Minun
E60 -06 ajettu nyt 140tkm, kaikkiaan kirjattujen tankkausten keskikulutus on ollut 6,9 l/100 km... Ja takuulla joka tippa naftaa, joka tankkiin on mennyt on kirjattu ylös.. (tapa ollut jo vuodesta 1988 saakka)
Ajo on paljolti matka-ajoa, mutta sisältyy kaupunkia-ajoa noin 20% kaikkiaan..
kulutus on herkkä juttu, varsinkin isolla moottorilla olevalla korilla. Tarkkailkaa kulutusmittarin viisaria kun maantiellä ajatte...
Tuntuu hupaisalta, mutta suosittelen todellakin kokeilemaan sellaista temppua (näin kesällä helppoa), että jättää kengät pois jalasta, kun tielle lähtee.. Tarkkailua kulutusmittarin viisariin ja isovarpaalla vaan kaasupolinta painelemaan!!
Pelkästään "silmämunaanalyysillä" pääsette helposti jopa 2 l/100km säästöön!
Kokeilkaa, ennenkuin tyrmäätte tämän ajatuksen!!
Minun keskikulutus on siis normaalia ajamista.. Ei yritystäkään säästää..
Ja öiseen aikaan ajan todella lujaa, kun Sti pitää vahtia..
E60 -06 ajettu nyt 140tkm, kaikkiaan kirjattujen tankkausten keskikulutus on ollut 6,9 l/100 km... Ja takuulla joka tippa naftaa, joka tankkiin on mennyt on kirjattu ylös.. (tapa ollut jo vuodesta 1988 saakka)
Ajo on paljolti matka-ajoa, mutta sisältyy kaupunkia-ajoa noin 20% kaikkiaan..
kulutus on herkkä juttu, varsinkin isolla moottorilla olevalla korilla. Tarkkailkaa kulutusmittarin viisaria kun maantiellä ajatte...
Tuntuu hupaisalta, mutta suosittelen todellakin kokeilemaan sellaista temppua (näin kesällä helppoa), että jättää kengät pois jalasta, kun tielle lähtee.. Tarkkailua kulutusmittarin viisariin ja isovarpaalla vaan kaasupolinta painelemaan!!
Pelkästään "silmämunaanalyysillä" pääsette helposti jopa 2 l/100km säästöön!
Kokeilkaa, ennenkuin tyrmäätte tämän ajatuksen!!
Minun keskikulutus on siis normaalia ajamista.. Ei yritystäkään säästää..
Ja öiseen aikaan ajan todella lujaa, kun Sti pitää vahtia..
Comment