memebuy23buy

E60/61 530d/535d kulutus!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MNi
    replied
    Myös renkaalla ja renkaalla on eroa vierinvastuksessa, riippuen mitä ominaisuuksia renkaan valmistaja on painottanut. Luonnollisesti leveämpi kesärengas kuluttaa enemmän kuin kapeampi.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by zaumer View Post
    Onko mahdollista että rengaskoon muutos tekee 0,6ltr/100km lisää kulutusta...
    Ajotapa ja nopeudet ovat säilyneet ennallaan niin nyt kahdella tankilla mitkä on kesäkumeilla ajeltu niin kulutus on noussut n.0,6ltr/100km...
    Talvella ilman lämmitystä keskikulutus oli 6,8 ja nyt 7,4.

    Renkaiden halkaisija on sama
    talvi: 225/50-17
    kesä: 255/30 & 285/25-20

    Viime kesänä 245/40-18 kulutus laski melkein 2desiä..

    No eipä tuo vielä maailmaa kaada mutta ihmetyttää kuitenkin.
    Täällä samanlaiset huomiot. Eli talvirenkaana 245/40/18 ja kesällä edessä 245/30/20 ja takana 285/25/20. Kulutus nousee litran verran.

    PS. Sulla on muuten aikamoinen heitto vierintäkehässä etu- ja taka-akselin välillä. Ei neliveto välttämättä pidemmän päälle tykkää...

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by zaumer View Post
    Onko mahdollista että rengaskoon muutos tekee 0,6ltr/100km lisää kulutusta...
    Ajotapa ja nopeudet ovat säilyneet ennallaan niin nyt kahdella tankilla mitkä on kesäkumeilla ajeltu niin kulutus on noussut n.0,6ltr/100km...
    Talvella ilman lämmitystä keskikulutus oli 6,8 ja nyt 7,4.

    Renkaiden halkaisija on sama
    talvi: 225/50-17
    kesä: 255/30 & 285/25-20

    Viime kesänä 245/40-18 kulutus laski melkein 2desiä..

    No eipä tuo vielä maailmaa kaada mutta ihmetyttää kuitenkin.
    On se mahdollista. Itselläkin nousi kesärenkailla kulutus, vierintävastusta vaan enemmän.

    Leave a comment:


  • zaumer
    replied
    Onko mahdollista että rengaskoon muutos tekee 0,6ltr/100km lisää kulutusta...
    Ajotapa ja nopeudet ovat säilyneet ennallaan niin nyt kahdella tankilla mitkä on kesäkumeilla ajeltu niin kulutus on noussut n.0,6ltr/100km...
    Talvella ilman lämmitystä keskikulutus oli 6,8 ja nyt 7,4.

    Renkaiden halkaisija on sama
    talvi: 225/50-17
    kesä: 245/30 & 285/25-20

    Viime kesänä 245/40-18 kulutus laski melkein 2desiä..

    No eipä tuo vielä maailmaa kaada mutta ihmetyttää kuitenkin.
    Last edited by zaumer; 20-04-2014, 08:43. Reason: Korjattu renkaiden leveys..

    Leave a comment:


  • Rulla
    replied
    DPF:n, varsinkin liki tukossa olevan, vaikutus kulutukseen näyttäisi olevan aivan valtava. Kulutuskirjanpitoa olen koko auton omistusajan pitänyt ihan tankilla laskemalla ja keskiarvo on asettunut kasin tuntumaan. Viimeisen vuoden aikana on tosin ollut jo mahdotonta päästä alle kasin lukemiin ja tyypillisesti on liikuttu 9-10 välimaastossa. Termarit ovat olleet pääsääntöisesti kunnossa. Tällä hetkellä tosin lienee vaihteiston lämmönvaihdin ongelmana, koska pää- ja egrtermarin vaihdon jälkeen lämmöt ovat siinä 84 astetta.

    Omat ajoni ovat 90 prosenttisesti moottoritietä ja loput vaimon hidasta taajama-ajoa. Nyt kun tuo hiukkaspönttö veti aivan tukkoon hiljattain, päädyin vierailemaan AJ-techillä, josta ratkaisu löytyikin Pakko kehua tässä välissä vielä miehen rautaisen ammattimaista tekemistä ja loistavaa asiakaspalvelua.

    Nyt on tullut useampi tankki ajettua täysin samalla kaavalla kuin aiemmin, toki välillä hieman testaillen, että pitävätkö dynon käppyrät paikkansa. Ja kulutukset ovat olleet 7,0-7,3 litran haarukassa Sitä vaan manaillut, että olisi varmaan kannattanut tehdä tämä operaatio jo viisi vuotta sitten.

    Leave a comment:


  • Saarikoski
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Laskeeko se oikeast vai vain mittaristossa?

    Varmaan osaat itse vastata kysymykseen, minkä perusteella tuo ajotietokone laskee kulutuksen/100km

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Laskeeko se oikeast vai vain mittaristossa?
    kylläpä tuo mun laskupään laskee. Kaupungissakin on tullut kokeiltua.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Laskeeko se oikeast vai vain mittaristossa?

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Itse oon huomannu kans että pakkovaihteilla ajaessa kulutus laskee. Ainaki puol litraa. Matka-ajossa kulutus pyöriny 5,4 ja 6.0litran välillä. Sekalainen näytti pitemmältä ajalta 8,4l

    Autona e60 535da 2005
    Last edited by _Rontti; 29-01-2014, 11:57.

    Leave a comment:


  • Säxä
    replied
    itellä tipppu 13 kulutus ku kävin forssas mut 25 keskinopeus

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by Saarikoski View Post
    Onko muut mitannu matka-ajossa kulutuksia D-vaihde vs. isoin pakkovaihde?
    Ja mikähän selittää omat mittaukseni, että pakkovaihteella kulutus pienempi?
    Mittasin joskus Kuopio - Kerava, mun tulokset oli ettei vaikutusta.

    Leave a comment:


  • Saarikoski
    replied
    Onko muut mitannu matka-ajossa kulutuksia D-vaihde vs. isoin pakkovaihde?
    Ja mikähän selittää omat mittaukseni, että pakkovaihteella kulutus pienempi?

    Leave a comment:


  • 338LM
    replied
    Oma arvaus on että manual shift mode nostaa lootan käyttöpaineita, ja siten myös koettu perstuntumaluisto lootassa vähenee merkittävästi vaikka turbiini ei olisikaan lukossa.

    Tätä jippoa käytetään myös vanhoissa mekaanisen venttiilipöydän omaavissa jenkkilootissa - shift kit tekee just saman.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    No mikäs sen vaihteen tekee yhdeksi puuksi jos ei turbiinilukko?? Turbiini on kuitenkin moottorin ja vaihteiston välissä.
    Ei mitään tietoa. Siks halusinkin jonkun järkevän selityksen sille Bmwn printille jossa luki ettei sitä pakkovaihteilla käytetä...

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Turbiinilukkoa ei käytetä pakkovaihteilla..
    No mikäs sen vaihteen tekee yhdeksi puuksi jos ei turbiinilukko?? Turbiini on kuitenkin moottorin ja vaihteiston välissä.

    Leave a comment:

Working...
X