E60/61 530d/535d kulutus!?
Collapse
X
-
Myös renkaalla ja renkaalla on eroa vierinvastuksessa, riippuen mitä ominaisuuksia renkaan valmistaja on painottanut. Luonnollisesti leveämpi kesärengas kuluttaa enemmän kuin kapeampi.
-
-
Originally posted by zaumer View PostOnko mahdollista että rengaskoon muutos tekee 0,6ltr/100km lisää kulutusta...
Ajotapa ja nopeudet ovat säilyneet ennallaan niin nyt kahdella tankilla mitkä on kesäkumeilla ajeltu niin kulutus on noussut n.0,6ltr/100km...
Talvella ilman lämmitystä keskikulutus oli 6,8 ja nyt 7,4.
Renkaiden halkaisija on sama
talvi: 225/50-17
kesä: 255/30 & 285/25-20
Viime kesänä 245/40-18 kulutus laski melkein 2desiä..
No eipä tuo vielä maailmaa kaada mutta ihmetyttää kuitenkin.
PS. Sulla on muuten aikamoinen heitto vierintäkehässä etu- ja taka-akselin välillä. Ei neliveto välttämättä pidemmän päälle tykkää...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zaumer View PostOnko mahdollista että rengaskoon muutos tekee 0,6ltr/100km lisää kulutusta...
Ajotapa ja nopeudet ovat säilyneet ennallaan niin nyt kahdella tankilla mitkä on kesäkumeilla ajeltu niin kulutus on noussut n.0,6ltr/100km...
Talvella ilman lämmitystä keskikulutus oli 6,8 ja nyt 7,4.
Renkaiden halkaisija on sama
talvi: 225/50-17
kesä: 255/30 & 285/25-20
Viime kesänä 245/40-18 kulutus laski melkein 2desiä..
No eipä tuo vielä maailmaa kaada mutta ihmetyttää kuitenkin.
Leave a comment:
-
-
Onko mahdollista että rengaskoon muutos tekee 0,6ltr/100km lisää kulutusta...
Ajotapa ja nopeudet ovat säilyneet ennallaan niin nyt kahdella tankilla mitkä on kesäkumeilla ajeltu niin kulutus on noussut n.0,6ltr/100km...
Talvella ilman lämmitystä keskikulutus oli 6,8 ja nyt 7,4.
Renkaiden halkaisija on sama
talvi: 225/50-17
kesä: 245/30 & 285/25-20
Viime kesänä 245/40-18 kulutus laski melkein 2desiä..
No eipä tuo vielä maailmaa kaada mutta ihmetyttää kuitenkin.
Leave a comment:
-
-
DPF:n, varsinkin liki tukossa olevan, vaikutus kulutukseen näyttäisi olevan aivan valtava. Kulutuskirjanpitoa olen koko auton omistusajan pitänyt ihan tankilla laskemalla ja keskiarvo on asettunut kasin tuntumaan. Viimeisen vuoden aikana on tosin ollut jo mahdotonta päästä alle kasin lukemiin ja tyypillisesti on liikuttu 9-10 välimaastossa. Termarit ovat olleet pääsääntöisesti kunnossa. Tällä hetkellä tosin lienee vaihteiston lämmönvaihdin ongelmana, koska pää- ja egrtermarin vaihdon jälkeen lämmöt ovat siinä 84 astetta.
Omat ajoni ovat 90 prosenttisesti moottoritietä ja loput vaimon hidasta taajama-ajoa. Nyt kun tuo hiukkaspönttö veti aivan tukkoon hiljattain, päädyin vierailemaan AJ-techillä, josta ratkaisu löytyikinPakko kehua tässä välissä vielä miehen rautaisen ammattimaista tekemistä ja loistavaa asiakaspalvelua.
Nyt on tullut useampi tankki ajettua täysin samalla kaavalla kuin aiemmin, toki välillä hieman testaillen, että pitävätkö dynon käppyrät paikkansa. Ja kulutukset ovat olleet 7,0-7,3 litran haarukassaSitä vaan manaillut, että olisi varmaan kannattanut tehdä tämä operaatio jo viisi vuotta sitten.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostLaskeeko se oikeast vai vain mittaristossa?
Varmaan osaat itse vastata kysymykseen, minkä perusteella tuo ajotietokone laskee kulutuksen/100km
Leave a comment:
-
-
Onko muut mitannu matka-ajossa kulutuksia D-vaihde vs. isoin pakkovaihde?
Ja mikähän selittää omat mittaukseni, että pakkovaihteella kulutus pienempi?
Leave a comment:
-
-
Oma arvaus on että manual shift mode nostaa lootan käyttöpaineita, ja siten myös koettu perstuntumaluisto lootassa vähenee merkittävästi vaikka turbiini ei olisikaan lukossa.
Tätä jippoa käytetään myös vanhoissa mekaanisen venttiilipöydän omaavissa jenkkilootissa - shift kit tekee just saman.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostNo mikäs sen vaihteen tekee yhdeksi puuksi jos ei turbiinilukko?? Turbiini on kuitenkin moottorin ja vaihteiston välissä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: