Porvoo-Kouvola keskinopeus 118km/h kulutus 7.3l
Nämä ajotietokoneen lukemia auto tosin 535d
E60/61 530d/535d kulutus!?
Collapse
X
-
Originally posted by repsa View Postkohtuu kova keskinopeus, vaatii ohituksia jonku verta että saa moisen pidettyä tuolla luupäiden seassa ; sanoisin että on normaalin kuuloinen lukema. ehkäpä jopa vähän pienehkö.
Omasta mielestänikin kulutus ihan kohtuullinen, koska eihän tolla moottorilla ole tarkotuskaan päästä mihinkää nelosella alkaviin lukemiin..
Muutama vuosi sitten tuli ajettua silloisella E39 530d:llä väli Hki-vantaan lentoparkki> Seinäjoen keskusta (n.340km) keskinopeudella 123km/h ja kulutus oli muistaakseni jo 10litran päälle sillon...toki niissä nopeuksissa saa jo menovettä kuluakin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by k0rppi View Postlämpötilojen mukaan mulla on dpf ja sitten vasta katti. ainakin polton aikana dpf:llä on 650 astettä lämpöö ja katilla ~580astetta.
Leave a comment:
-
-
kohtuu kova keskinopeus, vaatii ohituksia jonku verta että saa moisen pidettyä tuolla luupäiden seassa ; sanoisin että on normaalin kuuloinen lukema. ehkäpä jopa vähän pienehkö.
Leave a comment:
-
-
Laitetaampas tänne oman auton kulutuslukemat vertailun vuoksi...
Seinäjoki - Vantaa - Seinäjoki > n.700km, keskinopeus 100,7km/h ja kulutus laskemalla 7,85l/100km. Onko normaalia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by A62 View PostTämähän on mielenkiintoista. Näkeekö tuon pakokaasujen lämpöanturan toiminnan softien kautta? Omassa 530d:ssä kulutus on mielestäni aavistuksen koholla. Tyypillisesti menee 8.5-9 l tankkillisen yli keskiarvoistettuna. termarit pitäs olla kunnossa ja lämmöt nousee. DPF on poistettu ja tyhjennyspoltot softattu pois. Onko tässä vielä mahdollisuus, että löpöä kuluu lämmityspolttoihin? Huomasin, että DPF laskuri oli pienentynyt jonkin verran 200tkm arvostaan. Oliskohan 10-15tkm.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by A62 View PostTämähän on mielenkiintoista. Näkeekö tuon pakokaasujen lämpöanturan toiminnan softien kautta? Omassa 530d:ssä kulutus on mielestäni aavistuksen koholla. Tyypillisesti menee 8.5-9 l tankkillisen yli keskiarvoistettuna. termarit pitäs olla kunnossa ja lämmöt nousee. DPF on poistettu ja tyhjennyspoltot softattu pois. Onko tässä vielä mahdollisuus, että löpöä kuluu lämmityspolttoihin? Huomasin, että DPF laskuri oli pienentynyt jonkin verran 200tkm arvostaan. Oliskohan 10-15tkm.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Kaikkien merkkien hiukkasautoilla, tai niiden ohjelmilla tieten, on sellainen ominaisuus, että ne pyrkivät aktiivisesti omilla toimillaan kuumentamaan pakokaasuja hiukkassuodattimelle ja sen oikeanlaiselle toiminnalle tarpeelliselle tasolle.
Hiukkassuodatin kun tykkää kuumasta.
Työkaluna tässä on se jälkipoltto.
Siis, jos moottori ei lämpene tarpeeksi tuottaakseen riittävän kuumaa pakokaasua, jälkipolttoja lisätään.
Jos moottori on riittävän kuuma, mutta pakokaasut ei, siitä huolimatta jälkipolttoa lisätään.
Pakokaasujen lämpöanturinkin täytyy, termostaattien lisäksi olla kunnossa.
Jölkipoltoista tuleva pakokaasu on erityisen kitkerää ja sinertävää.
Nämä jälkipoltot lisää reilusti kulutusta.
Tietysti ajosuoritteesta riippuen, mutta joissain tietyntyyppisissä autoissa, kuten esim takseissa, vaikutus on huomattava, kun se alkuperäinen käyttö on suodatinautolle todella haastavaa, varsinkin kaupungeissa.
Kun hiukkassuodattimen poistaa ohjelmasta, niin ne jälkipoltotkin joutaa naplata poikkeen, tällä on yleensä selvä vaikutus siihen kulutukseenkin.
Sellainenkin erikoinen juonne tähän liittyy, että kun pakokaasuanturin vikatilarat ottaa poikkeen ja "töpselin irti", niin jos kytkentä on sellainen, että ohjelma näkeekin pakokaasut hiukkassuodattimella suunnilleen tuhat asteisena, niin ne laskurit saattaakin alkaa laskemaan sitä laskennallista tuhkakertymää takaisin nollaa kohden.
Leave a comment:
-
-
kulutus
Originally posted by Vanquish View PostMissä kohtaa vaihdat stepillä? Pitääkö automaatti kierrokset ylempänä?
yleensä pidän rpm jossain 1500-2500 välillä samaa tekee automaatti mutta tuntuu heittävän pienempää pykälää sisään turhan herkästi loivissa ylämäissä.
Ei tässä mitään järkeä ole mutta olkoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Janne S View PostHäätyy olla melkonen myötämäki, takatuuli ja vielä rekan imussa. Samat speksit mulla, ja keskikulutus aika tasan kympin. Pääasiassa motaria ja kantateitä ajelen. Oikein kun sniiduillen oon koittanu ajaa, niin silti nousee matkassa kaheksan paikkeille.
Leave a comment:
-
-
ihan ettei menis totaalisen toivottamaksi, niin edelleen omalla autolla pääsee kun jaksaa mennä _asiallisesti_ niin sen 5,5 - 6 luokkaa disukkaa.
normiajot töihin ja kaapungille jne menee ~7-8 luokkaan. Ihan ok lukema ottaen huomioon kuitenkin mitä on moottorilla tarjota - 200/500 tällähetkellä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhis View PostLöytyyhän täältä vihdoinkin todenmukaisia kulutuslukemia näiden laitteiden suhteen!Meinaan itse en kyllä niihin olemattoman pieniin kulutuslukemiin ole koskaan päässyt näillä laitteilla ja mukava kuulla, ettei muutkaan pääse.
Terveisin 5,4 litraisen V12:n omistaja, keskikulutus tällä hetkellä 12,7 litraa / 100km koko omistusajalta seka-ajossa.
Sitten vielä toinen kevennys loppuun, ettei kukaan vedä herneitä. Onko kukaan huomannut, että Helsinki-Tampere välillä kuluu enemmän polttoainetta, kun ajamalla sama toisinpäin Tampere-Helsinki.
Leave a comment:
-
Leave a comment: