E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ptikkala
    replied
    Olikos siellä Oulussa ihan hyllytavarana jossain noita silica kikkareita? Olisi parikin kompuraa tuossa joka huutaa uusia palleroita ja joihin tuota korjausta voisi koittaa.

    Leave a comment:


  • Pex
    replied
    Originally posted by Pex View Post
    nyt tuli purettua atomeiksi tuo kompura. Viimeisimpänä kompuran ongelmanahan oli se, että perä nousee liian korkealle eikä suostu laskemaan normitasolle.
    Tyhjennysventtiili itsessään lienee OK, mutta kuivatusmassa oli ihan litimärkä. Vettä lurahti aika paljon tuosta kuivatusmassan kammiosta. Vesi sotkenee tuon venttiilin toiminnan :think

    Aikoinaan ruutasin kompuran imupuolen letkuun pöljyyksissäni myös CRC:tä. Nyt tuo märkä kuivatusmassa tuntuu öljyisen liukkaalta. Mistähän uutta massaa sais? Ajattelin nyt ensiapuna pestä nuo pallerot ekaksi isopropanolilla ja sen jälkeen asetonilla. Sitten vielä päiväksi kuivamaan. Saa nähdä mitä tykkäävät.

    Elikkä johtuneekohan vuosia kestänyt kompuran juonittelu siitä, että tuon massan kosteuden sitomiskyky on tullut ajat sitten täyteen. Veikkaisin, että aika monella on sama ongelma.
    Etenkin pakkasilla kompura on juonitellut eniten ja antanut joko faulttia tai failurea. Ei ihme jos on jäätynyt kun on täynnä vettä.
    te joilla faulttia tai failurea pukkaa toisinaan eikä vikaa meinaa löytyä niin kattokaapa nuo ryynit, että onko litimärät. 2kk sitten kaatelin vedet pois ja kuivasin nuo pallukat eikä yhtään vikailmotusta ole sen jälkeen tullu. Sitä ennen niitä tulikin muutaman vuoden ajan lähestulkoon joka päivä.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by Pex View Post
    nyt tuli purettua atomeiksi tuo kompura. Viimeisimpänä kompuran ongelmanahan oli se, että perä nousee liian korkealle eikä suostu laskemaan normitasolle.
    Tyhjennysventtiili itsessään lienee OK, mutta kuivatusmassa oli ihan litimärkä. Vettä lurahti aika paljon tuosta kuivatusmassan kammiosta. Vesi sotkenee tuon venttiilin toiminnan :think

    Aikoinaan ruutasin kompuran imupuolen letkuun pöljyyksissäni myös CRC:tä. Nyt tuo märkä kuivatusmassa tuntuu öljyisen liukkaalta. Mistähän uutta massaa sais? Ajattelin nyt ensiapuna pestä nuo pallerot ekaksi isopropanolilla ja sen jälkeen asetonilla. Sitten vielä päiväksi kuivamaan. Saa nähdä mitä tykkäävät.

    Elikkä johtuneekohan vuosia kestänyt kompuran juonittelu siitä, että tuon massan kosteuden sitomiskyky on tullut ajat sitten täyteen. Veikkaisin, että aika monella on sama ongelma.
    Etenkin pakkasilla kompura on juonitellut eniten ja antanut joko faulttia tai failurea. Ei ihme jos on jäätynyt kun on täynnä vettä.

    Tässä vielä kuva tuosta massasta joka kompuran sisuksista löytyy
    Raskaan kaluston varaosaliikkeesta vaikka n. vm -90 scanian ilmankuivaimen huoltosarja. Siitä ryynit riittää aika moneen bemariin.

    Leave a comment:


  • Pex
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Pex: Miltä se tyhjennysventtiili näytti, vai etkö vielä ehtinyt tutkia?
    nyt tuli purettua atomeiksi tuo kompura. Viimeisimpänä kompuran ongelmanahan oli se, että perä nousee liian korkealle eikä suostu laskemaan normitasolle.
    Tyhjennysventtiili itsessään lienee OK, mutta kuivatusmassa oli ihan litimärkä. Vettä lurahti aika paljon tuosta kuivatusmassan kammiosta. Vesi sotkenee tuon venttiilin toiminnan :think

    Aikoinaan ruutasin kompuran imupuolen letkuun pöljyyksissäni myös CRC:tä. Nyt tuo märkä kuivatusmassa tuntuu öljyisen liukkaalta. Mistähän uutta massaa sais? Ajattelin nyt ensiapuna pestä nuo pallerot ekaksi isopropanolilla ja sen jälkeen asetonilla. Sitten vielä päiväksi kuivamaan. Saa nähdä mitä tykkäävät.

    Elikkä johtuneekohan vuosia kestänyt kompuran juonittelu siitä, että tuon massan kosteuden sitomiskyky on tullut ajat sitten täyteen. Veikkaisin, että aika monella on sama ongelma.
    Etenkin pakkasilla kompura on juonitellut eniten ja antanut joko faulttia tai failurea. Ei ihme jos on jäätynyt kun on täynnä vettä.

    Tässä vielä kuva tuosta massasta joka kompuran sisuksista löytyy
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied


    Tommonen johto sieltä sitten teipin alta löytyi. Kiitoksia taas avusta kaikille!

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Jes hyvä kiitos! autossa on automaattinen xenonin kork. säätö.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Menee suoraan anturilta EHC-modulin liittimelle X1448

    Oikealla anturin puolella pinnijärjestys riippuu, onko autossa xenonien automaattinen korkeuden säätö.

    Pinnijärjestys:
    Code:
    EHC    johtoväri   ilman xenon / xenon                        
    2      kelt./rusk.           4 / 6
    5      kelt./musta           1 / 2
    7      kelt./harm.           5 / 3

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Varmaan piuha poikki, katso ensin livedatasta ja mittaa sitten suoraan boksin liittimestä anturi.
    Joo eipä muutu millit livessä vaikka auto liikkuu ylös alas. Meneekö ne anturin johdot suoraan ehc modulille? olisiko jossain kytkentä kaavio minne menee mikäkin pinni?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Varmaan piuha poikki, katso ensin livedatasta ja mittaa sitten suoraan boksin liittimestä anturi.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Vaihdoin oikean puolen korkeus anturin mutta eipä ollut vaikutusta. Tämä koodi on ja pysyy. Perä toimii kuitenkin normaalisti inpalla liikutellessa, taitaa säätää myös itse, vikatila on kyllä päällä että tuskin se ihan oikein toimii? Koitin kalibroida inpalla mutta ei siitäkään hyötyä ollut. Tympäsee tuo jatkuva pimputtelu.

    Leave a comment:


  • Pex
    replied
    Originally posted by Tane003 View Post
    Moro,

    Osaako joku sanoa kuinka tiheään pumpun tulisi surista?
    En ole huomannut että perä olisi pitkät seisomisen jälkeen laskenut.
    Mulla pumppu surisee sekunnin kaks usein startin jälkeen, sekä usein kun olen ajanut auton talliin ja sammuttanut auton.
    Kuulen tämän äänen vähintään kerran päivässä.
    täysin normaalia käytöstä kompuralta tuo
    Last edited by Pex; 13-04-2013, 21:49.

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    Originally posted by Tane003 View Post
    Moro,

    Osaako joku sanoa kuinka tiheään pumpun tulisi surista?
    En ole huomannut että perä olisi pitkät seisomisen jälkeen laskenut.
    Mulla pumppu surisee sekunnin kaks usein startin jälkeen, sekä usein kun olen ajanut auton talliin ja sammuttanut auton.
    Kuulen tämän äänen vähintään kerran päivässä.
    Kuullostaa ihan normaalilta, autohan säätää lastatessa itsensä vaakaan ja pysähdyttyä päästelee paineita pois.

    Leave a comment:


  • Tane003
    replied
    Pumppu pyörii

    Moro,

    Osaako joku sanoa kuinka tiheään pumpun tulisi surista?
    En ole huomannut että perä olisi pitkät seisomisen jälkeen laskenut.
    Mulla pumppu surisee sekunnin kaks usein startin jälkeen, sekä usein kun olen ajanut auton talliin ja sammuttanut auton.
    Kuulen tämän äänen vähintään kerran päivässä.

    Leave a comment:


  • Pex
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Pex: Miltä se tyhjennysventtiili näytti, vai etkö vielä ehtinyt tutkia?
    avasin venttiilin silloin heti kun oltiin sun kanssa mittailtu, että kaikki pitäisi olla kunnossa.
    Tältähän se näytti, mutta en kovin paljoa tuosta ymmärtänyt. Enempää tuota ei saanut purettua. Mielestäni nuo o-renkaat ei olleet mitenkään turvoksissa. CRC:tä olen 4 vuotta sitten tunkenut kamppeen sisään, arvelisin että tuo kuvassa näkyvä kosteus on sitä, liukkaalta se ainakin sormenpäissä tuntui :think

    Kummastuttaa, että tämä vika tuli samantien kun pussit vaihdettiin. Lieneekö jotain vaikutusta sillä että auto makasi 1,5 vkoa kylmässä tallissa liikkumattomana ja jumi sitten sen takia tuolta jotain.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    lienee nyt päällä garage mode tms, voi kuitata vaikka inpalla pois.
    Ei ole carage eikä transport mode päällä.

    Leave a comment:

Working...
X