees mersuforumille noine juttuines !
Pitääkö tässä ruveta takaisin Mersuihin siirtymään...?
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostSama se on onko auto -03/-04/-05. Kaikista kokemusta ja kulutus just sama. Ilman partikkelifiltteriä ja ilman. Syöläitä ne on, siitä ei pääse mihinkään. Samalla kaasujalla nyt -03 MB E320 CDI Automaatin kanssa kulutus 3 litraa pienempi, ja tämä on ihan totta. Mersu on tosi pieniruokainen verrattuna bemariin.
Käsitin itse että ne missä on putkenpäät alaspäin on ilman DPF:ää ja ne sitten missä suorat putket taakse on DPF:än kanssa, onko ensimmäisissäkin sitten kuitenkin tuo hiukkassuodatin?
Jenkkifoorumeilla ne puhuu 1-2litran erosta jos korvaa uusista DPF:än pois?
Bensakoneilla ne mersut ei ainakaan mitään pihejä ole, laiskinkin starttimoottori imee yli kahdeksaa**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postyks mersumies hehkutti ML400 dieselin keskikulutukseksi lastutuksen jälkeen 8-9L, voisi olla 3.0D X5:llä tekemistä tuohon... alkaa pian tuolla menolla dieselien hinnat laskea, kun menovesi kalliimpaa kuin bensasigpic
F01 730d -09
Ex
E70 x5 3.0d-08
e39 M5-99
e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm(Ego)
e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
e39 528ia -97 200hp/290nm
e36 320i -94
e30 320i -89
Comment
-
-
Originally posted by opl21 View PostNo enpä tiedä kaveri kyllä manasi tuollaisen mesen vakiokulutusta aika surkeaksi---> ei alle 10 oiken millään.
Comment
-
Comment